chelu adrian a scris:Eu alerg foarte mult prin tara si pana in ziua de azi nu am vazut Tigra la drum care sa mearga peste 120km/h,inclusiv prietenii mei care poseda o astfel de masina,merg pana in 120km/h..ceea ce este foarte bine pt siguranta in trafic.
Vad k esti din Bucuresti ... sigur n-ai vazut Tigre care sa mearga cu mai mult de 120km/h pe A1? Pentru k eu cu tigra merg cu 130km/h pe A1, poate mai mult daca ma grabesc ... insa in ultimul timp au aparut din nou radarele de A1, chiar lunea aceasta aceasta au fost, daca retin bine. Si m-am intalnit cu o tigra albastra de Olt, cu care am mers in tandem la viteze mai mari de atat. Tigra merge foarte bine si cu viteze mai mari ... acum depinde de starea masinii si de fiecare cat se risca (si pe cine are in dreapta). Si in special de starea drumului, pentru ca sunt portiuni de drum unde las Dacia sa treaca de mine, si nu pentru ca Tigra nu stie sa fuga sau n-as stii sa conduc, insa nu toti au bani sa bage aiurea in ea (ma doare inima cand o aud dand in gropi). Iar cei care merg pe Pitesti-Piscani si Curtea de Arges-Campulung stiu despre ce vorbesc (bine ca merg rar pe acolo).
Insa sunt de acord ca sunt multi care exagereaza cu performantele Tigrei, nu este o masina Sport, dar are inca destula forta sa faca destule alte masini raportate la aceeasi cilindree (chiar si mai mare - ma refer la 1.4litri). Si sunt de acord cu mersul incet, mai ales pe conditii nefavorabile, uneori prefer sa ajung intreg la destinatie. Si am vazut cum o dacie din 80 s-a "chinuit" sa faca un logan si un tir pe DN1 (se mergea cu 90km/h) si era cat pe ce sa fie facuta armonica intre tir si un altul ce venea din sens opus. Omul da si el o data pe autostrada 160, i se pare ca prinde 260 si apoi se lauda mereu k a facut si ca a dres si ca mai avea talpa ... cu asta sunt de acord. Personal nu cred k avem in Romania drumuri pe care sa mergi in siguranta la 200km/h.
Hai sa revenim on-topic si sa vorbim despre turatii si schimbari de trepte pentru a fi mai rapizi la o accelerare sau la un consum redus atunci cand mergem pe ambele variante. O accelerare e necesara nu numai la liniute, dar si pe sosea. Si dau un exemplu: eram pe DN1 si am vrut sa bag la benzinarie, in fata mea coada de stateam o jumatate de ora dupa ei. Cum mai aveam benzina, am ales sa plec. Numai k netrecand prin benzinarie, nu mai aveam banda de accelerare si traficul era aglomerat. Am asteptat un pic si cand am vazut masinile la o distanta mai mare, i-am dat talpa in primele 3 trepte de viteza, schimband la toate la peste 5000rpm, ajungand rapid la viteza necesara de croaziera, fara sa impiedic traficul. Dar asta nu inseamna ca fac mereu asa ceva.
PS: Tigra n-a fost facuta sa ruleze numai cu viteze de 140-170km/h. Pentru asta iti iei Ferrari. Cei care isi iau Tigra pentru a face raliuri, probabil n-au gasit Honda Civic 1.6 VTEC