ovibis
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
am curatat throttle si pare sa fie ok. trebuie sa merg mai mult ca sa ma conving, dar deocamdata nu se mai aprinde nici martorul si nici nu imi inceteaza sa functioneze pedala de acceleratie.
Cu toate astea, e interesanta intrebarea lui Inginerul, pentru ca intr-adevar am o latenta la scaderea turatiei vitezei in momentul in care schimb vitezele sau apas ambreiajul chiar si acum, dupa ce am curatat throttle. Nu am dat importanta acestui amanunt, pentru ca am crezut ca e normal, sau ca nu are legatura cu ce mi se intampla, dar vad ca m-am inselat.
Se schimba datele problemei?
mersi.
Cu toate astea, e interesanta intrebarea lui Inginerul, pentru ca intr-adevar am o latenta la scaderea turatiei vitezei in momentul in care schimb vitezele sau apas ambreiajul chiar si acum, dupa ce am curatat throttle. Nu am dat importanta acestui amanunt, pentru ca am crezut ca e normal, sau ca nu are legatura cu ce mi se intampla, dar vad ca m-am inselat.
Se schimba datele problemei?
mersi.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
De curatat throttle am inteles dar cum ? Desfacut total ? Adica si capacul negru de plastic ? Sub el ai potentiometrii, pinioane si motoras. Cel mai important este axul clapetei ca intra mizerie si merge greu. In postul meu de la Agila am mentionat ca data viitoare il fac bucati-bucatele.
Nu ar fi rau sa vezi si ce scoate sonda de oxigen. Cea mai buna masuratoare care se face este cu osciloscop, am sa continui la senzori dar cred ca am sa desfac postul ca o sa fie lung tare daca continui asa.
Nu ar fi rau sa vezi si ce scoate sonda de oxigen. Cea mai buna masuratoare care se face este cu osciloscop, am sa continui la senzori dar cred ca am sa desfac postul ca o sa fie lung tare daca continui asa.
ovibis
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ovibis
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acest subiect era la Probleme Tehnice cam "ingropat" si am decis sa-l aveti aici sub nas. Ovidiu nu a mai postat la el dar l-am intrebat eu daca mai are probleme, si NU MAI ARE !
In curind ii voi schimba titlul si il voi "peria" putin.
Nu este primul si nici nu va fi ultimul patit ! Codurile de eroare se interpreteaza, se fac masuratori, se citesc parametri motor si pe urma se cumpara piese !
Sa cititi si aici ce a facut Alex :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
Dan
Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Vin 02 Mar, 2007 4:22 pm
In curind ii voi schimba titlul si il voi "peria" putin.
Nu este primul si nici nu va fi ultimul patit ! Codurile de eroare se interpreteaza, se fac masuratori, se citesc parametri motor si pe urma se cumpara piese !
Sa cititi si aici ce a facut Alex :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
Dan
Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Vin 02 Mar, 2007 4:22 pm
sandumrs
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2007
- Mesaj Privat
ovibis
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Revin cu informatii . De cand am curatat throttle am mai mers inca aprx 11000 de km dintre care 4000 au fost facuti in 2 sapt (am fost pana in austria) si nu am mai avut probleme legate de acest subiect.
Deci pot sa afirm cu tarie ca problema a fost intr-adevar rezolvata cu ajutorul acestui forum si in special a lui Dan.
Deci pot sa afirm cu tarie ca problema a fost intr-adevar rezolvata cu ajutorul acestui forum si in special a lui Dan.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dupa decapsulare asa ceva gasiti. Se curata motorasul cu spray fara ulei.
Idea este ca solutia tehnica adoptata de Bosch este o timpenie, parerea mea. Viata este scurta la ele datorita uzurii de la motoras. Arcul este destul de puternic si prapaditul ala de motoras e in sarcina mare. Astfel din experienta va spun ca apare joc in lagarele lui ca sa nu mai spun de carbuni. Ne-am bucurat ca nu avem motoras IAC si dam de altul. Potentiometri isi vor schimba si ei valoarea in timp, de asta ECU invata noile valori. Deci faci o timpenie mecanica si o rezolvi pe urma soft. De ce nu au folosit un motor pas cu pas si pinioane reductoare nu inteleg, probabil ratiuni de cost. La fel si cu potentiometri, puteau folosi film si optocuploare. Dar astea sunt solutii japoneze si nu e cazul, fiabilitatea trebuie sa ramina nipona si restul sa faca masini cu probleme.
Din partea mea alta bila neagra pentru Bosch.
Voi continua la Agila completarea postului, aici va las pe voi.
Idea este ca solutia tehnica adoptata de Bosch este o timpenie, parerea mea. Viata este scurta la ele datorita uzurii de la motoras. Arcul este destul de puternic si prapaditul ala de motoras e in sarcina mare. Astfel din experienta va spun ca apare joc in lagarele lui ca sa nu mai spun de carbuni. Ne-am bucurat ca nu avem motoras IAC si dam de altul. Potentiometri isi vor schimba si ei valoarea in timp, de asta ECU invata noile valori. Deci faci o timpenie mecanica si o rezolvi pe urma soft. De ce nu au folosit un motor pas cu pas si pinioane reductoare nu inteleg, probabil ratiuni de cost. La fel si cu potentiometri, puteau folosi film si optocuploare. Dar astea sunt solutii japoneze si nu e cazul, fiabilitatea trebuie sa ramina nipona si restul sa faca masini cu probleme.
Din partea mea alta bila neagra pentru Bosch.
Voi continua la Agila completarea postului, aici va las pe voi.
dimmy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2002 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut! Am o Corsa C 1.0 din 2002 si are acceleratia un pic intarziata:D imi poate spune cineva daca e normal sau nu?
Atunci cand calc pedala de acceleratie nu se tureaza imediat ci are o intarziere de 1-2 sec nush cum sa explic exact(ex. un prieten are un matiz si la el cum atingi pedala se tureaza)
Atunci cand calc pedala de acceleratie nu se tureaza imediat ci are o intarziere de 1-2 sec nush cum sa explic exact(ex. un prieten are un matiz si la el cum atingi pedala se tureaza)
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ar putea fi clapeta de admisie (Throttle Body) murdara. Una dintre manifestari este tocmai raspunsul intirziat la calcarea pedalei de acceleratie. Vezi ca e un tutorial foarte bun care include si motorul tau Z10XE la sectiunea Agila: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
dimmy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2002 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
dimmy, redirectionez multumirile tale catre dancuciureanu, efortul de creare a tutorialului fiind al lui. Meritul meu a fost mic, doar te-am ghidat spre tutorial.
dancuciureanu, profitori vor exista tot timpul. Nu cred ca merita sa vaduvesti toti participantii forumului de tutorialele tale excelente pentru niste marlani din service-uri care nu stiu meserie si stiu doar sa jupoaie clientii naivi de bani. Respect!
dancuciureanu, profitori vor exista tot timpul. Nu cred ca merita sa vaduvesti toti participantii forumului de tutorialele tale excelente pentru niste marlani din service-uri care nu stiu meserie si stiu doar sa jupoaie clientii naivi de bani. Respect!
dimmy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2002 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
va multumesc tuturor pt ajutor:) eu initial am crezut ca asa tre sa faca motoru meu, cat despre service-uri stiu ca se uita mecanici aia o juma' de ora la masina numa' sa gaseasca motoru' si de obicei proprietaru masinii le zice la ce sa se uite... dar asa e in romania(bani de reprezentanta nu prea sunt) Am un prieten care are un garaj cu detoate si o sa ma duc la el s-o curat...aveti dreptate nu ma mai duc la aia de la service...
merci dancuciureanu
merci dancuciureanu
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pai vezi...suna un prieten. Iti listezi si pozele ceva mai mari, vezi de scule si solutii si faci cu el treaba. Fa citeva poze la tine, ca ai Corsa, difera numai tulumba de pe throttle, in rest identic. Freci la lagare si misti clapeta pina te dor degetele, aia in service nu prea au chef de asta, e cam plictiseala pentru ei, nu mai bine iti spun ca e de la benzina si scapa .
dimmy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2002 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
pai aia de la service mi-au zis ca asa e normal sa faca pt ca e in trei pistoane si atunci m-am uitat la acel matiz de care am vb ca si ala e in trei pistoane si nu intarzia sa accelereze si mi-am dat seama ca nu e ceva normal sa faca asa... si atunci m-am gandit ca voi chiar tre sa stiti. Eu cred ca asa o am de 1 an:D. Cred ca chiar o sa-mi schimb total parerea de masinuta asta cand va accelera asa cum trebuie. Are cam toate manifestarile pe care le descri u in topic. Ataca ceva chestia asta pt. ca asa cum am spus mai devreme la mine merge asa de un an? multumesc mult!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
pai aia de la service mi-au zis ca asa e normal sa faca pt ca e in trei pistoane
Dupa ei sunt multe, problema e ca sunt niste incompetenti care in loc sa gaseasca buba si sa rezolve gasesc tot felul de explicatii timpite.
Ataca ceva chestia asta pt. ca asa cum am spus mai devreme la mine merge asa de un an?
Te referi daca afecteaza cu ceva alte componente. Raspunsul este da, apare uzura la pinion, lagare, motor si perii. Mergind greu clapeta este normal ca se uzeaza astea. Pericolul cel mai mare este altul, stai la intersectie si vrei sa o calci sa sa tisneasca masina ca in mod normal ai posibilitatea sa intri in trafic. Ei bine atunci ea nu vrea si ala intra in tine ca doar nu stie ca tu nu ai start. La mine numai citeodata avea intirzierea asta de 0,5-1 secunde si tare era enervanta, nu ai de unde sa stii cind pleaca din pusca si cind are toane. Orasele sunt foarte aglomerate si fiecare fractiune de secunda conteaza.
Sa stii ca multi au curatat si au fost multumiti de rezultate,
Succes
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Si eu tot am citit de throttle si am zis ma uit cum arata si curat. La mine in loc de2% deschidere in relanti aveam 4%. Dupa ce am curatat masina mergea mult mai ok!
Am curatat si pentru un prieten nici el nu a crezut in diferenta, dar dupa ce am pus la loc si am facut o tura a avut zambetul panan urechi de bucurie
Nu este deloc complicat sa faci! Poti singur singurel
Am curatat si pentru un prieten nici el nu a crezut in diferenta, dar dupa ce am pus la loc si am facut o tura a avut zambetul panan urechi de bucurie
Nu este deloc complicat sa faci! Poti singur singurel