Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Climatizare
  • hektor16

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
nu functioneaza in a 1,2,3,ci numai in a 4-a,dar asta e foarte tare,eu prefer in 1 sau 2. Crying or Very sad

Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos

11.03.2011 00:09:38
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
citeste aici despre problema ta
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60770

cred ca poate fi mutat direct acolo si instiintat colegul ca sa poata sa urmareasca discutia
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut baieti.Am o mare problema si sper sa o fi postat unde trebuie.

Am o Astra H din 2004 iar cand am cumparat masina acu 1 an si jumate nu mergea caldura ,mai exact motorasul care comuta intre aerul de afara si cel de la calorifer era cazut jos langa pedala de acceleratie si prins in fire.
Am fost la un mecanic si mi-a luat o groaza de bani sa imi repare aeroterma,sa fixeze inapoi motorasul pe ea,constand in demontarea bordului si lasat masina cam 3 zile la om.

De atunci a mers f.bine,pana acu.Am constatat in seara asta ca nu mai comuta iar,nu se mai aude nici un motor/clapeta cand dau de pe HI pe LOW sau invers (mentionez ca am climatronic)

Poate sa aiaba de a face cu faptul ca am deconectat borna la baterie zilele trecute ? trebuie resetat cumva?

Sunt in concediu si as avea timp sa ma apuc sa desfac/repar caci se aproprie sezonu rece si nu am cum circula fara caldura !

Va rog sa imi sariti in ajutor cu informatii.
Trebuie sa desfac tot bordul?Cum?pasi,tutoriale,linkuri ,orice ma poate indruma.
Ar trebui sa verific motorasul pe un OP-Com mai intai ?
Pot sa vad fara sa desfac bordul unde e amplasat si sa imi dau seama daca e sau nu desfacut de la locul lui ?
Niste poze cu aeroterma din prog.originale iar m-ar ajuta sa imi fac o idee ce trebuie sa gasesc sub bord.

Sunt cam disperat ca iar mi-a picat clapeta aia Sad(
Astept raspunsuri si sfaturi de la voi.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nimeni ? Sad
Intre timp am gasit motorasu unde e pozitionat,si faptul ca se aude,bazaie cand scad sau cresc temperatura. (o sa pun poze,e in dreapta pedalei de acceleratie)
Urmeaza sa il desfac sa vad daca am ce sa-i fac.
Skip ads

  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Revin cu problema sigurantei arse de la aeroterma .

Am gasit o dioda , dar nu TD sau TF 250 , ci una argintie pe care scrie cu verde urmatoarele :

SEFUSE
SF240E
240* C ( grade celsius )
10A
JET 250V~

Ce parere aveti ? O montez asa sau ma trezesc cu vreun incendiu Doamne fereste ! ?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
jd3rul a scris:Revin cu problema sigurantei arse de la aeroterma .

Am gasit o dioda , dar nu TD sau TF 250 , ci una argintie pe care scrie cu verde urmatoarele :

SEFUSE
SF240E
240* C ( grade celsius )
10A
JET 250V~

Ce parere aveti ? O montez asa sau ma trezesc cu vreun incendiu Doamne fereste ! ?



asta nu este dioda,este o siguranta fuzibila termica,protectiva.deschide circuitul la valori ale temperaturii mai mari de 240 grade.la 240 grade nu ia foc nimic,eventual se poate topi ceva plastic..
  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Pai eu am montat-o deja . Este buna deci ?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Daca ai schimbat-o pe aceeasi valoare(inscrisuri),nu mai conteaza ce ai crezut te ca este,o sa-si faca treaba pentru care a fost incorporata in montaj.Nu am inteles de unde ai scos-o,de la aeroterma de unde?De la regulatorul de turatie?Pentru ca este totusi o fuzibila termica build in care nu se arde oricum si oricand.Fuzibilele ordinare de protectie sunt alea cu care suntem obisnuiti,colorate functie de amperaj.De obicei fuzibilele termice sunt introduse in montaje electrice/electronice cu consum mare care au nevoie de racire naturala sau mecanica,de exemplu regulatoarele de turatie au radiatorul de racire introdus in circuitul de ventilatie.Atata timp cat ventola functioneaza,raceste si montajul electronic.In momentul in care dintr-un motiv sau altul ventola nu mai functioneaza,montajul se supraancalzeste si atunci aceasta fuzibila termica i-si face treaba prin deschiderea fortata a circuitului prevenind supraaincalzirea altor componente electronice si distrugerea montajului.Cauta si motivul avariei,nu numai schimbarea piesei.Ceva a supraancalzit-o.O suprasarcina ceva.Posibil chiar si acel motoras de care aminteai sa fi lucrat fortat(blocat),ceea ce ar fi dus la suprasolicitarea pe alimentare.Daca l-ai repozitionat si lucreaza normal,atunci ai rezolvat-o.Actuatorii electrici stiu totusi ca sunt montati pe modulul clima/ac prin prindere ferma,suruburi.Sa nu fie altceva,clapetul sau parghia pe care o actioneaza blocata.Am schimbat modulul la mine si stiu cam ce "misca" pe acolo.
Skip ads

  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Era vorba de termorezistenta aerotermei , pozitionata sub torpedou . Este lipita la rece , presata si se raceste prin curentii de aer produsi de ventilatorul aflat in apropiere . S-a ars din cauza caldurii prea mari pt ca filtrul de polen era infundat si un 'mecanic' mi l-a pus invers fata de sensul de circulatie al aerului desi erau 2 sageti mari care aratau cum circula aerul .

Acum am o problema cu un greiere care se aude doar cand pornesc aeroterma si cand merg la treapta 1 din 4 .
Am tras mizeriile din ventilator inainte sa montez filtrul de polen . Poate nu le-am tras pe toate ? sau care e cauza?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Da,mai mult ca sigur ceva mizerie,mai ales daca spui ca ai curatat,poate s-a mai dus ceva la vale,spre ventola.Banuiesc ai curatat dinspre filtrul antipolen.Incearca sa-i dai tiraj cu treapta 4 ,poate se duce.De fapt oricum o sa se duca,si eu mai prindeam cate un "bazait".Exact ce am banuit,filtrul infundat a redus fluxul de aer si a marit sarcina pe motorul ventolei.Bine ca a fost doar atat.Mecanicii lui peste,sunt satul de ei.Si mie un "meserias" mi-a spart capacul la distributie la un Kadett acum ceva ani,cu toate ca-i spuneam ca mai este un surub,el nuuu,ca stie el,ca sunt niste cleme...Si mi-am facut eu pe urma cleme la capac sa-mi stea intreg.Stii care-i vorba lor: "Iti fac eu Shefu' o lucrare de o sa ma pomenesti!" Si uite ca l-am pomenit!
Deci ai rezolvat-o!Ma bucur pt.tine,si "da-i inainte kilometrajul", fara sa mai intampini vre-o problema!
  • bogdan_e

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2008

  • Mesaj Privat
sal am schimbat si eu trazistorii aia cu mj11033G si nu mi baga decat aer rece decat pe la picioare si nu mi dispar cele 2 liniute de pe clima la vectra 1.8 xe ,.ma poate ajuta cineva ?
  • bogdan_e

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2008

  • Mesaj Privat
oare nu sunt buni tranzistorii?sau mai am si altceva de facut?
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
bogdan_e a scris:sal am schimbat si eu trazistorii aia cu mj11033G si nu mi baga decat aer rece decat pe la picioare si nu mi dispar cele 2 liniute de pe clima la vectra 1.8 xe ,.ma poate ajuta cineva ?


Daca nu-ti dispar,sa apara temperatura,e ceva in nerecula cu blocul de comanda.Mai ales daca nu-ti deschide nici flapsul pe caldura.Incearca un turkish reset(scotiborna la baterie,astepti un minut,pui borna la loc),apoi faci o resincronizare,cu contactul pus,tii apasate butoanele "auto" si "off" pana se aud actuatorii si ventilatia cum lucreaza.
Sper sa nu fie altceva.Succes!
  • bogdan_e

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2008

  • Mesaj Privat
mersi dar am descoperit care e problema .tranzistorii dupa ce i am schimbat nu am pus decat mufa sa i incerc fara sa montez regulatorul de turatie la loc si pedala de acceleratie,dupa ce i am montat au functionat perfect asa ca daca schimbati tranzistorii proba se face dupa ce i pui la locul lor.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
bogdan_e a scris:mersi dar am descoperit care e problema .tranzistorii dupa ce i am schimbat nu am pus decat mufa sa i incerc fara sa montez regulatorul de turatie la loc si pedala de acceleratie,dupa ce i am montat au functionat perfect asa ca daca schimbati tranzistorii proba se face dupa ce i pui la locul lor.


Bine ca nu a mai fost si altceva!Te-ai descurcat!Ma pusesei in dilema deoarece ai spus ca baga aer rece,ori fara regulatorul electronic nu avea cum sa invarta aeroterma sa-ti bage aer,de unde am presupus ca erau infipte mufele(ori poate am inteles gresit,nu era vorba de reguletorul de turatie al aerotermei).Asta e,mai uita omul.De acum,zeci de mii de km. fara probleme!Bravo!
  • TheMagicPenguin

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,
Nu am reusit sa gasesc informatii pe forum despre acest tip de rezistor prezent pe Vectra C si Saab 9-3:





Se poate remedia problema lui in cazul in care ventilatorul functioneaza permanent la viteza maxima si nu se mai opreste chiar si cu cheia scoasa din contact? Crying or Very sad

Multumesc!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Din ce se vede,acolo nu este un rezistor,ci un montaj intreg,probabil un regulator turatie,vad in poza ta doi tranzistori si trei condensatori.Cel mai indicat ar fi sa cauti un electronist,asa pare a fi ,un regulator turatie cu protectie termica.Sa-ti verifice tranzistorii.Imposibil sa nu poata fi rezolvata,mai ales ca din cate observ esteun montaj simplu pe un singur strat.Electronist,chiar si service electronice,un tehnician daca vede montajul sigur trebuie sa stie ce este si ce sa verifice.Succes!
  • TheMagicPenguin

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Din ce am gasit eu, piesa se numeste "Heater Blower Motor Resistor". Rolling Eyes
Ma gandeam ca a mai intampinat cineva probleme cu acest model de regulator/rezistor si stie exact daca si cum se poate remedia... Crying or Very sad
Piesa noua costa 800RON, asa ca sunt dispus sa fac niste teste pe cea stricata.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ohoo!Este destul de scumpa.De fapt si la mine acelasi regulator cum am banuit ,cu alt design este tot pe la acelasi pret,chiar mai scump prin unele magazine.Dar asa cum am vazut in posturile altor colegi care au avut probleme de genul asta ,le-au rezolvat singuri,schimband doar un tranzistor.Si daca nu ma insel,simptoma era asemanatoare,treapta maxima noncomutabila
La mine chestia asta arata asa:

cea de mai sus este aceeasi rezistenta termica variabila dar pentru AC manual.Se poate repara si nu cred ca o sa te coste cine stie ce.Eventual,cauti la SH,dar nu arunci aproape 200e cand poate poti rezolva cu 20 la electronist sau 50 la SH.Insist cu o verificare la un service electronice.Incearca macar.Nu am dat cautare,dar nu cred ca nu a mai avut probleme nimeni cu regulatorul asta sa nu-l poata rezolva.Respecte!

Actualizat! Ia vezi pe aici,lectureaza topicul asta,cred ca am gasit ceva pentru tine:
https://www.clubopel.com/vie...24329&start=0
  • TheMagicPenguin

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am citit deja acel topic. Din pacate diferenta dintre regulatorul de pe Vectra B si acesta este mare.
As vrea sa ajung la o verificare dar timpul o sa-mi permita abia sambata.
Sa fie oare echivalentul acelor tranzistori de la Vectra B, tranzistorii care se afla la regulatorul meu sub acea clema metalica? Par destul de greu de schimbat totusi. Sunt pozitionati pe un fel de folie termoconductoare.
Intre timp am gasit la dezmembrari o masina din 2008 care are aceasta piesa. Astept o oferta de pret din partea vanzatorului, desi e destul de riscant sa cumpar chestia asta SH. Poate sa crape oricand... Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Climatizare

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR