- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
- am desfacut surubul de nivel(a curs cam 600 ml ulei, motorul la 90 grade) dupa am scos busonul de golire, a mai curs cam 2,1 litri.
- am montat busonul la loc, turnat in cutie 3.5 litri ulei, dupa am scos conductele de la radiatorul de racire(am folosit aceasta metoda deoarece tot trebuia sa le inlocuiesc, avea pierderi) am conectat turul de la cutie cu conducta aferenta ce duce la radiator, la cealalta conducta am montat un furtun pentru a directiona uleiul intr-un bidon, in returul ce intra in cutie am montat alt furtun pentru a alimenta cutia cu ulei proaspat prin intermediul unei pompe de ulei.
- am pornit masina in P, am dat drumul la pompa si pe masura ce iesea uleiul din alimentam cutia prin intermediul pompei de ulei.
- am continuat toata treaba pana a inceput sa iasa ulei rosu aproape la fel ca cel din bidon, in cazul meu 6 litri, tot atatia am si bagat.
dupa am refacut nivelul, care era aproape cum trebuie.
Cu toate ca am scos ulei din cutie pana a inceput sa iasa rosu, atunci cand am facut nivelul (dupa ce am incalzit bine masina) se mai inchisese putin.
Ca prima impresie dupa schimb, nu am mers mult, pot spune sa cel putin la retrogradarea vitezelor se observa o imbunatatire vizibila. si la schimbatul vitezelor merge altfel, astept sa mai treaca ceva Km ca sa imi fac o idee clara.
am facut cam150 km de la schimb totul ok. multumit, chiar, cum am spus mai sus, se observa o imbunatatire in comportamentul cutiei. astept sa treaca 2-3 mii km ca sa trag o concluzie clara, referitor la faptul " ca nu e bine sa schimbi uleiul din cutie daca ai mai mult de 150+ mii Km " ca poti sa ai necazuri.
- chelebet
- ****
- 1,234 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Iasi
chelebet
- Mesaje scrise: 1,234
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Inițial am cautat un service unde sa îl schimb, când am gãsit unul undeva prin București au zis ca nu se bagã cu uleiul meu GM AW-1 si nici nu îmi garanteazã ca nu am probleme dupã schimb(ãsta a fost rãspunsul pe care l-am auzit peste tot unde am intrebat, plus la Opel a zis ca nici nu îmi recomanda în nici un caz) si asa am zis sa incerc. Acum aștept sa treacã ceva km sa revin cu concluzii. La prima vedere pot sa spun ca se comportã chiar mai bine.
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Dupa cum am spus primul schimb al uleiului(10 litri dupa metoda descrisa mai sus) l-am facut la aprox. 180 K km, atunci nu s-a observat vr-o schimbare majora in comportamentul cutiei decat in retrogradarea vitezelor(parca se facea mai lin) si la schimbul din P-R-N-D. Mentionez inca o data este prima masina cu transmisie automata pe care o conduc, iar la momentul achizitiei se simtea cand schimba vitezele ceva foarte usor cam ca la cutiile manuale, "o intrerupere de cuplu" la fel si cand retrograda vitezele se simtea ceva foarte lin..
Prin luna martie anul asta dupa aproximativ 5000km am decis sa ii repet procedura cu inca 10 litri de ulei. Vreau sa zic ca uleiul scos era inchis la culoare, o "turbucala" maro, ceva ca o spalatura, nu se simtea uzat la "mana" dar avea un aspect urat. Dupa schimb(al doilea) cutia a functionat la fel ca si dupa primul.
Surprinzator cutia si-a schimbat, in bine, comportamentul de o saptamana incoace dupa 2000Km de la al doilea schimb la modul ca acum schimbul vitezelor si retrogradarea lor se face aproape insesizabil, la unele chiar nu se simte nimic si asta de la viteza a 3-a in sus. Ma surprinde acest lucru, ma gandesc, daca era sa se schimbe ceva in bine se facea dupa schimb nu dupa doua luni si 2000km, nu stiu poate gresesc. Una peste alta e de bine sper sa nu fie doar o "toana"
Mai am o dilema si ea e legata de filtrul de ulei din cutie:
1- cat e "garantat"-km, cat tine, e life time la fel ca uleiul 😊);
2- dupa schimbrile de ulei pe care le-am facut se poate sa il fi supus vr-unui stres, la modul ca schimburile de ulei sa fi pus in miscare resturi/reziduri care sa fi ramas in el; Intreb pentru ca dupa o asemenea modificare a comportamentului cutiei, in bine, iti pui tot felul de intrebari. Ma gandesc, poate gresesc, poate e o presupunere gresita ca acesta sa fi cedat si de aici modificarea comportamentului cutiei. De aici alta intrebare:
3- filtrul poate ceda? daca da ce se poate intampla, bine nu are cum sa fie.
Multumesc! si scuze de postul lung.
- bibu16v
- *******
- 7,204 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,204
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,204 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,204
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Am intrebat chiar ieri dupa masa la un service de cutii automate din bucuresti, le-am spus toata povestea si au spus ca in cazul in care masina(cutia) merge bine nu are rost sa umblu la ea, daca cutia si-a schimbat comportamentul in bine dupa schimb nu e un semn rau. Ca ce am cu cutia, vreau sa repar ceva ce merge bine. Mi-au spus ca am facut bine ca i-am schimbat uleiul si faptul ca am folosit mai mult ulei decat intra in cutie (7-8 l) pentru un schimb este bine ca se curata mai bine cutia...
Am intrebat daca filtrul poate ceda, si au spus ca putin probabil, acesta fiind ceva gen o sita metalica.
Manopera pentru inlocuirea lui la cererea clientului, dar nu mi-au recomandat, este 1300 RON (dat jos cutia pus la loc, plus montat demontat cutia), dar repet, mi-au recomandat sa imi vad de treaba daca cutia nu are nimic. Acum nu stiu ce sa mai zic, deocamdata ma bucur de masina, zici ca am alta cutie pe ea, nu ca inainte nu mergea bine, dar acum schimba aproape insesizabil cel putin de la viteza a 3-a in sus nici nu zici ca mai "schimba"..
- bibu16v
- *******
- 7,204 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,204
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
Are doar o sita pentru depuneri, mizerii ( cam neeficient, zic eu ) dar nu se poate curata, inlocui, decat daca dai jos cutia, si o demontezi.
Tocmai din acest punct de vedere, este indicat un schimb de ulei ( cat mai complet, nu doar 2,5-3L, de la o curgere ) din cutie, cat mai des.
Din alte forumuri citire ( gen ford/volvo/saab/etc - aceasta cutie fiind una pusa pe multe masini ) ei recomanda un schimb la aprox 30k mile ( deci aprox 50k km )
Eu am schimbat prima data uleiul in cutie la vreo 62k km, si a iesit f negru. Am inlocuit de trei ori cei 2,5L care au iesit din cutie, pana cand culoarea uleiului la ultima golire a fost foarte aproape de rosu uleiului noi. Nu am avut pb nici inainte nici dupa schimb.
Acum la revizia de 100k km, intentionez sa-l schimb iar. Dupaia tot la 50k km.
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Acum sintetizand la cele petrecute cu schimbul la cutie sunt sigur ca i-am facut bine cu toate ca la inceput nu eram prea sigur.
Acum va cer un sfat, o parere, de acum incolo am de gand ca de fiecare data cand fac schimbul de ulei la motor sa fac si la cutie(cei 2.5-3 l cat curge din ea) asta insemnand o data pe an si max 10-12 mii km e buna metoda?, sau tot uleiul dupa 4-5 ani sau 50-60 mii km?(un schimb cum am facut pe astea doua cu 10 l ulei), ca si cost tot ala este. Ma gandesc ca este mai simpla prima metoda.
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- OP
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
mikyk
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Germania
- Masina: Meriva 2011 Z17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2008
- Mesaj Privat