Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am un opel vectra 2.2 y22dtr si am observat ca in sarcina nu scoate gram de fum..ii dau pana pe 4000 degeaba..ii dau de la 1000 nici asa...deci nu e vorba de o problema e un fix al meu"cica diselul tre sa scoata o tzara de fum negru"..pai vezi cate un pasat sau un audi de ti mai mare dragu cand lasa dara pe asfalt dupa toba e adevarat ca e common rail sau pumpe duse..stie careva cum se mareste avansul sau cum se studiaza timpii de injectie...sau numai cu resoftare merge?
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Avansul este reglat automat de valva timing, solutia este prin resoftare doar . Nu vad care e problema cu fumul , inseamna ca motorul tau este perfect in parametri, altii ar dori sa nu scoata deloc fum pt ca se infunda catalizatorul.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
nush ce sa spun de catalizator nu ma prea intereseaza multe..alti merg cu rabe si autobuze si nu ii doare capul de mediu..am vazut un golf patru a plecat de la semafor in forta ce ii adevarat avea ori cip ori ceva modificat..puteai aduna cu forasul dupa el si la ala ce mai pateste catalizatorul...eu vreau sa zic cam in felul urmator o ardere prea saraca micsoreaza durata de viata a motorului si deaia vreau o imbogatire a amestecului cu motorina.
nu stii valva se poate schimba?
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Interesanta ipoteza, dar pistonul nu-si face ungerea cu fumul negru rezultat din nearderea motorinei. Motorina in sinea ei, are "grasimea" care unge pistonul doar cand e transformata in vapori de injector, in momentul 2 spre 3 al celor 4 timpi. O ardere corecta rezulta doar noxele si co2, fara restul de motorina nearsa. Daca chiar vrei sa-ti scoata fum negru, scoate cutia debitmetrului si miscoreaza-i din volumul de aer 10 %, cam asa.. Adica pe cutia senzorului debitmetrului, unde are acele site patrate, pui o banda izoler in asa fel incat sa acopere 10, 20 % depinde cat fum vrei. Adica pacalesti debitmetrul ca-ti intra mai mult volum de aer, si iti baga mai multa motorina. Nu-ti sugerez sa umbli la pompa de dragu de a o face, e ft sofisticat. Succes . Atentie pentru restul lumii : nu incercati daca nu aveti habar si nu stiti ce inseamna asta . Va dati motorul peste cap.
Skip ads

  • Bogdan Craciunescu

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:Am un opel vectra 2.2 y22dtr si am observat ca in sarcina nu scoate gram de fum..ii dau pana pe 4000 degeaba..ii dau de la 1000 nici asa...deci nu e vorba de o problema e un fix al meu"cica diselul tre sa scoata o tzara de fum negru"..pai vezi cate un pasat sau un audi de ti mai mare dragu cand lasa dara pe asfalt dupa toba e adevarat ca e common rail sau pumpe duse..stie careva cum se mareste avansul sau cum se studiaza timpii de injectie...sau numai cu resoftare merge?

Colegule,cu tot respectul cuvenit....dieselul scoate fum la pornire.In mers nu are voie dacat daca se merge cu el in subturatie si se calca acceleratia la blana.dupa 2000 ture cat ai calca pedala de acceleratie,la un diesel care e curat,nu va scoate fum.Nu plange ca nu scoate fum a ta...fii inteligentSi inca ceva....ai auzit tu ceva de avans la injectie,dar nu la tipul asta de motor.Dar daca vrei sa vezi cum arata cand se "pupa"pistoanele cu supapale...un dinte trebuie sa modifici la pinionul de la axul cu came,acolo e cel mai usor sa modifici.
  • satwien

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca topicul e deschis la misto, cum sa-si doreasca cineva ca masina sa scoata fum? Ma uitam dimineata la un BMW 530 (motor de 3 litri, TDI), a plecat ca glontul din fata mea, de la semafor fara sa scoata pic de fum. Ala da, motor ...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si masinile noi pe motorina scot fum daca-i dai blana in sarcina.

E vorba si de ce culoare are fumul, daca e maroniu inchis e in regula, daca e negru atunci avans prea mare, debit motorina prea mare sau compresie slaba.

Un amestec sarac in carburant va duce la o functionare mai fierbinte a motorului, in special in zona unde are loc arderea carburantului, in cilindri. Iar motorul e ceva mai puturos.

Verifica sa ai distributia fix pe semne, iar avansul injectiei sa fie cel corect la rece si la cald.
  • satwien

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Da-mi voie sa te contrazic, nu chiar toate motoarele scot fum la pornire sau cand se da "blana". Vezi BMW, Mercedes, Audi si chiar VW, astea incep sa scoata fum doar dupa multe sute de mii de km la bord. Scuze de offtopic, am cam deviat cu discutia ...
Skip ads

  • Bogdan Craciunescu

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Eu m-am referit la un fum slab la pornire,nu la un nor de fum.Toate masinile diesel la pornire scot putin fum.Daca altii au intalnit masina care nu scoate fum si are pornirea exact ca o benzinara....respect,eu nu am intalnit.Iar cu calcatul pedalei de acceleratie la blana...sa nu se mai mire lumea de ce pica pompa de injectie.A se vedea principiul de functionare si din ce e compusa.Oricum si eu cred ca acest topic e deschis la misto...hai sa avem ce face Very Happy
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
na fost deschis la misto..daca nuti convine u mai posta..citeste doar..nu ma refeream la modificarea unghiuluiin pompa prin a sari un dinte sau dealea alea sunt gainarii neluate in calcul...se pot modifica timpii sau debitul de motorina din soft...deci din calculator...cine a zis ca vw si audi nu scoate fum ori le-a vazut doar pe drum ori doar le lauda...pai scoate a4 a6 de 2.5 si pasatul de 2.0 de nu scoate raba la panta..
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Eu am diesel de ceva timp si cred ca-mi cunosc motorul destul de bine. Am observat ca in timpul verii masina imi scoate mai des fum negru cand o calc bine, si mi-am pus intrebarea de ce ? Si in scurt timp mi-a venit explicatia in cap : din cauza aerului foarte cald, nu mai are timp sa sa raceasca in intercooler, urmand fumul negru. Acum ca a dat frigul , imi scoate foarte putin, si e doar ca un puf si se simte ca se infinge calumea. Doar de asta este pus intercoolerul, sa raceasca aerul, deoarece cu cat este mai rece aerul in admisie cu atat mai bine se realizeaza explozia in cilindri. Uitati exemplele la motoarele de 2.0 dti, DTL fara intercooler si DTH cu intercooler. DTL are 82 de cai , si DTH 101 cai. Iar cu fumul prietene, nu vad explicatia logica si cu ce te incanta ca scoate fum ... Dieselurile care le vezi prin trafic si scot fum, este datorita faptului ca au probleme incat nu se echilibreaza cantitatile de aer si combustibil. Adica inloc sa bage 10 parti aer la 1 parte motorina, baga 7 parti aer la 1 parte motorina, adica fum negru pe toba esapamentului, iar de fum maro nu am auzit niciodata, si mai ales ca e de bine Smile Culorile fumului sunt urmatoarele : negru, combustibil nears rezultat prin arderea incompleta, albastru inchis cu miros innecacios : motor uzat, trebuie segmentat pentru ca papa ulei , albastru deschis : turbina uzata si arunca ulei in galerie iar in ardere cu motorina iese aceasta culoare.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:Am un opel vectra 2.2 y22dtr si am observat ca in sarcina nu scoate gram de fum..ii dau pana pe 4000 degeaba..ii dau de la 1000 nici asa...deci nu e vorba de o problema e un fix al meu"cica diselul tre sa scoata o tzara de fum negru"
Ai grija ce-ti doresti,caci se poate intimpla cind te astepti mai putin...!
Skip ads

  • Bogdan Craciunescu

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:na fost deschis la misto..daca nuti convine u mai posta..citeste doar..nu ma refeream la modificarea unghiuluiin pompa prin a sari un dinte sau dealea alea sunt gainarii neluate in calcul...se pot modifica timpii sau debitul de motorina din soft...deci din calculator...cine a zis ca vw si audi nu scoate fum ori le-a vazut doar pe drum ori doar le lauda...pai scoate a4 a6 de 2.5 si pasatul de 2.0 de nu scoate raba la panta..

Colegule, eu am impresia ca faci parte din categoria celor care nu pot purta o conversatie si se cred cei mai tari. Ok,esti cel mai tare.aici se spun pareri si se impart cunostinte.Daca crezi ca "e o gainarie de neluat in calcul "sa modifici un dinte la o distributie in 16 valve fa-o frate .....d-asta am zis ca esti printre cei mai tari.Iar ca un raspuns la problema ta,daca vrei sa scoata fum anuleaza-i frate turbo(daca nu stii cum intreaba) si baga o mana buna de vaselina in toba.....si mergi asa.....o sa ai fum din belsug.
  • marius 29

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Zafira 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2016

  • Mesaj Privat
salut alex dca tot vb de fum am si eu o problema cu fumul albastru nu stiu cum sa scap de el am o zafira 2.0 dti 2004
Am schimbat injectoarele si acm nu mai stiu cum sa pun la punct corect porneste dar se aude foarte tare la axa si acul de turatie urca si coboara.
(Fum albastru doar la rece) cand e cald foarte putin multumesc anticipat
  • PH09PIV

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Ciprinhio,ce isi face omul cu mina lui ,nici ala cu coarne nu desface.Parerea mea lasa motorul in pace ,pentru ca apoi o sa cauti sa-l faci sa nu mai scoata fum.O zi buna.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Eu cred ca a rezolvat din ...2012 Ciprinhio....poate are si alta masina acum!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR