Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
alex_t a scris: intr-un final am gasit la o firma din brasov care lucreaza cu autonet la 40 ron bucata. sunt INA SCHAEFLER, ca si cei originali pusi din fabrica.


serios ? asa ti-au zis ca sunt ? Very Happy
@mihait - Cand o fosta masina de a mea se auzea asa , initial la sfatul unor specialistii de la un delaer Opel am schimbat si eu pompa ulei + tacheti . 3000 de lei pana acum . Degeaba . la fel se auzea si ce m-a surprins ca se auzea si in decelerare . treaba asta nu e bine .
fa un experiment : mergi vreo 5 minute mai sportiv , cand masina e calda bineanteles , cu schimbat pe la 5000 de ture si du-te repede la motor si asculta-l daca mai bate . ar trebui sa nu mai bata pentru un minut doua dupa aia la relanti .
spune-mi apoi ce si cum .
Skip ads

  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
bertone a scris:
alex_t a scris: intr-un final am gasit la o firma din brasov care lucreaza cu autonet la 40 ron bucata. sunt INA SCHAEFLER, ca si cei originali pusi din fabrica.


serios ? asa ti-au zis ca sunt ? Very Happy
.



alte intrebari?
ii am si pe cei care au fost pe motor, si scrie in interior frumos INA. pot pune o poza si cu ei
PS: nu mi-a zis nimeni nimic, am constatat ulterior ca si cei de pe masina sunt tot INA.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Alex, lasa si un numar de telefon sau o modalitate de contact pentru cei interesati. Pare un pret bun..
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@bertone:

I-as da, dar sincer mi-e sa nu caut pistoanele pe sosea apoi.... Cineva mi-a zis ca de fapt am o bataie de bolt. In fine, cand am ocazia o forjez un pic si-ti spun rezultatul. Mersi!
Skip ads

  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
s.c. Domar s.r.l
0268421217
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
alex_t a scris:s.c. Domar s.r.l
0268421217

Adresa: Str. Aurel Vlaicu, Nr. 18, Brasov
Judetul: BV
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca exista printre cei care au scris aici si persoane care dispun e loc,scule adecvate si indemanarea pentru a scapa de acest inconvenient recomand o ridicare a presiunii uleiului din supapa de suprapresiune din pompa,golirea fiecarui tachet in parte pana cand nu mai are ulei deloc si in acel moment se poate vedea daca arcul supapei (din interiorul tachetului)mai este suficient de puternic cat sa ridice tachetul pentru a prelua jocurile,inlocuirea eventualelor piese cu probleme eu n-am intalnit decat in medie 2-3 tacheti (nu fac referire la motoarele ce-au mers fara ulei si s-au distus toti)asta la zeci de motoare Opel, verificati canalele de ungere sa nu fie ramasite de cine stie ce depuneri si remontat totul la loc.ATENTIE pe timp rece dupa ce s-a facut respectiva ridicare de presiune,se recomanda ulei de calitate si eventul pornirea si cateva minute de mers cu turatii mai mici si atat.Zgomotele vor disparea si veti avea surpriza placuta sa constatati ca motorul de Opel 16 v poate fi printre cele mai silentioase motoare cel putin in relanti.
Cei care au masini cumparate din diferite locuri mai putin noi de la reprezentante exista posibilitatea sa aveti in tacheti si prin sistemul de ungere ramasite de aditivi de ulei ce se poate spala la demontare foarte bine,nu incercati sa indepartati prin razuire ,nici cu alti aditivi de curatare...acele depuneri dispar in timp deoarece uleiurile bune contin inclusiv detergentii pentru curatirea motorului.
Pentru cine se apuca de treaba ,mesaj,intrebare si gasim solutii eventual detaliem pe concret.
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@bertone:

Am facut cum ai spus si dupa alergatura bataia inca era prezenta , dar mult mai slaba ca intensitate.

Astept sfatul tau. Mersi !
Skip ads

  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Super raspunsul, mekaNIK !
Chiar daca nu am sculele necesare, am un prieten cu de toate, dar nu prea are timp si nici experienta la Opel.
Asa ca am sa ma apuc de treaba, (Doamne ajuta!) dupa ce cumpar o punga cu tacheti (am vazut ca sunt 8 buc.) si cred ca au sa-mi ajunga.
Tinand cont ca masina are 250 000 km, sa schimb si segmentii?. Nu consuma ulei, scoate fum putin si doar cand o supraturez la maxim.
Inca o data multam fain si "Keep in touch !".

p.s. Cum se face ridicarea presiunii din supapa ?
In sistem clasic, prin adaugarea de distantier sau altfel ?


Ultima modificare facuta de ovidiucro la Mar 27 Nov, 2007 5:30 pm
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
mihait a scris:@bertone:

Am facut cum ai spus si dupa alergatura bataia inca era prezenta , dar mult mai slaba ca intensitate.

Astept sfatul tau. Mersi !


Nu stiu la tine , dar la masina mea cand facea asa , batea un segment . Nici vorba de tacheti .
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
mecanik, te rog detaliaza cum ridici presiunea de ulei. m-ar interesa si pe mine. si care anume ar fi supapa de suprapresiune. poti face poze?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Scuze de intarzaierea cu care va raspund,intru pe net cam pe fuga si incerc totusi sa citesc cu mare atentie ce scrie fiecare sa nu vorbesc dupa aia in necunostinta de cauza.Pompa de ulei are obligatoriu respectiva supapa care in turatii,pe timp rece ori daca se pune ulei mai vascos tine presiunea pana intr-un maxim de obicei 6-8 bar dupa care deschide in functionare se mai uzeaza scaunul pe care se aseaza pistonul ori bila se mai detensioneaza arcul si incet incet nu duce mai mult de 3-4 bari.La Opel privit dinspre distributie pe exterior ,este o parte iesita in relief care are la capat un dop ori cu cap hexagonal ori pe interior pentru imbus.se desface respectivul dop cu grija ca are un arc destul de tensionat si aici era bine da consultat un mecanic care a mai facut asa ceva,sa vada uzura pistonului si a scaunului pe care el etanseaza iar la adaugarea distantierului care poate fi o saiba sa nu fie prea groasa,eu folosesc 2 saibe drepte puse in respectivul dop si atat.Atentie sa nu ajunga prea gros distantierul sa blocheze de tot la stangere pistonul respectiv.Cu manometru pus in locul sondei de ulei eu am vazut ca presiunea urca in 6-8 si cam acolo intepeneste,acum efectul depinde si de uzura pompei cat si a cuzinetilor.
Skip ads

  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
In sfarsit, ceva concret, am depasit faza intrebarilor Smile
Am pus manometrul pe motor si rezultatul: 2,5 la relanti, 5,5 la 3500 rot.
Dat jos supapa, pus saibe, chinuit juma de ora sa convingem arcul (tare, nu gluma), in sfarsit, am montat la loc, rezultatul: 2,5-3 la relanti, 5,5-6 la 3500 rot.
La aspect, pistonasul prezenta urme de uzura in forma de semiluna pe o parte.
In plus, mecanicul care statea sub masina cu manometrul in mana, mi-a zis ca s-ar auzi ceva zgomot metalic in zona baii de ulei, implicit al cuzinetilor Sad
Cam asta este situatia, mecaNIK, ce ma sfatuiesti sa fac mai departe?
Cu respect.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vesti proaste.Presiune de ulei este ,valorile pe care le-ai masurat sunt suficiente pentru a nu auzi zgomote in zona tachetilor,faptul ca se aud zgomote in linie,inseamna uzuri acolo,si atentie in cazul in care faci o rectificare si schimbi cuzinetii presiunea va mai creste dar nu mult deoarece nu mai ai pierderi in locul ala.Oricum motorul trebuie dat jos,si urmeaza verificat cu atentie ,rectificarea se face prima sa poti sti cota de reparatie in care te incadrezi pentru cuzineti si urmeaza inlocuirea .
Ca pret in Bucuresti rectificat 150ron,cuzineti KS 80biela,80-90 palier,facute intr-un atelier adevarat tin mult si bine,totusi cauta si motivul pentru care au ajuns asa,eventuale depuneri pe gaurile de ungere,ceva sa nu ai surprize.reparatia pe care o faci tu deja este capitala si fa un efort sa verifici cap coada totul sa nu umbli din nou la el peste 20.000km.
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul prompt.
Intr-adevar, vesti proaste.
Mai am o rugaminte: detaliaza, te rog, tot ce trebuie controlat si inlocuit la o "verificare cap coada", ca sa nu uit ceva.
Cu respect.

p.s. Tinand cont de variabilele problemei mele (profesionalismul mecanicului, corectitudinea executiei lucrarii, pretul final), cum ti se pare varianta cumpararii unui motor X20XEV S-H din Germania?
  • popa vladimir

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 1.6 16V Z XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salut! am citit toata discutoa voastra si am inteles cit de riceput e mecanik. te rog spune-mi si mie de ce consuma ulei fara sa curga pe undeva si mi se pare ca se aude motorul cind o forjez(120-130/h).am folosit tot timpul numai castrol magnatec 10w 40.opel astra sedan 1.6 16v 2001
MULTUMESC ANTICIPAT ,. VLAD
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
O intrebare, daca nu-i cu banat. Am observat ca odata cu lasarea frigului, imi tacane usor motorul la rece. Nu este vorba de distributie, stiu cum face (zornait). Se aude pe langa zgomotul specific lantului.
E un zgomot usor, tzac-tzac-tzac. Dupa ce se incalzeste motorul, nu se mai aude, sau cel putin asa mi se pare mie.

Masina, Opel Corsa 2006 Z12XEP. Ulei, GM 5W30, 7-8000km. Rulaj, 37.000km.

Mai mult sunt curios de la ce este zgomotul. Ma gandeam ca ar putea fi tachetii, dar n-are uzura motorul. O fi de la ulei?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Asa-i place motorului de Opel sa se joace cu nervii nostri...intr-adevar pe timp rece majoritatea au un zgomot care provine de la intarzaierea cu care se reincarca tachetii cu ulei dupa o perioada de si timpul cat se aud creste cu scaderea temperaturii.E normal ca cei care raman actionati la oprirea motorului sa piarda din ulei si datorita frigului uleiul ajunge mai greu pana la fiecare ,iar respectivul zgomot l-am gasit considerat normal in unele documentatii care zic ei sa nu depaseasca 2 min. ca durata.Cu alte cuvinte ar cam trebui in 2 minute sa se incarce si sa taca.Nu este cazul sa va ingrijorati cu conditia sa nu fie si alte batai prin motor dar 99% din cazuri tacanitul ritmic si ascutit la pornirea la rece de acolo provine si nu este nimic grav.
Daca vreti sa scapati de stresul zgomotului la rece schimbati uleiul cu unul mai subtire cel putin pe perioada iernii...5w-x 10w-x.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mihai_39 ti-a mai raspuns cineva daca nu crezi ce am scris AGILA - Ulei motor Z10XE, Z10XEP, Z12XE, Z12XEP, Z14XE .
Uleiul GM 5W30 nu e bun pentru Romania, citeste....
Iarna Mobil1 0W40 si vara 5W50....
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mecaNIK, Dan!

Dan, am scormonit mesajele. Smile Am ramas cu GM-ul asta, dat fiindca masina a iesit din garantie acum o luna si cateva saptamani. Mi-am propus sa-l schimb in primavara cu Mobil1, dupa recomandarile tale. Atunci voi arunca o privire si la EGR, Throttle Body, schimb uleiul din cutie, si altele.
Fiind afon in mecanica si citind discutia de aici, am facut legatura cu tachetii.

Va multumesc inca o data amandorura. Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR