Joi 25 Dec, 2014 4:31 pm
Salut ! Este posibil ca problema mea sa mai fie expusa...Recunosc ca nu am citit toate cele 60 de pagini...Dupa ceva probleme cu aprinderea (rezolvata ! ),a aparut asta cu pierderile de lichid de racire.Deci...distribuitie facuta de max. 40000 km cu pompa de apa,radiator schimbat cu unul nou anul trecut pt ca se rupsese un cot+antigel+apa distilata,termostat schimbat de vreo 2 ani si el pt ca ramasese blocat pe deschis.Simptome: am gasit vasul de expansiune aproape gol...dupa o usoara examinare am gasit pete de antigel pe la mufa termocuplei de pe radiator si a furtunului care intra in radiator.Le-am strans un pic mai bine si am crezut ca am rezolvat.Dupa ce am completat la nivel cu aprox 0,3 ltr ,am facut un drum de aprox 25 km,temperatura pe durata traseului super ok,undeva la 88 gr (pana in 90 ),caldura in masina foarte buna,ajung acasa si stand in parcare ceva mai mult pe loc a intrat ventilatorul coborand lichidul de racire ajuns undeva la 94 gr.Insa,surpriza...! Un abur care nu ar fi trebuit sa iasa de sub capota...Ma dau jos din masina si vad pe jos niste dare de lichid provenind cam de cand am dat cu spatele sa intru in parcare (si a pornit ventilatorul...) .Ridic capota,se scurgea acum antigel pe la un furtun care intra in radiatorul de caldura,deci presupun o presiune marita in instalatia de racire.Vasul de expansiune se prezinta ok,foarte curat,nivelul era o idee peste jumatate(ca atunci cand era rece motorul ),nu bolborosea nimic.Uleiul este si el in mintile lui,curat,schimbat de curand si la nivel.Despre fum pe esapament...parca la pornirea la rece arata un pic alb (insa asa s-a manifestat de cand am masina,presupun condens de pe tobe),insa in momentul cu pierderea chiar nu avea nici o culoare,nici alb nici negru.O sa incep cu schimbarea busonului ,sper ca s-a blocat supapa de suprapresiune,mai ales ca are un pret intre 10-20 lei.Orice sfaturi sunt binevenite !