- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Ok , merci nu'mi ramine decit sa ma apuc de treaba ...
Norocul meu ca "donatorul" este tot Astra G Z16XE iar dupa montaj ar trebui sa schimb doar limba BC la un Tech2 , cred ca e flamanda ...
Revin cu poze si probabil "optimizari" iso - stile .
L.E. Totusi nu ma prind care din cele doua mufe de pe ECU este X71 ... M sau K ?
Norocul meu ca "donatorul" este tot Astra G Z16XE iar dupa montaj ar trebui sa schimb doar limba BC la un Tech2 , cred ca e flamanda ...
Revin cu poze si probabil "optimizari" iso - stile .
L.E. Totusi nu ma prind care din cele doua mufe de pe ECU este X71 ... M sau K ?
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Ok , operatiunea reusita , pacientul mort .
Imi indica eronat la consumul instant 3,3L/h in loc de 0,9L/h asa cum am vazut ca ar trebui sa arate cu motorul pornit ... Cu atit mai ciudat este "fenomenul" avind in vedere faptul ca MID-ul provune tot de pe Astra G cu Z16XE din acelasi an .
Exista vre'o procedura de calibrare a consumului ?
Sa trebuiasca inlocuit cablul de consum intre ECU pin 47 si MID pin 27 cu un cablu ecranat ?
Citeva remarci :
- cum ma asteptam nu am gasit cosa pentru pinul 47 (pin pentru consum) de pe ECU , dupa ce am indepartat smacul siliconic din gaura mufei am folosit "varianta fir zburlit" in loc de cosa ... se pare ca face contact .
- interesant in mufa originala de la MID n'a fost cablat pinul 28 , cum pinul 18 trebuie lasat in "aer" l'am folosit pe acesta .
Ceve idei sfaturi cu privire la "calibrarea" MID'ului ?
![Sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Shocked](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Exista vre'o procedura de calibrare a consumului ?
Sa trebuiasca inlocuit cablul de consum intre ECU pin 47 si MID pin 27 cu un cablu ecranat ?
Citeva remarci :
- cum ma asteptam nu am gasit cosa pentru pinul 47 (pin pentru consum) de pe ECU , dupa ce am indepartat smacul siliconic din gaura mufei am folosit "varianta fir zburlit" in loc de cosa ... se pare ca face contact .
- interesant in mufa originala de la MID n'a fost cablat pinul 28 , cum pinul 18 trebuie lasat in "aer" l'am folosit pe acesta .
Ceve idei sfaturi cu privire la "calibrarea" MID'ului ?
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu trebuie ecranat. Probabil ca totusi tre sa treci pe la tech.
Acum, ajuta-ma si pe mine cu cateva lamuriri, te rog.
1. Variaza indicatia de consum instant functie de turatie? Cum?
2. Ce iti afiseaza cand tii simultan R+S apasate?
3. Ce an e masina ta? nu vad in semnatura (nu ma uit acum in profil, ca raspund). EDIT: nici in profil nu ai scris.
4. Cum adica ai folosit pinul 18 in locul lui 28?
Acum, ajuta-ma si pe mine cu cateva lamuriri, te rog.
1. Variaza indicatia de consum instant functie de turatie? Cum?
2. Ce iti afiseaza cand tii simultan R+S apasate?
3. Ce an e masina ta? nu vad in semnatura (nu ma uit acum in profil, ca raspund). EDIT: nici in profil nu ai scris.
4. Cum adica ai folosit pinul 18 in locul lui 28?
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
1. Variaza consumul instant in functie de turatie ... creste consumul odata cu turatia , consumul instant afisat este cu motorul cald 90grade .
2. 005 _______3
054 _______15385
3. Masina e din 06.2002
4. Am folosit cosa ce trebuia lasata libera din mufa la pin 18 si am mutat cosa la pin 28 . Pinii nefolositi din mufa mama ce se introduce in MID nu au cose , eu am folosit mufa originala .
2. 005 _______3
054 _______15385
3. Masina e din 06.2002
4. Am folosit cosa ce trebuia lasata libera din mufa la pin 18 si am mutat cosa la pin 28 . Pinii nefolositi din mufa mama ce se introduce in MID nu au cose , eu am folosit mufa originala .
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
X71 este mufa "de jos" , asa cum este ECU montat pe motor . Din moment ce indica la consum instant ceva fara sa se intrerupa "afisarea" , cred ca , contactul la pin47 este ferm .
Indiferent daca conectez pin28MID la pin13ECU , afiseaza la fel pin 28 nu are nici o influenta . Masina donatoare este din 03.2002 - Astra G Z16XE , masina mea din 06.2002 . Deci se pare ca trebuie sa merg la reprezentanta ... asta in cazul in care nu te vei muta in Galati ...
Ai idee ce ar trebui sa afiseze MID dupa reprogramare ?
"005" este code index pentru jante + cauciucuri + cod motor
"3" nu stiu
"054" nu stiu
"15385" impulsuri/rotatie
Indiferent daca conectez pin28MID la pin13ECU , afiseaza la fel pin 28 nu are nici o influenta . Masina donatoare este din 03.2002 - Astra G Z16XE , masina mea din 06.2002 . Deci se pare ca trebuie sa merg la reprezentanta ... asta in cazul in care nu te vei muta in Galati ...
![Wink](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ai idee ce ar trebui sa afiseze MID dupa reprogramare ?
"005" este code index pentru jante + cauciucuri + cod motor
"3" nu stiu
"054" nu stiu
"15385" impulsuri/rotatie
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Se pare ca exista o corespondenta intre codul afisat in bord la km prin apasarea mai mult de 2secunde a butonului reset km si ceea ce afiseaza MID prin apasarea celor doua butoane de pe maneta .
Exemplu
In bord afiseaza :
034.1
15385
MID afiseaza :
005 ______ 3
055 ______ 15385
Ma gindesc ca si MID-ul ar trebui sa afiseze in loc de "005" codul din bord adica "034" pentru ca MID ul sa inteleaga datele furmizate de ECU la fel ca si bordul .
Posibil sa existe aceasta "corespondenta" cu atit mai mult cu cit "034" este codul pentru MID-ul montat pe Z16XEP si jante pe 15 si 16 la Astra G .
Poate cineva sa confirme sau sa infirme
Multumesc .
Am inteles ca exista si MID-uri blocate care nu afiseaza decit "Autonomia" , celelalte functii ale BC fiind blocate sau dupa programare sa le afiseze eronat ...
Exemplu
In bord afiseaza :
034.1
15385
MID afiseaza :
005 ______ 3
055 ______ 15385
Ma gindesc ca si MID-ul ar trebui sa afiseze in loc de "005" codul din bord adica "034" pentru ca MID ul sa inteleaga datele furmizate de ECU la fel ca si bordul .
Posibil sa existe aceasta "corespondenta" cu atit mai mult cu cit "034" este codul pentru MID-ul montat pe Z16XEP si jante pe 15 si 16 la Astra G .
Poate cineva sa confirme sau sa infirme
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am inteles ca exista si MID-uri blocate care nu afiseaza decit "Autonomia" , celelalte functii ale BC fiind blocate sau dupa programare sa le afiseze eronat ...
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu, codul Instrument e diferit de codul MID.
Code index pt MID: http://www.astra-g-anleitun...dex_furs_mid.html
Code index pt Instrument (tacho): http://www.astra-g-anleitun...ur_den_tacho.html
Singura corespondenta intre Instrument si MID este cea legata de nr de impulsuri.
Code index pt MID: http://www.astra-g-anleitun...dex_furs_mid.html
Code index pt Instrument (tacho): http://www.astra-g-anleitun...ur_den_tacho.html
Singura corespondenta intre Instrument si MID este cea legata de nr de impulsuri.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
... azi am fost in service unde seful de service a fost amabil si m'a lasat sa asist la operatiune .
A mers schimbata limba la BC dar indiferent ce index bagam incepind cu 001 si terminind cu 035 desi erau acceptate si se programa BC-ul , consumul afisat raminea acelasi sau era mai mare . Accepta si ajustarile cu pina la +/- 1,5L/100Km a valorii afisate dar tot pe la 2,9L/h imi afisa cel mai putin . Asta mi'a demonstrat inca odata ca MID'ul este ok .
Se pare ca va fi nevoie de resoftarea ECU ...
A mers schimbata limba la BC dar indiferent ce index bagam incepind cu 001 si terminind cu 035 desi erau acceptate si se programa BC-ul , consumul afisat raminea acelasi sau era mai mare . Accepta si ajustarile cu pina la +/- 1,5L/100Km a valorii afisate dar tot pe la 2,9L/h imi afisa cel mai putin . Asta mi'a demonstrat inca odata ca MID'ul este ok .
Se pare ca va fi nevoie de resoftarea ECU ...
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Evrikaaaaa
, afiseaza normal consumul
A fost problema de contact la pinul 47 de pe ECU . Dupa ce am dat cu spray pentru curatarea contactelor electrice atit in mufa de la ECU cit si mufa mama cu fire a inceput sa afiseze corect .
Probabil a fost vorba de oxidarea pinului 47 de pe ECU care n'a fost folosit ... hm
Pentru cei ce vor sa se apuce de montat BC , spor la treaba si multa rabdare !
L.E. Revin in curind cu detalii "concentrate" pentru a sintetiza cele n+1 pagini de topic .
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
A fost problema de contact la pinul 47 de pe ECU . Dupa ce am dat cu spray pentru curatarea contactelor electrice atit in mufa de la ECU cit si mufa mama cu fire a inceput sa afiseze corect .
Probabil a fost vorba de oxidarea pinului 47 de pe ECU care n'a fost folosit ... hm
![Evil or Very Mad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pentru cei ce vor sa se apuce de montat BC , spor la treaba si multa rabdare !
L.E. Revin in curind cu detalii "concentrate" pentru a sintetiza cele n+1 pagini de topic .
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Sa incepem cu ... inceputul ...
Se demonteaza consola centrala :
- se demonteaza "mascuta" de la bricheta
- se demonteaza cele 4 suruburi de la consola si scrumiera folosind T-20
- se demonteaza policiara de deasupra scrumierei din cele 4 clipsuri folosind doua surubelnite de latime medie
- se demonteaza Radioul folosind doua extractoare sau chiar 4 cuie de 3mm
- se desfac cele doua surburi din lateralul saniei casetofonului, cele doua suruburi cu acces mai bun situate mai in spate tot pe
laterala ramin pe pozitie .
- se indeparteaza cu o surubelnita mufele din partea din spate a saniei inclusiv mufa de la antena .
- se desfac clemele de la blocul de AC/clima , situate dedesuptul si deasupra blocului AC .
- se trage usor de consola si se scoate mufa TID prin rotirea levierului mufei .
- se indeparteaza consola centrala , sania cass'ului ramine montata pe aceasta .
Acum ca accesul este deplin se poate lucra in voie la mufa viitorului MID .
Am taiat mufa TID'ului fir cu fir si am sunat fiecare fir in mufa TID , pe fiecare am lipit o eticheta cu numarul pinului .
Folosind tutorialul lui Gabi si schema de conexiuni a lui RON , verificate in prealabil pe TIS 2006 am inceput sa trag firele necesare conectarii MID'ului . Practic sint de tras doua fire(sau numai unul) din compartimentul motor respectiv una din cele doua mufe de la ECU pentru semnalui de consum , aceste fire au intrat in habitaclu prin dopul de cauciuc de linga pompa de servofrina . Trei fire din cupla de la bord pentru turatie , temperatura motorului si viteza . Trei fire de la mufa BC si un plus prin contact ce l'am tras de la mufa brichetei deoarece panoul de sigurante este destul de greu accesibil fara demontarea totala a acestuia .
Pentru firul ce trebuie legat in mufa ECU si care nu are pin de conexiune pe mufa cu fire am desizolat pe o lungime de 15-16mm cablul de "1" litzat , l'am mai "barbierit" la capatul ce intra in mufa si l'am fixat mai bine cu ajutorulunui colier de plastic si lipirea de inca doua fire din jur . Atentie la realizarea contactului la pinul "improvizat", sa curatati bine siliconul din mufa si daca aveti spray de contacte sa dati pe mufe un pic .
Nu uitati sa marcati cu stegulet de identificare firele trase ! Am matisat cu banda izolatoare neagra fiecare manunchi de fire in parte , cele de la motor , cele de la mufa bordului , cele de la maneta BC , etc
Acestea au fost invetite cu burete in zonele de contact cu alte componente din bord pentru a nu produce zgomote in timpul rularii si prinse , pe unde s'a putut , cu coliere de plastic de partile fixe ale bordului pentru rigidizare .
Eu am avut mufa originala pentru MID si nu mi'a ramas decit sa lipesc firele ramase de la TID cit si cele trase suplimentar pentru MID . Atentie , puneti un ziar pe bord sa nu atingeti bordul cu pistolul de lipit !
Pentru izolarea firelor in zona lipiturilor am folosit tub "varnesh" termoretractabil care se muleaza perfect pe fire atunci cind este incalzit cu bricheta . Verificati de doua , trei ori conecxiunile mi ales in cazul mufei pentru MID manufacturate !
Dupa lipirea firelor si primele probe cu motorul pornit se poate trece la montarea MID'ului pe consola si a celorlalte accesorii demontate anterior : cass , AC/clima , scrumiera .
Verificati daca consumul afisat este cel real chiar si dupa programarea pe tech2 .Afisarea consumului real poate fi ajustata in plus sau in minus cu tech2 .
Se demonteaza consola centrala :
- se demonteaza "mascuta" de la bricheta
- se demonteaza cele 4 suruburi de la consola si scrumiera folosind T-20
- se demonteaza policiara de deasupra scrumierei din cele 4 clipsuri folosind doua surubelnite de latime medie
- se demonteaza Radioul folosind doua extractoare sau chiar 4 cuie de 3mm
- se desfac cele doua surburi din lateralul saniei casetofonului, cele doua suruburi cu acces mai bun situate mai in spate tot pe
laterala ramin pe pozitie .
- se indeparteaza cu o surubelnita mufele din partea din spate a saniei inclusiv mufa de la antena .
- se desfac clemele de la blocul de AC/clima , situate dedesuptul si deasupra blocului AC .
- se trage usor de consola si se scoate mufa TID prin rotirea levierului mufei .
- se indeparteaza consola centrala , sania cass'ului ramine montata pe aceasta .
Acum ca accesul este deplin se poate lucra in voie la mufa viitorului MID .
Am taiat mufa TID'ului fir cu fir si am sunat fiecare fir in mufa TID , pe fiecare am lipit o eticheta cu numarul pinului .
Folosind tutorialul lui Gabi si schema de conexiuni a lui RON , verificate in prealabil pe TIS 2006 am inceput sa trag firele necesare conectarii MID'ului . Practic sint de tras doua fire(sau numai unul) din compartimentul motor respectiv una din cele doua mufe de la ECU pentru semnalui de consum , aceste fire au intrat in habitaclu prin dopul de cauciuc de linga pompa de servofrina . Trei fire din cupla de la bord pentru turatie , temperatura motorului si viteza . Trei fire de la mufa BC si un plus prin contact ce l'am tras de la mufa brichetei deoarece panoul de sigurante este destul de greu accesibil fara demontarea totala a acestuia .
Pentru firul ce trebuie legat in mufa ECU si care nu are pin de conexiune pe mufa cu fire am desizolat pe o lungime de 15-16mm cablul de "1" litzat , l'am mai "barbierit" la capatul ce intra in mufa si l'am fixat mai bine cu ajutorulunui colier de plastic si lipirea de inca doua fire din jur . Atentie la realizarea contactului la pinul "improvizat", sa curatati bine siliconul din mufa si daca aveti spray de contacte sa dati pe mufe un pic .
Nu uitati sa marcati cu stegulet de identificare firele trase ! Am matisat cu banda izolatoare neagra fiecare manunchi de fire in parte , cele de la motor , cele de la mufa bordului , cele de la maneta BC , etc
Acestea au fost invetite cu burete in zonele de contact cu alte componente din bord pentru a nu produce zgomote in timpul rularii si prinse , pe unde s'a putut , cu coliere de plastic de partile fixe ale bordului pentru rigidizare .
Eu am avut mufa originala pentru MID si nu mi'a ramas decit sa lipesc firele ramase de la TID cit si cele trase suplimentar pentru MID . Atentie , puneti un ziar pe bord sa nu atingeti bordul cu pistolul de lipit !
Pentru izolarea firelor in zona lipiturilor am folosit tub "varnesh" termoretractabil care se muleaza perfect pe fire atunci cind este incalzit cu bricheta . Verificati de doua , trei ori conecxiunile mi ales in cazul mufei pentru MID manufacturate !
Dupa lipirea firelor si primele probe cu motorul pornit se poate trece la montarea MID'ului pe consola si a celorlalte accesorii demontate anterior : cass , AC/clima , scrumiera .
Verificati daca consumul afisat este cel real chiar si dupa programarea pe tech2 .Afisarea consumului real poate fi ajustata in plus sau in minus cu tech2 .
dyzzy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2007
- Mesaj Privat
Very nice!
Pe mine subiectul asta ma preocupa de ceva vreme.(MID in loc de TID)
Eu am un ASTRA G/2000 motor Y17DT (ISUZU).
Intrebarea este daca pot sa pun MID.Unii mi-au spus ca nu.De ce nu as putea pune MID pe motorul acesta?A mai incercat cineva MID in loc de TID pe ASTRA G Y17DT?
Iata ce am gasit eu pe net in legatura cu subiectul acesta.
http://www.astra-g.go.ro/
Pe mine subiectul asta ma preocupa de ceva vreme.(MID in loc de TID)
Eu am un ASTRA G/2000 motor Y17DT (ISUZU).
Intrebarea este daca pot sa pun MID.Unii mi-au spus ca nu.De ce nu as putea pune MID pe motorul acesta?A mai incercat cineva MID in loc de TID pe ASTRA G Y17DT?
Iata ce am gasit eu pe net in legatura cu subiectul acesta.
http://www.astra-g.go.ro/
marius_mx
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat