- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am incercat sa curat admisia pentru motor Y20 DTH si deocamdata m-am linistit. Prima problema este cand dai bara de comanda la o parte si trebuie sa scoti mufa de comanda de la pompa de injectie pe ce apesi ? se trage ? am renuntat la ea.A doua problema hai sa scot conductele de alimentare ! Intepenite rau. Am dat cu degripant hai ca luat-o la conducta de la injectorul din stanga ca acolo puteam sa lucrez caci ma incurca furtunasele de retur . Apropo astea cum se scot ? intra la fiecare injector printr-o placuta metalica.Se trage de ele. Trebuie neaparat scoase ca nu poti sa desfaci conductele , risti sa rupi teurile.M-am oprit. Hai la pompa sa incerc sa desfac. Este foarte ingust plus ca trebuie sa tragi tare si nu poti sa pozitionezi cheia. Conductele sunt cate doua perechi legate intre ele cu o punte cu surub ca sa nu se miste sa vibreze. Cred ca se da jos puntea se desface cu fixa sus o conducta de la injector si apoi bagi o inelara pe teava si te duci jos la pompa sa desfaci .Si le iei pe rand ca sa iti faci loc. Am inteles ca a mai desfacut cineva pe aici dar nu a dat detalii.Astept sugestii , sfaturi de la cei care au mai curatat admisia.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Nu va sfatuiesc sa faceti aceasta operatiune pt ca nu o sa simtiti nici o diferenta nici chiar minora...
Daca totusi va apucati sa faceti asa ceva urmati pasii urmatori :
Cumparati in prealabil furtunele de cauciuc ca cele de retur, lungime 1 metru
1) Desfaceti capacul de plastic ce acopera motorul
2) Deconectati toate mufele de la senzori si valve (2 senzori in stanga (un papuc si o mufa de plastic), 1 senzor in dreapta, 2 furtunele de vacuum (de la EGR in centru si de la Switchover Valve in dreapta)
3) Ridicati furtunul de cauciuc ce trece peste galerie si este prins intr-un plastic
4) Desurubati piesa de plastic (2 suruburi) si inlaturati-o odata cu firele
5) Deconectati mufa de la pompa de injectie. Aceasta are un sistem de fixare, NU trageti perpendicular de mufa. Ea e dreptunghiulara indreptata dinspre motor inspre radiator. In capatul dinspre radiator se ingusteaza. Apucati de partea dinspre radiator, si trageti inspre radiator de mufa. Ar trebui sa iasa piedica, si sa se deconecteze si mufa.
6) Trageti CU MARE GRIJA de furtunelele de retur si decuplati-le de la injectoare. Aveti GRIJA la T-uri; se rup relativ usor.
7) Cu o cheie desfaceti piulitele de la injectoare si de la pompa, in orice ordine (pozitia e cam nasoala).
8 ) Desfaceti suruburile galeriei, si scoateti capacul.
9) Desfaceti piulitele galeriei (piesa cu 8 gauri si 4 palete)
10) Curatati cele 2 piese de mai sus cu motorina/benzina/gaz
11) Montati cele 2 piese la loc
12) Inlocuiti furtunelele de retur cu cele cumparate in prealabil (Aveti grija iarasi la T-uri
13) Urmati pasii in ordine inversa
Daca totusi va apucati sa faceti asa ceva urmati pasii urmatori :
Cumparati in prealabil furtunele de cauciuc ca cele de retur, lungime 1 metru
1) Desfaceti capacul de plastic ce acopera motorul
2) Deconectati toate mufele de la senzori si valve (2 senzori in stanga (un papuc si o mufa de plastic), 1 senzor in dreapta, 2 furtunele de vacuum (de la EGR in centru si de la Switchover Valve in dreapta)
3) Ridicati furtunul de cauciuc ce trece peste galerie si este prins intr-un plastic
4) Desurubati piesa de plastic (2 suruburi) si inlaturati-o odata cu firele
5) Deconectati mufa de la pompa de injectie. Aceasta are un sistem de fixare, NU trageti perpendicular de mufa. Ea e dreptunghiulara indreptata dinspre motor inspre radiator. In capatul dinspre radiator se ingusteaza. Apucati de partea dinspre radiator, si trageti inspre radiator de mufa. Ar trebui sa iasa piedica, si sa se deconecteze si mufa.
6) Trageti CU MARE GRIJA de furtunelele de retur si decuplati-le de la injectoare. Aveti GRIJA la T-uri; se rup relativ usor.
7) Cu o cheie desfaceti piulitele de la injectoare si de la pompa, in orice ordine (pozitia e cam nasoala).
8 ) Desfaceti suruburile galeriei, si scoateti capacul.
9) Desfaceti piulitele galeriei (piesa cu 8 gauri si 4 palete)
10) Curatati cele 2 piese de mai sus cu motorina/benzina/gaz
11) Montati cele 2 piese la loc
12) Inlocuiti furtunelele de retur cu cele cumparate in prealabil (Aveti grija iarasi la T-uri
13) Urmati pasii in ordine inversa
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Corect Slick , toate bune pana aici cel putin teoretic , de garnituri ( cea de sub capac si cea de la galerie) ce zici sa ne pregatim altele sau se pot recupera . Referitor la conductele da alimentare trebuie date cu spray degripant inainte ca sigur sunt intepenite.De ce sa tragem cu grija de furtunasele de retur? se pot rupe si sa ramna resturi in placutele alea unde sunt prinse? Pornirea la sfarsit , pentru amorsarea pompei am inteles ca se face prin tractare de catre un alt auto.
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,387 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,387
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- zafirica_Marian
- *
- 1 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Zafira 2001 Y20DTH
- Bucuresti
zafirica_Marian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut tuturor, am o zafira cu motor y20dth , m-am uitat pe forum insa poate mi-a scapat mie sau nu am inteles prea bine ... am o problema cu pornirea,porneste foarte greu si scoate mult fum alb/ albastru nu prea stiu cum sa ii zic dar are un miros de motorina de te da pe spate si ramane martorul aprins (masinuta cu cheita pe ea) iar cand e rece nu trece de max. 1500 ture cand e calda nu mai scoate asa mult fum si ajunge la max. 2000 ture dar greoi..
Am fost la doua service pentru a imi da oun verdict unu era B.....H(nu stiu daca pot face reclama ) iar altu era un service de masini, ambele au pus testerul pe masina la mufa de la schimbator si mi-au spus 2 lucruri aproape diferite:
1. Primul cel de masini (straine) a zis ca am probleme la calculatorul de la pompa de injectie si trebuie sa o schimb sau sa o repar si ma costa in jur de 45 mil. cu tot cu montaj.... cam piperat.in rest mi-au zis ca pompa nu are nimic nici injectoarele absolut nimic.
2. B...h- ul care face (repara) numai pompe de injectie mi-a spus ca am probleme cu pistonasul de avans la pompa de injectie si ce mai are ea inauntru depinde de ce gasesc ei acolo...de calculator nu mi-a zis nimic.Si aici am 3 variante a) sa o repar ; b) sa o dau pe a mea la schimb ; c) sa iau alta noua ; toate cu preturi care incep de la 37 mil. -pana la 75.
cea mai ieftina fiind reparatia. si mi-au spus ca au ei tester care il pun direct pe pompa si ..... falci ca nu mi-a facut decat din testerul normal.
As vrea sa stiu daca a mai patit cineva aceasi chestie si cum s-a rezolvat si daca are cineva informatii despre cum as putea obtine o carte de opel zafira in romana pe situri pe net pe ...toate caile si financiar daca e acceptabil.
Astept raspunsuri ,multumiri si vorbim pe forum.
Drum intins ,lin si lipsit de evenimente tuturor celor care pleaca cu masinuta la plimbari lungi.
Am fost la doua service pentru a imi da oun verdict unu era B.....H(nu stiu daca pot face reclama ) iar altu era un service de masini, ambele au pus testerul pe masina la mufa de la schimbator si mi-au spus 2 lucruri aproape diferite:
1. Primul cel de masini (straine) a zis ca am probleme la calculatorul de la pompa de injectie si trebuie sa o schimb sau sa o repar si ma costa in jur de 45 mil. cu tot cu montaj.... cam piperat.in rest mi-au zis ca pompa nu are nimic nici injectoarele absolut nimic.
2. B...h- ul care face (repara) numai pompe de injectie mi-a spus ca am probleme cu pistonasul de avans la pompa de injectie si ce mai are ea inauntru depinde de ce gasesc ei acolo...de calculator nu mi-a zis nimic.Si aici am 3 variante a) sa o repar ; b) sa o dau pe a mea la schimb ; c) sa iau alta noua ; toate cu preturi care incep de la 37 mil. -pana la 75.
cea mai ieftina fiind reparatia. si mi-au spus ca au ei tester care il pun direct pe pompa si ..... falci ca nu mi-a facut decat din testerul normal.
As vrea sa stiu daca a mai patit cineva aceasi chestie si cum s-a rezolvat si daca are cineva informatii despre cum as putea obtine o carte de opel zafira in romana pe situri pe net pe ...toate caile si financiar daca e acceptabil.
Astept raspunsuri ,multumiri si vorbim pe forum.
Drum intins ,lin si lipsit de evenimente tuturor celor care pleaca cu masinuta la plimbari lungi.
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat