sziszi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua,
o parere va rog, e vorba de un Opel Agila, motor de 973cmc, anul 2002, se aude un zgomot de diesel, scoate un zgomot asemanator zgomotului scos de un tractor, se auzea la inceput doar in relanti, dar mai nou se aude si in timp ce este turat, se circula cu masina.
Aveam un dubiu, lucru confirmat si de un mecanic, adica trebuie schimbat lantul de distributie(mecanicul la care mergea nu era in service, un baiat tanar a aruncat o privire la motor si a facut un "diagnoza")
Avand invedere ca omul pe care il stiam nu a fost acolo sa isi dea cu parerea, va intreb pe voi oare mai pot circula cu masina in aceste conditii, fara sa se strice, sau sa strice alta piesa(e vorba de un drum de 400km dus intors)
Mersi de sfaturi
o parere va rog, e vorba de un Opel Agila, motor de 973cmc, anul 2002, se aude un zgomot de diesel, scoate un zgomot asemanator zgomotului scos de un tractor, se auzea la inceput doar in relanti, dar mai nou se aude si in timp ce este turat, se circula cu masina.
Aveam un dubiu, lucru confirmat si de un mecanic, adica trebuie schimbat lantul de distributie(mecanicul la care mergea nu era in service, un baiat tanar a aruncat o privire la motor si a facut un "diagnoza")
Avand invedere ca omul pe care il stiam nu a fost acolo sa isi dea cu parerea, va intreb pe voi oare mai pot circula cu masina in aceste conditii, fara sa se strice, sau sa strice alta piesa(e vorba de un drum de 400km dus intors)
Mersi de sfaturi
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Uite niste zgomote aici, cu vreo patru pagini in urma: https://www.clubopel.com/vie...asc&start=100
Daca citesti putin si mai din urma, chiar de la prima pagina, ai sa te lamuresti mult mai bine.
Daca citesti putin si mai din urma, chiar de la prima pagina, ai sa te lamuresti mult mai bine.
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
filmarile din aceea pagina releva o distributie ok (lant ca betonul pe patina si verificata la punct), bataia e de la piston, respectiv cilindru ovalizat. Dar cineva care se pricepe la motoarele astea stie sa diferentieze un sunet de lant varza vs injectoare de tractor vs tacheti pleostiti vs marmelada in baia de ulei si vene. Deci catre cineva de genul trebuie sa te indrepti, diagnosticarea acustica pe forum e 50 % loterie. Motoarele astea (de 1 L) in stare ok, la relanti li se aud doar injectoarele si valva de purjare, nici nu zici ca are lant masina.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- deleted-93273
- *
- 8 mesaje
- din 04 Mai 2014
deleted-93273
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2014
- Mesaj Privat
Salut!
Sunt nou pe forum si binenteles "fericitul" posesor al unui Agila luat de la geambas.
Dupa planarea chiulasei si inlocuirea garniturilor aferente (inclusiv garnitura baie ulei - mecanicul meu s-a uitat si la segmenti care se pare au fost OK), motorul meu a ramas cu un mers neregulat si trepidatii serioase la ralanti (care de altfel le avea si inaitea acestor operatiuni - probabil distributia a fost pusa aiurea si mecanicul meu si-a luat semne si a pus-o la fel). Am si P0340 stocat si nu reusesc sa scap de el.
Avand in vedere cele spuse mai sus am doua optiuni:
1. Gasesc pe cineva cu trusa KM in apropiere de mine (Dambovita) - va rog sa imi dati sugestii si sa ma iertati ca nu am citit chiar tot topicul de la distributie.
2. Cumpar eu trusa de KM-uri si conving pe mecanic sa reglam distributia impreuna. Intrebare este daca aceste truse sunt bune:
Trusa ZIMBER
Trusa MM23166-PK
Ati folosit vreuna din aceste truse, daca nu va rog mult sa imi recomandati ceva.
Piesele de la distributie - de unde sa le iau? trebuie neaparat de origine sau merg si mai ieftine - nu am pretentii de 120000 de km (masina mea are 130000 de geambasi) dar macar asa de o perpeleala de 60000 de km ca sunt sofer de weekend.
Multumesc anticipat si sper sa nu radeti de mine.
Sunt nou pe forum si binenteles "fericitul" posesor al unui Agila luat de la geambas.
Dupa planarea chiulasei si inlocuirea garniturilor aferente (inclusiv garnitura baie ulei - mecanicul meu s-a uitat si la segmenti care se pare au fost OK), motorul meu a ramas cu un mers neregulat si trepidatii serioase la ralanti (care de altfel le avea si inaitea acestor operatiuni - probabil distributia a fost pusa aiurea si mecanicul meu si-a luat semne si a pus-o la fel). Am si P0340 stocat si nu reusesc sa scap de el.
Avand in vedere cele spuse mai sus am doua optiuni:
1. Gasesc pe cineva cu trusa KM in apropiere de mine (Dambovita) - va rog sa imi dati sugestii si sa ma iertati ca nu am citit chiar tot topicul de la distributie.
2. Cumpar eu trusa de KM-uri si conving pe mecanic sa reglam distributia impreuna. Intrebare este daca aceste truse sunt bune:
Trusa ZIMBER
Trusa MM23166-PK
Ati folosit vreuna din aceste truse, daca nu va rog mult sa imi recomandati ceva.
Piesele de la distributie - de unde sa le iau? trebuie neaparat de origine sau merg si mai ieftine - nu am pretentii de 120000 de km (masina mea are 130000 de geambasi) dar macar asa de o perpeleala de 60000 de km ca sunt sofer de weekend.
Multumesc anticipat si sper sa nu radeti de mine.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
nu se merita sa dai banii degeaba pe o trusa pe care o vei folosi de 2-3 ori(asta cu imprumutatu la prieteni)
pentru piese citeste asta
https://www.clubopel.com/rez...gila&sa=Cauta
pentru piese citeste asta
https://www.clubopel.com/rez...gila&sa=Cauta
- deleted-93273
- *
- 8 mesaje
- din 04 Mai 2014
deleted-93273
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2014
- Mesaj Privat
Revin si pun un filmulet cu motorasul meu - poate va faceti o parere - mentionez ca este la prima cheie dimineata si in primul minut si jumatate merge mai accelerat (o fi normal !?) si apoi revine la trepidatiile obisnuite - se mai aude si un fasait ceva banuiesc ca este pe la cureaua de accesorii.
Z10XE
Multumesc anticipat pt parerile voastre.
Z10XE
Multumesc anticipat pt parerile voastre.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
SI la mine fasaia ceva, si era crapata evacuarea, mai precis unul din cele patru brate ale galeriei (Corsa 1.2 benzina) care preiau gazele arse din blocul motor. A trebuit sa inlocuiesc totul cu catalizator cu tot, sper sa fii mai norocos ca mine si sa-ti fasaie de la cureaua de accesorii.
Trepidatiile nu prea stiu de unde pot fi, dar asa ca de curios ai verificat si bujiile? E bine sa incepi cu lucrurile simple, pe urma sa te arunci in distributie. Aia se cere schimbata daca tacane ca dieselul la cald, mai citeste pe forum ca scrie foarte frumos tot ce vrei.
Piesele de distributie - la fel, gasesti pe forum de unde sa-ti iei, gasesti si lista de piese si tot. Cel mai important e sa gasesti un mecanic serios, iti zice el exact ce piese ai nevoie. Uita-te in topicul despre distributie, ai sa afli multe lucruri.
Daca vrei ceva doar foarte simplu si rapid, intra in primul service care-ti iese in cale si gata... bafta!
Trepidatiile nu prea stiu de unde pot fi, dar asa ca de curios ai verificat si bujiile? E bine sa incepi cu lucrurile simple, pe urma sa te arunci in distributie. Aia se cere schimbata daca tacane ca dieselul la cald, mai citeste pe forum ca scrie foarte frumos tot ce vrei.
Piesele de distributie - la fel, gasesti pe forum de unde sa-ti iei, gasesti si lista de piese si tot. Cel mai important e sa gasesti un mecanic serios, iti zice el exact ce piese ai nevoie. Uita-te in topicul despre distributie, ai sa afli multe lucruri.
Daca vrei ceva doar foarte simplu si rapid, intra in primul service care-ti iese in cale si gata... bafta!
- deleted-93273
- *
- 8 mesaje
- din 04 Mai 2014
deleted-93273
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2014
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Schimba bujiile ca sa elimini o treaba. Cauta pe forum ca se specifica la modelul asta foarte in detaliu ce bujii trebuie. Citeste aici cap coada https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
Daca dupa asta nu se rezolva faci proba cu alta bobina. Daca nu te muti pe injectie. Compresie ai cum trebuie?
Vezi ca ai si tu ceva zgomot metalic, fa o proba cu valva de purjare scoasa daca e tot asa, e bai si la tine (prin chiuloasa sau cilindrii/pistoane cu uzura). Nu ar fi exclus nici pe la distributie sa fie macel pe acolo, sunt cazuri aici cu tot felul de obiecte antrenate pe acolo.
Daca dupa asta nu se rezolva faci proba cu alta bobina. Daca nu te muti pe injectie. Compresie ai cum trebuie?
Vezi ca ai si tu ceva zgomot metalic, fa o proba cu valva de purjare scoasa daca e tot asa, e bai si la tine (prin chiuloasa sau cilindrii/pistoane cu uzura). Nu ar fi exclus nici pe la distributie sa fie macel pe acolo, sunt cazuri aici cu tot felul de obiecte antrenate pe acolo.
- deleted-93273
- *
- 8 mesaje
- din 04 Mai 2014
deleted-93273
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2014
- Mesaj Privat
Ok, pana la sfarsitul saptamanii schimb bujiile si revin cu rezultate. Mi-a zis si mecanicul sa le schimb si nu l-am crezut.
Astazi l-am sunat pt o pierdere de ulei ( cam 200 de ml la 100 km) care apare pe la un semering din spatele fuliei de la arborele cotit, si am deschis dicutia despre distributie si trusa de calare - mi s-a dat peste nas si m-am hotarat sa nu mai merg nici pt pierderea de ulei.
Intre timp am gasit documentatie de reparatie referitor la schimbarea distributiei si am vazut ca se caleaza inclusiv roata pe care citeste senzorul de arbore cu came - p0340 eroare de care nu am scapat nici dupa proba cu alt senzor ( cei drept imprumutat).
Remove and refit timing case (Z 10 XE, Z 10 XEP, with air conditioning, LHD)
Astazi l-am sunat pt o pierdere de ulei ( cam 200 de ml la 100 km) care apare pe la un semering din spatele fuliei de la arborele cotit, si am deschis dicutia despre distributie si trusa de calare - mi s-a dat peste nas si m-am hotarat sa nu mai merg nici pt pierderea de ulei.
Intre timp am gasit documentatie de reparatie referitor la schimbarea distributiei si am vazut ca se caleaza inclusiv roata pe care citeste senzorul de arbore cu came - p0340 eroare de care nu am scapat nici dupa proba cu alt senzor ( cei drept imprumutat).
Remove and refit timing case (Z 10 XE, Z 10 XEP, with air conditioning, LHD)
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- deleted-93273
- *
- 8 mesaje
- din 04 Mai 2014
deleted-93273
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2014
- Mesaj Privat
Am schimbat bujile si degeaba - face la fel -adica merge trepidat ca in filmulet. Am dat jos bujii BOSH FLR 8 LDCU + (cu 1.1 intre electrozi) si am pus acelasi tip dar cu o distanta de 0.9 intre electrozi (sper originale - 18 lei/buc) - multumesc mult CUIBUSEL pt link-ul de bujii. Totusi un amanunt mi-a atras atentia - bujia de la c ilindrul 3 era umeda la baza filetului si nu a parut sa fi fost nestransa - aveti vreo idee?
Si deci, nerezolvand nimic, am zis sa vad si lantul de distributie, asa ca am desfacut capacul chuilasei si ..surpriza - lantul nu pare uzat -daca este sa-l judecam dupa pozele care le-am vazut aici pe forum si alte filmulete de pe youtube. Postez doua poze sa-mi spuneti parerea voastra:
(maxim cat am putut sa trag)
Partea proasta ar fi decalajul distributiei - care este evident. Acest lucru rezulta din faptul ca directiile fantelor de la axele cu came ar trebui sa fie paralele sau sa coincida atunci cand sunt aliniate pt calare - insa la mine nu se intampla acest lucru, totul fiind vizibil ochiometric.
Deci am nevoie de o trusa de calare - aveti idee de unde sa iau? Ati folosit vreuna postata de mine mai sus? Sunt de incredere marcile alea?
Si deci, nerezolvand nimic, am zis sa vad si lantul de distributie, asa ca am desfacut capacul chuilasei si ..surpriza - lantul nu pare uzat -daca este sa-l judecam dupa pozele care le-am vazut aici pe forum si alte filmulete de pe youtube. Postez doua poze sa-mi spuneti parerea voastra:
(maxim cat am putut sa trag)
Partea proasta ar fi decalajul distributiei - care este evident. Acest lucru rezulta din faptul ca directiile fantelor de la axele cu came ar trebui sa fie paralele sau sa coincida atunci cand sunt aliniate pt calare - insa la mine nu se intampla acest lucru, totul fiind vizibil ochiometric.
Deci am nevoie de o trusa de calare - aveti idee de unde sa iau? Ati folosit vreuna postata de mine mai sus? Sunt de incredere marcile alea?
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Lantul e OK.
Verifica distributia. Ai PM
Daca distributia a fost schimbata recent si ai P0340 ai aici rezlovarea...
http://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/
Masoara distanta dintre senzor si discul cu fante...
Fa un test de compresie..e cel mai relevant.
Verifica distributia. Ai PM
Daca distributia a fost schimbata recent si ai P0340 ai aici rezlovarea...
http://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/
Masoara distanta dintre senzor si discul cu fante...
Fa un test de compresie..e cel mai relevant.
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Clar, daca e defazata, repune-o la punct. dupa asta faci o compresie ca daca ti-au lovit putin supapele in pistoane de la defazare = nu bine.
Daca nici dupa toate astea nu se rezolva, se mai pot verifica si injectoarele, bujie umeda poate insemna ca injectorul nu mai pulverizeaza ci da jet, deci combustie nasoala.
Oricum motorul e jegos, ceva ulei mai bun pus recent a reusit sa il spele intr-o anumita proportie dar in baia de ulei e doamne fereste. Ti-as sugera si o curatare a baii si sorbului. Zgomotul care se aude poate inca sa fie de la tacheti inecati de namol pe langa problema care o ai tu cu distributia si vibratiile
Daca nici dupa toate astea nu se rezolva, se mai pot verifica si injectoarele, bujie umeda poate insemna ca injectorul nu mai pulverizeaza ci da jet, deci combustie nasoala.
Oricum motorul e jegos, ceva ulei mai bun pus recent a reusit sa il spele intr-o anumita proportie dar in baia de ulei e doamne fereste. Ti-as sugera si o curatare a baii si sorbului. Zgomotul care se aude poate inca sa fie de la tacheti inecati de namol pe langa problema care o ai tu cu distributia si vibratiile
- deleted-93273
- *
- 8 mesaje
- din 04 Mai 2014
deleted-93273
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2014
- Mesaj Privat
Cuibusel si catastefan imi sunteti de mare ajutor si va multumesc. Am sa incep operatiunile de calare cat de curand posibil dupa ce o duc la identificare - adica in 2-3 saptamani.
Cu ajutorul indicatiilor date de catastefan si cu ce am gasit pe topicul asta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14982 m_am hotarat sa imi fac eu trusa de calare.
Cuibusel, de unde ti-ai dat seama ca motorul meu e jegos? Chiar rezulta din poze? Si mie mi s-a parut, avand in vedere ca tocmai a fost la demontat si rectificat de chiulasa, ma asteptam si eu sa nu vad urme de mal, dar m-am gandit ca oi fi eu nepriceputeanu.
Cu ajutorul indicatiilor date de catastefan si cu ce am gasit pe topicul asta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14982 m_am hotarat sa imi fac eu trusa de calare.
Cuibusel, de unde ti-ai dat seama ca motorul meu e jegos? Chiar rezulta din poze? Si mie mi s-a parut, avand in vedere ca tocmai a fost la demontat si rectificat de chiulasa, ma asteptam si eu sa nu vad urme de mal, dar m-am gandit ca oi fi eu nepriceputeanu.