Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu am spus ca se poate dezactiva cu succes la masinile mai vechi. ceea ce s-a demonstrat si la tine.. masina fiind mai noua e mai greu cu dezactivarea egr-ului. nu degeaba se scrie pe forum in 100 de locuri despre "curatare egr".
la masinile vechi gen vectra a sau astra f lucrurile sunt mult mai usoare. nu intoarce cuvintele cum vrei tu.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dezactivarea EGR se face din lenea de a o curata sau de a nu cumpara una noua.

Motoarele E2 cind au fost proiectate nu aveau EGR el fiind montat ulterior pentru norma de poluare, la ele se poate dezactiva cu o tabla DAR ecu oricum va baga mai mult carburant decit trebuie daca nu se face resoftare.
Motoarele E3 si E4 au fost proiectate pentru valva EGR, dezactivarea ei prin resoftare nu este o miscare inteligenta.
Un caz aparte este Z16SE, aici merge resoftarea chiar neasteptat de bine. Care se uita la Z16SE o sa vada ca e seamana foarte bine cu bunicul C16NZ, unul din cele mai fiabile si simple motoare facute de Opel.

Vine timp frumos asa ca ve recomand sa intrati in iarna cu un EGR curat.
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
multumim pentru explicatii dl dan. de curand mi-am schimbat si eu egr-ul cu unu sh .. in mers nu se simte nici o diferenta .. dar sunt mult mai linistit ca "noua" piesa pusa pe masina isi face treaba.. salutari

ps: bunicu` toarce.. chiar bine pentru anii lui Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
C14NZ, C16NZ, C18NZ sunt motoare foarte simple si fiabile repari singurel ca nu este mare scofala, asta apropo de motorul tau.

Inca o informatie care am mai publicat-o eu:
As of modelyear 2003, the EGR-valve was removed from several engines due to the implementation of catalytic converters with increased efficiency.
With launch of the new "XEP" engine line the EGR-valve is scheduled to
be re-implemented.
Overview of engines with/without EGR-valve:
Z10XE: existing
Z12XE: removal as of MY03
Z14/16XE: existing
Z16SE: existing
Z16XEP: existing
Z18XE: Vectra-C: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Corsa: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Astra/Zafira: existing (removal scheduled for MY04 Running Change)
Z18XE: Meriva und Vectra-B no EGR
Z22XE: existing
Z22SE: existing
Y26/32SE: not existing
Z32SE: not existing


Traducere: baietii astia s-au gindit ca au un catalizator minune si au vrut sa faca proba lui eliminind EGR la niste motoare care oricum echipeaza rar masinile produse de ei, adica Z12XE si Z18XE. Evident ca experienta lor nu a reusit asa ca au repus pe noile XEP valva buclucasa. Un motiv pentru care au scos valva, simplu gazele arse introduse prin EGR nu produc energie, daca le inlocuim cu aer avem mai multi cp, dar a crescut temperatura in camera de ardere si implicit multe alte probleme.
Deci daca desteptii de la GM s-au linistit cu anularea EGR eu zic sa va calmati si voi. Rescriere soft este frectie la picior de lemn, o varianta ca sa scape ei de inlocuire ei in garantie.
Alte informatii privind rolul si functionarea ei -> https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60 , va rog nu tulburati topicul daca nu aveti asa motor.
Skip ads

  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Complet de acord cu dancuciureanu. Eu vreau sa fac chiar un pas inainte si sa ii intreb pe cei de la Opel acum, dupa ce am mai invatat una alta, de ce mi-a fost dezactivat EGR-ul. Iar daca au fost probleme cu el, sa mi-l schimbe. Om vedea ce-o fi.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
against nu rezolvi mai nimic cu cei de la Opel (cel putin asa cred eu), cum se termina garantia mergi la baietii seriosi care stiu sa curete valva aia cu brio. Lor le convine resoftarea ca duraza putin si nu schimba/curata piese care ar insemna timp si bani, daca pun tech2 in 10 minute la ei e gata treaba cu resoftatul lui peste.
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pai tocmai de aceea o sa cer sa il schimbe. Nu cred ca mai stii, dar am inceput posturile pe forum pentru ca eram turbat. Masina avea cateva mii de km, vreo 14.000, si mergea ca naiba de pe la 10.000. Avea pierderi de putere in disperare si consum mare. Au rezolvat problema intii dezactivand asta si schimband la o sapt dupa aceea computerul de injectie. Acum le-am cerut sa activeze asta din nou si ce sa vezi ieri - masina mergea iar de parca avea o remorca agatata de fund. De ieri nu a mai facut, dar cred ca e limpede ca EGR-ul are o problema, asa ca o sa ii conving sa il schimbe.
  • hitman

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2007

  • Mesaj Privat
am un corsa c motor de 1000.pt un egr imi cere 500 ron.+100 manopera.....daca stie cineva...e ok?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cam mult hitman, stiu unul la 200lei second in stare foarte buna, il cureti si il montezi singur.
Daca al tau merge curatat ai si cum se face -> https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
  • hitman

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2007

  • Mesaj Privat
multumesc mult pt detalii..o sa vad ce decide buzunarul...pana la urma el e seful Smile....multi km in siguranta la toata lumea
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,408
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Daca anulezi valva la Z16SE, creste consumul? Daca da, cu cat?
  • bigdopeee

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Acu aproximativ o saptamana mi-am anulat EGR-ul la masina din semnatura, cu o bucata de tabla facuta de un mecanic si vreau sa zic ca trage masina mult mai bine, deci parerea mea e ca se merita anularea decat cumpararaea unuia nou care pt mine era aprox 600 RON.
Skip ads

  • entaro79

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Am anulat si eu EGR-ul , dar nu pe o masina OPEL si da are doar efecte benefice(cel putin pt mine).Trage mai bine (la turatiile in care lucreaza EGR), temperatura mai mare in camera de ardere,depuneri de calamina mai mici,bujii mai curate.
EGR-ul e facut strict pentru reducerea de noxe prin introducerea de gaze de evacuare in admisie , se reduce temperatura din camera de ardere si rezulta mai putine noxe (doar compusi ai azotului).

EGR NU FUNCTIONEAZA:
1 Cand motorul este rece,ECU da drumul la EGR cand ajunge la temperatura de regim
2 La relanti
3 WOT (Wide Open Throttle) adica cand apesi blana accleratia.

Deci anulare EGR nu creste puterea motorului,ci doar imbunatateste combustia in plaja 1500-3000 rpm pt disel si aproximativ 2000-4000 pt benzinare
  • Alex1988

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o Astra G Z16XE.
Pe la 64000 de mii km cam asa... mi s-a aprins lamba de control electronic al motorului .Pornise mai greu masina si-am zis ca cine stie mizerie in benzina ceva . Dupa care am mers pe autostrada am zis ca mi se pare mie si ca nu are nici o vibratie . Ajung la destinatie o opresc peste o ora dau sa o pornesc porneste greu si ca si cum motorul s-ar fi inecat . O duc la service EGR stricat , il schimb . Acum am 81000 de mii km si 6 luni distanta de cand am schimbat EGR si lampa s-a aprins din nou . Ma duc la service EGR din nou . Le-am aratat ca am piesa in garantie acum astept 10 zile pentru ea ca nu o aveau in stoc . (serviciul opel in Romania lasa de dorit) . M-a intrebat cel de la service daca am motorul chipuit si i-am zis ca nu si ca daca se mai strica o data nu mai am garantie . Acum ca am citit tot ce aveam postat mai inainte sa inteleg ca se poate merge si fara EGR (ramane de vazut ce voi face) . Avusesem o intrebare la care mi-am primit raspunsul . Vroiam sa fac Constanta - Bucuresti dar m-am linistit . Multumesc tuturor celor care au postat anterior .
PS: o data am facut 64000 km cu aceeasi piesa si o data 17000 ... si cred ca ambele piese erau facute in Germania
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Alex1988 la Z16XE nu recomand anularea ei cu bucatica de tabla.
Motoarele Z16XE sau Z14XE sunt cunoscute ca mincatoare de ulei mai ales in conditii de mers turat, sportiv sau ucisa masina. O alta cauza a consumului de ulei este intervalul de schimb la 15,000km sau mai rau in Germania unde se face la 30,000km plus folosirea de ulei slab calitativ sau unui 5W30. Motoarele astea doresc doar 0W40 si daca le calci dar sa fie vara 5W50. O alta greseala tipic germana dar si romana e sa foloseasca 10W40 care este prea gros la temperaturi scazute.
Valva se blocheaza datorita depunerilor de fum pe intelesul tau, adica daca ai toba afumata in valva este dezastru. Toba este spalata de condens (apa) dar valva nu. La modelele astea EGR este cam slab dar un motor corect folosit si intretinut nu iti face probleme.
Cazul tau este unul tipic si de asta scriu poate mai baga si altii la cap.

Rezolvare la aceste motoare Z14XE si Z16XE:
- folosire ulei 0W40 sau 5W50 daca esti cu talpa grea
- schimbi uleiul la maxim 10,000km si de preferat un 7,000
- nu depasesti 5000rpm decit ocazional
- cureti valva periodic si nu astepti sa se blocheze cum ai patit tu, adica se curata la schimbul de ulei si este foarte simplu
Pentru curatare este post destul de bun https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827 Nu trebuie decit doua capuri de T30 si T45 la Z16XE si doua fire, se face la masina fara multa bataie de cap. In cazuri extreme in loc de carbusolv si alte spray-uri se poate rezolva cu detergenti lichizi pentru aragaze si hote. E cam hazliu dar eu asa am facut si a mers de minune, au reusit sa solve depunerile foarte bine si parca o vad ca o solutie buna si de abordat.
  • Eugen Ripanu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Va salut.
Intrebare: exista posibilitatea reglarii mecanice a valvei EGR la un motor C16NZ?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
"O alta greseala tipic germana" Wink
Nu e un pic pretentios ?
Eu zic mai curand:
- motoare obosite, cu kilometraj "real" care nici bunul Michiduta nu il cunoaste...
- sonda lambda, decalibrate
- ulei care nu isi respecta "promisiunile" inscrise pe bidon.
- calitatea "legendara" a servisurilor
Solutiile preconizate sunt insa perfect pertinente, tinand seama de conditiile de exploatare...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:"O alta greseala tipic germana" Wink
Nu e un pic pretentios ?

Ok, e o greseala de exploatare des intilnita plus masini ucise cit despre km reali ce stie omul Laughing . De obicei cumpara una cu motorul spalat, parfumata si bordul dat cu solicon.

Greseala vazuta la masini aduse din Germania si nu e poveste : ulei schimbat la 30 sau 50,000km ! Normal ca motorul lui e varza si daca intreaba la service de ce-i consuma ulei are raspuns e normal dom'le ! Uite aici ca scrie clar ca e normal pina la 0,6L/1,000km. Sa te dai cu capul de pereti cu asta, adica eu in 10,000km trebuie sa pun 6L ? Pai daca am 3L in baie eu pina schimb la 10,000km trebuie sa mai pun inca de doua ori pe atita ? Daca te iei dupa cum "recomanda" ei schimb la 30,000km eu sa mai torn in el 18L ?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
... si dupa aceea sa critici pe cei care agreeaza motoarele in 2 timpi... Laughing
Mai serios, depinde MULT in ce "context" masina a fost adusa...
Ca sa ma reintorc, un pic, la "valvele noastre" eu am constatat mai demult o mare diferenta de consum de ulei de la o marca de ulei la alta (marci cunoscute...) In acest caz nu am putut decat sa presupun ca procentul de "materii volatile" este diferit.
( Volatile, in sensul ca sau se evapora la cald, o mica parte, sau devin "foarte lichide" si penetreaza in cela mai mici interstitii, segmenti, coada supape, samd )
Sincer, nu am pus mai niciodata altceva decat 10W30(/40)
Depunerile generate de uleiul ars (deci, si pe EGR) depind mult de marca uleiului. Poate ca nu e relevant, dar eu prefer ELF...
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nesimtitii astia de neamti cu intretinerile lor cu tot. mai au tupeul sa mai si fabrice autovehicule si autoturisme, nerusinare mare. vorba unui coleg de pe forum:" Multi au inceput sa confunde "counter strike" cu schimbatul uleiului sau cu table de anulat e.g.r. SA inventam frate o fabica care sa produca " Anulatoare de Valve E.G.R.
acuma nu ca as fi eu mare cunoscator sau utilizator de marca Opel, dar citesc si ma ingrozesc ce improvizatii fac unii, se mai mira ca nu le merge masina niciodata si se strica tot timpul. schimbam uleiul la 5-6000. placutele de frana la 10-15 000 , uleiul din cutia de viteza la 30.000 , filtru de motorina la 1500km.[cunosc pe cineva] si sa traiasca producatoorii si distribuitorii de piese.Auzi tu:
"am auzit un chitait de la placute si creca sau dus dupa 18.000 km" sau
" la cinci seturi de placute consumate trebuie sa schimbi si discurile" adica pe la 70.000 dupa el.
NU doresc sa intru in polemica cu nimeni, nu vreau sa jignesc pe nimeni dar sa lasam Improvizatiile.
asteapta salariul ,strange bani sau imprumuta-te si cumpara un e.g.r nou si nu mai improviza in stil Romanesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR