Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • GIX 06

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut, ma intereseaza si pe mine unde este pozitionat acest throttle body la un X16XEL 1,6 16V Opel Vectra din '97 ca are aceleasi simptome ca cele descrise de voi si m-a enerveaza(este masina lui tata si din cand in cand mai merg si eu cu ea, a mea este in service), prima data am crezut ca este vreun injector dar se pare ca ma inselam!
Si vreau sa il curat insa m-am uitat la motor si nu l-am vazut , poate imi trimite cineva o poza sa vad unde este pozitionat!
Multumesc anticipat!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai bine pune tu o poza ca facem noi sageti.
  • GIX 06

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ok!


  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da jos capacul ala cu ecotec pe el si sub bulina rosie vei gasi.

Seamana cu astea Cum cureti/verifici EGR la Z14XE/Z16XE/Z16SE. Fa o poza ca sa completam putin discutia existenta si cu X16XEL, difera pozitia doar.
Skip ads

  • GIX 06

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Mersi mult Dan!

Probabil ca duminica o sa dau capacul jos si sa ma apuc de treaba!
Sa inteleg ca la mine trebuie curatata valva EGR?Si la ce sa fac poza?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Stai ca eu ti-am zis unde este EGR si tu intrebai de throttle Body
Throttle este tot sub capac, "chestia" aia unde intra furtunul de aer de la filtru.
  • GIX 06

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!

Astazi am descoperit ceva nou, la o discutie cu tata am descoperit ca nu stie cand a schimbat ultima oara filtrul de aer iar cand l-am intrebat de cel de polen ceata a fost totala Shocked , nici nu stia ca are asa ceva(eu am banuit ceva ca nu prea mai baga aeroterma aer).Asa ca am procedat la scoaterea celor doua filtre si erau super imbacsite de atata praf,le-am scuturat eu cat am putut apoi le-am pus inapoi si in momentul cand am pornit masina a inceput sa caraie ceva prin fata(am inteles din discutiile de pe forum ca ECU isi rescrie anumiti parametrii)si cand am plecat cu ea la o tura am observat ca nu se mai aprinde martorul in bord(robinetul cu fulger pe el) nu mai are oscilatii de turatie la relanti si cam pana la 2500 de ture se comporta normal peste parca trage mai greu.
Mi-am pus intrebarea ca poate filtrul de aer inca mai este imbacsit de praf si atunci cand accelerez mai tare(peste cele 2500 de ture) masina are nevoie de mai mult aer insa nu il primeste deoarece filtrul nu lasa aerul sa treaca cum ar trebui si de aici erorile pe care le primeste ECU, voi ce ziceti? Idea
Oricum maine merg in targ si cumpar filtre noi si daca mai face in continuare o sa desfac throtle body, poate facea din cauza filtrului de aer?
Va tin la curent si inca o data mersi Dan!
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am aproximativ aceeasi problema ca cea descrisa de @Pyroman in deschiderea topicului. Adica : aceeasi intarziere intre apasarea pedalei si cresterea acceleratiei propriuzisa plus consum marit.

La mine este sigur din amestecul incorect ( debitmetru). Acum doi ani cand am facut motorul , mecanicul mi-a umblat la rotita de la debitmentru pt ca i-am aratat ca relantiul nu merge rotund. La vremea aceea nu stiam cum sa umblu pt. curatarea anumitor piese de la motor si asta din simplul motiv ca nu stiam de existenta forumului ClubOpel.

Cine ma poate ajuta si pe mine sa reglez acest amestec? Joi am sa vin la Polivalenta si poate ii punem un tester, sa scap de problema asta.
Skip ads

  • luktm

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Va rog o parere la problema mea: motor z16xe,am schimbat tacheti la un servis si dupa ce am duso acasa am observat ca la apasarea mai brusca a aceleratiei se aude cum suge aer pe la clapeta de acceleratie cea ce inainte de interventia din servis nu facea.Am mers inapoi cu ia dar nu am rezolvat nimic,''spunindumi ca probabil facea si inainte de a o duce in servis dar eu nu am observat si ca toate fac asa la calcarea brusca a acceleratiei''. Care ar fi cauza ca suge aer? motorasul de la clapeta? potentiometrul pedalei de acceleratie? Se poate gasi cauza prin diagnoza? Mentionez ca am desfacut ansamblul clapetei de acceleratie si lam curatat si am verificat sa nu fie nimic infundat,dar fara sa desfac motorasul,la mine este capsat........... problema a ramas la fel si dupa curatare...........
  • mazak

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut! am si eu o problema cu astra a mea, recent am cumparat un opel astra 1.7 dti din belgia si sunt la inceput de drum cu ea, este prima masina diesel pe care o conduc dar mi sa parut o anomalie la ea, imi scade foarte repede din turatii de exemplu: daca sunt cu ea in treapta a 3-a si iau picioriul de acceleratie pierde foarte repede din turatii , si inca ceva cand sunt in treapta a 1-a sau a 2-a , iau piciorul de pe acceleratie si o accelerez din nou o ia sacadat, trepidat , va rog foarte mult sa ma ajutati si ma sfatuiti care ar putea fi cauza , va mutumesc mult si astept raspuns
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pana acum a desfacut cineva potentiometrul la clapeta de acceleratie?
La o vectra c z18xe am verificat tot cu imbunatatiri majore dupa curatarea corpului admisiei, insa se pare ca mai are o mica problema cu potentiometrul de acceleratie, adica citeste parca mai greu, sau mi se pare. Aveti idee cum se desface/curata?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123 Laughing
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc stimabile. Am citit, operatiunea de curatare a fost facuta deja cu rezultate pozitive. (Ar fi de mentionat faptul ca dupa ce am montat corpul clapetei masina motorul galopa la relanti, se pare ca nu stransesem bine corpul clapetei de galerie si tragea aer fals. dupa restrangere a mers foarte bine, chiar nesperat dupa spusele amicului)
Totusi in mers are o chestie ciudata, privind acceleratia, primele ture parca le ia mai greu, pedala de frana actionandu-se mai dificil in 1/4 din cursa, apoi toate bune si frumoase. Am observat treaba asta prin faptul ca nu prea puteam tine masina la turatie constanta in plaja de turatii 800-2300 , peste totul fiind oki. O sa desfac sa vad despre ce e vorba, dar voiam sa mai culeg niste informatii.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mizerie la motoras.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acel motoras este capsulat, ca altfel....... Bine, cred ca s-ar desface, insa destul de greu, iar noi nu eram pregatiti decat sa curatam. Sa inteleg ca nu acceleratia si potentiometrul ei este de vina?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In cazul tau e un capac de tabla la care trebuie indreptata cu rabdare muchia. Pina la decapsulare throttle desfa pedala de acceleratie ca acolo ai mai putina munca si vezi ce gasesti.
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,408
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
@ricic2001 un consum de aprox 10 e normal, mai ales daca zici ca mai conduci si agresiv uneori.

Eu am curatat clapeta de acceleratie cu spray decarburol, desfacand admisia de la filtrul de aer si bagand jet acolo concomitent cu accelarat la 4-5000turatii, dupa arata ca noua. Merge la fel si la Z16XEP cel putin
  • Adi64

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut.
Sunt membru Club Opel de cateva zile, timp in care am incercat sa gasesc un topic mai aproape de problema mea si sper sa nu fi gresit.
Am de 4 ani un Opel Vectra B Hatchback Z18XE benzina din 2001 si pana acum o luna a mers perfect.
Subit in timpul mersului s-a taiat acceleratia si nu am mai putut accelera de loc. Am schimbat clapeta de acceleratia cu una noua l-a sugestia unui prieten mecanic si se pare ca nu asta era problema. Am fost la service si nu la unul ci la trei si sunt super dezamagit pt. ca raspunsurile nu prea sunt apropiate.
La ultimul la care am masina acum, mi-a spus dimineata ca este de la senzorul de pedala dupa care, dupa amiaza sa-mi spuna ca sunt inclinati sa creada ca este din calculator. De data asta am notat toate erorile pe care le-au gasit: P0220; P0100; P1550; P0120.
Anomalia pe care am constatat-o este ca, dimineata sau aiurea in timpul zilei, pornea si mergea normal intre un minut si 10-15 minute, ultima oara am incercat sa accelerez peste 4000-4500 de ture si iar s-a taiat.
Poate cineva care a mai patit asa ceva sa ma ajute cu un sfat?
Multumesc anticipat.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
o problema asemanatoare am si eu cu raspunsul acceleratiei la Astra mea (Astra f din '94 c18nz monopunct 66kw 90cp)
apas acceleratia si aceleasi simptome - raspunde intarziat
Stie cineva daca se poate desface potentiometrul clapetei de acceleratie ? (e capsat ) - EXISTA pericolul sa-mi sara vreun arculet ceva daca-l desfac?
A facut cineva acest lucru? sau are idee cum?
Si referitor la senzorul MAP aceleasi intrebari
Multumesc anticipat
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eu am observat la masina mea 2 feluri de raspuns anormal al acceleratiei:
- raspuns lent - urca in maxim de ture incet si constant;
- raspuns rapid dar cu intarziere - dupa o scurta (si enervanta) ezitare urca rapid la turatia maxima.

Posibil debitmetru obosit? Alte piese obosite care nu dau eroare in bord sau la diagnoza? Inca nu am depistat cauza.

Motor Y20DTH.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR