Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
te rugam foarte foarte frumos Smile esti singurul care a intrat mai "adanc" in problema. Prin duse decalibrate ce sa intelegem, s-a largit orificiul sau unde e buba?
Tare as vrea sa vad cum arata una, dar mai ales unde e buba la injector si daca trebuie demontata neaparat chiulasa. Nu am fost atent, aveai probleme cu pornirea inainte de a rezolva injectoarele?
Era o varianta cu tragerea injectorului dupa demontarea axului cu came, o sa verific si in tis cum se face.
Skip ads

  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut. Prin duze decalibrate eu inteleg faptul ca nu mai pulverizeaza(este injector cu duza cu 5 gauri) pentru ca s-au largit gaurile, si o alta problema a lor mai este faptul ca se uzeaza si nu deschid cum trebuie in sensul ca incep sa deschida pe la 150 bari de ex si sub aceasta valoare ele picura si se golesc.Ale mele cu duze noi deschid la 220 bari.
Chiulasa nu trebuie demontata pentru scoaterea injectoarelor, dar trebuie demontata axa cu came, eu am dat chiulasa jos pentru ca nu am putut scoate bujiile altfel si cu aceasta ocazie am lucrat si la injectoare...si da aveam mari probleme cu pornirea atunci cand nu pornea preincalzirea, iar cand intra pornea destul de rau numai cu o singura bujie si pana facea pompa presiune.
Injectorul iese intr-adevar prin tragere dupa demontarea axului cu came si demontarea traversei injectorului.
avem si ceva poze:

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=43777
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ma gandeam la o chestie: asa cum se face remaparea, nu se poate schimba cumva programul din ECU? Sa existe un patch care sa faca sa porneasca indiferent de temperatura, macar o jumate de secunda bujiile...
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ba da. am inteles ca exista.te duci la reprezentanta si reinstalezi softul.dar cica ar fi cam scump. asa au vw.indiferent de temp de afara sau cand ai oprit motorul, cand pui contactul pentru 1-2 sec intra bujiile si porneste la sfert.

cum spuneam, eu am improvizatia cu butonasul explicat mai sus de mai bine de un an. n-am bujii arse, erori, si porneste si merge super.
Skip ads

  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ar fi super asa, sa nu mai improvizezi, dar depinde si cat e de scumpa modificarea softului.
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
auzisem ca undeva pe la 300-350 euro. cam scump
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
E prea scump pentru 2 click-uri...
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Chiar nu aveti modalitati mai interesante de a petrece timpul (ultimii 2)?
De unde stiti voi ca exista patch pentru Y20DTH?
De unde stiti ca e vb de 2 click-uri?
De unde stiti ca pretul e de 300 eur?
Spuneti-mi mie unde sa dau alea 2 click-uri (am tot hardware-ul necesar) si promit sa nu taxez mai mult de 30 eur pentru eliminarea acestei probleme!
Skip ads

  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Fiind un soft in ECU, macar teoretic o sa existe intotdeauna posibilitatea de a fi imbunatatit, insa probabil in Germania se rezolva cauzele care fac ca motorul sa nu mai porneasca bine. Am inteles ca problema cu pornirea grea fara bujii a aparut cam de pe la 50-60mii de km, insa e o informatie pe care nu am cum sa o verific.
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
asa auzisem eu. desi e cam aiurea sa creada cineva ca rescriind softul poate sa porneasca masina bine atata vreme cat eu cel putin cred ca este vorba de o problema mecanica nu de soft.
si nu stiu daca softurile de pe modelele cdti sunt facute sa comande bujiile indiferent de temperatura de afara.

cine are timp, nervi si bani sa verifice: furtunase retur, oringuri injectoare, duse injectoare sau cap hidraulic pompa.una din astea ar putea fi cauza la pornirea grea cand nu intra preincalizirea (parerea mea).
  • enache

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ieri am fost la GTT sa ma interesez de problema asta.Cei de acolo stiu despre ce este vorba si mi-au spus ca se poate din ECU dar ca nu incurazeaza treaba asta,stiu ca "se face "dar nu au vrut sa-mi spuna cine face asa ceva.GTT recomanda eliminarea cauzelor care fac ca motorul nostru y20 dth sa nu mai porneasca decat cu bujiile(injectoare ,pompa injectie,compresie motor,etc).
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De pe un forum englezesc am aflat ca s-a schimbat o pompa de injectie pe garantie, din fix aceasta cauza.
Care au fost rezultatele nu am mai aflat, ca si englezul tot om e - isi rezolva problemele si nu se mai intoarce sa zica si publicului...
LE: am discutat cu el pe PM, schimbarea pompei a fost degeaba. Parerea lui e ca softul trebuie reparat.

Problema este prezenta si la posesori de Vectra C sau Signum din 2003 cu Y20DTH sau Y22DTR?
Pentru ca exista un update care se lauda cu "Improvement cold start at 5-9C"

Asadar, astept un "cobai" sa se prezinte cu aceasta problema si sa vedem ce impruvment se impruveaza.
Atentie, sa fie exact cea descrisa in acest topic, nu dezamorsare!

Nu intrebati de alti ani sau alte modele, fara sa verific nu pot da raspunsul. Cine doreste sa afle daca exista update, sa ma contacteze pe PM ca sa nu umplem topicul cu chat. De exemplu pentru Vectra B Y20DTH nu este. Voi mai anunta ce am mai aflat despre alte modele/ani.
Adicatelea nu sunati, mai ies eu din cand in cand.


Ultima modificare facuta de maiandrei la Mie 17 Feb, 2010 10:44 am
Skip ads

  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
am verificat eu sapt trecuta si retur injectoare (desi le schimbasem anul trecut), oringuri, compresie si curatare chimica a injectoarelor. pot spune ca nu mai vibreaza la relanti si este mai silentioasa. in rest nimik.
ca sa verific duzele la injectoare si pompa, mai bine ma lipsesc. ori astept pana cade ceva de tot, ori mai merg asa 2-3 ani si o schimb.
eu asa am luat-o acum 2 ani si tot asa merge si acum.in rest sunt f multumit de ea


pt maiandrei: la mine daca sta masina de seara pana dimineata si o pornesc a doua zi la 12 cand pe display imi arata 16-21grade celsius pt 1-2 sec imi intra bujiile, desi nu mereu si doar la prima pornire. cel putin pana in 12-15grade la prima pornire imi intra intotdeauna bujiile.de ce la restul de la 5 grade in sus nu mai intra?sau la mine e bulit senzorul de temp?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pentru ca nu se uita la senzorul care trebe Smile
Citind acest topic (rabdaricaaa) aflati mai multe.
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La voi cum e daca dupa o pornire grea (fara bujii) opriti IMEDIAT motorul si apoi il porniti din nou (bineinteles, dupa stingerea martorilor)? La mine pleaca imediat, si nu cred ca se poate vorbi de incalzirea motorului, ca nu a avut cand sa se incalzeasca, deci cred, asa cum cineva scria pe la inceputul topicului, ca e vb si de dezamorsare... Sau ma rog, dezamorsarea are si ea un aport in problema asta.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Inainte de a posta in acest topic, efectuati urmatoarele teste:

1. Intr-una din diminetile cand nu intra preincalzirea si porneste greu, opriti motorul imediat dupa pornire. Apoi porniti iar motorul. Si tot asa de 3-4 ori. Daca:
- motorul porneste rapid, chiar daca prima oara a pornit greu => este dezamorsare
- motorul porneste tot greu si a doua, si a treia oara = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.

2. Lasati peste noapte masina inclinata, o data cu botul in sus, a doua oara cu botul in jos. Daca:
- atunci cand e lasata cu botul in sus porneste mult mai greu (sau deloc) decat atunci cand este lasata cu botul in jos => este dezamorsare
- nu conteaza cum e lasata, la fel de greu porneste daca nu intra bujiile = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.
Atentie, testul este irelevant daca rezervorul e aproape gol!

3. Scoateti mufa de la senzorul de temperatura (e schema in acest topic). Daca:
- porneste la fel de greu => este dezamorsare
- porneste la sfert = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.

  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Citisem tot topicul, deci sa inteleg ca la tine porneste greu si a doua oara? Sad
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pai ce am citat eu acolo este scris de mine...
Ai facut cele 3 teste inainte de a posta in acest topic?
Am dat link de 3 ori catre dezamorsare, ai citit acel topic? Ai incercat remedierea dezamorsarii?
  • enache

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Problema aceasta,dar strict aceasta descrisa mai sus,am rezolvat-o la service-ul Radacini de pe Calea Vitan,printr-un releu cu dublu circuit montat pe senzorul de temperatura.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
o solutie mai rezonabila de a pacali ecu ca sa bage bujiile e un releu de timp de maxim 5 secunde care la punerea contactului introduce o rezistente de 1,6 k in serie cu senzorul de temperatura . valoarea am ales-o astfel incat daca temperatura motorului e mai joasa de 40 gr c o sa intre automat bujiile. timerul e foarte simplu , realizat cu un singur tranzistor si cu un mini releu de 12 v . cand o sa am timp am sa pun schema pe forum.functioneaza pe masina mea de cateva luni, are dimensiuni de 1cm/2cm si e alimentat de la 12 v de la egr.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR