Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
beavis a scris:salutare am si eu prbleme cu pedala de acceleratie
in mers cu acceleratia apasata in viraji la dreapta imi taie acceleratia nu mai raspunde pedala pana ce indrept volanu si se accelereaza
asta face doar la cald si si dak reapas acceleratia se accelereaza
cand taie acceleratia dak apas ambreiaju se tureaza in gol in sarcina nu vre
Embarassed Embarassed nu mai stiu ce sai fac
am schimbat ecu pedala bobina face la fel

asa imi face si mie cand am benzina putina.
vezi daca face si cand ai peste 15-20 litrii de benzina in rezervor. Daca da, atunci umbla in rezervor si vezi ce-i in neregula pe-acolo.
Skip ads

  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salutare! Revin cu vesti referitoare la problema pedalei de acceleratie: Da, ea a fost de vina pentru erorile care apareau la rece si intrarea motorului in regim de functionare de avarie. De cand am umblat la pedala nu am mai avut nicio problema plus ca masina merge foarte bine la rece.
Vreau sa subliniez un aspect care mie mi se pare foarte important si anume acela ca atunci cand apare o eroare in bord si implicit o problema de functionare ce ne face sa suspectam ECU (eu eram sigur ca el e de vina) sa nu ne pripim in trimiterea ECU cine stie pe unde sau desfacerea lui pentru ca s-ar putea sa nu fie nevoie.
Dupa parerea mea trebuie insistat pe diagnosticarea corecta a problemei inainte de a arunca bani in stanga si in dreapta pe tot felul de piese pentru ca asa au zis unii sau altii mai mult sau mai putin calificati.
In ceea ce ma priveste, m-a ajutat enorm interfata OP-COM desi am folosit si metoda pseudo-agrafa inainte de a cumpara interfata. Cu ajutorul ei am putut sa vad in timp real ce se intampla cu motorul, sa sterg erorile si sa vad care apar din nou odata cu problema. Ma bucur ca nu am schimbat decat fisele de la aprindere si nu alte piese mult mai scumpe cum au facut-o altii neavand o indrumare corespunzatoare din partea mecanicilor.

Mult mai folositor este clubopel decat 100 de mecanici si vreau sa le multumesc tuturor care isi fac timp sa dea cate un sfat celor mai putin priceputi. Drumuri bune tuturor!
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
asa imi face si mie cand am benzina putina.
vezi daca face si cand ai peste 15-20 litrii de benzina in rezervor. Daca da, atunci umbla in rezervor si vezi ce-i in neregula pe


face si cu rezervorul plin si numai cand e motorul cald
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
face si cu rezervorul plin
si cand e motorul cald
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
beavis a scris:face si cu rezervorul plin
si cand e motorul cald
in cazul asta avind in vedere ca ai spus ca ai schimbat cam tot ce se putea schimba ,,si totusi problema persista, dar doar cind virezi spre dreapta ,nu pot sa banuiesc decit posibil ceva probleme in instalatia electrica ,care cine stie cum ,se misca cumva ,,,e ceva ce nu face bine contact,,,ai putea sa rogi pe cineva sa puna un OP-com si sa mergi cu masina cred ca e aproape inposibil sa nu vada in valorile reale, ceva date care sa duca la un defect in momentul in care face problemele de care spuneai. la urma urmei nu vad altceva avind in vedere ca face asta doar cind virezi dreapta si la indreptarea volanului isi revine......foarte ciudat
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
beavis, dã mai multe detalii! Problema se manifestã doar în mers sau ºi pe loc atunci când virezi? Mai apar ºi alte simptome?
Urmeazã sfatul lui Lucian: pune un tester ºi vezi ce se întâmplã!
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
George Pelesca a scris:beavis, dã mai multe detalii! Problema se manifestã doar în mers sau ºi pe loc atunci când virezi? Mai apar ºi alte simptome?
Urmeazã sfatul lui Lucian: pune un tester ºi vezi ce se întâmplã!


face numai in mers si in sarcina si nu neaparat in viraji dreapta face si la miscari mici ala volanului adik si pe drum drept
se mai intampla uneori cand taie acelerati aiurea sa apasa ambreiaju si se tureaza dar nu intodeauna asta cu motorul cald la 90 c
cand taie acceleratia asa aiurea dak o reapas merge se accelereaza

pe liber se accelereaza
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:ciudat defect ,,,si ai ceva erori ai pus tester ceva?

salutare
multumesc pentru pareri
mar interesa dak sonda lonbada 2 poate taia acceleratia am pe ia 200mv la relanti motor cald
si debimetru 5kg la relanti ?
am cautat pe aici dar nimic concret despre astea
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
la sonda ar trebui sa fie intre 0.2 si 0.8V.. 0.2 ptr. un amestec cu mult oxigen si 0.8 cu putin oxigen.. s-ar putea sa ai niste mici intrari de aer fals... oricum sonda este in parametrii
opelurile cu euro4 mai au debitmetru?
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Pe sonda LAMBDA 1 trebuie sa ai intre 100 si 800mv cu variatii ale tensiunii foarte rapide, iar pe sonda lambda 2 trebuie sa ai in jur de 465mv cu variatii de tensiune foarte mici si lente.
In mod grafic se vizualizeaza perfect functionarea sondelor.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ca raspuns la intrebarea ta ,sonda lambda nu genereasa simtomele pe care le ai tu.
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
[editat] a scris:Pe sonda LAMBDA 1 trebuie sa ai intre 100 si 800mv cu variatii ale tensiunii foarte rapide, iar pe sonda lambda 2 trebuie sa ai in jur de 465mv cu variatii de tensiune foarte mici si lente.
In mod grafic se vizualizeaza perfect functionarea sondelor.

salut
da pe sonda lonbada 1 am tensiune corecta dar pe cea de a 2 am 350mv fix nu varia de loc am curatato dupa cu peria de sarma sprei de rugina si am masurat cu aparatu 170mv 180 mv cu motorul cald la relanti in mers o urmareste pe sonda 1
o intrebare ce legatura are servo directia cu ecu de imi taie acceleratia in viraji dreapta
nu mi se pare ca sar misca vreun fir sa faca scurt pentru ca nu se misca volanul brusc si foarte lin
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cred ca ai stricat a doua sonda pt ca ea nu trebuie sa o ''urmaresca'' pe prima;
cand tensiunea pe a 2-a sonda este mica, pune pe cineva sa astupe gura de la teava de esapament; daca tensiunea creste, atunci ai traseul esapamentului neetans si vei avea un consum mare de benzina.
Problema cu acceleratia poate sa fie si din tensiunea de incarcare; verifica cand virezi cat incarca alternatorul.
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:
George Pelesca a scris:Revin: Am sters erorile dar persista sa apara cele pentru senzorii pedalei de acceleratie si anume 1120 si 1122 (tensiune mica) urmate de 1550 (regim avarie E-Gas). Asta din urma cred ca se refara la faptul ca ECU nu percepe bine pozitia pedalei si comuta pe regim de avarie, asa e? Cum am mai spus, nu am gasit nimic dezlipit in ECU. Ramane de verificat firele catre penala de acceleratie si interiorul pedalei. Mai departe chiar nu stiu ce ar putea fi de vina.
Altceva: La ce valoare trebuie sa urce tensiunea pe senzorii pedalei? La mine este pe senzorul 1 la 3.67v si pe al doilea 1.8v cu pedala la relanti(valori indicate pe tester). Trebuie sa ajunga la 5v sau tensiunea asta trebuie sa o am pe alimentarea lor? La throtle am 0.92 respectiv 4.12.
Si inca ceva: Ce inseamna eroarea de comunicare pe pinul #07 OBD? se refera la interfata, ca asta are doar 6 pini?
Multumesc celor care pot sa ma ajute si sa ne ajute!
P1550 este intradevar printre altele si, (posibil) idiciu pentru functionare in regim de avarie\limp mode\,cit celelalte doua p1120,1122, se refera la semnale ne plauzibile,care ies din cei doi potentiometrii ai pedalei de acc, sau receptionarea lor de catre ECU.ca sa elimini pedaua poti face urmatoarele masuratori cu un multimetru::la corpul pedalei ai o mufa cu 6 fire dupa cum urmeaza,senzor (potentiometru) 1\. intre pinul 2, si masa pinul 4, tensiunea de alimentare de 5 volti, care trebuie sa fie constanta si stabila ,pe pinul 3 cu pedala ne apasata, tensiunea trebuie sa fie de aproximativ 0,5 1,0 v.cu pedaua actionata progresiv(relativ usor)urmaresti cresterea progresiva a tensiuni care trebuie sa ajunga la,4,5...5 volti. de asemenea urmaresti sa fie o crestere uniforma fara intreruperi .la senzorul(potentiometrul) 2 aceleasi operatii dar pe pinii 1(+5 volti) ,5 (minus,masa),si 6 tensiuneacare care iese din potentiometru doar ca aici nu va mai ajunge spre pragul de 4,5...5 v ci va indica un maxim de 3 3,5 v ,,mai poti verifica daca exista o masa corecta intre pinii 2,5 si minusul(masa caroseriei,instalatiei electrice) dar parerea mea este ca de vina este tot ECU cred ca ""cad""tensiunile de 5 volti . mentionez ca ceea ce am spus este in scopul de a incerca sa fiu de ajutor,fara intentia de a induce in eroare pe cineva daca gresesc rog sa fiu corectat.

salut am masurat si eu pedala am pe douo fire 5v iar pe
iar pe unu 0,47v acceleratie apasata 1,80v
alt fir 0,97 pedala apasata 3,70v
nu prea pica
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
George Pelesca a scris:Am scos mufa de la pedala de acceleratie si am masurat tensiunile cu contactul pus. M-a interesat doar cea de 5v care am gasit-o intre 2 pini si masa luata de pe caroserie, nu mai stiu care erau pinii cu 5v dar alti 2 pini erau la masa. asta inseamna ca ultimii 2 sunt iesirile cu semnalele din clapeta pe care le percepe ECU.
Am desfacut clapeta si totul parea ok apoi mi-a facut impresia ca lamelele ce intra in contact cu PCB-ul nu ar apasa asa cum trebuie pe zonele de contact (ma refer la lamelele care sunt dintr-o bucata cu pinii mufei si care sunt al dracu de sensibile la indoiri). Incercand sa le incordez ceva mai mult, am rupt una si m-am chinuit putin sa o inlocuiesc. Dupa ce am incordat lamalele si am dat cu spray de contact pe contacte, am pus totul la loc si nu a mai fost nicio problema. Mentionez ca cei 5v i-am masurat cu motorul rece, nepornit de o zi. am pornit abia dupa ce am montat pedala la loc tocmai pt a vedea daca are vreun efect reconditionarea contactelor si a avut.
Am observat ceva interesant la pedala. Gaurile de la capac sunt excentrice, cele dinspre mufa mai mult iar cele de jos mai putin. Am mutat pozitia capacului dinspre dreapta cum era pre stanga. Asta influenteaza putin cursa potentiometrelor. Dupa toata treaba am observat ca tensiunile indicate pe tester (senzorii pedalei de acceleratie) au crescut. Cred ca a fost vorba de un contact imperfect pe circuitul de la ECU la pedala ori de la pedala la ECU ori ambele. Ramane de vazut cum se comporta zilele urmatoare si o sa fac mai multe masuratori si cu multimetrul si cu testerul ca asta din urma nu am putut sa-l folosesc prea mult ca nu ma mai tine bateria la laptop Sad .
Lucian, multumesc mult pentru ajutor !

salut
asa e cu gaurile capacului de la pedala dak il dai spre stanga o sa ai o esire de tensine mai mare iar in dreapta viceversa
adik 3,7v_ 4,1v potentiometru 1 iar 2............ 1,8v _ 2v// pedala apasata .....
dak misti lamelele le indoi putin cred k conteaza mult la ecu ......da eroare si taie acceleratia dak nu corespund valorile la esirea din cei doi potentiometri .....
asta am observat eu
a inca ceva dak dai prea mult in stanga capacu de la pedala o sa stea turata nu mai revine la relantiu
eu am lamele strambe de la potentiometru cred k trebue sa schimb si pedala
am mai pus o pedala de proba dar inainte sa schimb ecu
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:
beavis a scris:face si cu rezervorul plin
si cand e motorul cald
in cazul asta avind in vedere ca ai spus ca ai schimbat cam tot ce se putea schimba ,,si totusi problema persista, dar doar cind virezi spre dreapta ,nu pot sa banuiesc decit posibil ceva probleme in instalatia electrica ,care cine stie cum ,se misca cumva ,,,e ceva ce nu face bine contact,,,ai putea sa rogi pe cineva sa puna un OP-com si sa mergi cu masina cred ca e aproape inposibil sa nu vada in valorile reale, ceva date care sa duca la un defect in momentul in care face problemele de care spuneai. la urma urmei nu vad
altceva avind in vedere ca face asta doar cind virezi dreapta si la indreptarea volanului isi revine......foarte ciudat

salu
o tensiune corecta la esire din potentiometri pedala ?
eu am cu pedala la fund apasata 4v laun potentiometru si 2v la al doilea ?
1v la relantiu 0,5v
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cu resoftare nu rezolvi nimic, daca ala ofera asa solutie e cu pluta.
Pentru depanare calculatoare studiaza pe forum. Pentru demontare/montare stergere erori tot pe forum, ieftin spre moca.

o descoperire ne identificata pe acest forum
eu aveam o problema cu pedala de acceleratie care imi intrerupea aiure ecu taia acceleratia
in curbe si in mers cand masina era in miscare
problema era k nu aveam nici un cod de eroare pe tester am fost l zeci de testere si mecanici
am rezolvato dupa ce am schimbat ecu pedala senzori ............problema era de fapt in swici-ul pedala frana se misca si nu dadea o pozitie corecta a pedalei la ecu si depindea de cum se misca masina
mai pe inteles cand eram in viraji dreapta swici-ul nu calca pe pedala de frana si tranzmitea ecu ca e pedala frana apasata si taia acceleratia
  • matteo

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
am acelesi probfeme cum are cristi2307 numai ca motorul meu nu e z16xe....e z16se...cum ati rezolvat problemele astea...?
  • bgdan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,
va rog sa ma ajutati in problema pe care o voi descrie mai jos:
- vineri seara in timp ce ma intorceam acasa, masina mea (motor z16xe), mi s-a aprins martorul cu masina si cheia din bord. Am observat ca acceleratia nu mai raspundea in mod normal.Cand am oprit-o din cheie si am repornit-o, a disparut martorul. Codurile de eroare inregistrate, identificate prin metoda agrafa, sunt 1122 si 1550.
Cum era normal am mers la service.
SERVICE 1
Pus testerul pe masina, rezulta clapeta acceleratie. La intrebarea care este rezolvarea, raspuns"schimbare corp care cuprinde clapeta acceleratie". Pret 1500, 1800/2500.
Am resetat codurile pentru a urmari daca acestea apar din nou.
Cand am plecat de la service am facut vreo 10 km, dupa care surpriza martorul a aparut din nou.
M-am gandit ca ar fi bine sa mai consult macar o parere.
SERVICE 2
Pus testerul pe masina rezulta, treapta de viteza de urgenta, comanda electronica clapeta. Acest mecanic mi-a sters erorile si mi-a recomandat sa mai merg cu ea sa vedem ce probleme vor mai aparea.
Dupa alti 10-15 km, eroarea a aparut din nou. Am revenit la SERVICE 2, iar rezultatul testerului a fost: Baterie, treapta de viteza de urgenta comanda electronice clapeta.
Concluzie--a masurat modul de incarcare a alternatorului. Rezultatul e cam la minim si mi-a fost recomandat sa merg la un electrician pentru verificari.

Bineinteles ca dupa ce am plecat din service, dupa cativa km acelasi martor si-a facut aparitia.
Am citit sfaturile de pe acest forum, dar as vrea sa ma ajute cineva sa-mi rezolv problema.Nu stiu in ce parte sa apuc.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
uita-te aici
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=26008
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR