- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
eu consider ca o baterie care merge pe o masina la care alternatorul si releul de incarcare functioneaza bine nu ar trebui sa aiba probleme. e drept ca nu vor mai tine bateriile ca cele originale (a mea a tinut 8 ani) dar daca tine 4 ani sa fim multumiti avand in vedere conditiile noastre de exploatare: 80% drumuri scurte in oras deci porniri dese si parcurgem distante sub 30 de minute cat este timpul minim de reincarcare la o baterie dupa ce a pornit un motor.
eu merg in continuare pe BOSCH ca si firma si modelul incapsulat dar atentie sa nu fie facatura si doar eticheta pusa de BOSCH. exista si asa ceva pe piata... deci uitati-va si la pret...
eu merg in continuare pe BOSCH ca si firma si modelul incapsulat dar atentie sa nu fie facatura si doar eticheta pusa de BOSCH. exista si asa ceva pe piata... deci uitati-va si la pret...
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2008
- Mesaj Privat
Cu adevarat Imprevizibil?
Eu cred ca un redresor bun NU se arde! Mi-am construit unul prin anii '80 (functioneaza si acum, dar mult mai rar!). E dimensionat la C/10 (erau populare bateriile de 45 si de 70 Ah, si are un comutator) si limiteaza curentul (la inceputul incarcarii) la aproximativ aceste valori. (Un simplu traf + punte se pot arde in aceasta perioada din motiv de curent excesiv). Mai exista o limitare a tensiunii de terminare a incarcarii, la 14,8 volti (altfel bateria trebuie supravegheata sa nu inceapa sa "fiarba" adica sa electrolizeze apa la sfarsitul incarcarii).
Incarcatorul meu are si protectie la scurtcircuit si inversarea polaritatii.
Totusi utilitatea redresorului ramane discutabila: fie bateria e "pe duca" si o mai prelungim cateva luni, fie exista o problema cu bilantul energetic (de obicei s-au instalat consumatori excesivi, care depasesc capacitatea generatorului (sau se foloseste mult bateria fara reincarcare, de exemplu camping, pescuit, (=iluminat, muzica))
situatie "spinoasa" (nu exista priza de unde sa alimentam redresorul!)
Toate cele bune!
Eu cred ca un redresor bun NU se arde! Mi-am construit unul prin anii '80 (functioneaza si acum, dar mult mai rar!). E dimensionat la C/10 (erau populare bateriile de 45 si de 70 Ah, si are un comutator) si limiteaza curentul (la inceputul incarcarii) la aproximativ aceste valori. (Un simplu traf + punte se pot arde in aceasta perioada din motiv de curent excesiv). Mai exista o limitare a tensiunii de terminare a incarcarii, la 14,8 volti (altfel bateria trebuie supravegheata sa nu inceapa sa "fiarba" adica sa electrolizeze apa la sfarsitul incarcarii).
Incarcatorul meu are si protectie la scurtcircuit si inversarea polaritatii.
Totusi utilitatea redresorului ramane discutabila: fie bateria e "pe duca" si o mai prelungim cateva luni, fie exista o problema cu bilantul energetic (de obicei s-au instalat consumatori excesivi, care depasesc capacitatea generatorului (sau se foloseste mult bateria fara reincarcare, de exemplu camping, pescuit, (=iluminat, muzica))
situatie "spinoasa" (nu exista priza de unde sa alimentam redresorul!)
Toate cele bune!
- imprevizibil
- **
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
@corsasmare , tu stii cam cat scoate un redresor pe ora? pana in 10 amperi daca este unul bun (ma refer la cele cumparate)
,daca este facut poate da si mai mult . eu l-am folosit la peste 19 amperi, pe ora acum intelegi de ce s-a stricat? daca il foloseam doar la incarcatul bateriei ....mai tinea vreo 200 de ani ....fara suparare
toate cele bune
,daca este facut poate da si mai mult . eu l-am folosit la peste 19 amperi, pe ora acum intelegi de ce s-a stricat? daca il foloseam doar la incarcatul bateriei ....mai tinea vreo 200 de ani ....fara suparare
toate cele bune
Xtended
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Hello everyone !
Am o Vectra model Y20DTH din 2001, motor de 1995 cc, diesel.
Am achizitionat de curant o baterie Rombat Tornada de 80 Ah si 720 la pornire (inca e sigilata, zilele acestea am de gand sa o montez).
Cineva mi-a recomandat insa sa o returnez cat se poate de repede si sa o schimb cu un Bosch de 74 Ah . Diferenta de pret n-ar fi mare (60-70 de lei) insa nu stiu daca se mai merita efortul. Justificarea lui ar fi fost ca a avut grave probleme cu un Rombat anul trecut cand nu mai invartea la -15 grade.
Cei de la magazin mi-au oferit garantie 2 ani, insa nu ma bazez pe asta.
2 intrebari ..
1. Voi ce ma sfatuiti, sa merg sa fac schimbul (am si o problema cu o bujie care nu functioneaza - rupta in chiuloasa)?
2. Voi ce baterii folositi sau aveti de gand sa va cumparati iarna aceasta?
Cheers !
Am o Vectra model Y20DTH din 2001, motor de 1995 cc, diesel.
Am achizitionat de curant o baterie Rombat Tornada de 80 Ah si 720 la pornire (inca e sigilata, zilele acestea am de gand sa o montez).
Cineva mi-a recomandat insa sa o returnez cat se poate de repede si sa o schimb cu un Bosch de 74 Ah . Diferenta de pret n-ar fi mare (60-70 de lei) insa nu stiu daca se mai merita efortul. Justificarea lui ar fi fost ca a avut grave probleme cu un Rombat anul trecut cand nu mai invartea la -15 grade.
Cei de la magazin mi-au oferit garantie 2 ani, insa nu ma bazez pe asta.
2 intrebari ..
1. Voi ce ma sfatuiti, sa merg sa fac schimbul (am si o problema cu o bujie care nu functioneaza - rupta in chiuloasa)?
2. Voi ce baterii folositi sau aveti de gand sa va cumparati iarna aceasta?
Cheers !
- imprevizibil
- **
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
Xtended
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- imprevizibil
- **
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- imprevizibil
- **
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
- aurelio1
- **
- 344 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1996 X1,8XE
- Dolj
aurelio1
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 X1,8XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@aurelio1 - vezi ca exista un topic pe aceasta tema: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 si acolo gasesti mai multe informatii inclusiv cum il poti contacta pe colegul invest care a scos multe astfel de bujii si e destul de aproape de tine daca vrei si alte detalii 0744677871 Mihai
sonnyck
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:Bosch si ca se fii sigur de tip de acumulator vezi de cat este alternatorul tau.
Am o curiozitate:
Ce argumente aveti cand recomandati o marca in defavoarea celorlalte? De ce Bosch e mai bun ca Varta sau Exide? De ce Rombat e mai bun decat Caranda sau Zap?
Exista cifre sau teste comparative? Sau e doar o chestie romaneasca......"e mai buna ca stiu/(am vazut) eu"
- FBogdan
- **
- 494 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Eu nu sunt fan marca de baterie. Oricum in principiu te cam lasa dupa ce ies din garantie. Cred ca-s gandite sa tina minim 2 ani cat sa acopere garantia si maxim 3 ani ca sa isi asigure cota de piata la vanzari pe viitor.
Personal am cumparat de noi Bosch, Varta, Caranda, Rombat si nici una nu a tinut mai mult de 3 ani intregi ( al patrulea an la primul frig au cedat ).
Pana acum singura baterie care a tinut aproape 5 ani a fost cea originala de pe Opelul meu Astra H 1.7 CDTI din noiembrie 2004 pana in noiembrie 2009 cand a cedat si a trebuit s-o schimb.
Deci orice marca v-ati achizitiona, nu va asteptati la mai mult de 3, maxim 4 ani de utilizare.
Cu stima!
Personal am cumparat de noi Bosch, Varta, Caranda, Rombat si nici una nu a tinut mai mult de 3 ani intregi ( al patrulea an la primul frig au cedat ).
Pana acum singura baterie care a tinut aproape 5 ani a fost cea originala de pe Opelul meu Astra H 1.7 CDTI din noiembrie 2004 pana in noiembrie 2009 cand a cedat si a trebuit s-o schimb.
Deci orice marca v-ati achizitiona, nu va asteptati la mai mult de 3, maxim 4 ani de utilizare.
Cu stima!
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
sunt intrutotul de acord cu ce a scris @FBogdan si sustin cele scrise de @shrincu legate de bateria originala (a mea a tinut 8 ani) si cocluzia este ca cele originale tin mai mult iar cele mai vechi (inainte de 2003) pentru ca remarc ca cele mai noi (in speta de pe masinile de generatie ulterioara) tin mai putin probabil din cauza consumului mai crescut datorita accesorilor.
Ca recomandare eu recomand Bosch Silver S5 de vreo 74Ah pentru motoare peste 1.8 benzina respectiv 2.0 diesel
Ca recomandare eu recomand Bosch Silver S5 de vreo 74Ah pentru motoare peste 1.8 benzina respectiv 2.0 diesel
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat