Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,200
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Vezi ca e siguranta termica intrerupta. Daca dadeai o cautare mai intai (cuvant cheie, aeroterma, viteze aeroterma), nu mai era necesar sa postezi (s-a mai discutat).
Skip Ads 60 min (0/3)

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ldivora, da s-a mai discutat. De exemplu aici.
M-am uitat mai atent si in cazul lui marius_mml nu cred ca e arsa siguranta termica.

Chestia din poza de mai sus a lui marius_mml este blocul de rezistente al aerotermei (M3 in schema electrica). In el sint puse in serie 3 rezistente si o siguranta termica. Viteza 1 inseamna 3 rezistente inseriate, viteza 2 - 2 rezistente inseriate, viteza 3 - 1 singura rezistenta, iar viteza 4 e pe direct. Siguranta termica e pusa intre ventilator si rezistenta cea mai apropiata (vorbesc de pozitionarea in schema electrica) si nu apare in schema electrica. Daca era arsa siguranta termica nu mergea nici una din viteze, pe cind lui marius_mml ii merg vitezele 2 si 3. In cazul asta poate fi arsa una sau doua din rezistentele din acel bloc sau sa problema sa fie la schimbatorul de viteze al aerotermei.
Asta este conectorul mama in care se infige blocul de rezistente. Numerotarea pinilor pe blocul cu rezistente e la fel (ma rog, cumva in oglinda).

Masoara valoarea rezistentei intre grupurile de pini 1-2, 2-4 si 3-4 care sint chiar cele 3 rezistente. Daca e arsa (intrerupta) vreo rezistenta, valoarea ei va fi infinit. Daca sint ok toate 3 rezistente ia-o pas cu pas: Viteza 1 - 1-5, viteza 2 - 2-5, viteza 3 - 4-5, viteza 4 - 3-5. Daca si asa sint toate ok, atunci problema nu e de la blocul de rezistente.
  • cocoshel

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Am avut aceeasi probl. ,dar la vectra c. Siguranta este aproape la fel(din ce vad in poza).La GTT si RADACINI am fost ,si costa intre 260 - 285 Ron,dar nu o aveau pe stoc. Singurul magazin care o avea pe stoc ,a fost cel de piese Opel de pe Viitorului,aproape de Lizeanu. A costat 220 Ron.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cocoshel, probabil te referi la tot blocul de rezistente. Siguranta termica de pe blocul de rezistente o casesti la vreo 2-3 lei in magazinele de piese electronice.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • cocoshel

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am cumparat <siguranta termica> ,vestita <sig.term>despre care s-a vorbit atat! arata aproximativ ca cea din poza lui Marius_mml.
  • marius_mml

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am vazut ca s-a mai scris pe tema asta, dar nu prea se potrivea cu ce aveam eu, mie imi functioneaza vitezele 3 si 4.Cum ziceam, am pus (-) pe pinul 5, si cu (+) am pus pe fiecare dintre ceilalti 4 pini, asa cum se vede in schema unde e prezentat conectorul mama ; pe pinii 3 si 4 ventilatorul se invarte( corespunde ultimelor 2 viteze), ceea ce nu se intampla daca pun pe pinii 1 si 2.Deci dupa cum zicea si murzick(multumesc pentru info), problema pare sa fie de la rezistente, mai ales ca am pus de la comutator pe fiecare viteza in parte, si verificand pe conectorul "tata" primea curent pe fiecare iesire corespunzatoare vitezei. De masurat rezistente nu pot sa ma apuc pana in weekend( nu am timp), dar o sa fac si asta sa fiu sigur.
Pt.cocoshel pana la urma ai cumparat blocul de rezistente cu 220 ron?La dezmebrari nu ai incercat?
  • cocoshel

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
poate eu nu ma pricep la elect.,dar este o chestie din ceramica(verde),care la un capat are o mufa cu 5sau 6 picioruse(papuci tata) iar in celalalt capat o rezistenta(cum este la tine lateral).Scuzati descrierea ,dar chiar nu ma pricep la electrica si electronica!Nu cred ca piesa asta e un bloc de rezist.! Dupa ce am dat torpedoul jos ,am incercat sa o montez eu,parea f.simplu,avand in vedere ca avea osingura mufa. Dar nu am gasit-o! Ca sa ajungi la ea trebuie sa faci putina gimnastica si un pic de contorsionism!Eu am 1.92m si120 kg. E in spatele motorului aerotermei,foarte ascunsa !Pana la urma cu ajutorul unui electrician am montat-o si totul e OK !
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
marius_mml, foarte bune testele facute de tine. Nu mai e nevoie sa masori rezistentele intre pinii aia. E sigur arsa rezistenta intre pinii 2-4. Aia intre 1-2 ar putea fi buna.
cocoshel, crezi sau nu, e alegerea ta. Traim intr-o tara democratica. Very Happy Dar ala e bloc de rezistente si lateral are o siguranta termica.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,200
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@murzick: Da, e corect ce spui tu, cu o singura corectie: Cand se arde siguranta termica motorul aerotermei merge doar pe direct, adica viteza 4. Ai avut dreptate, am recitit subiectul.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ldivora, ai dreptate, mi-a scapat acest amanunt. Inseamna ca siguranta termica e inseriata pina in contactul vitezei 4 (vezi sageata rosie). Pericolul supraincalzirii exista doar in cazul trecerii curentului prin rezistente, ceea ce duce la incalzirea lor. Pe direct (viteza 4) nu se mai incalzeste nimic, asa ca nu mai e nevoie de nici o protectie. Asta ca sa o lamurim pina la urma si sa ramina si pentru posteritate. Laughing

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,200
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Si inca ceva ce trebuie accentuat: avand in vedere ca rezistentele din bloc sunt racite de fluxul de aer impins de aeroterma in habitaclu, prin filtrul de polen, neschimbarea la timp a filtrului, este una din cauzele frecvente de ardere a rezistentelor (sau cauza principala).
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
completez:
am dat jos ventilatorul aerotermei atunci cind mi se arsese si mie acea sig. termica si nu vreti sa stiti ce era in el si in carcasa in care sta....
cred ca puteam sa plantez o floricica si sa o ud si sa creasca mare si frumoasa... Cool

Deci, daca aveti zgomote suspecte din zona aerotermei si/sau se aude cum are tendinta de oprire o sa urmeze sigur prajirea sigurantei respective...
Skip Ads 60 min (0/3)

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,032
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Oare si la mine sa fie problema cu acel bloc?
Mentionez ca la mine e climatronic si functioneaza motorul pe turatie mica la incontinuu chiar daca scot cheia din contact.
Motorul aerotermei are o tendinta de functionare greoaie(gripata), dar nu face zgomot neobisnuit..? Nu stiu ce sa zic, dar ma pun pe problema cu indarjire.
As ramane dator daca Zafirul ne-ar imparti din experienta personala cu demontarea DRACOVENIEI!
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic, problema ta cu mersul incontinuu al ventilatorului aerotermei s-ar putea sa fie de la blocul acela din poza lui marius_mml, doar ca la tine nu e bloc de rezistente, e ceva electronic. Doar mufa aia cu 5 pini ar putea arata la fel.

N6 - Blower Regulator
M13 - Motor - Blower, passenger compartment, air conditioning


Ultima modificare facuta de murzick la Mie 19 Sep, 2007 7:54 pm
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,032
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p?p=181677#181677
baga un ochi aici!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,200
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@murzick: Nu aceea este schema (probabil e de Vectra), ci asta:

Stiu ca vei spune ca sunt la fel, dar asta data de mine este identica cu ce este pe masina (Astra G si Zafira).
@zafira 2.0 automatic: Intr-adevar 1 este + de la siguranta F3.2 (siguranta 2 din arborele F3); 3 este masa; 2 si 4 sunt comenzi. Aici pot exista 2 variante: ori sunt 2 trepte de turatie cu comenzi diferite, ori una este comanda pe clima si una pe recirculare (evident comenzile sunt fata de masa, probabil +12V).
Skip Ads 60 min (0/3)

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ldivora, nu voi zice ca sint la fel, fiindca in schema ta difera numarul conectorului prin care vin semnalele de control de la ECC. In schema ta e X94, in schema mea e X124. Si schema nu e de Vectra, e pentru Zafira, 2003, Y20DTH, 4-AT (vezi in poza, e si versiunea de TIS pe care o am). In schimb schema ta e perfect valabila pentru Astra G, 2003, Y20DTH. Smile Am verificat in TIS si la Astra G conectorul e X94.

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,200
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu te contrazic, s-ar putea sa ai dreptate. Eu m-am bazat pe faptul ca are pe masina culorile de fire din schema mea. Scuze, nu vreau sa induc in eroare pe nimeni.
  • cocoshel

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
pe acest obiect am platit 220 ron ! am gresit?

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,014
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cocoshel, n-ai gresit. Cam asta este pretul acestui modul de-a-ntregul. Ce iti spuneam eu de fapt este ca:
- tot modulul se cheama (sau asa i-am zis noi pe aici) bloc de rezistente, fiindca piesele principale de pe el sint 3 rezistente inseriate, care sint incastrate in chestia aia verde.
- siguranta termica este piesa aia lipita in exterior (tu ai zis ca seamana cu o rezistenta) si se gaseste la magazinele de piese electronice cu 2-3 lei.
- daca se arde siguranta termica, se poate schimba, iar daca e arsa vreo rezistenta din alea 3, nu prea mai ai ce sa-i faci si cumperi alt modul.
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Skip Ads 60 min (0/3)


Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR