- ney
- ****
- 1,129 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,129
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La Astra H 2005 compresor WJ cu ambreiaj am incarcat cu freon vara trecuta, apoi pe robot a fost totul in regula cu presiunile, in habitaclu baga aer rece si functiona normal A/C-ul, insa vara fiind pe sfârsite l-am mai folosit doar de cateva ori, apoi cand am intrat in sezonul rece am mai pornit A/C-ul cam odata pe luna 20-30sec inclusiv pe iarna. Ieri a fost prima zi pe anul acesta cand am avut nevoie de A/C si dupa ce l-am pornit am constatat ca baga ceva aer rece, dar parca nu are randament. Opresc masina, deschid capota si cu ceva uimire constat ca compresorul meu merge 5secunde, sta 2secunde, iar merge 5secunde, apoi sta din nou 2secunde si o tine tot asa 5sec/2sec cu o precizie de invidiat (masina in stationare si motor la relanti, nu stiu ce se intampla in mers). Evident ca tot decuplând si recuplând nu are cum sa vina aer destul de rece in habitaclu. Am Op-Com si erori cu el nu am gasit, dar poate nu am procedat eu corect (m-am uitat doar la ECU, acolo am vazut un parametru care isi schimba permanent starea "pornit/oprit" si mi s-a parut ciudat ca o facea incontinuu, altceva nu am remarcat).
Daca ma puteti ghida putin ce pot sa verific vizual, ori folosind Op-Com, ca poate mai restrângem putin aria de defecte posibile.
Cu Stima.
- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
La fel de bine, poate fi si o problema reala de presiune, cauzata de diferiti factori (nefunctionare ventilatoare, colmatare a celulelor condensatorului AC etc.)
Eu as incepe prin citirea valorii raportate de senzorul de presiune AC, la aceste temperaturi exterioare, ar trebui sa avem bine sub 20 Bar.
fbiaction
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2023
- Mesaj Privat
-senzorul l-am si schimbat si aceeasi problema
-freon exista si nu sunt nici scurgeri
-cablajul de la senzor pana la cutia de sigurante de sub capota este ok
-sigurante/ relee ok
-am pus compresorul pe direct cu ventilatorul pornit si functioneaza
Nu mai stiu ce sa ii fac, pe tester nu da nici o eroare, daca aveti vreo idee va rog sa mi-o impartasiti ca deja a venit caldura…😊)
Cu stima!
- ney
- ****
- 1,129 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,129
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
fbiaction
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2023
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,129 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,129
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
fbiaction
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2023
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La Astra H 2005 compresor WJ cu ambreiaj am incarcat cu freon vara trecuta, apoi pe robot a fost totul in regula cu presiunile, in habitaclu baga aer rece si functiona normal A/C-ul, insa vara fiind pe sfârsite l-am mai folosit doar de cateva ori, apoi cand am intrat in sezonul rece am mai pornit A/C-ul cam odata pe luna 20-30sec inclusiv pe iarna. Ieri a fost prima zi pe anul acesta cand am avut nevoie de A/C si dupa ce l-am pornit am constatat ca baga ceva aer rece, dar parca nu are randament. Opresc masina, deschid capota si cu ceva uimire constat ca compresorul meu merge 5secunde, sta 2secunde, iar merge 5secunde, apoi sta din nou 2secunde si o tine tot asa 5sec/2sec cu o precizie de invidiat (masina in stationare si motor la relanti, nu stiu ce se intampla in mers). Evident ca tot decuplând si recuplând nu are cum sa vina aer destul de rece in habitaclu. Am Op-Com si erori cu el nu am gasit, dar poate nu am procedat eu corect (m-am uitat doar la ECU, acolo am vazut un parametru care isi schimba permanent starea "pornit/oprit" si mi s-a parut ciudat ca o facea incontinuu, altceva nu am remarcat).
Daca ma puteti ghida putin ce pot sa verific vizual, ori folosind Op-Com, ca poate mai restrângem putin aria de defecte posibile.
Cu Stima.
Azi m-am dus la un service sa-mi verifice cam cât freon mai am in instalatie. Mai aveam 375g, deci in aproape un an de zile am pierdut 100g din instalatie. Mi-au completat pe robot pâna la 475g, vad ca acum baga bine aer rece la gurile de ventilatie, dar compresorul continua la fel cu cele 5secunde cuplat/2secunde decuplat si tot asa. Doar ca acum am mai constatat doua probleme, care inainte nu mi-au atras atentia:
- daca nu am pozitia aprinsa (sau farurile pornite) nu se aprinde ledul din butonul de A/C si nici nu cupleaza compresorul. Daca aprind macar pozitile atunci butonul functioneaza (porneste compresorul) led-ul portocaliu al butonului se aprinde si ramane aprins iar apoi incepe sa vina aer rece pe gurile de ventilatie. Nu stiu daca e normal acest comportament pentru butonul de A/C (cred ca NU) si nu stiu daca se intampla asa atunci cand am cumparat eu masina in 2019 din Germania.
- inainte sa se decupleze compresorul, ventilatorul de racire din fata masinii se accelereaza brusc cam 1sec (pare ca vrea sa se tureze la maxim dar nu ajunge acolo). Dupa ce decupleaza compresorul viteza ventilatorului fata scade la normal unde continua 3-4sec in tandem cu compresorul, iar apoi se accelereaza scurt si tot asa.
Din pacate la service-ul unde am fost Sâmbata asta nu au pe nimeni care intelege mai mult de doua boabe despre sistemul de A/C si am gasit doar persoane neinstruite care manevrau robotii de incarcare. Totusi m-am programat Joi pentru o schimbare a senzorului de presiune, aici va rog sa ma ghidati daca trebuie sa-l iau nou pe original sau nu, si daca il pot schimba eu.. sau trebuie golita iar instalatia de freon si ulei.
Deasemenea, daca are cineva vre-o ideie de aceste ultime doua constatari ale mele de mai sus (aditional la problema initiala cu decuplarea periodica a compresorului) il rog sa ne scrie aici.
Cu Stima.
- ney
- ****
- 1,129 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,129
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Exista o piesa pe radiator( carcasa ventilatorului) care este arsa pe trepta mica sau pe cea medie( sau ambele)
O cauza a arderii este batranetea sau ceva care trebuie verificat : cautati sa vedeti daca radiatoarele sunt curate pe suprafete-- AMBELE Radiatoare !
Mai precis intre ele
Astfel debitul de aer care este aspirat de ventilator nu este suficient sa raceasca freonul ( si creste presiunea si senzorul da compresorul afara) ,,, si tot din cauza asta nu sa racit si rezistenta ( ca din cauza asta e pusa acolo)si a crapat ceramica pe ia si a ars treapta mica si medie
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Era minunat de urmarit evolutia presiunilor, atat timp cat a fost cuplata statia de incarcare pe porturile instalatiei. Apoi se putea compara presiunea inalta indicata de manometrul statiei, cu presiunea citita cu ajutorul OpCom. Astfel se observa daca senzorul de presiune este pe campii sau chiar sunt probleme cu presiunea.
Despre treaba cu butonul de AC, destul de ciudâticã si ea, nu imi vine nicio idee.
Poate doar o nota tehnica a celor de la Opel, desi nu reprezinta exact comportamentul in cauza, este cumva cam prin aceeasi zona.

- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 713 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 713
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut ,
Sunt usor off topic, dar am o presimtire ca stiu la ce service ai fost . Cand am fost odata acolo , eu mi-am montat singur furtunul dinspre peretele de foc... incepuse sa se vaiete tipul de acolo "mamaaa, unde e bagata mufa " . Doar am dat geaca jos si l-am pus cu usurinta. Dar oamenii sunt asa cum sunt.
(diseara o sa caut si eu in Autodata chestii despre instalatia ta de AC, schema , presiuni etc)
- ney
- ****
- 1,129 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,129
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La un moment dat astazi ma gandeam sa fac un shunt la senzor sa vad daca astfel imi merge compresorul macar vreo 10sec fara sa mai intrerupa, dar intr-un final am decis ca nu are rost sa risc sa plesneasca ceva pe instalatie daca chiar exista suprapresiune in circuit.
@ney
Mi-am facut un ToDoList cu ce vreau sa testez, ventilatoarele cu turatiile fiecaruia sunt pe lista:
- de verificat cu Op-Com daca e corect configurat compresorul WJ in module, daca sunt prezente releul si siguranta pentru acest model
- de verificat toate sigurantele si relele din UEC si REC ce tin de A/C
- de testat functionarea treptelor de ventilator (cu Op-Com, dând comanda pentru fiecare treapta).
-de demontat grila fata si sa fac un test asa ca sa vad daca mai decupleaza compresorul
-de schimbat senzorul de presiune A/C cu altul (nou)
- FlorentinPavel
- **
- 192 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Simptom principal:
- compresorul merge 5secunde cuplat/2secunde sta decuplat si o tine tot asa 5sec/2sec (cu motorul la relanti).
Aditional la simptomul descris mai sus:
- fara pozitia aprinsa (sau farurile pornite) nu se aprinde ledul din butonul de A/C si nici nu cupleaza compresorul. Daca aprind macar pozitile atunci butonul functioneaza (porneste compresorul) led-ul portocaliu al butonului se aprinde si ramane aprins, apoi incepe sa vina aer rece pe gurile de ventilatie.
- inainte sa se decupleze compresorul, ventilatorul de racire din fata masinii se accelereaza brusc cam 1sec (pare ca vrea sa se tureze la maxim dar nu ajunge acolo). Dupa ce decupleaza compresorul, viteza ventilatorului din fata scade la normal unde continua 3-4sec in tandem cu functionarea compresorului, iar apoi se accelereaza scurt si tot asa.
Afara erau 28grade C si cu Op-Com-ul pe masina (dupa o stationare de 3h) aveam urmatorii parametrii pe laptop:
(1)Cu A/C oprit:
- A/C Information Switch (Air Conditioning): Inactive
- A/C Pressure (Air Conditioning) : 800kPa
- A/C Pressure (Air Conditioning): 1,2v
- A/C Cutoff Mode (Air Conditioning): System OK
- A/C Relay (Air Conditioning): Inactive
(2)Cu A/C pornit (din buton):
- A/C Information Switch (Air Conditioning): Active->Inactive->Active->Inactive->Active->Inactive->Active->Inactive... si o tinea tot asa
- A/C Pressure (Air Conditioning) : 1.230kPa si in crestere
- A/C Pressure (Air Conditioning): 1,8v si in crestere
- A/C Cutoff Mode (Air Conditioning): System OK
- A/C Relay (Air Conditioning): Active
Presiunea crestea pâna la 1.600kPa apoi cobora pe perioada cât compresorul se deconecta, aerul la gurile de ventilatie era rece dar nu suficient datorita intreruperilor compresorului de cate 2sec la fiecare 5sec de functionare
(3) Daca porneam manual compresorul din Op-COm pentru test acesta mergea 20sec incontinuu si baga aer rece asa cum era normal sa fucntioneze suistemul de A/C.
Initial am curatat cu spray de contacte mufele ventilatoarelor si soclurile+picioarele releelor din UEC, n-am rezolvat nimic asa. Ulterior am cumparat senzor de presiune A/C Delphi (155lei, vine cu garnitura noua). Acesta trebuie montat pe condensator, deci se demonteaza grila fata si se scoate afara, apoi se desfileteaza senzorul vechi cu o cheie fixa de 14. La demontarea senzorului nu se pierde freon, la montare se pierde putin (un ,,puff,, scurt) pâna ce garnitura etanseaza pe senzor. Din pacate schimbarea senzorului nu a schimbat cu nimic situatia, deci am trecut la pasii urmatori:
- verificat daca mufa senzorului de presiune A/C era oxidata (nu era) si curatata cu spray de contacte electrice
- verificat toate sigurantele din UEC si REC care tin de partea electrica A/C - sunt bune
- verificat din Op-Com pe masina mea daca functioneaza toate treptele de racire ale ventilatoarelor de racire de pe cele radiatoare - totul OK
- verificat cu Op-Com pe o Astra H 1.7cdti la care functiona A/C-ul care este presiunea de lucru si restul parametrilor ce tin de A/C, unde am vazut ca la parametrul ,,- A/C Information Switch (Air Conditioning),, setarea normala este ,,Active,, cand este pornit butonul de A/C si LED-ul din butonul de pornire A/C trebuie sa se aprinda daca apesi butonul fara pozitiile aprinse (nu asa cum se intampla la masina mea).
Pentru un swap de componente, in continuare aveam aceste doua optiuni:
(1) sa mut toate releele din REC ce tin de A/C de pe masina cu A/C functional pe a mea si sa fac un test
(2) sa mut panoul de comanda A/C de pe masina cu A/C functional pe a mea si sa fac un test
Am preferat sa incep cu (2) pentru ca la mine pe Op-Com daca testam pe direct aerul conditionat pentru 20sec acesta functiona normal. Si BINGO... compresorul a ramas cuplat, ventilatoarele au continuat sa functioneze ceva mai turate decat inainte, LED-ul din butonul de A/C s-a aprins si a ramas aprins fara pozitiile cuplate si totul a reintrat in normal cu partea de A/C.
Cu Op-Com am acum valorile urmatoare (A/C pornit):
- A/C Information Switch (Air Conditioning): Active
- A/C Pressure (Air Conditioning) : 1.500kPa
- A/C Relay (Air Conditioning): Active
Am postat aici rezolvarea pentru cei ce vor fi in aceiasi situatie (cam rara cei drept, dar masinile astea imbatranesc si probabil se va repeta si la altii).
Cu Stima.
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat