Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • soboastra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Voi reveni maine cu niste poze,multumesc pt ajutor!
Skip ads

  • soboastra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Am gresit eu..aeroterma este aceea care mi-ai aratat-o tu in poza de mai sus :

Acum ramane sa o desfac sa vad daca functioneaza aceea clapeta?
  • soboastra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Cam asta se vede am apasat de cateva ori butonul de recirculare si nu se aude,intampla nimic.. http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 701
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat


Am pus cateva explicatii in poza .
Si nu uita , nu neglija nici treaba cu temperatura motorului , verifica din ce cauza nu ti se salta acul , asa cum am scris pe prima pagina.
Numai bine !
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 701
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pai e clar , tu nu trebuie sa poti vedea ventilatorul , deci tot timpul aerul iti recircula . Fa o filmare , poza mai din ansamblu , sa se vada toata aeroterma , ca eu nu vad unde e clapeta , e imaginea prea ingusta.
  • popmari

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut, am rezolvat unui prieten aceasta problema de recirculare a aerului exact pe modelul de ventilator din poza.
Corect a fost identificat motorasul care actioneaza acea placuta ( are pe ea un strat de burete gri). In poza motorul preseaza placuta si impiedica aerul din afara sa intre.
Am desfacut motorasul din cele doua suruburi din lateral- am impresia ca am folosit o cheie tubulara cu crichet de 5 sau 6- si am tras de motor pana a iesitcu axul din placuta.
In acel moment motorasul a inceput sa functioneze - asa ca am vazut cu ajutorul butonului de pornire a recilculatiei aeruli care este sensul sau de rotatie. Cand mi-am dat seama de sensul corect de rotatie, adica sa modifice pozitia clapetei ca sa intre aerul inauntru, - am montat motorasul si apoi la o apasare de buton motorasul a modificat pozitia clapetei.
Pozitia corecta ca sa nu se mai abureasca geamurile este ca placuta sa vina spre cel care efectueaza operatia.
Dupa aceea am scos mufa de la motoras si am lasat ca sa intre aerul din afara, asta ca sa nu desfac toata ziua sa umblu pe acolo.
  • Rawi

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1999 x16xeL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut, dupa cum se vede in poza clapeta de recirculare este blocata in pozitia recirculare , inchizand astfel patrunderea de aer din exterior , trebuie sa aduci butonul de distribuire a aerului in pozitia spre parbriz si sa incerci sa ciocanesti usor cu manerul unei surubelnite in acel ansamblu de actionare al clapetei(contactul trebuie sa fie pus) , daca nu incepe sa actioneze clapeta este posibil ca motorasul sa fie blocat lucru care impune desfacerea acelui ansamblu de actionare si demontarea motorasului ,daca demontat functioneaza nu te bucura (in sarcina se va bloca aproape sigur dupa una sau doua actionari), in aproape toate cazurile de blocare a motorasului am intalnit urmatoarea cauza : magnetul (statorul) motorasului dezlipit lucru care-l face sa se deplaseze la actionare si sa blocheze rotorul . In acest caz trebuie sa desfaci capacul motorasului cu mare grijã si cu destul de mult efort , sa impingi acel magnet spre fata motorasului la maxim si sa aplici o solutie superglue de jurimprejurul magnetului intre magnet si carcasa . dupa uscarea solutiei reasamblezi motorasul cu mare grija la periile colectoare care sunt extrem de finute , probezi motorasul , asamblezi la loc toate piesele si te bucuri de o recirculare functionabila .
  • soboastra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Da asta a fost problema acel motoras nu mai are destula putere sa actioneze asupra clapetei,acum l-am lasat pe inchis si trage aer de afara si nu mai am problema cu aburirea..Va multumesc tuturor pentru ajutorul acordat!
Skip ads

  • SDaniel183

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2019

  • Mesaj Privat
buna am ai eu o problema la opel astra g 2002 1.7 dti numise dezabureste parbrizul
  • SDaniel183

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2019

  • Mesaj Privat
buna am si eu o intrebare numi baga ae cald la parbriz opel astra g 1.7 dti
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

trebuie sa vezi daca functioneaza:

1. aeroterma, pe toate treptele de viteza
2. motorasul de la recrculare
3. actuatorul care misca acele clapete de recirculare

pe celelalte poztii baga aer cald (la picioare, la fata) sau nu vine deloc are cald de la calorifer (poate e infundat)?
  • EAdam

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2024

  • Mesaj Privat
Intreb si eu aici, poate se mileste careva Smile
Opel astra G, diesel, 1.7. In ianuarie i-am schimbat filtrul de polen, luna trecuta am incarcat instalatia cu freon si a schimbat o garnitura iar acum scoate particule de burete pe la grila de dezaburire de sub parbriz si, culmea, mi se abureste parbrizul desi e vara...
Particulele de burete sunt de la mici, care plutesc in aer, pe care ma tem sa nu le inhalez, pana la atat de mari incat au ramas prinse sub grila de dezaburire.
Din ce am gasit pana acum, pare sa fie vorba de clapete, dar informatia era pt un Volkswagen Golf, nu pentru Astra G, dar oricum m-a cam descurajat ca cica trebuie dat jos tot bordul.
Ma intereseaza ce ar putea fi si daca poate fi reparat. Nu pot ajunge la mecanic prea curand dar, daca e ceva care poate fi rezolvat simplu, poate gasesc vreun meserias local. Ma tem sa nu inhalam particulele alea si cine stie de ce sa mai dam, plus ca aburirea parbrizului e foarte nasoala.
Stie cineva? Multumesc!

LE: Am uitat sa ma prezint si cateva detalii:
Ma numesc Adelina iar masina are clima electronica.
Multumesc!
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,526
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Aburirea parbrizului, daca are loc in zona in care sufla aeratoarele, oarecum este fireasca.
Trebuie sa te gandesti ca daca temperatura ceruta este foarte joasa (mica), intr-un timp scurt, parbrizul se va raci puternic in acea zona si deci, acolo condenseaza "umezeala" din aer.
Ca rezolvare, ai putea sa lasi fluxul de aer mai mic (dai pe treapta de ventilatie mai mica), ridici putin temperatura ceruta (adica nu mai stai pe "LOW", ci te duci undeva pe la 20 de grade) sau chiar poti sa directionezi aerul pe toate aeratoarele din masina, nu doar pe cele de dezaburire parbriz.

Despre impuritatile care ies pe aeratoare, clar nu pot sa provina de la clapeta de recirculare, pentru ca aceasta este inainte de filtrul de "polen".
Daca pe alte aeratoare (cand directionezi aerul pe acolo) nu ies acele impuritati, ci doar pe cele de la parbriz, este foarte posibil ca tocmai buretele de pe clapeta acelor aeratoare sa se desprinda. Este un buret lipit pe clapeta, pentru a asigura etansarea acesteia cand se inchide.
Ar mai fi posibilitatea sa se desprinda bucatele din buretele care este lipit (ca o garnitura) in zona de etansare dintre corpul HVAC (aerotermei) si ghidul aerului spre aeratoarele de dezaurire parbriz.
Ca o incercare de rezolvare, ar fi sa aplici niste "socuri", sa le zicem asa, in sensul ca poti lasa ventilatia pe treapta cea mai mare si apoi sa te "joci" cu directionarea aerului spre parbriz (sa o inchizi si sa o deschizi in mod repetat), ma gandesc ca astfel, curentii puternici vor reusi sa desprinda ceea ce este de desprins si sa scoata in habitaclu.
Apoi, ai putea sa folosesti ventilatia doar pe trepte mai mici.

Ceea ce am scris, sunt doar niste chestii logice, fara pretentia unui adevar absolut.
Poate intervin colegi cu alte idei sau care s-au intalnit cu problemele acestea.

P.S. Nu ar strica sa te asiguri ca filtrul de "polen" (da, stiu, ai scris ca este nou), este inca intreg si montat corespunzator.
  • EAdam

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2024

  • Mesaj Privat
Am desfacut grila de la parbriz, spre surprinderea mea are doar cateva cleme bune, restul sunt rupte, asa ca a fost foarte simplu. Buretele acela cred ca e burete, initial are aspectul de burete dar este cleios cand il strang in mana, devine ca plastelina.
Am curatat bine acolo, am facut cum ai zis, pentru moment pare ca a functionat.
Mii de multumiri!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,526
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Da, acel buret de etansare, in timp, dupa ani, asa devine, exact cum l-ai descris..
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR