- CoconeaValentin
- **
- 233 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
CoconeaValentin
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
@ dragos, urmareste indeaproape nivelul uleiului. Asa s-a intamplat si la mine. Tecile de la injectoare. La mine cand mi-a desfacut chiulasa, pistonul 4 era plin de antigel si supura prin teaca de la injector. Cost operatiune:1800 lei (teci injectoare, garnituri injectoare, rectificat chiulasa, rectificat scaune supapa, schimbat semeringuri supape, garnitura chiulasa ).
- drgsandrei
- *
- 17 mesaje
- din 04 Jun 2013
- Astra 2002 Y17DT
- Timis
drgsandrei
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2013
- Mesaj Privat
- CoconeaValentin
- **
- 233 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
CoconeaValentin
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
Am rectificat chiulasa, scaunele la supape si am schimbat semeringurile la supape ca am dispus de bani si daca tot am umblat la motor, am zis sa fac o treaba buna pana la capat. Si crede-ma ca rezultatele se vad: 1. Nu mai pierde gram de antigel. 2. Masina trage de rupe. Asa ca...daca dispui de 300-400 de lei in plus... se merita. Sfatul meu asta e! Tu faci cum crezi de cuviinta. Bafta!
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- radutzzu18
- **
- 204 mesaje
- din 22 Oct 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
radutzzu18
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2012
- Mesaj Privat
- CoconeaValentin
- **
- 233 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
CoconeaValentin
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- CoconeaValentin
- **
- 233 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
CoconeaValentin
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
- radutzzu18
- **
- 204 mesaje
- din 22 Oct 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
radutzzu18
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2012
- Mesaj Privat
CoconeaValentin a scris:Am rectificat chiulasa, scaunele la supape si am schimbat semeringurile la supape ca am dispus de bani si daca tot am umblat la motor, am zis sa fac o treaba buna pana la capat. Si crede-ma ca rezultatele se vad: 1. Nu mai pierde gram de antigel. 2. Masina trage de rupe. Asa ca...daca dispui de 300-400 de lei in plus... se merita. Sfatul meu asta e! Tu faci cum crezi de cuviinta. Bafta!
Depinde la ce service mergi. Pe mine operatiunea care ai facut-o la masina ta ma costat 2885 lei din care140 au fost pentru curatarea instalatiei de alimentare.
Multumesc pentru ajutorul acordat in identificarea problemei atat tie cat si celorlalti colegi!
- CoconeaValentin
- **
- 233 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
CoconeaValentin
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
kypry34
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2015
- Mesaj Privat
Va salut , as dori sa va rețin si eu atenția , vis-a-vis de problema pierderii de antigel ; acum 3 sãptãmani am schimbat termoflotul , luni mergând in oraș am constatat ca mai aveam foarte puțin antigel in vas ( când a schimbat termoflotul a completat cu antigel , fãcut revizie , etc ) . Am fost iar in service sa se uite sa vadã buba ... Degeaba , n-am gãsit nimic acolo ; dupã un drum de 75 km am constatat ca nivelul scãzuse iar cu un deget (?) . Iar mers , iar pierdut vremea ... Azi scoțând vasul de expansiune de la locul lui am observat pe fundul lui ca era umezit , iar dub vas firele umezite toate cu antigel ....credeți ca vasul e fisurat ?
Pietonul
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2012
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Dupa o interventie la instalatia de racire este indicat ca o perioada sa se tina sub observatie nivelul pentru-ca aerisirea se face in timp. Poate la completare a tremurat mana mecanicului si a mai dat pe langa si deaceea este umed sub vas dar la fel de bine ar putea fi si buson vas defect si dupa ce se incalzeste lichidul si creste presiunea sa permita lichidului sa iasa sau o problema a sistemului( termostat ,termocupla sau senzor temp.radiator infundat) care duce la cresterea presiuni si atunci trebuie sa iasa pe undeva. PS... da detali cu tipul motorului, an fabricatie etc.bafta
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
kypry34
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut comunitatea Opel. Am citit acest topic incercand sa gasesc raspuns la o problema cu care ma confrunt legata de pierderea de antigel la opelul meu ( y17dt) dar nu prea am reusit. Pur si simplu nu inteleg fenomenul.
Mai pe scurt. In vara anului trecut am sesizat intr-o zi ca-mi lipseste din vasul de antigel cam vreo 400 g. Ok , n-am dat atentie prea mare si am completat pana la nivel. Totul a fost in regula pana in ianuarie anul acesta cand la un control sumar de dimineata am observat ca nivelul de antigel a scazut cu vreo 2 degete. Recunosc ca abia daca ridic capota pentru verificarile de rutina o data la 1/2 luni. Am completat din nou nivelul si m-am hotarat sa tin totul sub observatie.
O verificare sumara a furtunelor si colierelor am facut si eu din cat iti permite o parcare dintre blocuri dar n-am gasit nicaieri scurgeri de antigel.
Acum o luna dupa un drum de 200 km am constatat cu stupoare ca iar imi lipseste din borcan. Am completat din nou pana la nivel si au intrat cam 600 g antigel. Nu-mi puteam explica cum e sa pierzi in 200 km mai bine de 'juma de litru de antigel fara nici cea mai mica urma !
Si ca totul sa fie cat mai imposibil , de atunci am mai rulat 1500 km in toate regimurile de viteza ( inclusiv kilometrii buni la 160 km/h ) si nivelul n-a scazut nici macar un mm.
Saptamana trecuta am verificat radiatorul, furtunele , colierele si vasul si totul e uscat si plin de praf. Din cat am putut am pipait ,,roata,, motorul cat si scutul si peste tot am dat doar de praf. Nivelul de ulei se pastreaza, e curat si fara spume sau culori dubioase. ( schimbul l-am facut in septembrie). Vasul de antigel de asemenea e curat , antigelul e roz-bombon fara nici cea mai mica urma de negreala, ulei sau pete unsuroase. Am verificat si mocheta de sub bord si totul e uscat. Condens sau aburi nu-mi arunca pe toba nici macar cu motorul rece. Din cat am putut am incercat sa observ in oglinzi daca las la forja ceva fum/aburi in spate dar in afara de o ceata gri/neagra dupa 4000 ture , altceva n-am sesizat.
M-am dus si la service simtind ca sint depasit de situatie , au urcat baietii masina pe elevator , au desfacut una-alta , s-au uitat , au pipait si n-au gasit absolut nimic.
Intors acasa plin de frustrari si cu banii luati am privit suspicios pompa de apa gandindu-ma ca poate in anumite situatii pierde antigel asa ca am demontat cureaua de accesorii. In afara de rola ghidare/intindere care scoate un mic susur la invartire manuala , fulia pompei apa cat si a alternatorului se misca ,,uns,, si fara jocuri. Nici macar pe capitonajul capotei nu se vad urme de stropi de antigel.
Masina porneste si merge ireprosabil , trage ok, consumul e in regula doar ca eu raman cu stresul ca poate in urmatorii 2000 km nu va pierde antigel si brusc pe nepregatite la ceva drum banal de 100 km va pierde iar peste juma de litru !
Deocamdata umblu cu flacoanele de antigel si apa distilata dupa mine si am ajuns sa ridic capota si de 5-6 ori pe zi sa verific nivelul.
As mai avea o nelamurire. Modelul meu de opel nu are in/sub vasul de expansiune un senzor nivel lichid racire cum am vazut la alte modele ? Intreb pentru ca eu nu am vazut ca as avea ceea ce mi se pare destul de riscant.
Multumesc.
Mai pe scurt. In vara anului trecut am sesizat intr-o zi ca-mi lipseste din vasul de antigel cam vreo 400 g. Ok , n-am dat atentie prea mare si am completat pana la nivel. Totul a fost in regula pana in ianuarie anul acesta cand la un control sumar de dimineata am observat ca nivelul de antigel a scazut cu vreo 2 degete. Recunosc ca abia daca ridic capota pentru verificarile de rutina o data la 1/2 luni. Am completat din nou nivelul si m-am hotarat sa tin totul sub observatie.
O verificare sumara a furtunelor si colierelor am facut si eu din cat iti permite o parcare dintre blocuri dar n-am gasit nicaieri scurgeri de antigel.
Acum o luna dupa un drum de 200 km am constatat cu stupoare ca iar imi lipseste din borcan. Am completat din nou pana la nivel si au intrat cam 600 g antigel. Nu-mi puteam explica cum e sa pierzi in 200 km mai bine de 'juma de litru de antigel fara nici cea mai mica urma !
Si ca totul sa fie cat mai imposibil , de atunci am mai rulat 1500 km in toate regimurile de viteza ( inclusiv kilometrii buni la 160 km/h ) si nivelul n-a scazut nici macar un mm.
Saptamana trecuta am verificat radiatorul, furtunele , colierele si vasul si totul e uscat si plin de praf. Din cat am putut am pipait ,,roata,, motorul cat si scutul si peste tot am dat doar de praf. Nivelul de ulei se pastreaza, e curat si fara spume sau culori dubioase. ( schimbul l-am facut in septembrie). Vasul de antigel de asemenea e curat , antigelul e roz-bombon fara nici cea mai mica urma de negreala, ulei sau pete unsuroase. Am verificat si mocheta de sub bord si totul e uscat. Condens sau aburi nu-mi arunca pe toba nici macar cu motorul rece. Din cat am putut am incercat sa observ in oglinzi daca las la forja ceva fum/aburi in spate dar in afara de o ceata gri/neagra dupa 4000 ture , altceva n-am sesizat.
M-am dus si la service simtind ca sint depasit de situatie , au urcat baietii masina pe elevator , au desfacut una-alta , s-au uitat , au pipait si n-au gasit absolut nimic.
Intors acasa plin de frustrari si cu banii luati am privit suspicios pompa de apa gandindu-ma ca poate in anumite situatii pierde antigel asa ca am demontat cureaua de accesorii. In afara de rola ghidare/intindere care scoate un mic susur la invartire manuala , fulia pompei apa cat si a alternatorului se misca ,,uns,, si fara jocuri. Nici macar pe capitonajul capotei nu se vad urme de stropi de antigel.
Masina porneste si merge ireprosabil , trage ok, consumul e in regula doar ca eu raman cu stresul ca poate in urmatorii 2000 km nu va pierde antigel si brusc pe nepregatite la ceva drum banal de 100 km va pierde iar peste juma de litru !
Deocamdata umblu cu flacoanele de antigel si apa distilata dupa mine si am ajuns sa ridic capota si de 5-6 ori pe zi sa verific nivelul.
As mai avea o nelamurire. Modelul meu de opel nu are in/sub vasul de expansiune un senzor nivel lichid racire cum am vazut la alte modele ? Intreb pentru ca eu nu am vazut ca as avea ceea ce mi se pare destul de riscant.
Multumesc.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Ma faci sa mai repet odata citeste pagina 61 (Sari la pagina: 61)
Y17DT - Pierdere mare de antigel
Teci injectoare sau garnitura de chiuloasa - posibil la tine sa fie tecile se pare ca este boala lui Y17DT din nastere.
Si ca sa le schimbi nu trebuie sa desfaci motorul care spune ca trebuie desfacut pentru teci, este clar ca este pe langa Next...
Au mai fost colegi la care le-au desfcut motorul profitand de ei ca nu se pricep. (asa ca ai grija la cine mergi)
Sper ca esti mai lamurit.
Y17DT - Pierdere mare de antigel
Teci injectoare sau garnitura de chiuloasa - posibil la tine sa fie tecile se pare ca este boala lui Y17DT din nastere.
Si ca sa le schimbi nu trebuie sa desfaci motorul care spune ca trebuie desfacut pentru teci, este clar ca este pe langa Next...
Au mai fost colegi la care le-au desfcut motorul profitand de ei ca nu se pricep. (asa ca ai grija la cine mergi)
Sper ca esti mai lamurit.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Apreciez ca incerci sa ma ajuti si-mi cer scuze daca ti-am dat senzatia ca te repeti in van. Inainte sa postez , am citit cat de cat acest topic si am mai discutat si eu cu citeva persoane.
Da , cunosc ,,boala,, lui y17dt legata de tecile injector dar asta nu inseamna ca doar asta e problema mereu in cazul disparitiei antigelului.
Daca eram convins ca e din cauza tecilor , evident ca le schimbam de mult. Dar nu sint convins.
Ulei curat si incremenit la nivel pe joja, n-am nici macar o urma de spuma pe buson sau in capac , antigel curat/limpede/roz , vasul perfect curat, temperatura de lucru motor normala , porneste instant , trage bine , nu sughita , nu da ,,nas,, , evacuare/fum/normal adica nimic in ture rezonabile doar ceva negreala in forje, nu sufla in borcan , nu fierbe.
In ultima vreme am facut niste drumuri prin Carpatii nostrii Occidentali si ori din spirit ,,competitional,, cu alte marci auto intalnite pe serpentine , ori din demonstratii pentru mine , am forjalit masina ( pastrand totusi niste decente tehnice) si n-a crescut temperatura motorului cu nici macar 1 mm decat pozitia obisnuita , nu mi-a fluturat nici garnitura de chiulasa si toate s-au pastrat asa cum am enuntat mai sus - ba mai mult decat atat , nu mi-a disparut nici un gram de antigel !
Ma gandesc ca daca era o problema de teci sau garnitura , imposibil cel putin in ultimul drum de 800 km sa nu se manifestat intr-un fel !
Faptul ca-mi dispare antigel aleatoriu , brusc si la intervale destul de mari de kilometrii , ma baga in ceata total.
Da , cunosc ,,boala,, lui y17dt legata de tecile injector dar asta nu inseamna ca doar asta e problema mereu in cazul disparitiei antigelului.
Daca eram convins ca e din cauza tecilor , evident ca le schimbam de mult. Dar nu sint convins.
Ulei curat si incremenit la nivel pe joja, n-am nici macar o urma de spuma pe buson sau in capac , antigel curat/limpede/roz , vasul perfect curat, temperatura de lucru motor normala , porneste instant , trage bine , nu sughita , nu da ,,nas,, , evacuare/fum/normal adica nimic in ture rezonabile doar ceva negreala in forje, nu sufla in borcan , nu fierbe.
In ultima vreme am facut niste drumuri prin Carpatii nostrii Occidentali si ori din spirit ,,competitional,, cu alte marci auto intalnite pe serpentine , ori din demonstratii pentru mine , am forjalit masina ( pastrand totusi niste decente tehnice) si n-a crescut temperatura motorului cu nici macar 1 mm decat pozitia obisnuita , nu mi-a fluturat nici garnitura de chiulasa si toate s-au pastrat asa cum am enuntat mai sus - ba mai mult decat atat , nu mi-a disparut nici un gram de antigel !
Ma gandesc ca daca era o problema de teci sau garnitura , imposibil cel putin in ultimul drum de 800 km sa nu se manifestat intr-un fel !
Faptul ca-mi dispare antigel aleatoriu , brusc si la intervale destul de mari de kilometrii , ma baga in ceata total.