Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu am gasit nimic concret despre acest releu asa ca am sa deschid acest topic si poate pe viitor va ajuta mai multa lume. Problema este urmatoarea: masina porneste in trepidatii,foarte zgomotoasa si motorul pentru circa 30 secunde are mersul unui benzinar cu 2 bujii duse, dupa care incepe sa se stabilizeze. Problema asta se intampla numai la temperaturi sub 10 grade,la minus nu mai vorbesc,este jale. La inceput am suspectat bateria dar am pus una foarte performanta si simptomele sunt aceleasi,am verificat si incarcarea la relanti si este de 13,9V. Eroarea care imi apare este P0380. Am schimbat bujiile si am pus un set de 4 Beru. Surpriza: motorul porneste la fel,eroarea a aparut din nou. Gandul ma duce acuma numai la acest releu care incinge bujiile si automat incalzeste motorina in camera de ardere,presupun. Cred ca acest releu nu comanda bujiile si masina porneste direct pe compresie,de aici si trepidatiile si zgomotul motorului foarte urat. Ideea este ca arcul acela din bord imi apare cand pun contactul dar nu cred ca releul mai lucreaza. L-am depistat,se afla in stanga bateriei sub Furtunul acela gros al lichidului de racire motor. Acuma intreb cunoscatorii: Corpul acela metalic ce rol are? Mufa cu mai multi pini care se conecteaza la acel dispozitiv metalic agatat in stanga bateriei de unde vine si ce rol are? Pot masura ceva acolo in pinii aceia? Am vazut ca are niste indicatii,cifre. Ma gandesc ca poate reusesc sa-l reconditionez ca sa nu arunc banii pe unul nou aiurea. Ce anume pot verifica ?
Skip ads

  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Prima varianta ar fii sa gasesti un coleg cu acelasi motor..schimbi acel releu si vezi daca se schimba ceva..
daca nu mai investighezi..eu asa si proceda..
spor..
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
"Releul" nu este un simplu releu. Este un modul electronic care este comandat de ECU si care da bujiilor o tensiune dependenta de temperatura motorului.
Se pot verifica: continuitatea firelor, tensiunile de alimentare, comanda primita de la ECU.

  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Intrebarea mea este: Releul este doar acea mufa care intra in corpul metalic sau doar corpul acela metalic? Mufa care intra in corpul metalic de unde pleaca?
Djatao,ce anume sa masor sau sa verific? Adica pe care dintre pini sa masor continuitatea si tensiunea?
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Corpul metalic este doar radiatorul si carcasa modului electronic de comanda a bujiilor. Electronica este inauntru. Pune-ti un AutoData sau un TIS. Vei gasi acolo scheme si ce-i de masurat. Nu am rabdare si timp sa cercetez ce-i de masurat si cum.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ok,deci ca idee,in caz de cumpar unul nou sau vreau sa fac o proba cu unul de pe alta masina,ce anume demontez de la masina cealalta? Doar modulul acela metalic? sau imi trebuie si mufa aceia care se conecteaza la el?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Doar modulul. Cu mufa n-ai treaba, e aceeasi la ambele masini.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat

Modulul acesta l-am dat jos si masina se comporta la fel si fara el.. Adica in bord se aprinde arcul acela ,masina porneste bine cand este cald motorul si rau cand este rece motorul,motor rece insemnand minin 6 ore de stationare. Am sa iau alt modul maine dimineata de pe o Zafira B,motorizare identica si o sa fac o proba la pornirea la rece,pana atunci nu mai pornesc masina,presupun ca modulul de pe zafira B cu motor identic este acelasi model de modul,nu?
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
In general sunt compatibile. Verifica in prealabil codurile de pe ele.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Da,am sa verific, o sa-l montez si pe acesta pe Zafira B,sa vad cum se comporta la pornire la rece. Ar fi fost mai simplu daca stiam ce este de masurat in el,asa il declaram imediat terminat. Oricum este clar ca nu merge daca masina are aceleasi simptome si fara el. Cu el dat jos,ECU tot trimite comanda catre el si nu da nici o eroare,singura stocata este P0380 care reapare dupa ce o sterg si este prezenta si cu modulul montat pe masina.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am montat releul de la Zafira b astazi si masina porneste la sfert de cheie. Am comandat releu nou la colegul "Agilul" si vedem dupa aia cum sta treaba. Nu cred ca pateste nimica masina daca o pornesc asa mai chinuita dimineata,fara bujii incinse,cateva zile nu moare.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
A venit si releul nou de la colegul "Agilul" si este totul in regula.Masina a pornit la sfert de cheie desi erau -3 grade afara.
Skip ads

  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si o stire de ultim moment: a aparut iar cheita la pornire si se stinge dupa 2 minute. Am conectat Op-com-ul si surpriza iernii: P0380. Recapitulam: bujii noi,releu nou. Bine ati venit in X-Files. Oare trebuia sa fac altceva in plus dupa ce am montat releul nou,in afara de pornit masina?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Esti sigur ca ai pus 4 bujii noi, toate 4 identice?
Verifica daca nu s-o fi ars vreuna intre timp.
Mai poti verifica, pe motorul rece, la primul contact pus, ce tensiune vine pe fiecare fisa de bujie.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am pus cu mana mea,4 Beru noi. Nu aveau cum sa se arda pt ca releul era "julit". Pana azi practic,nu au lucrat.Au mai fost cateva probe cu un releu de imprumut dar probe scurte.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Poate ca era asa de "julit" incat "a dat" in vreo bujie cu 12v incontinuu, de a ars-o.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai de unde sa-i dea 12V continuu daca ECU nu comanda decat la pornire? Eroarea apare acuma la pornire si atunci cand motorul este cald si nu cupleaza releul! Poate ca trebuie sa fac ceva ca ECU sa recunoasca releul?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Releul de bujii se afla in permanenta sub tensiune dar nu alimenteaza bujiile decat cand primeste comanda de la ECU.
Ma gandesc, desi e absurd, ca defectul lui era ca alimenta in permanenta o pereche de bujii, fara sa tina cont de ce "spune" ECU.


Ultima modificare facuta de djtaotao la Mar 04 Jan, 2011 6:46 pm
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu am patit cu un releu de far mai demult o chestie asemanatoare pe dacie
am stins faza lunga si totusi becurile de pe interior erau aprinse (e modelul ala cu 4 faruri rotunde)
am luat o surubelnita mai zdravana si i-am ars una releului si s-au stins...
ramasese blocat pe inchis (inchis in electronica inseamna ca trece curentul prin el, deci bec aprins)

rolul releului in general e sa cupleze un dispozitiv care consuma mult curent (adica amperi mai multi) comandat de un dispozitiv care da o comanda in amperi foarte putini
daca releul tau stricat fiind a dat comanda sa se aprinda bujiile aiurea si fara motiv e posibil sa se fi busit una dintre ele
mie la masina imi pornea cu 3 bujii duse de tot si una asa si asa in conditii de iarna...
insa imi aparea cheia in bord si se stingea doar dupa cateva minute de mers ale motorului...
dupa ce am pus bujiile toate noi si la fel cheia aia imi dispare imediat ce motorul a pornit
parerea mea e sa verifici inca odata bujiile cu aparatul de masura...
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca releul ala damblagit ar fi scos 12v continuu,masina ar fi pornit bine dimineata,ceea ce nu se intampla. Daca imi dadea cu 12v continuu,imi aparea pe fise cand am masurat inainte sa-l declar mort. Releul nou l-am montat azi dimineata si la prima pornire totul a fost perfect. Acuma pe seara,am pornit masina,pornirea a fost destul de usoara,in(schimb mi-a aparut masina cu cheita,am pus testerul pe ea(il am tot timpul dupa mine) si mi-a dat P0380. O sa masor maine rezistenta la bujii si inca o data tensiunea care vine pe fise. jgyprime,tu te refereai probabil la un releu simplu care este un dispozitiv electromecanic care transformã un semnal electric intr-o miºcare mecanicã, alcãtuit dintr-o bobinã din conductori izolaþi infãºuraþi pe un nucleu metalic ºi o armãturã metalicã cu unul sau mai multe contacte.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR