CosminB2
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2016
- Mesaj Privat
P0110
P0100
P0130
P0170
P0135
Din ce am gasit eu, se refera la urmatoarele aspecte:
P0100 - Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
P0110 - Intake Air Temperature Circuit Malfunction
P0130 - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0135 - O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0170 - Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
In traducere aproximativa, e vorba despre debitmetru si GPL.
kitgrama
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2013
- Mesaj Privat
mass13
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2016
- Mesaj Privat
Am schimbat clapeta de acceleratie cu una second hand si este la fel. Schimbat debitmetru cu unul nou si unul second efect la fel apar erori se aprinde becul cu motorul galben si becul cu asr (triunghi cu masina in derapaj) . Codurile de defect imi dau amestec evacuare bogat, P0100 circuit masa/debit aer semnal prea mic, altul- tensiune senzor aer prea mare. Ramane aprins tot timpul motorul galben si triunghiul asr
Cu debitmetrul original am cod P0170 gaze evacuare sarac, P0100 circuit pentru masa/debit aersemnal prea mic. Se sting luminile din bord dar mai apare din cand in cand motorul galben si dispare cand vrea el.
- iaminm
- **
- 125 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
acum 2 saptamani am curatat clapeta de acceleratie care era murdara.
am depistat si ca acel furtun cot este destul deteriorat pe exterior; este crapat ; cred ca trebuie sa il schimb.
ceea ce am inlocuit este in partea cealalta a acelui furtun este o bucata de furtun de legatura cu diametru de 8mm care face legatura o cu electrovalva (daca e bun termenul); care porneste presupun cand primeste o comanda de la ECU si funtioneaza aprox 1minut.la mine aici furtunul de legatura a fost crapat si scapa aer; mai precis ""pufaia : de numa.
cea ce nu imi place acum la masina este ca la pornirea rece ; de ex dimineata devreme dupa ce porneste motorul , in urmatoarerele 2 minute sunt momente cand se accelereaza singura pana la 1500 turatii pret de aprox 5-10 secunde.nu scade ; doar ca vad aceast variatie .
oare sa fie ceva de la debitmetru? se poate curata?
eu stiu ca la pornirea la rece ar trebui sa fi constant relantiul; i scade treptat fara variatii in timp ce se incalzeste.
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Daca vrei sa vezi ca e n ''minitile'' lui debitmetru ...ii faci un test cu un OPCom...sau alt test de diagnoza sa ti arate valorile corecte. Daca e OK...n ai ce sa i mai faci. Daca e defect n ai ce sa i mai faci. De curatat....am curatat inainte de asta nou vr o 2-3... si degeaba. Lamelele alea probabil isi pierd din proprietati dar am avut curiozitatea sa desfac partea electronica de la unul....In cutiuta sub gel este montajul electronic cu niste integrate specializate care daca s au dus, au luat o razna ...poti sa i dai si cu tamaie...ca tot nu fug dracii din el.
Sfatul meu este, prima data verificare....daca are 10m3 aer inspirat la relantii e bine...daca sub...hai sa nu zici ca n ai facut nimic...da i o curatare. Daca nici asa nu ti indica valori corecte...Altul nou.
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
Debitmetrul pare sa functioneze ok, clapeta am curatat-o, bujii schimbate, aer fals nu pare sa traga. Mi s-a recomandat de cei de pe forum sa fac 'Livedata' insa nu am reusit, imi da ceva eroare.
Am observat si eu ca acel cot ce intra in clapeta de acceleratie are mici crapaturi . S-a mai discutat pe aici despre acel cot; codul lui il gasesti aici (cred ca acesta e, desi la mine cotul pare sa fie la 90 grade)- Cod piesa
Cealalta bucata de furtun care intra in valva de purjare vapori de benzina si la mine a fost crapata aprox 0.5 cm si am taiat acea portiune. Daca gasesti problema te rog spune-ne care a fost cauza.
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
mass13
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2016
- Mesaj Privat
Am schimbat senzorul de temperatura apa motor, clapeta acceleratie, bobina inductie, nici o diferenta. Urmeaza filtrul de benzina si probabil uleiul si filtrul cu toate ca nu cred ca este din cauza lor. Mai trebuie sa schimb bujiile care le-am curatat si de curatat EGR-ul dar nu cred ca influenteaza nici el aceasta problema.
Am verificat cu 3 debitmetre, cel original, unul nou si unul second hand dar nu face nici o diferenta.
P0170 este cod pentru amestec sarac parca.
Viforel, acel soc electronic este comandat de cineva care nu face servici cum trebuie dar se pare ca nu stie nimeni sa ne explice cauza.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Care stiti ce rol are acele doua furtunase din capac...
- Unul trage aer din tubulatura spre capac, si unul pleaca din capac spre clapeta... (ce duce in clapeta vapori ulei)
Ce rol are traseul acesta concret...
mass13
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2016
- Mesaj Privat
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
(am mai schimbat bobina de inductie, pompa de benzina, senzor ax cu came care au 'crapat') .
Debitmetul nu il mai schimb, pe opcom pare sa functioneze bine. Insa daca tu zici ca ai incercat cu altul, presupun ca nu acesta e problema.
Cotul de cauciuc de care ziceam mai sus are mici crapaturi, dar cauciucul e destul de gros, nu trage aer fals; azi o sa merg sa imi comand altul.
Ce e ciudat e ca nu tot timpul face la fel. Dimineata cand am pornit (10 grade erau afara) motorul s-a comportat foarte bine , fata oscilatii si fara smucituri. Alte dati , smuceste asa tare incat moare motorul iar turatia oscileaza intre 1300 si 500.
- iaminm
- **
- 125 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
salut
de unde ai cumparat , ai cumva numele sau numele de catalog pentru acest cot de legatura ?
am incercat la cateva magazine si nu gasesc decat compelt cu este in poza, la un pret de 90 lei.

- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
http://www.ecat24.com/opel/...8/303/4278/26593/
Sau poti incerca cu cotul de la Z16XE 9202516 | 824082 - dupa mine nu cred sa fie mari diferente doar ca nu are 90 grade
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1848736
Ultima modificare făcută de T.ion la Lun 24 Oct, 2016 2:24 pm, modificat de 2 ori în total
- iaminm
- **
- 125 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- iaminm
- **
- 125 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
capatul care intra la clapeta de acceleratie are diametrul mai mare, aprox 9mm dupa calculul meu; pe cand capatul opus este de 8 mm.
daca incerc sa preformez un furtun ca acel cot ; devine putin obturat ; nu este in regula .
merci.
- gogosica
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
acum nu cred ca influenteaza asa mult diametrul , daca pui ceva foarte asemanator,
chestia este ca nu trebuie sa fie furtunul foarte lung, dar provizoriu e bun, v-am zis eu am mers cu el atata timp si acum la fel merg , in vitor am sa il schimb.
mass13
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2016
- Mesaj Privat
La mine cu debitmetrul original arata gaze evacuare amestec sarac, cu celalalte doua arata gaze amestec bogat.
Ce mai arata defact este tensiune prea mare pe senzorul aer admisie.
mikhail76
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1964
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2012
- Mesaj Privat
Sa nu imi sariti in cap, nu sunt mecanic, toate schimbarile de piese, incercari, au fost facute de un mecanic, eu am asistat doar la ultima faza, cea cu pornit fara lambda si spart catalizatorul.
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
In ce priveste catalizatorl, vezi ca se gasesc catalizatoare universale ... Asta ca sa n ai prbleme la ITP... si ca sa mearga masina in "mintile ei''
Ehhh...nu degeaba scapa aia dn vest de masini pe la 100000 Km ...Ca trebuie schimbati senzori s alte minuni...pecare n ai cm sa le sti la prima vedere.
Eeee...nu fi trist, masina e buna, ca model. Sa fm sanatosi si sa ne bucram de ele.