aditd
- Mesaje scrise: 22
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2005
- Mesaj Privat
Pentru Vectra C - Z19DTH, 1.9 - 150cp am pus un compresor, cu cod: GM13197197
Ca sugestie: evident cel mai bine dai jos piesa, vezi codul si o cauti SH
Dar exista si firme care dupa VIN iti gasesc piesa potrivita.
Eu am luat de la Dezma-auto.ro cu varianta de VIN si am mai evitat un nou drum la mecanic. Nu sunt multe firme care ofera posibilitatea asta, de asta am si pus numele. Daca se considera reclama (nu asta e intentia) se poate sterge paragraful asta.
MEcselei
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Deva
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2017
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
FSimion
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2022
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Teava subtire, trebuie sa fie calda / fierbinte. (este pe contraaripa, pe langa carcasa filtrului de aer)
Teava groasa trebuie sa fie foarte rece. (cred ca la tine este undeva pe lonjeronul dreapta)
Daca este asa, atunci ai probleme cu clapeta de amestec aer cald/rece.
Daca nu este asa, atunci mergi la mesterii care ti-au schimbat jumatate de masina.
BRANCAZ
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
Treaba stã aºa,în urmã cu ani buni am derapat pe pietriº ºi a muºcat maºina,cu faþa,dintr-un mal de pãmânt.S-a dus ventilatorul climã ºi ventilatorul.Am reparat cu piese noi.A fãcut cca 100 km ºi s-a ars siguranþa termicã ambreiaj.S-a înlocuit ºi a mai mers clima vreo 50 km,apoi kaput!"Meºterii" ziceau sã iau alt compresor!
Am lãsat-o baltã atunci cã nu mi s-a pãrut normal sã se ducã ambreiajul,compresorul,inclusiv rulmentul,find ok.
Acum ,dupã atâþia ani,obligatoriu compresorul ar trebui schimbat.Ce recomandaþi,SH sau nou?
Este posibil ca ambreiajul sã "pocneascã" ºi de la probleme de traseu?Mã gândesc la ceva obturare,strangulare...
- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca si de data aceasta s-a ars tot siguranta termica, as merge pe vina unui montaj incorect sau piesa de proasta calitate.
Nu lua de bun ce spun acum, pentru ca NU sunt de meserie, dar in cazul unei supra presiuni exista supapa de siguranta, chiar pe compresor si chiar si pe fulie exista, in functie de model, siguranta mecanica, ce se rupe si deci se decupleaza axul compresorului.
De ce spui ca acum (dupa atatia ani) compresorul ar trebui neaparat schimbat? Daca instalatia a fost inchisa, nu cerd ca ar fi probleme. Acel SH, poate are tot atatia ani de stat, dar cu porturile deschise, deci si ceva umezeala (cel putin) in el.
Personal, decat unul nou "panarama", cred ca as inclina spre un SH cu o minima garantie. (desigur, ideal ar fi nou, de calitate)
Repet, nu sunt specialist, deci ia totul doar la nivel de discutie.
BRANCAZ
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am comandat azi un comp Nissen nou.Joi merg sã-l montez.O chestie naºpa,nu beneficiazã de garanþie!Cicã trebuie montat la service autorizat,dupã o spãlare a instalaþiei AC.Ar costa spãlarea cu anexe vreo 10 milioane.În Severin mi s-a spus cã nu se face...Merg pe fãrã operaþia asta.
Mai am o chestie nerezolvatã,adicã clapeta recirculare.Tâmpenia aia cu rup axul ºi tot bâzâie aleatoriu.Pânã gãsesc o clapetã ok mã gândesc sã tai alimentarea motoraºului de antrenare.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
legat de compresor, neaparat suflat bine pe tevi inainte de montaj, trebuie sa fie totul super curat si schimbat si dezumidificatorul. la inceput primele zile nu il prea forta, foloseste-l mai moderat apoi il folosesti normal
BRANCAZ
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
OLBERT
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2014
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,980 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,980
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am comandat azi un comp Nissen nou.Joi merg sã-l montez.O chestie naºpa,nu beneficiazã de garanþie!Cicã trebuie montat la service autorizat,dupã o spãlare a instalaþiei AC.Ar costa spãlarea cu anexe vreo 10 milioane.În Severin mi s-a spus cã nu se face...Merg pe fãrã operaþia asta.
Mai am o chestie nerezolvatã,adicã clapeta recirculare.Tâmpenia aia cu rup axul ºi tot bâzâie aleatoriu.Pânã gãsesc o clapetã ok mã gândesc sã tai alimentarea motoraºului de antrenare.
Nu se acorda garantie fara spalare instalatie la service autorizat pentru ca de cele mai multe ori compresoarele cand incep sa se uzeze in interor fac span metalic pe care il imping prin instalatie, acesta poate infunda valva de expansiune ,poate infunda filtrul ,se depune pe capilarele radiatoarelor in interior.Ca la carte se curata instalatia se inlocuieste valva de expansiune ,se inlocuieste filtru daca e separat, daca e atasat de condensor se inlocuieste radiatorul cu totu' e si de munca si piese multe.O romaneasca se poate face cu riscurile asumate de client si mi se pare corect.
JHimmler
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2019
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,041 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,041
- Locatie: Ilfov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
JHimmler
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2019
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,041 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,041
- Locatie: Ilfov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Cum ai verificat?
Intreb, nu pentru a ma afla in treaba, ci pentru ca mi se pare putin mai complicat, pentru un raspuns atat de ferm.
In functie de configuratia de pe masina, poate exista sau nu modul de comanda ventilatoare si ambreaj AC, pot fi 2 ventilatoare cu cate 2 trepte fiecare si a 3-a prin inserierea lor (a ventilatoarelor) sau poate fi un singur ventilator cu 3 trepte. Astfel, pot fi chiar si doua rezistente pe ventilator.
In oricare dintre aceste variante, ECU motor NU vede daca ventilatorul/ventilatoarele functioneaza, ci "vede" doar prezenta releului in circuit.
Personal, mi se pare ca defectul ar fi in alta parte (in interiorul habitaclului) si cumulat cu defectul pe una dintre treptele ventilatorului/ventilatoarelor).
Adica, apesi butonul de AC, ECU comanda cuplarea compresorului, compresorul isi face treaba (urca presiunea inalta pana la 13Bar, dupa cum spui), tot ECU comanda prima treapta a ventilatorului de racire, dar aici ai un defect si ventilatorul/ventilatoarele nu pornesc, insa daca atunci tu nu reusesti sa incalzesti vaporizatorul (temperatura de afara este scazuta), automat presiunea inalta nu creste si deci, ECU nu va comanda pornirea treptei mari de turatie a ventilatorului/ventilatoarelor.
Simple pareri!
JHimmler
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2019
- Mesaj Privat