- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Te rog sa nu mai postezi aceeasi problema in mai multe locuri. Ai scris intii la "Probleme tehnice", trebuia sa continui acolo. Poate nu desfiinteaza moderatorii subiectul.
Cred ca ti s-a blocat un releu si anume releul K6, care e nr. 11 sau 12 pe panoul de sigurante si relee de sub volan. Tre' sa fie unul maro. Nu sint cu masina azi, ca-ti spuneam sigur care e.
LE: La mine e un singur releu in zona aia, e maro si e nr. 13 din poza (din Autodata). L-am scos si s-a oprit ventilatorul.
Cred ca ti s-a blocat un releu si anume releul K6, care e nr. 11 sau 12 pe panoul de sigurante si relee de sub volan. Tre' sa fie unul maro. Nu sint cu masina azi, ca-ti spuneam sigur care e.
LE: La mine e un singur releu in zona aia, e maro si e nr. 13 din poza (din Autodata). L-am scos si s-a oprit ventilatorul.
- octav13
- ****
- 2,072 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,072
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Sa inteleg ca ventilatorul ramane pornit chiar daca ai scos cheia din contact?
nu,cred ca omu se refera la aceeasi problema de mai sus si intreaba: daca scoate borna de la baterie reseteaza si problema la ventilator si masina in general...dupa care ,intreaba el:trebuie dusa in service(masina) si repusa in :"parametri"
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Alexandru Mihail
- *
- 21 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
Alexandru Mihail
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Alexandru Mihail
- *
- 21 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
Alexandru Mihail
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
Alexandru Mihail a scris:Cind opresc motorul se opreste si ventilatorul, chiar daca cheia ramine in contact.
Cind scot siguranta sau releul de culoare maro(stinga sus) din tabloul de sigurante ventilatorul se opreste. La introducerea acestora porneste din nou.
Cind scot siguranta sau releul de culoare maro(stinga sus) din tabloul de sigurante ventilatorul se opreste. La introducerea acestora porneste din nou.
Este perfect.
Daca gresesc sa ma corecteze cineva.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Rog un moderator sa lipeasca discutia asta aici. (done)
Alexandru Mihail, poti sa desfaci releul respectiv si sa vezi cum s-a sudat contactul. Poti incerca sa-l dezlipesti si sa-l cureti. Daca releul e stricat iremediabil, il schimbi.
Alexandru Mihail, poti sa desfaci releul respectiv si sa vezi cum s-a sudat contactul. Poti incerca sa-l dezlipesti si sa-l cureti. Daca releul e stricat iremediabil, il schimbi.
- Alexandru Mihail
- *
- 21 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
Alexandru Mihail
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Alexandru Mihail, din cite imi dau seama din schema electrica, exista doar un singur ventilator pentru tot ce inseamna aer (cald/rece) in habitaclu si cred ca e cel de sub filtrul de polen (daca gresesc, corectati-ma). Aerul e incalzit sau racit de ECC (Electronic Climate Control) prin directionarea lui spre radiatorul de incalzire sau spre cel de racire. Daca umbli la acel releu maro, nu afectezi nimic altceva, doar clima.
zafira 2.0 automatic, la tine e diferita instalatia fata de Vectra B, nici nu ai acel releu.
zafira 2.0 automatic, la tine e diferita instalatia fata de Vectra B, nici nu ai acel releu.
- octav13
- ****
- 2,072 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,072
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Am reusit sa ajung la problema?
Acum e partea gingasa ca nu stiu cum sa verific daca e vinovat?
Ce pot sa confirm e ca are plus continu intre pinii 1 si 3 dar intre 4 si 2 ar trebui sa vina ceva impuls de la panoul de comanda? Intre 6 si 7 se leaga motorul aerotermei. (nu am mai avut timp si un aparat de masura bun sa verific ce iese intre 4 si 2)
Pentru cultura generala modulul e fabricat de Alcatel si tot pe el se mai gasesc urmatoarele coduri:
BEHR 65922
DELPHI 52 488 536
VALEO 539.9960.010
GM 90 566 802
Frumos, nu?!?!?
Acum e partea gingasa ca nu stiu cum sa verific daca e vinovat?
Ce pot sa confirm e ca are plus continu intre pinii 1 si 3 dar intre 4 si 2 ar trebui sa vina ceva impuls de la panoul de comanda? Intre 6 si 7 se leaga motorul aerotermei. (nu am mai avut timp si un aparat de masura bun sa verific ce iese intre 4 si 2)
Pentru cultura generala modulul e fabricat de Alcatel si tot pe el se mai gasesc urmatoarele coduri:
BEHR 65922
DELPHI 52 488 536
VALEO 539.9960.010
GM 90 566 802
Frumos, nu?!?!?
- Alexandru Mihail
- *
- 21 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
Alexandru Mihail
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
Am verificat releul maro, dupa masuratori este bun.Nu are contacte sudate. Schema este copiata de pe releu.
Am alimentat cu 12Vdc bornele 85,86 releul se atrage stabilind contactele 30,87. Cind nu-l alimentez (stare repaus)
stabilesc contactele 30,87a. Contactele au fost masurate cu OHM-metrul. Miine am sa masor pe masina daca am sau nu 12Vdc la bornele 85,86.Dupa care am sa fac strap intre bornele 30,87 sau 30,87a. Voi vedea daca lucreaza ventilatorul normal. Va tin la curent cu ce intimpin.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic, pentru cei care nu au venit din subiectul asta sa dam citeva detalii.
Asta e bucata de schema electrica in care este acest modul.
Pe pinul 1 ai tot timpul 12V (sau cit e la bornele bateriei). Pe pinii 2 si 4 ECC face comanda circuitului pentru a porni/opri ventilatorul sau a mari/micsora turatia lui.
Metoda cea mai grosolana care imi vine in cap (neavind schema electrica a modulului) pentru a verifica daca e modulul asta de vina sau e ceva cu blocul ECC este sa pui niste banda izolatoare pe pinii 2 si 4 (ca sa tai comenzile de la ECC) si sa-l pui la loc, fara sa pui contactul. Teoretic, daca e defect modulul asta, ventilatorul se va roti ca si pina acum, si cu cheia scoasa. Eu inclin sa cred ca e totusi modulul asta de vina, fiindca pare sa se incalzeasca destul de tare daca are radiatorul ala cu tepi ca sa disipe caldura. S-ar putea sa aiba niste tranzistori de putere si sa se fi strapuns vreunul. Radiatorul ala poate fi scos si vazut ce e sub el?
Asta e bucata de schema electrica in care este acest modul.
Pe pinul 1 ai tot timpul 12V (sau cit e la bornele bateriei). Pe pinii 2 si 4 ECC face comanda circuitului pentru a porni/opri ventilatorul sau a mari/micsora turatia lui.
Metoda cea mai grosolana care imi vine in cap (neavind schema electrica a modulului) pentru a verifica daca e modulul asta de vina sau e ceva cu blocul ECC este sa pui niste banda izolatoare pe pinii 2 si 4 (ca sa tai comenzile de la ECC) si sa-l pui la loc, fara sa pui contactul. Teoretic, daca e defect modulul asta, ventilatorul se va roti ca si pina acum, si cu cheia scoasa. Eu inclin sa cred ca e totusi modulul asta de vina, fiindca pare sa se incalzeasca destul de tare daca are radiatorul ala cu tepi ca sa disipe caldura. S-ar putea sa aiba niste tranzistori de putere si sa se fi strapuns vreunul. Radiatorul ala poate fi scos si vazut ce e sub el?
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Alexandru Mihail, daca zici ca e ok releul, verifica daca ai 12V intre 85 si 86 in soclul releului. Ar trebui sa-i ai doar cu cheia in pozitia II, cind se aprind toti martorii pe bord (poate si pe III, dar nu pe I si nu cu cheia scoasa). Daca ai 12V si cu cheia scoasa inseamna ca nu releul e problema.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@zafira 2.0 automatic: Metoda propusa de murzick pentru verificare este corecta. Problema este daca ai pinii pe cupla cum faci sa izolezi. Poti da pinii afara din cupla, dar sa notezi pozitia lor in functie de culoarea firului.
@murzick: Radiatorul se pare ca nu se poate scoate. In mod sigur este un tanzistor de putere pe post de regulator de turatie, care "agata". Undeva pe forum stiu ca am vazut un regulator la care se putea schimba tranzistorul si persoana care avea defectul, chiar il schimbase si rezolvase problema, dar nu il mai gasesc. Era o poza cu regulatorul pus jos intr-o curte, pe pavaj.
@murzick: Radiatorul se pare ca nu se poate scoate. In mod sigur este un tanzistor de putere pe post de regulator de turatie, care "agata". Undeva pe forum stiu ca am vazut un regulator la care se putea schimba tranzistorul si persoana care avea defectul, chiar il schimbase si rezolvase problema, dar nu il mai gasesc. Era o poza cu regulatorul pus jos intr-o curte, pe pavaj.
- octav13
- ****
- 2,072 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,072
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
murzick a scris:octav13, cel putin 2 are sigur.
- radiatorul de incalzire prin care curge antigel fierbinte si care incalzeste aerul
- radiatorul de la AC, cunoscut sub numele de vaporizator, care raceste si usuca aerul
- radiatorul de incalzire prin care curge antigel fierbinte si care incalzeste aerul
- radiatorul de la AC, cunoscut sub numele de vaporizator, care raceste si usuca aerul
poate sunt putin off,dar vreau sa stiu unde este acel vaporizator?,presupun ca este diferit de radiatorul de clima
- cosminmake
- **
- 85 mesaje
- din 22 Mai 2007
- Astra 2002 Z16SE
- Timis
cosminmake
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salutare!
Mii scuze daca nu am postat bine!
Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi. De vreo doua saptamani cand semnalizez, la revenire in pozitia de mijloc mi se aprinde faza lunga (se aude ca si un scurt). Pe langa asta ventilatorul de aer merge de la pornire pana la oprirea motorului; ventilatia depinde de viteza masinii. In plus, am patit de doua ori sa nu pot opri motorul decat inecat (cu frana). Repet toate astea in ultimele doua saptamani."Masinuta cu cheie" sta aprins pana pornesc motorul. Va multumesc!
PS: Acum trei saptamani am schimbat periile la electromotor, pentru ca nu pornea si acum nu il mai pot opri.
Ultima modificare facuta de cosminmake la Joi 20 Sep, 2007 11:47 am, modificat de 2 ori in total
Mii scuze daca nu am postat bine!
Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi. De vreo doua saptamani cand semnalizez, la revenire in pozitia de mijloc mi se aprinde faza lunga (se aude ca si un scurt). Pe langa asta ventilatorul de aer merge de la pornire pana la oprirea motorului; ventilatia depinde de viteza masinii. In plus, am patit de doua ori sa nu pot opri motorul decat inecat (cu frana). Repet toate astea in ultimele doua saptamani."Masinuta cu cheie" sta aprins pana pornesc motorul. Va multumesc!
PS: Acum trei saptamani am schimbat periile la electromotor, pentru ca nu pornea si acum nu il mai pot opri.
Ultima modificare facuta de cosminmake la Joi 20 Sep, 2007 11:47 am, modificat de 2 ori in total
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat