Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • becone

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
salutare tuturor , de cateva zile am o mare problema cu motorul meu , e un Y20DTH de pe o vectra b din 2001 , si anume

pun contactul :



se sting toate becurile , pornesc motorul , nici o problema :



se tureaza bine :



dupa ce dau drumul la ambreiaj sau cateodata apuc sa merg un pic chiar :



dupa care in loc de 5000 rpm limiteaza pe la 4000 rpm :



dupa ce se aprinde check engine , nu mai trage , probl e ca inainte de asta merge normal si dupa nu vrea sa mai traga deloc , am pus op-com si am gasit o eroare P0100 (6) exact cand s-a intamplat prima oara ( eroarea cu P0400 s-a rezolvat imediat )




valori cu testerul facut cand am ajuns acasa :



dupa ce s-a aprins din nou check engine :



totul functioneaza normal timp de 1 minut sau doua , fara coduri de eroare iar motorul trage normal dupa care se aprinde check engine si arata valoarea aia de 1500 si motorul nu mai trage , am cautat in tis codul de eroare



am zis , ok hai sa ma apuc sa masor mufa si sa o si curat , am curatat mufele de la debitmetru si debitmetrul in sine , am mai curatat si mufele de la ECU rezultatul EGAL CU ZERO tot la fel ca inainte .

firul 1 ( asa scrie pe mufa )



firul 2



firul 3 ( asta parca ar trebui sa fie masa deci e bine asa )



firul 4



firul 5 ( din cate stiu eu ar trebui sa creasca voltajul cand apas acceleratia dar nu era nimeni pe langa mine )



am luat un debitmetru de la altcineva , de proba , am dat o tura cu el si masina a mers normal vreo 10 minute adica fara sa se aprinda becul , tragea mult mai bine si decat cu debitmetrul ei dar dupa aceea s-a aprins iar check engine iarasi nu a mai tras si iarasi P0100 (6) si limitare la 4000 rpm , am pus debitmetrul inapoi pe masina de pe care l-am luat si aia mergea normal .

s-a mai intalnit cineva cu problema asta ? aveti vre-o idee cuma sa o rezolv ? sa cumpar alt debitmetru sau dau banii degeaba pe altu ?
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
P0100 e eroare de debitmetru.
Daca si cu debitmetru bun face figuri poti verifica cablajul sa nu fie intrerupt pe undeva.Iar daca totul e OK ar ramane ECU
  • becone

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
masuratorile din poze sunt facute azi si totul pare ok , cablurile de la debitmetru la ECU le-am masurat si par ok
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Eu cred ca tragi aer fals intre debitmetru si turbina.
Skip ads

  • becone

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
pai si atunci de unde valoarea aia de 1500 care apare mereu ?

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Buna intrebare. Cine stie, poate asa arata cand intra in limp mode. Era 1500 si cu debitmetrul celalalt?


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Mie 29 Aug, 2012 7:32 pm
  • becone

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
cu celalalt nu am apucat sa pun testeru ca era omu grabit si a trebuit sa fac testul repede , cand am vazut cum merge masina eram ferm convins ca imi trebuie alt debitmetru , asta pana s-a aprins beculetu si mi-a taiat tot chefu , asa ca m-am dus si i-am returnat omului debitmetru ( era cel de pe masina lui , nu vreo rezerva )
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca oricum ai o problema cu debitmetrul, dar din descrierea ta presupun ca ai si o problema cu vreun colier sau vreo fisura intre debitmetru si compresor.
Skip ads

  • becone

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
da , de fisuri nu m-am uitat , doar la coliere , am sa verific si furtunu ala dintre turbina si debitmetru si cred ca si cele de la intercooler ar putea trage aer pe undeva
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
De asemenea ar fi interesant de vazut ce presiune ai la momentul cand se intra in limp mode. Daca e prea mare, ai putea avea o problema cu electrovalva ce comanda wastegateul. Vezi ca poti inregistra cu opcom-ul intr-un fisier care poate fi importat in Excel.
De fapt e mai probabil scenariul asta, la aer fals nu se intra in limp mode ci doar apare temporar ceckul in bord.
  • becone

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
am sa dau maine o tura cu ea cu op-com pus , o sa uploadez fisieru .csv dar banuiesc ca imi opreste turbina ptr ca nu se mai simte si ultima oara cand m-am uitat nu am reusit sa o duc decat pana la 1.2 sau 1.4 iar comanda arata 1.9 , banuiesc ca nu mai urca din cauza ca era in limp mode . apropo cum urc un fisier ? il pun pe vreun server si pun link-ul sau se poate direct ?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca se poate pune pe DropBox sau ceva de genul.
Skip ads

  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
debitmetrele aveau aceleasi coduri?poate sa ti dea eroare si de aceea.cauta unul cu acelasi cod.eu stau in popesti si daca te ajuta vino sa mai facem niste schimburi.vezi ca ai pm.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Intai de toate verifica sa nu scape presiune pe undeva / traga aer fals. Curata EGR si senzorul de presiune de pe galeria de admisie,. Vezi cum sta intercoolerul.
Altfel - Scoate mufa de la debitmetru si vezi cum merge fara, apoi ia un debitmetru de Y20, Y22 sau Y17.
  • becone

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
cmarius53 a scris:debitmetrele aveau aceleasi coduri?poate sa ti dea eroare si de aceea.cauta unul cu acelasi cod.eu stau in popesti si daca te ajuta vino sa mai facem niste schimburi.vezi ca ai pm.


debitmetrul care l-am probat era exact la fel , nici o diferenta intre ele , acu am gasit un debitmetru care sa il pastrez cateva zile sa vad cum face cu asta , poate cel probat o fi avut si ala ceva gen praf sau cine stie .
  • becone

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Intai de toate verifica sa nu scape presiune pe undeva / traga aer fals. Curata EGR si senzorul de presiune de pe galeria de admisie,. Vezi cum sta intercoolerul.
Altfel - Scoate mufa de la debitmetru si vezi cum merge fara, apoi ia un debitmetru de Y20, Y22 sau Y17.


am controlat toate furtunele , egr e curatat , intercoolerul a avut un pic de ulei pe el , am mers un pic ( 2 zile , aprox 10 km ) cu mufa scoasa si e cam aceeasi treaba .
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Poate e valabil si pentru tine:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=104246
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
P0400 este EGR, in OPcom apare ca inactive sau active in momentul in care se inregistreaza eroarea? (indiferent ca functioneaza sau nu)
Daca ai inlocuit debitmetrul cu unul functional de pe alta masina si se comporta la fel, atunci sigur nu este el de vina.

Eu tin sa cred ca este ECU-ul. Atunci cand ECU-ul este de vina, inregistreaza valori gresite sau are dificultati in receptionarea valorilor de la diferite componente si senzori.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
EDC 15 foarte rar se defecteaza.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
eu am intalnit doar 2 cazuri.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR