Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ok , merci nu'mi ramine decit sa ma apuc de treaba ...
Norocul meu ca "donatorul" este tot Astra G Z16XE iar dupa montaj ar trebui sa schimb doar limba BC la un Tech2 , cred ca e flamanda ...
Revin cu poze si probabil "optimizari" iso - stile .

L.E. Totusi nu ma prind care din cele doua mufe de pe ECU este X71 ... M sau K ?
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
asa cum zice si gabib77 - desfa acolo si vezi. o sa iti dai seama dupa culorile firelor
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ok , operatiunea reusita , pacientul mort . Sad Imi indica eronat la consumul instant 3,3L/h in loc de 0,9L/h asa cum am vazut ca ar trebui sa arate cu motorul pornit ... Cu atit mai ciudat este "fenomenul" avind in vedere faptul ca MID-ul provune tot de pe Astra G cu Z16XE din acelasi an . Shocked

Exista vre'o procedura de calibrare a consumului ?
Sa trebuiasca inlocuit cablul de consum intre ECU pin 47 si MID pin 27 cu un cablu ecranat ?

Citeva remarci :
- cum ma asteptam nu am gasit cosa pentru pinul 47 (pin pentru consum) de pe ECU , dupa ce am indepartat smacul siliconic din gaura mufei am folosit "varianta fir zburlit" in loc de cosa ... se pare ca face contact .
- interesant in mufa originala de la MID n'a fost cablat pinul 28 , cum pinul 18 trebuie lasat in "aer" l'am folosit pe acesta .

Ceve idei sfaturi cu privire la "calibrarea" MID'ului ?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu trebuie ecranat. Probabil ca totusi tre sa treci pe la tech.

Acum, ajuta-ma si pe mine cu cateva lamuriri, te rog.
1. Variaza indicatia de consum instant functie de turatie? Cum?
2. Ce iti afiseaza cand tii simultan R+S apasate?
3. Ce an e masina ta? nu vad in semnatura (nu ma uit acum in profil, ca raspund). EDIT: nici in profil nu ai scris.
4. Cum adica ai folosit pinul 18 in locul lui 28?
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
1. Variaza consumul instant in functie de turatie ... creste consumul odata cu turatia , consumul instant afisat este cu motorul cald 90grade .

2. 005 _______3
054 _______15385

3. Masina e din 06.2002
4. Am folosit cosa ce trebuia lasata libera din mufa la pin 18 si am mutat cosa la pin 28 . Pinii nefolositi din mufa mama ce se introduce in MID nu au cose , eu am folosit mufa originala .
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Verifica bine conexiunile:
ECU 47 -> MID 27
ECU 13 -> MID 28
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca nu trebuie reprogramat MID-ul ?
Ce inseamna datele afisate ?

Interesant totusi ca MID-ul nu folosea pinul 28 , nu avea cosa in mufa mama .
Conexiunile sint ok ... Cablurile sint de 1mm litzate . Rolling Eyes
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pai DA!
La Z16XE 2003 nu mai este folosit pinul 28.
Ia incearca numai cu pinul 27. Si verifica bine, sa fii la mufa X71 si nu X72.
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
X71 este mufa "de jos" , asa cum este ECU montat pe motor . Din moment ce indica la consum instant ceva fara sa se intrerupa "afisarea" , cred ca , contactul la pin47 este ferm .
Indiferent daca conectez pin28MID la pin13ECU , afiseaza la fel pin 28 nu are nici o influenta . Masina donatoare este din 03.2002 - Astra G Z16XE , masina mea din 06.2002 . Deci se pare ca trebuie sa merg la reprezentanta ... asta in cazul in care nu te vei muta in Galati ... Wink

Ai idee ce ar trebui sa afiseze MID dupa reprogramare ?
"005" este code index pentru jante + cauciucuri + cod motor
"3" nu stiu
"054" nu stiu
"15385" impulsuri/rotatie
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
3 - software version
054 - cod limba
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Hm , in cazul asta n'ar mai fi nimic de programat ... atunci e aiurea ...

L.E. da trebuie sa modific limba , probabil o versiune mai noua sau mai veche de firmware a MID-ului sa rezolve "problema" ?
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Se pare ca exista o corespondenta intre codul afisat in bord la km prin apasarea mai mult de 2secunde a butonului reset km si ceea ce afiseaza MID prin apasarea celor doua butoane de pe maneta .

Exemplu
In bord afiseaza :
034.1
15385

MID afiseaza :
005 ______ 3
055 ______ 15385

Ma gindesc ca si MID-ul ar trebui sa afiseze in loc de "005" codul din bord adica "034" pentru ca MID ul sa inteleaga datele furmizate de ECU la fel ca si bordul .
Posibil sa existe aceasta "corespondenta" cu atit mai mult cu cit "034" este codul pentru MID-ul montat pe Z16XEP si jante pe 15 si 16 la Astra G .

Poate cineva sa confirme sau sa infirme Question Multumesc .

Am inteles ca exista si MID-uri blocate care nu afiseaza decit "Autonomia" , celelalte functii ale BC fiind blocate sau dupa programare sa le afiseze eronat ...
Skip ads

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nu, codul Instrument e diferit de codul MID.
Code index pt MID: http://www.astra-g-anleitun...dex_furs_mid.html
Code index pt Instrument (tacho): http://www.astra-g-anleitun...ur_den_tacho.html

Singura corespondenta intre Instrument si MID este cea legata de nr de impulsuri.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Un alt link cu coduri pentru MID-uri : http://www.hochdrehzahlkonzept.de/IG/MID.htm
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
... azi am fost in service unde seful de service a fost amabil si m'a lasat sa asist la operatiune .
A mers schimbata limba la BC dar indiferent ce index bagam incepind cu 001 si terminind cu 035 desi erau acceptate si se programa BC-ul , consumul afisat raminea acelasi sau era mai mare . Accepta si ajustarile cu pina la +/- 1,5L/100Km a valorii afisate dar tot pe la 2,9L/h imi afisa cel mai putin . Asta mi'a demonstrat inca odata ca MID'ul este ok .

Se pare ca va fi nevoie de resoftarea ECU ...
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Are cineva schema pinilor cu ceea ce reprezinta fiecare pentru ECU Z16XE , atit x71 cit si x72 ? Merci .
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Evrikaaaaa Exclamation , afiseaza normal consumul Exclamation
A fost problema de contact la pinul 47 de pe ECU . Dupa ce am dat cu spray pentru curatarea contactelor electrice atit in mufa de la ECU cit si mufa mama cu fire a inceput sa afiseze corect .
Probabil a fost vorba de oxidarea pinului 47 de pe ECU care n'a fost folosit ... hm Evil or Very Mad

Pentru cei ce vor sa se apuce de montat BC , spor la treaba si multa rabdare !

L.E. Revin in curind cu detalii "concentrate" pentru a sintetiza cele n+1 pagini de topic .
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sa incepem cu ... inceputul ...

Se demonteaza consola centrala :
- se demonteaza "mascuta" de la bricheta
- se demonteaza cele 4 suruburi de la consola si scrumiera folosind T-20
- se demonteaza policiara de deasupra scrumierei din cele 4 clipsuri folosind doua surubelnite de latime medie
- se demonteaza Radioul folosind doua extractoare sau chiar 4 cuie de 3mm
- se desfac cele doua surburi din lateralul saniei casetofonului, cele doua suruburi cu acces mai bun situate mai in spate tot pe
laterala ramin pe pozitie .
- se indeparteaza cu o surubelnita mufele din partea din spate a saniei inclusiv mufa de la antena .
- se desfac clemele de la blocul de AC/clima , situate dedesuptul si deasupra blocului AC .
- se trage usor de consola si se scoate mufa TID prin rotirea levierului mufei .
- se indeparteaza consola centrala , sania cass'ului ramine montata pe aceasta .


Acum ca accesul este deplin se poate lucra in voie la mufa viitorului MID .

Am taiat mufa TID'ului fir cu fir si am sunat fiecare fir in mufa TID , pe fiecare am lipit o eticheta cu numarul pinului .
Folosind tutorialul lui Gabi si schema de conexiuni a lui RON , verificate in prealabil pe TIS 2006 am inceput sa trag firele necesare conectarii MID'ului . Practic sint de tras doua fire(sau numai unul) din compartimentul motor respectiv una din cele doua mufe de la ECU pentru semnalui de consum , aceste fire au intrat in habitaclu prin dopul de cauciuc de linga pompa de servofrina . Trei fire din cupla de la bord pentru turatie , temperatura motorului si viteza . Trei fire de la mufa BC si un plus prin contact ce l'am tras de la mufa brichetei deoarece panoul de sigurante este destul de greu accesibil fara demontarea totala a acestuia .

Pentru firul ce trebuie legat in mufa ECU si care nu are pin de conexiune pe mufa cu fire am desizolat pe o lungime de 15-16mm cablul de "1" litzat , l'am mai "barbierit" la capatul ce intra in mufa si l'am fixat mai bine cu ajutorulunui colier de plastic si lipirea de inca doua fire din jur . Atentie la realizarea contactului la pinul "improvizat", sa curatati bine siliconul din mufa si daca aveti spray de contacte sa dati pe mufe un pic .
Nu uitati sa marcati cu stegulet de identificare firele trase ! Am matisat cu banda izolatoare neagra fiecare manunchi de fire in parte , cele de la motor , cele de la mufa bordului , cele de la maneta BC , etc
Acestea au fost invetite cu burete in zonele de contact cu alte componente din bord pentru a nu produce zgomote in timpul rularii si prinse , pe unde s'a putut , cu coliere de plastic de partile fixe ale bordului pentru rigidizare .

Eu am avut mufa originala pentru MID si nu mi'a ramas decit sa lipesc firele ramase de la TID cit si cele trase suplimentar pentru MID . Atentie , puneti un ziar pe bord sa nu atingeti bordul cu pistolul de lipit !
Pentru izolarea firelor in zona lipiturilor am folosit tub "varnesh" termoretractabil care se muleaza perfect pe fire atunci cind este incalzit cu bricheta . Verificati de doua , trei ori conecxiunile mi ales in cazul mufei pentru MID manufacturate !
Dupa lipirea firelor si primele probe cu motorul pornit se poate trece la montarea MID'ului pe consola si a celorlalte accesorii demontate anterior : cass , AC/clima , scrumiera .

Verificati daca consumul afisat este cel real chiar si dupa programarea pe tech2 .Afisarea consumului real poate fi ajustata in plus sau in minus cu tech2 .
  • dyzzy

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Very nice!
Pe mine subiectul asta ma preocupa de ceva vreme.(MID in loc de TID)
Eu am un ASTRA G/2000 motor Y17DT (ISUZU).
Intrebarea este daca pot sa pun MID.Unii mi-au spus ca nu.De ce nu as putea pune MID pe motorul acesta?A mai incercat cineva MID in loc de TID pe ASTRA G Y17DT?
Iata ce am gasit eu pe net in legatura cu subiectul acesta.
http://www.astra-g.go.ro/
  • marius_mx

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Si eu ,am aceiasimasina ca dyzzy...si ma intereseaza aceeasi problema .
Vreau sa montez si eu daca se poate ... sau daca nu,ma intereseaza un afisor din ala pentru ccrt700
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR