- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- sergionel
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
pus si alt senzor, alt debitmetru,nici o diferenta.la 2750rpm ecu cere 120kpa iar turbina da 148kpa. cred ca e cam mult. o sa curat si turbina dar cred ca o sa dau banii degeaba ,din moment ce tija turbinei se misca extrem de usor?nu trebuia sa se miste greu daca era blocata?
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- sergionel
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
am citit pe vwforum,chiar sint membru.
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Te rog sa citesti regulamentul si sa il respecti.

Am unit vreo 5 topice deschise de tine despre turbina asta, va concura pentru titlul de cea mai mediatizata turbina. 😂
Nu mai cita mesajul anterior, incarci topicul degeaba.

ce zici de asta:
Field Remedy: 1885
Subject: Engine Y22DTR, turbocharger - DTC P0234 (5A) set during acceleration
Models: Vectra-C 2003...2005
Engines: Y22DTR
Complaint: During acceleration (5th gear, starting from low RPM) the SVS telltale lights up and vehicles switches into limp home mode. DTC P0234 (5A), negative deviation (actual boost exceeds desired value) is set.
Cause: Problem caused by software deviation (boost detection too sensitive).
Production: Engine out of production, modified software is for field fix purposes only.
Remedy:
In case of customer complaint reprogram the ECU with TIS 2000-CD, as of version:
- CD 61 for all vehicles with manual transmission,
- CD 62 for all vehicles with automatic transmission,
- CD 63 for all vehicles in france.
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 06 - Failure Code Setting by Control Unit
Trouble Code: P0234 (5A)
- sergionel
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
In orice caz daca turbina ar avea probleme, si-ar pierde din randament si ar da presiune mai mica insa la el e tocmai invers. Daca ar pierde vacuum wastegate-ul af fi mai descarcat si ar rezulta o presiune mai mica, oricum e invers la el.
O sa ii aduc supapa mea wastegate de la vechea turbina, o montam la acelasi nr de filete si vedem ce iese in speranta ca s-a rigidizat cauciucul ei insa chiar si asa ar fi mai greu de tras nu de eliberat, dar e autoreglabila si problema e la turatie fixa asa ca tot soft cred ca e problema
P.S. Poate te intelegi cumva cu maiandrei sa iti puna softul original de la a mea inainte de remapare si vedeti ce iese.
- sergionel
- OP
- 273 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
Nu mi se pare deloc OK sa desfaci 6 suruburi sa freci cu smirghel pe ici pe colo si sa ceri 2 mil pt mai putin de 30 min., ce-i drept a dat si putin cu pensula de solvent si cu peria de sarma =)). Macar partea mea a fost cu dragoste 😃
Mai ramane galeria de admisie de curatat si de vazut cu electrovalva de langa far daca poate avea vreo influenta.
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
ca sa demontezi turbina trebuie sa dai jos aparatorile de aluminiu, desfacut suportul ala prin care trec fisele de la bujii, desfacuta teava de esapament prinsa de turbina in 3 suruburi cu cap de torx foarte intepenite, in mod normal se incing cu lampa, tija care tine turbina de chiulasa, desfacuta conducta de tur ulei (ambele capete), conducta de retur ulei (tot ambele), cumparate alte garnituri la conducte. desfacuta galeria de evacuare, 5 suruburi sus 5 jos, alte garnituri de cumparat, apoi desfacute cele 5 suruburi care tin corpul turbinei de miezul ei (foarte intepenit si asta), desfacute cele 3 suruburi de la mecanismul geometriei variabile din interiorul ei si curatare la greu, perie de sarma, surubelnita, sprayuri degresante bla bla bla apoi o iei invers. in principiu o juma de zi daca stii ce faci altfel o zi intreaga
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
daca e boost pressure pozitive deviation inseamna ca presiunea e prea mica si in cazul asta poate isi are rostul curatirea turbinei dar asta ar insemna ca e foarte foarte imbacsita, daca e boost pressure negative deviation inseamna invers, ca e presiunea prea mare, o turbina odata cu trecerea timpului isi pierde din randament, deci ar trebui sa bage mai putina presiune nu invers sau poate iti agata tija wastegate in mizerie cum zicea cata si in cazul asta tot la curatire ajungi. Dar daca este senzorul de presiune cum cred eu o sa te coste manopera mult mai mult, mai bine scoate 180 ron, schimba senzorul pentru ca mai devreme sau mai tarziu tot o vei face.
P.S. poti urmari pe tester ce presiune cere calculatorul si ce presiune ofera turbina la diferite turatii sau in sarcina, in mod normal necesarul si actualul trebuie sa se egalizeze destul de repede , apoi poti trage alte concluzii
Cu asta am incheiat
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- florin tgv
- *
- 25 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Vectra 2003
- Dambovita
florin tgv
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat