Ai uitat parola?


  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z20LET din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

In acest topic se discuta despre pornirea extrem de grea a motorului Y20DTH sau Y22DTR.
Cauza este DEZAMORSAREA!

Verificati si/sau inlocuiti, pe rand:
- furtunasele de retur de la injectoare;
- oringurile din capacul filtrului si carcasa filtrului;
- simeringurile si oringurile de la injectoare.

Pentru furtunasele de retur:
Scoti capacul de plastic, o sa vezi 4 tevi care ies de la pompa de injectie si se duc la injectoare (pompa e pe cureaua de accesorii sus in dreapta cum te uiti din fata motorului).
Deasupra tevilor sunt 4 furtunase care se intorc de la injectoare, se unesc cu niste T-uri si intr-un final intr-un singur furtunas care intra iar in pompa de injectie. Inlocuieste-le. Acestea crapa in timp si lasa aerul sa intre in pompa de injectie si aceasta se dezamorseaza si nu mai baga motorina. Dupa ce insisti cu demarorul se amorseaza singura si porneste.
Nu zic ca asta e 100% cauza problemei dar e o problema des intalnita la motorul de 2.0 diesel de la opel.
  • tmd1
  • Membru bebe
  • 19 mesaje
  • din 27 Dec 2004
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • tmd1

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Dec 2004

Verifica ce a zis Slick caruia ii multumesc pentru sfatul sau la aceasi problema.
Apropo: a fost de la furtunul de tur din filtru de motorina care a iesit din locasul lui de prindere si avea un joc la imbinarea in filtru.
De cand l-am fixat vreau sa spun ca porneste la sfert de cheie si in zilele astea sunt sub -10C la Cluj.
Asa ca nu e normal sa nu porneasca in max. 2 secunde.
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Mai 2004

Salutare!

Datorita norisorului de fum negru de care povestesti tu, eu as da vina pe una sau doua bujii incandescente.
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jan 2005

Multam fain baieti!
Sper sa se rezolve cu schimbatul furtunaselor. Deocamdata nu am cum sa incerc... Masina s-a intors la cei care mi-au adus-o de dincolo (niste baieti din Zalau) sa-i faca CI si ce mai trebuie.
O sa va anunt dupa ce revine in posesia mea. O sa-i schimb si filtrele si uleiul cu ocazia asta si mai vedem dup-aia.
Multa bafta!
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jan 2005

Inca ceva ... apropos de norisorul negru si de blamarea celor 1-2 bujii incandescente.
Dia alte topicuri am inteles ca martorul de la bord responsabil de partea electronica a motorului ar trebui sa ramana aprins in cazul in care vreo bujie (sau toate) este (sunt arse). Este as sau nu?
In cazul meu, martorul respectiv se stinge la cateva secunde de la punerea contactului.
  • kire

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jun 2005

Aici se va discuta despre pornirile greoaie la diesel, altele decat cele legate de preincalzire (bujii)


Ultima modificare facuta de catre kire la Sam 03 Nov, 2007 12:38 am, modificat 1 data in total
  • dinca_marian

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Apr 2006

vezi daca iti incarca bateria cum trebuie, si eu aveam uneori la motor y20dth problema la pornire o lua mai greu dar la prima cheie, pana ieri cand nu a mai luati deloc ca ramasese blocat imobilizatoru am sters eroarea si am pornit insa nu imi incarca bateria cum trebuie si am schimbat pe alternator un releu, acu pare ok sper sa isi revina si bateria
  • dent

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: timisoara
  • Masina: Vectra x16xel din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mar 2006

am un opel vectra b 2.0 dti din 2001. de curind, a trebuit sa dau jos chiulasa pentru ca sa-mi scot o bujie insurubata strimb de niste mesteri de la Opel Dibas sau GTT, nu sunt sigur, ca pe facturi nimeni nu mentioneaza care bujie anume a fost schimbata.

dupa remontarea chiulasei, alta bucurie: masina porneste greu la rece (adica dupa o noapte de stat) - trebuie sa dau mult la cheie (in jur de cinci-sase secunde). Cind motorul porneste in sfirsit, scoate un nor de fum alb la culoare, care variaza ca volum.

mentionez ca problema nu mai apare atunci cind motorul este cald (nici macar imediat dupa prima pornire, cea rece si cu fum) si nici nu se aprinde nici un martor de avarie pe bord.

"mesterii" de mi-au demontat chiulasa mi-au zis cu un zimbet timp ca e vorba de oringurile de la injectoare, depsre care ei insisi au recunoscut ca "se poate sa le fi montat noi strimb", se rezolva intr-o saptamina si cu 1000 RON.

S-a mai confruntat cineva cu probleme similare si cum le-ati rezolvat?

Mersi de ajutor
  • manfred

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega X25DT din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Aug 2006

1 Vezi daca timpitii aia de mecanici nu ti-au ars releul care pune incandescentele...chiar daca se aprinde becul de incandescente de pe bord asta nu inseamna ca releul si implicit ele functioneaza.
2 Verifica daca ajunge curent la incandescente
3 Dupa ce se stinge becul de incandescente mai numara 7 secunde si pe urma da la cheie......incearca variantele de mai sus si poate scapi mai ieftin.
P.S. Vezi daca tractata porneste....daca da.......nu as crede ca sunt orninguri-le....dar mai sti poate chiar erau "geniali" mecanicii.....
MULTA BAFTA
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,146
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2004

M-as mira sa fie releul de vina mai ales ca pe temperaturile de acuma, nici nu stiu daca incalzeste bujiile la pornire si oricum ar tb. sa se aprinda check engine. Din cele spuse de dent, mi-e teama ca "mesterii" au "ciupit" garnitura cand au montat chiulasa (mai ales ca da fum alb...)
  • manfred

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega X25DT din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Aug 2006

E logic ce spui tu cu garnitura de chiulasa....sa scape compresie pe acolo.......dar din pacate asta e varianta cea mai grava
P.S. Bujiile ti le pune si la cald.....daca verifici o sa vezi ca ele primesc curent si cand motorul este cald
Imi pare rau sa aud ca e garnitura....Bafta Multa
  • pif

  • Mesaje scrise: 2,630
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra z18xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Nov 2004

Si eu suspectez aici cum ca ar fi ceva legat de garnitura de chiuloasa de da fum alb. Insa cu pornirea la rece e cam ciudata treaba.
  • dent

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: timisoara
  • Masina: Vectra x16xel din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mar 2006

daca ar fi garnitura de chiulasa, nu ar aparea ulei pe acolo si nu ar iesi fum alb la fiecare pornire?
  • virgil

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mar 2005

nu cumva ti s-a dezamorsat pompa de motorina?
  • manfred

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega X25DT din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Aug 2006

Stai linistit au mai patit si altii.
1. senzorul de turatie de pe volanta......la Omega B este 100 Euro
2. Calculatorul masinii...varianta mai nasoala dar se rezolva fara sa cumperi altul.

Daca era senzorul de temperatura, bujii...etc nu pornea nici la rece.

Actioneaza indirect asupra capului pompei de injectie (ca de altfel si senzorul de turatie de pe volanta)

Aceeasi problema am avut-o si eu (la mine era din calculator)...si Victor cu omega caravan alba (la el era din senzor).
Nu trebuie neaparat sa fie doar aceste probleme...dar eu as incepe cu ele pt ca sunt cele mai intilnite si relativ usor de rezolvat.

...sfaturile erau pt. prietenul dezamagit si disperat al lui ionutz2008.


Ultima modificare facuta de catre manfred la Mie 25 Oct, 2006 2:18 pm, modificat 1 data in total
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,028
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

Am facut un pic de curatenie. Le multumesc lui mikki si love4cars pentru interventii.

Rog pe manfred ca pe viitor sa fie mai clar in exprimare, pentru a evita astfel de situatii; acum am unit eu raspunsurile.

Rog pe toata lumea - cititi cu atentie problema pusa in discutie, cititi toate mesajele din topic.

Multumesc
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,896
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2005

Cu o problema de aprindere vin si eu numai ca motorul meu nu este DTH ci DTL.Dimineata cand se aprinde preincalzirea de la bujii o ia destul de greu, azi dimineata a luat-o abia la a 7-a cheie Shocked . Daca in schimb, il las sa mearga 2 minute, si il opresc porneste la sfert. Spre deosebire de toti ceilalti la mine porneste bine cand e cald, dar porneste foarte greu la rece Sad .
Motorina acuma am un Euro 3 + Omv Alpin Diesel. Ceva sugestii???
Cum se dreneaza filtrul de motorina???
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,999
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Sep 2005

Pai cand se aprinde preincalzirea care este, o ia greu pentru ca, probabil ai toate/aproape toate bujiile arse. Dupa ce il lasi sa mearga 2 minute, este logic ca porneste la sfert pentru ca, camera de ardere este la teperatura corespunzatoare.
In mod normal o masina diesel se chinuie mai mult sa porneasca cand afara sunt 5 grade decat atunci cand sunt -10 grade. Explicatia am sa va las s-o gasiti voi! Very Happy
  • Laur45

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Oct 2005

de ceva timp cand afara erau sub 10C si mi se aprindea martorul de bujii, dupa ce porneam (relativ greu), se aprindea si martorul check engine (masinuta cu cheita). Saptamana trecuta am fost pe la munte ... noaptea am avut si -5C, dimineata cand sa pornesc aoleu mama greeeu nenica greu!!! ... fum ca la tractor ... negru.
Ieri mi-am schimbat bujiile incandescente ... 3 arse si una bunicica (inca) ... Evil or Very Mad ... azi de dimineata (7C la mine in garaj), ce sa vezi a pornit usor de parca era vara afara si martorul check engine nu s-a mai aprins.
concluzia mea ... daca aveti simptome de pornire greoaie si martor aprins imediat dupa pornire ... verificati bujiile incandescente ... cu siguranta aveti cel putin una arsa ...
  • pam

  • Mesaje scrise: 551
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra y22dtr din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2006

florinike a scris:Cu o problema de aprindere vin si eu numai ca motorul meu nu este DTH ci DTL.Dimineata cand se aprinde preincalzirea de la bujii o ia destul de greu, azi dimineata a luat-o abia la a 7-a cheie Shocked . Daca in schimb, il las sa mearga 2 minute, si il opresc porneste la sfert. Spre deosebire de toti ceilalti la mine porneste bine cand e cald, dar porneste foarte greu la rece Sad .
Motorina acuma am un Euro 3 + Omv Alpin Diesel. Ceva sugestii???
Cum se dreneaza filtrul de motorina???

Exact aceeasi problema si la mine,de exemplu azi i-am dat cheie cam 6-7 secunde ca sa porneasca,iar daca o las sa mearga 1 minut porneste la sfert,la cald porneste foarte usor,motorina nu prea stralucita dar cred ca orice motorina ar fi nu ar trebui sa porneasca asa greu. Bujiile se aprind cca. 7-8 sec. ,iar dupa ce porneste aroximativ 4 sec. functioneaza cu intreruperi (la relanti).Florinike ,tu ai rezolvat ceva,ca simptomele sunt ca si la tine?(apropo,bujiile le-am verificat cu multimetrul si nu am gasit niciuna intrerupta) Confused A,era sa uit,fum mult la pornire,dupa aceea nici gram. Astept sugestii din partea oricui are cunostiinta despre problema. Multumesc.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata