Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sa nu fie tablita https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=66987
Skip ads

  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut si multumesc de parere! Din pacate nu este tablita! Sunt sigur de asta din mai multe considerente: In primul rand mecanicul la care merg cu masina are o oarece obsesie pentru silicon Victor Reinz (sau asa ceva) si siliconeaza intr-un mod non-excesiv toate garniturile si partile care pot fi siliconate. Dar, motivul cel mai important este cel ca tachetii se aud destul de usor pin capacul de deasupra motorului. Am ascultat cu un stetoscop si pot confirma ca sunt tachetii!
Intr-o alta ordine de idei, acum 2 zile am schimbat uleiul de motor si am trecut de la Castrol 5W40 (un ulei generic de benzinare) la unul mai "personal", facut de GM pentru motorizarile Opel pe benzina. Nu mai stiu ce serie avea acest ulei nou insa stiu ca era un 10W40 (si nu 5W ca inainte). Ca prime constatari au fost urmatoarele: cand l-am dat jos, vechiul ulei era negru bine! Si am inteles ca nu e prea okay pentru o benzinara, mai ales ca l-am rulat doar 3000 km! La dizeliste lucrurile poate stau altfel dar la benzinare nu prea! Prima concluzie a fost ca uleiul pe care l-am pus: Castrol 5W40 a fost de o calitatea proasta (ceea ce NU ma mira avand in vedere la ce fel de piese "circula" pe piata noastra!). L-am schimbat cu 10W40 facut de GM (nu pot confirma ca e 100% asa) si rulez de cateva zile cu el. S-a schimbat mersul motorului... intr-un mod destul de perceptibil, in sensul ca merge mai rotund! Lucrul cel mai important este ca tachetii se aud mai incet la rece... dar totusi se aud!
Momentan sunt multumit insa nu satisfacut pe deplin! Evicent ca am sa rulez acest ulei nou cateva mii de km pana sa fac urmtoarea schimbare la motor dar pana atunci am de ales intre mai multe variante:
1. Cineva mi-a sugerat Duralube, evident cumparat din afara (sau sa fiu sigur ca e original)! Acum ca tot am schimbat uleiul mi-a zis sa fac un tratament cu Duralube si as scapa de probleme intr-un mod "ieftin".
2. schimb tachetii care consider ca au probleme. In functie de costurile unui tachet pot schimba doar cei "defecti" sau toti cati am pe motor! Evident ca nu merg pe INA sau alt producator ci doar pe cei originali. Atat timp cat nu au preturi absurde am sa aleg intre a schmba cativa sau pe toti! Daca INA a fost producatorul ales de GM cand a facut motorizarea asta atunci sa fie sanatosi... am sa-i cumpar pe-ai lor dar cu shtantza GM pe ambalaj.

Acum am o intrebare: de principiu, Nu sunt adeptul acestor solutii "miraculoase" gen Duralube sau maglavaitzul acela de ingrosat uleiul din motor insa sunt deschis la variante prin urmare considerati ca Duralube ar fi o solutie la problema mea?
Din cate am fost atentionat, toata treaba asta cu schimbatul tachetilor poate duce catre un final pozitiv dar si catre unul negativ... adica motorul meu sa mearga mai prost decat inainte. In plus, cineva azi m-a speriat ca acesti tacheti de pe Z16XEP ar avea pe langa reglajul automat (hidraulic) si unul manual (?) ce nu s-ar putea realiza decat pe standuri speciale. Puteti confirma aceste informatii?
Multumesc mult,
Lucian
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
citeste asta si te vei convinge
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1781038
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Urmatoarea problema: La rece, cum pornesc motorul, se aude un tachet. Un toc toc ceva de genul. Acest sunet dispare cand motorul de incalzeste, nu se mai aude deloc. Ulei folosesc 5w30 gm. Sa fie oare ca am pus masina pe gaz?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nicunicu Z16XEP nu are distributie variabila, doar cele XER.

Lucian, tu chiar meriti ajutat, scris gramatical romaneste, toate detaliile etc.
Vezi in biblie misterul uleiului negru http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
A facut treaba si a curatat jegul din motor, din tacheti inca nu, il plimba pe acolo.
Treaba porneste de la neamt care isi bate joc de motor, ulei de la bunica si schimbat la 30,000km. Normal ca apar depuneri si solutia e relativ simpla, ulei de calitate 0W40 si cum se face maro jos cu el, eu recomand Mobil 1, scump dar face treaba. Chris recomanda asta acum ceva ani, acum vad ca e mult mai agresiv (0W20)
Cu aditivi gen dura-dormeo-etc. mai uita, ai in biblie destul, pe forum...
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu ai dreptate o singura litera face mare diferenta intre motoare, si daca nu am fost atent am dat cu,,,batu in balta,,,
  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@ nicunicu: multumesc de ajutor dar mi-a cam stat inima cand am citit de distributie variabila. E bine totusi ca nu am tangenta cu ea!
@ dancuciureanu: sunt de principiu ca am sansa sa aflu cat mai multe oferind detalii pe masura. Cat despre romana mea... imi dau silinta atat cat pot desi s-a mai cam "erodat". Oricum multumesc frumos pentru atitudinea ta!
Revenind la problema, se pare ca - instinctiv - mi-am propus sa urmez acelasi traseu ca cel sugerat de tine! Adica "spalarea" motorului cu un ulei bun. Evident ca nu apreciez Duralube si alti aditivi desi poate pentru unii acestia au functionat. In cazul meu masina trebuie ingrijita la fel de mult ca si sanatatea proprie. Motorul are prioriate asa ca am sa cumpar Mobil-1 si-i dau o sansa!

Deviind putin subiectul, astazi am avut parte de o noua "surpriza"! Din dorinta oarba de a fi singur ca masina ce tocmai o cumparasem este "pusa la punct", am schimbat uleiul din cutia de viteze cu unul "special" de cutii manuale. Asta s-a intamplat mai bine de un an in urma. Evident ca operatia nu era necesara dar, asa cum spune si Dan... nu stii niciodata ce pune neamtul in masina inainte s-o vanda!
Efecte imediate au fost insa nu le-am dat importanta pana azi cand le-am luat in serios! Cea mai mare problema la cutie si care m-a chinuit permanent a fost la viteza intai, care intra destul de greu fata de restul vitezelor si asta indiferent cat de tare apasam pe pedala de ambreiaj sau de temperatura ambientala/ a motorului! Am zis ca o fi o problema care va disparea cu timpul... Uite ca nu a disparut ca azi, cand masina era pe elevator, am vazut cum simeringurile la cutia de viteze imi "plangeau".... probabil de durere! Si uite-asa am pus mana pe telefon si am comandat ulei GM pentru cutie de viteze dupa seria caroseriei, simeringuri originale, garnitura la baie originala ... ca doar nu mai am sa fac nimic la cutia aia dupa ce-i schimb (din nou) uleiul! Si sper enorm s-o aduc in starea initiala, asta chiar daca va fi nevoie sa-i mai fac o "baie" cu ulei nou de cutie de viteze GM.
Aceasta poveste cu cutia este pentru cei care citesc mesajele mele si se gasesc in situatia mea sau au ganduri "necurate" ca ale mele. Cine are ochi de vazut sa vada!

Cat despre povestea cu uleiul din motor, nu stiu daca sa merg cu GM 10w40 sau sa-l arunc si sa incerc Mobil-1! Pentru moment uleiul actual (GM-10W40) pare sa fie okay in sensul ca nu a reactionat cu nimic si pare a fi "la locul lui". Oricum, consider ca este prea devreme pentru a trage concluzii deoarece am ~150 km rulati cu el. Chiar si asa, ma roade gandul sa nu stric mai tare motorul folosindu-l. Poate suna pioniereste dar chiar imi fac griji pentru asta asa ca cer sfaturile voastre: sa folosesc actualul ulei, poate pentru inca 1000 -2000 km sau sa-l arunc si sa folosesc Mobil-1 0W40?

Multumesc mult,
Lucian

P.S. Am uitat sa mentionez faptul ca de fiecare data cand a fost vorba de schimbat uleiul (exceptand situatiile cand mi-am spart baia si l-am pierdut pe drum...) am folosit "engine cleaner" - o solutie de curatat motorul. Se prea poate ca ultima data, parte din negreala uleiului vechi sa fi fost data si de aceasta solutie + jegurile care au fost scoase din motor. Chiar si asa, sunt diferente clare de functionare a motorului, de la Castrol ordinar 5W40 la GM 10W40.. asa ca nu ma mai intorc la Castrol... cel putin nu ala de pe piata noastra!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Afara e destul de cald asa ca mai stai cu posirca de GM 10W40 ca mai curata si ea, cam 2000km e ok. Cand spun posirca ma refer ca e un ulei mineral pentru vechituri de acum 20-25 de ani, Z16XEP ca orice din seria Z doreste ulei sintetic si foarte fluid.
Orice ulei are in el aditivi de curatare care isi fac treaba doar la inceput, exista si uleiuri gen high mileage care contin si mai multi 'detergenti', are Mobil, Mobil1 si Castrol, probabil si altii.
Stai linistit cu tachetii, isi dau ei drumul, rabdare si tiutiun.
"engine cleaner" - este pentru curatare exterioara motor, interior la schimb de ulei se foloseste engine flush, doza de soc adica tot flaconul fara accelerare doar ralanti si-l tii doar ceva mai mult decat spune pe eticheta.

Cu "erodat" , stai relaxat, nu esti. Sa vezi pe forum specimene care iti rup ochii si creierul, nu numai mie dar si la alti membri. Cum sa-i ajuti pe .... daca ei nu stiu sa vorbeasca, de scris nici vorba...poate pe mobil sau tableta reusesc ceva, pe limba lor evident.
Skip ads

  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc mult Dan si celorlalti! Nu ma deranjeaza de ulei ca e posirca, ca doar stiu asta dar, comparandu-l cu posirca de la Castrol... asta ma multumeste pe moment! Progrese evident ca sunt: tachetii bat mai incet la rece si la cald aproape ca nu se mai aud! Sunt fericit ca nu trebuie sa desfac motorul numai pentru tacheti! Am decis sa merg pe uleiul GM inca aproximativ 2000 km si pe urma sa incep sa "spal" motorul cu Mobil-1 0W40. Legat de GM, e posibil sa ma razgandesc si maine dar mai vad...
Iar pentru cei curiosi cu cutia de viteze: ieri mi-am schimbat uleiul si acolo (nu eu personal ci mecanicul la care am fost)! Pe langa ulei au fost schimbate si simeringurile la cutie + garnitura la baia de ulei, toate originale. Pot sa jur ca dupa operatiunea asta cutia de viteze a reactionat cu totul altfel! Problema de la viteza 1 mi-a disparut in 99% din cazuri si vitezele intra mult mai usor. Din pacate, atunci cand am schimbat uleiul la cutie am vazut ca nu pusesem ce trebuie. Daca uleiul vechi era de o culoare maro deschis (sau cel putin asa parea atunci cand era recuperat) pe cand acesta nou este de un rosu aprins, cu totul diferit!
Acum sunt destul de sigur ca acelasi lucru s-a intamplat si in cazul motorului! Adica un ulei nepotrivit (sau de o calitate proasta) il face sa mearga aidoma.
Mai am o intrebare care nu-mi da pace: momentan am un GM 10W40 la motor si da rezultate in cazul tachetilor, probabil datorita faptului ca e mai gros decat ce foloseam inainte. Ce se intampla daca shimb uleiul cu unul sintetic foarte fluid (cum zicea Dan) gen Mobil-1 0W40? Este posibil ca la inceput sa-mi bata tachetii mai tare pana se curata motorul - poate pentru ca nu e asa de gros ca celalalt (GM 10W40)?
Intreb toate acestea deoarece desi sunt entuziasmat de progresele mele in acest domeniu, buzunarele mele incep sa sufere din cauza costurilor aferente!
Multumesc mult,
Lucian
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
@ Miuiulis, sa inteleg ca ai pus gm10w40 in masina si nu se mai aud asa tare tachetii?
  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Intreaga poveste poti s-o citesti incepand cu pagina precedenta, pentru ca nu am prea mute postari pe acest forum dar pe scurt raspunsul ar fi: da. Insa, daca te uiti mai bine pe ceea ce am discutat anterior, GM 10W40 nu este solutia finala.
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Ok. Am citit. Multa bafta in continuare!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca 0W40 ti se pare prea subtire pune 5W40. Prima cifra e vascozitatea la rece, la cald tot 40 ai. Idea este sa ai ungere de cum ai pornit motorul....
  • kanmusic

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Am filmat cum bat tachetii opel zafira ajutorr ce ar putea fi https://youtube.com/watch?v=UP9NjxhC18w
  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Dupa oarece ezitari am decis sa schimb uleiul GM abia pus pe masina cu Mobil 1 0W40. NU mai stiu daca este Mobil 1 "new life" sau altceva. Acum problema mea s-a inversat: la rece tachetii tac asa ca mortii insa incep sa se auda treptat, odata cu incalzirea uleiului din baie. Oricum, dupa cateva turatii, zgomotul incepe sa scada din intensitate! La varianta asta raman pe moment.. si asa am s-o tin! Sper sa fie de bine pana la urma si sa se curete toata mazga din motorul meu ca tare nu vreau sa ma leg la cap cu schimbatul tachetilor...
Multumesc lui Dan si tuturor celor care au avut timpul si disponibilitatea sa ma ajute in legatura cu problema mea cu tachetii. Am sa revin de indata ce am informatii noi! Acum am planuri sa alerg motorul asta cel putin 3000 de km si sa-i "dau" astfel incat sa nu aiba impresia ca-l conduce un pensionar de 35 de ani!

Toate cele bune si tacheti linistiti va doresc,
Lucian
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Pompa de ulei baga presiunea necesara?
Sfatul meu e sa mergi pe GM 10-40 si sa il schimbi la 5-6000 de km
La motorul meu care are aproape 400K se comporta impecabil
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Despre Mobil 1 10w40 High Mileage made SUA ce parere aveti ? Am un z14xep 135 000 de km in bord,caruia ii tacane tachetii dimineata la rece , am incercat Mobil 1 0w40 (made in SUA), castrol magnatec C3 5w40, Eneos 5w40,Castrol Edge 5w40 Titanium FST, acum m-ar tenta sa trec la urmatoarea cifra 10w40, ma gandesc poate mai tac si ei la rece, ce ziceti ?
  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@ taxi43edy: nu stiu de pompa de ulei insa nu cred ca e de vina. Am sa fac niste teste ca sa fiu sigur insa trebuie sa ma gandesc de 5 ori inainte sa aleg un service unde sa-mi las masina. In Suceava sunt numai macelari de masini, nu conteaza ca mergi la cineva la un "garaj" sau alegi un service "autorizat". Evident ca sunt si mecanci buni, insa sunt prea putine exceptiile ca sa fie notate.
Cat despre problema mea cu tachetii, as putea spune cu detula siguranta ca acum acest zgomot este direct legat de uleiul de motor. Daca pana acum aveam GM 10W40 si tachetii tzacaneau la rece si pe urma taceau, acum cu Mobil 1 0W40 (European Car Formula) este invers. Ma gandesc ca in cazul unei defectiuni la pompa, manifestarea era diferita? adica mi-ar fi batut tachetii (mai tare sau mai incet) indiferent de ulei, presiunea fiind oricum slaba? Pentru moment nu pot decat sa presupun...

@ vallyyy: recent am avut GM 10W40 luat de prin Germania via Bucuresti si mi-am simtit motorul mai "gatuit" ca de obicei. Mi-am condus si inca imi conduc masina zilnic si pot sa spun ca am avut timp aproape 3 ani de zile sa o cunosc destul de bine. Tachetii nu mi-au mai batut la rece cu GM insa motorul mergea ciudat, gatuit. Inainte de GM am pus CastroN 5W40 (o posirca de prin comertul socialist ce nu o recomand nimanui). Fata de abjectia aia de ulei CastroN, GM-ul era vizibil mai bun. Atunci am inteles ce inseamna sa pui ulei recomandat de producatorul masinii si nu de toti carpacii de prin garaje ce se dau destepti.
Fata de GM, Mobil 1 este vizibil mai bun, in sensul ca motorul se misca altfel, nu-l mai simt gatuit. Il vad ca-i mai sprinten cand apas acceleratia. In tot acest timp alocat testelor, cumpar benzina de la acelasi peco, nu modific nimic la motor tocmai ca sa observ diferenta doar din schimbul de ulei. Si pot spune ca in cazul meu: este! Am sa raman pe Mobil 1 (USA made) si sa-i fac vreo 3-4 schimburi (clatit in prealabil cu engine flush). Dupa aceea am sa decid daca e cazul sa trec pe mecanica si sa schimb tachetii (poate cu tot cu supape si arbori)... desi tare-mi displace ideea!
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Eu iti propun sa mergi la cineva pasionat , nu la cei care alearga doar dupa bani.
Si propunerea mea e sa mergi mai mult timp pe un anumit ulei , sa nu-l schimbi doar dupa auzite ca ala e super, ca celalalt e fantastic, pentru ca faci mai mult rau unui motor asa
PS . @vallyyy daca tu schimbi 15ulei-uri la un motor cu doar 135K si iti bat tachetii? atunci ..... eu ce sa mai zic cu aproape 400K ? si imi bate un tachet doar pe timp de iarna ?
Incercati sa fi-ti mai constanti cu uleiul
Si apropos de USA , voi ati vazut in realitate cum se procedeaza la motoarele americane ? intri in peco si verifici uleiul daca lipseste complectezi , adica mananca uleiul pe paine
  • ciprianos

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2014

  • Mesaj Privat
A aparut si la mine un zgomot de tacheti, am venit din concediu unde am facut vreo 500 km am ajuns acasa fara probleme, iar a a doua zi cand am pornit masina era cu zgomotul respectiv. Am fost la niste ateliere zic ca este de la un culbutor ceva...
Motorul este z16xep am folosit ulei gm 5w30 . Cum este la modelul meu trebuie desfacut tot motorul inlocuit garnitura chiulasa rectificat chiulasa etc. pentru a ajunge la culbutori ? Solutiile de la atelierele la care suna cam asa ... sa caut un motor din dezmembrari sa-l inlocuiesc direct, sa desfaca motorul sa verifice culbutori, tacheti, 0x cu came etc. sau mi-a mai zis intr-un loc doar sa schimb uleiul si sa pun un aditiv.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR