Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Halal mecanici!Astia sunt carpaci,nu mecanici!Cum mama naibii sa te apuci sa montezi cuzineti noi,fara sa masori diametrele fusurilor arborelui cu un micrometru,sa vezi ce conicitate si ce ovalitate ai pe fiecare fus,sa montezi fiecare capac cu tot cu cuzineti,sa masori cu micrometrul de interior diametrul format de semicuzineti,astfel vazand exact cat joc radial o sa aiba fiecare fus palier/maneton in cuzinetul sau..Asa se face,nu iti bati joc de omul ala de pe care iei si pielea!
Like
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
razvanandrei1989 a scris:
Unul din mecanici zicea ca de fapt sa umblat la vibrochen inainte si a fost rectificat , de aceea cuzinetii noi pe care ia pus el nu se mai potrivesc bine

Mai bine tacea dracului ! Pai daca tot a fost asa de destept si perspicace , cum de nu l-a dus mintea sa priceapa ca e o prostie cat casa sa pui cuzineti noi STAS pe un vibrochen aflat sub cota nominala si cu abateri/uzuri neuniforme ?
Chiar si in conditii de ,,totul nou,, , cuzinetii trebuiesc ,,pasaliti,,. Eu folosesc pasta de tus sau folie indigo sa vad fiecare cuzinet in parte cum ,,calca,, si daca nu apar zone de strangere excesiva.
Zonele de strangere excesiva presupun imposibilitatea formarii filmului de ulei si acolo se merge metal pe metal. Asta in cazul STAS. Sau jocuri prea mari caz in care uleiul ,,cade,, inapoi in baie pierzandu-se presiune de ulei.

In cazul unui vibrochen uzat ce prezinta ovalitati si abateri apreciabile , nici nu are rost sa discutam despre nimic. Aia nici macar carpeala nu-i , e pura prostie , ma rog , o manopera total inutila si o pierdere pentru client. De fapt e o batjocura.

PS- carpeam pe vremuri la batrana dacie cu foita de staniol sau tablita de doza de bere pentru ca 2 cuzineti cumparati din magazin nu erau la fel , asa cum nici rectificarile vibrochenului R1, R2 , numai nu ,,puscau,, la cote !
Dar inainte de orice , chemam omul , ii explicam situatia si el alegea din optiuni. Ori mergea la magazin si trantea cuzinetii pe masa ori lua vibrochenul in plasa si mergea la mesterul rectificator pentru un schimb de injuraturi. Dar de obicei treaba se finaliza ca mancam multa ciocolata folosind staniolul sub cuzineti.
Like
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Da,mi-aduc si eu aminte de cand puneam vanzatorul sa desfacaca o gramada de cutii de-alea galbene de cuzineti si ii verificam pe geamul mesei,de-i venea aluia sa-mi dea cu ei in cap.Am auzit si de hartia de indigo bagata intre capac si semicuzinet.Ce vremuri..Astea erau variante acceptabile pt Dacie,la care ii bagam set si ii faceam linia la 60 000 km,daca erai norocos!La motoarele "straine",nu mai sunt solutii de acceptat.Din punctul meu de vedere,rectificarea arborelui la cote de reparatie e frectie,ca ii iei exact stratul de cementare tratat,si nu faci decat sa-i prelungesti agonia..Acelasi lucru si cu alezarea cilindilor la cota de reparatie..Singura operatie acceptabila e frezarea chiulasei la prima cota de reparatie si folosirea unei garnituri de chiulasa de grosime adecvata,si cam atat..Frezarea scaunelor supapelor e,de asemenea,o operatie ok pt cazul in care schimbi scaune si/sau supape la chiulasa.Segmentarea e destul de discutabila,fiind eficienta doar in cazul in care ansamblul cilindru-piston e ok,fara uzuri..
Like
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Sfatul meu, ca si al colegului de mai sus, e sa nu te mai complici sa bagi bani in motorul asta, deja e prea tarziu pentru el sa il mai poti aduce la performante bune! Vina iti apartine si tie ca l-ai scapat fara ulei, dar vad ca ai dat si peste niste carpaci care si-au batut joc de el in ultimul hal, si ce nu s-a stricat din intamplarea ta, au reusit ei cu succes! Cauta un bloc motor bun, la care sa ii faci din start o verificare-reconditionare si nu mai stai cu gandul ca poate sa se buleasca oricand! Pastrezi chiuloasa ca din ce vad e pusa la punct! Dar blocul si arborele nu stiu daca mai renteaza! Nu mai baga bani in asta ca o sa iti para rau, nu o sa mai mearga calumea in veci, stiu ca poate par prea dramatic, dar asta e realitatea!
Like
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Eu unul n-as pune in opelul meu un arbore cotit rectificat pentru ca da , tocmai acel prim strat cimentat e toata viata lui. Blocul insa daca as sti ca e honuit meserias si as gasi segmenti ok pentru cota de reparatie respectiva , n-as avea nimic impotriva.

Gasitul de un bloc bun pare simplu asa in principiu. Varianta cea mai la indemana ar fi la dezmembrari dar asta presupune sa iei dupa tine un mecanic care sa stie la ce sa se uite . Sigur , nu amintesc ca poate vanzatorul din parc nu accepta desfacerea motorului si ti-l da gramada.

Si as trage si de carpacii aia sa vad cat mai pot recupera din paguba dar nu i-as mai lasa sa se apropie sub 30 m de masina.
Like
  • razvanandrei1989

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.8
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2015

  • Mesaj Privat
din cauza jobului nu am timp sa stau de ei , mi-au spus ca au gasit un vibrochen pe un motor( care nu a fost reftificat) , asta ar trebui sa se potriveasca cu cuzinetii noi si masina sa mearga stas , zic ei... Diseara ma duc sa o iau ....sper sa-l fi nimerit.
Like
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca iar incearca aceeasi prostie! In sensul ca o sa puna cuzineti noi pe un vibrochen sh. Intrebarea mea, daca au dat jos vibrochenul respectiv de pe alt motor, de ce nu au pastrat si cuzinetii vechi ( palier si de biela ) care sunt deja pasuiti si formati pe vibrochenul respectiv? Daca te gandesti ca nu or fi fost buni, atunci ce garantie ai ca vibrochenul e in stare buna!? La tine s-au inlocuit findca ai mers fara ulei si au terminat complet arborele! Ma gandesc ca atata timp cat nu e facuta rectificare nu prea cred sa se pupe perfect! Eu personal nu stiu daca as risca sa pun cuzineti noi pe un ansamblu deja uzat cu anumite tolerante la care sa ma trezesc dupa ca incepe sa roada in ei, mai ales ca vibrochenul e cel mai puternic ansamblu supus la stres si uzura mecanica! Totusi poate ai noroc tura asta, desi asa ceva nu trebuie sa depinda de norocul persoanei! Numai bine! Te asteptam si cu pareri dupa ce o scoti din service!
Like
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,917
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@cristyliviu mersul cu ulei putin se pare ca nu a afectat arborele pentru ca la demontare cuzinetii erau intacti.
Prostia apartine 100%....celor cu pretentii de mecanici
Like
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 931
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze ca ma bag peste topic-ul initiatorului, dar acea bataie care se aude de la 2:35 pana la sfarsitul clipului o are si motorul meu, tot Z18XE. Banuiesc ca e de la tacheti. Am o retinere in a desface motorul pentru ca sansele ca ulterior totul sa fie ok sunt destul de mici in opinia mea. Ce se poate intampla daca se merge in continuare asa?
Consumul de ulei e undeva la 500 ml la 10.000 km, absolut normal pentru turatiile ridicate cu care este exploatat motorul.
Like
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,917
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Se va uza axul cu came in final. ( asta daca bataia este de la tacheti)
Verifica presiunea de ulei prima data. Minim 1,5 bar la relanti cu motorul la 90 de grade.
Se monteaza un manometru in locul bulbului de ulei.
Like
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:@cristyliviu mersul cu ulei putin se pare ca nu a afectat arborele pentru ca la demontare cuzinetii erau intacti.
Prostia apartine 100%....celor cu pretentii de mecanici



In cazul asta vb ta, vina le apartine! De ce s-au apucat ei sa desfaca si sa puna cuzineti noi, pe ce baza, ce masuratori au facut, ce aparatura au folosit sa ajunga la concluzia ca e nevoie de asa ceva? S-au au mers dupa vasta lor experienta de pe batranele dacii.
Like
  • razvanandrei1989

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.8
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2015

  • Mesaj Privat
update : am luat masina , de fapt vinovate erau 2 pistoane pentru noul pacanit si nu vibrochenul , nu se mai pupau cum trebuie la imbinari de aceea se uzau si cuzinetii pe o parte, deocamdata ( dupa 300 de km) merge foarte bine nu mai face nici un zgomot . mai simt miros de ulei ars dar cred ca a ramas pe motor sper sa nu o fi dat in altceva 😊).

@ blue-maniak : da , bataia initiala era de la tacheti , aceia se schimba usor nu trebuie desfacut tot motorul , dar o sa te coste ceva.
Like
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Dubios. Ori tu nu sti sa ne relatezi ce ti s-a facut la masina ori mecanicii aia lucreaza sub influenta alcoolului.
Like
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG