- c0st3
- **
- 135 mesaje
- din 26 Dec 2009
- Vectra 2001 Z18xe XE
- Timis
c0st3
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2009
- Mesaj Privat
padre
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
Multumesc frumos, d-le danywy pentru sfaturi!
Sa stii ca si eu m-am mai documentat intre timp si a cam inceput sa imi placa ideea.. Sincer, pe mine ma cam da inapoi timpul de amortizare a investitiei si asta pentru ca merg destul de putin cu masina.. Mai mult de 24 de km nu fac pe zi, valoare ce reprezinta drumul de acasa pana la munca, dus intors, iar in week-end mai fac 100-200km..
Si inca ceva.. Eu am mai auzit ceva despre GPL.. Unii zic ca ar reduce perioada de functionare a motorului si ca, periodic, esti nevoit, din cauza arderii uscate a agazului, sa schimbi diferite chstii pe la motor.. garnituri, segmenti etc.. Marturisesc ca, in legatura cu aces aspect, nu am vorbit cu niciun utilizator de GPL, ci doar cu persoane care, la randul lor, au auzit de la altele si asa mai departe.. In postul tau, de mai sus, nu ai mentionat nimic despre asta.. Tinand cont ca, pentru mine, acest lucru constituie un aspect foarte important, te-as ruga sa imi spui ce parere ai tu despre asta..
Multumesc!
Sa stii ca si eu m-am mai documentat intre timp si a cam inceput sa imi placa ideea.. Sincer, pe mine ma cam da inapoi timpul de amortizare a investitiei si asta pentru ca merg destul de putin cu masina.. Mai mult de 24 de km nu fac pe zi, valoare ce reprezinta drumul de acasa pana la munca, dus intors, iar in week-end mai fac 100-200km..
Si inca ceva.. Eu am mai auzit ceva despre GPL.. Unii zic ca ar reduce perioada de functionare a motorului si ca, periodic, esti nevoit, din cauza arderii uscate a agazului, sa schimbi diferite chstii pe la motor.. garnituri, segmenti etc.. Marturisesc ca, in legatura cu aces aspect, nu am vorbit cu niciun utilizator de GPL, ci doar cu persoane care, la randul lor, au auzit de la altele si asa mai departe.. In postul tau, de mai sus, nu ai mentionat nimic despre asta.. Tinand cont ca, pentru mine, acest lucru constituie un aspect foarte important, te-as ruga sa imi spui ce parere ai tu despre asta..
Multumesc!
- c0st3
- **
- 135 mesaje
- din 26 Dec 2009
- Vectra 2001 Z18xe XE
- Timis
c0st3
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2009
- Mesaj Privat
- danywhy
- **
- 494 mesaje
- din 16 Oct 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
danywhy
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
Asta cu arderea uscata e un fel de vrajeala putin mai desteapta , sa zic asa. Am un prieten cu Nubira pe GPL montat tot de cei de la Agrom. Instalatia a fost pusa imediat cum a fost cumparata masina , nu a fost niciodata la revizii la reprezentanta si nu a avut nicio problema la motor. Mentionez ca are mult peste 100.000 km. Bujiile trebuie schimbate la un interval mai scurt de timp , dar nu este un cost atat de ridicat. Daca nu faci mai mult de 20.000 km pe an , nu cred ca se merita GPL-ul.
Si vorba lui @c0st3 , uleiu' ala ce face ? Atata timp cat nu iti bati joc de masina , faci reviziile la timp si cu produse de calitate n-o sa ai probleme.
Si vorba lui @c0st3 , uleiu' ala ce face ? Atata timp cat nu iti bati joc de masina , faci reviziile la timp si cu produse de calitate n-o sa ai probleme.
- Radovan_eu
- ****
- 1,311 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,311
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
danywhy a scris: Daca nu faci mai mult de 20.000 km pe an , nu cred ca se merita GPL-ul..
Ba se merita, refacem un calcul simplu : la 1000km pe benzina cu consum de 10% cheltuim 480 lei, la 1000km pe gpl consum de 11% cheltuim 297 lei. (2,7 lei/L gpl) Economia este de 183 lei. In 20000km pe gpl se economisesc 3660 lei iar o instalatie costa cam 2500 lei. Cam in 14000km se recupereaza suma data pe instalatie. Bine, aici mai punem si ceva benzina pentru a incalzi motorul dar pe ansamblu este rentabil.
- danywhy
- **
- 494 mesaje
- din 16 Oct 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
danywhy
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
padre
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
- danywhy
- **
- 494 mesaje
- din 16 Oct 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
danywhy
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
- c0st3
- **
- 135 mesaje
- din 26 Dec 2009
- Vectra 2001 Z18xe XE
- Timis
c0st3
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2009
- Mesaj Privat
eu acuma am fost la test cu masina prima data! mi-a zis omu de acolo ca nu trebuie schimbate filtrele ca masina merge in parametri normali. s-a facut test pe benzina si dupaia pe gaz. diferente foarte mici. inca ceva. eu am masina de la 147k km iar gazul a fost pus pe ea la 69k km. deci are aproape 100k km cu gaz!
padre
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
- c0st3
- **
- 135 mesaje
- din 26 Dec 2009
- Vectra 2001 Z18xe XE
- Timis
c0st3
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2009
- Mesaj Privat
padre
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am sunat la Agrom..: pret 2200 pt euro 4 si 2600 pt euro 5.. (tomassetto, cred.. nu am mai intrebat). pretul include si monajul.. Stau cam prost cu banii, mai ales ca trebuie sa iau si bobina (800 ron).. M-as baga la niste rate.. Ei zic ca se poate prin Raiffeissen.. Am mai avu eu un card de credit la raiff si m-au cam jecmanit.. Acum, nuj ce sa zic.. Mai fac putina munca de cercetare..
Mai e o kesie legata de spatiul din portbagaj.. Toroidala imi ca, face cu okiul, dar nu as renunta nici la roata de rezerva.. Pe cand cilindrica imi va ocupa destul spatiu.. Eh?
Oricum, baieti, va multumesc tuturor pentru ajutor! Iar daca mai aveti vreun sfat sau orice altceva de zis in legatura cu asta, va astept in continuare!
Multumesc si multa bafta!
Mai e o kesie legata de spatiul din portbagaj.. Toroidala imi ca, face cu okiul, dar nu as renunta nici la roata de rezerva.. Pe cand cilindrica imi va ocupa destul spatiu.. Eh?
Oricum, baieti, va multumesc tuturor pentru ajutor! Iar daca mai aveti vreun sfat sau orice altceva de zis in legatura cu asta, va astept in continuare!
Multumesc si multa bafta!
- danywhy
- **
- 494 mesaje
- din 16 Oct 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
danywhy
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,311 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,311
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
padre a scris:Toroidala imi ca, face cu okiul,
vezi daca-ti place ideia https://www.clubopel.com/vie...p?p=588529#588529
padre
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
padre
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 495 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 495
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Eu am avut 2 masini cu instalatie GPL, o Dacia 1410 pe injectie si un Daewoo Espera 1.8i.
Sincer sa fiu, GPL nu merita decat daca faci undeva peste 20.000 km anual si va pot spune si cateva costuri suplimentare pe care eu le-am platit, insa in acea vreme aveam o medie de peste 40.000 km / an asa ca a rentat.
1. Bujiile se schimba ceva mai des
2. Exista o garnitura la GPL, imi sare acum numele, un fel de membrana care retine impuritatile din gaz, pe care o schimbam cam la 50.000 km. Nu-mi aduc aminte exact costul ei insa nu era foarte scumpa...au trecut vreo 6 ani de atunci.
3. Am schimbat 1 piston, arborele cotit si garnitura de chiulasa la Espero pentru ca m-am intrecut cu un BMW in Turcia si am forjat-o mult timp, numai pe gaz pentru ca aveam foarte putina benzina in rezervor. De aici am aflat ca arderea uscata nu face bine motorului daca funtioneaza in regimuri de turatie mari, cel putin asta mi-au spus mecanicii la service cand am reparat-o.
4. Pornirea iarna se va face intotdeauna pe benzina, deci trebuie sa aveti mereu o rezerva de 10-15 litri in rezervor.
Cam astea ar fi neajunsurile instalatiei de GPL.
Mentionez ca functionand pe gaz masina consuma circa 1 litru in plus la 100 km si se simte scaderea puterii si a cuplului motor.
Per total, daca nu esti un vitezoman inrait si faci destui km pe an cat sa acopere costurile suplimentare cu bujiile si membrana respectiva, eu zic ca merita.
Succes in orice intreprindeti!
Eu am avut 2 masini cu instalatie GPL, o Dacia 1410 pe injectie si un Daewoo Espera 1.8i.
Sincer sa fiu, GPL nu merita decat daca faci undeva peste 20.000 km anual si va pot spune si cateva costuri suplimentare pe care eu le-am platit, insa in acea vreme aveam o medie de peste 40.000 km / an asa ca a rentat.
1. Bujiile se schimba ceva mai des
2. Exista o garnitura la GPL, imi sare acum numele, un fel de membrana care retine impuritatile din gaz, pe care o schimbam cam la 50.000 km. Nu-mi aduc aminte exact costul ei insa nu era foarte scumpa...au trecut vreo 6 ani de atunci.
3. Am schimbat 1 piston, arborele cotit si garnitura de chiulasa la Espero pentru ca m-am intrecut cu un BMW in Turcia si am forjat-o mult timp, numai pe gaz pentru ca aveam foarte putina benzina in rezervor. De aici am aflat ca arderea uscata nu face bine motorului daca funtioneaza in regimuri de turatie mari, cel putin asta mi-au spus mecanicii la service cand am reparat-o.
4. Pornirea iarna se va face intotdeauna pe benzina, deci trebuie sa aveti mereu o rezerva de 10-15 litri in rezervor.
Cam astea ar fi neajunsurile instalatiei de GPL.
Mentionez ca functionand pe gaz masina consuma circa 1 litru in plus la 100 km si se simte scaderea puterii si a cuplului motor.
Per total, daca nu esti un vitezoman inrait si faci destui km pe an cat sa acopere costurile suplimentare cu bujiile si membrana respectiva, eu zic ca merita.
Succes in orice intreprindeti!
veninoss
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2010
- Mesaj Privat
Nu prea vad legatura dintre piston,arborele cotit,garnitura de chiulasa si faptul ca ai forjat-o pe GPL. Probabil altele au fost cauzele.
Sigur nu ti-a fiert motorul inainte ? (asa sar explica si stricaciunile)
Vad ca a devenit o placa repetata la nesfarsit de mecanici in legatura cu GPL-ul "ardere uscata" Dar cum altfel ar putea fi arderea ? Uda ?
De acord cu tine.
GPL-ul in general il pui pentru a face economie pe banii dati pe combustibil,nu pentru performante extraordinare.
Sigur nu ti-a fiert motorul inainte ? (asa sar explica si stricaciunile)
Vad ca a devenit o placa repetata la nesfarsit de mecanici in legatura cu GPL-ul "ardere uscata" Dar cum altfel ar putea fi arderea ? Uda ?
FBogdan a scris:Per total, daca nu esti un vitezoman inrait si faci destui km pe an cat sa acopere costurile suplimentare cu bujiile si membrana respectiva, eu zic ca merita.
De acord cu tine.
GPL-ul in general il pui pentru a face economie pe banii dati pe combustibil,nu pentru performante extraordinare.
- c0st3
- **
- 135 mesaje
- din 26 Dec 2009
- Vectra 2001 Z18xe XE
- Timis
c0st3
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2009
- Mesaj Privat
@FBogdan daca tu ai avut motorul la masina praf nu spune ca din cauza gazului ti s-a stricat! banuiesc ca consumabilele alea nu vreeai sa le schimbi ca esti in ro si merge si asa. chear asa: mai baga si niste apa pe la busonul de ulei!
Si te mai rugam frumos sa nu mai postezi contra gpl! aicea suntem Pro glp!
Numa Bine!
Si te mai rugam frumos sa nu mai postezi contra gpl! aicea suntem Pro glp!
Numa Bine!
- Cristy_13
- ***
- 763 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 763
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
FBogdan a scris:...au trecut vreo 6 ani de atunci.
Mentionez ca functionand pe gaz masina consuma circa 1 litru in plus la 100 km si se simte scaderea puterii si a cuplului motor.
Per total, daca nu esti un vitezoman inrait si faci destui km pe an cat sa acopere costurile suplimentare cu bujiile si membrana respectiva, eu zic ca merita.
Succes in orice intreprindeti!
Mentionez ca functionand pe gaz masina consuma circa 1 litru in plus la 100 km si se simte scaderea puterii si a cuplului motor.
Per total, daca nu esti un vitezoman inrait si faci destui km pe an cat sa acopere costurile suplimentare cu bujiile si membrana respectiva, eu zic ca merita.
Succes in orice intreprindeti!
6 ani.... parca ai spune 6 luni
De acum 6 ani pana azi au aparut instalatii GPL euro 4, euro 5 la care motorul nu simte diferenta intre benzina si gaz si care pornesc numai pe benzina. Mmbrana aceea este de fapt un filtru care se schimba la 25000km sau la 5ooookm, in functie de instalatia montata pe masina.
Bafta.