Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • mitluc

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
intra greu in treapta 1 si 2 si merge greu si in punctul mort. Mai ales cand este rece, trebuie sa imping tare stanga ca sa intre tr. 1. Un mecanic mi-a recomandat sa-mi curete timoneria. Ce parere aveti, se merita sau e doar o frectie la picior de lemn. Ar fi mai bine de schimbat, si daca da, se gaseste pentru Zafira metalica sa nu cumpar tot de plastic si daca aveti idee de un pret ceva sa stiu ce ma asteapta. Dureaza mult de schimbat ca ma despart cam greu de zamfirica. O recomandare ptr. un service in Bacau? Sad Rolling Eyes
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se demonteaza si se curata/greseaza. Controlezi daca nu freaca cablurile. Grija mare la reglaj. Desfa mai intii la schimbator sa vezi ce este acolo...
Tare imi place Zafira dar cam mare in aglommeratia din zilele astea
  • geomutihac

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2005

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema cu treapta1. Un mecanic mi-a zis ca e vorba de un bolt(stift). Bine-ar fi sa fie asta
  • mitluc

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Asa este, un afurisit de bolt, care a ruginit, si mergea foarte greu. Am fost la un mecanic care cunostea problema, ca altfel nu stiu cum se rezolva. A dat jos bateria, suportul de baterie, si a scos o piesa din cutia de viteze care era prinsa in 5 suruburi intr-o pozitie foarte incomoda. A scos foarte greu boltul dintr-o bucsa de teflon, la curatat bine de rugina, gresat, pus la loc, si alta viata !!!!!! Parca este alta masina, merge foarte usor Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Skip ads

  • traveller

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am cam aceasi problema, doar ca la mine din "fortat" stanga sa intre in 1, am ajuns la a porni de pe loc cu 2-1, ca sa imi directioneze timona in 1-a. Am mers la Opel Victoria in Brasov, au pus-o pe tester si in loc de defectiune in timonerie mi-au spus ca e "defect schimbator de viteze-maneta".
Am ramas ca la circ, dar daca as socoti ca pe cataloagele de piese si repere de schimb, cutiile de Opel au doar 3-4 zone de separare, intr-adevar, ca sa schimb nuca din capatul manetei ar trebui sa cumpar intreg ansamblul de maneta, manson de piele si un ansamblu intreg de "chestii fara nume" in care se leaga cablurile timoneriei, iar "kit"-ul ala, pret verificat la 3 dealeri de piese din import costa.....9-11 milioane !!! La Opel nici nu-l au pe stoc iar comanda s-ar onora in 3-4 saptamani.
La dezmembrari nici vorba de piese de Zafira !
Ma intorc la partea cu intratul in 1-2. La mine, daca scot mansonul de piele, se vede o camasa metalica in care intra maneta de viteze, aia e sparta in mai multe bucati.
Daca mai ai nervi sa mergi la service-uri, fa-o, iar daca nu se rezolva plb, da-mi un semn si poate, daca nu am avea exact acelasi defect ne-am putea "combina" sa luam amandoi o cutie cu tot kit-ul intreg de pe o masina lovita pe care am gasit-o la Focsani.Asta pentru ca nu vroiau sa vanda doar parti din cutie-timonerie.
Oferta e valabila si pentru ceilalti care ar avea nevoie de ceva de pe o cutie de Zafira. M-a evervat prea tare ala cu piesele ca am uitat sa-l intreb seria de cutie, daca ar fi stiut analfabetul sa o caute sauanul de fabricatie al masinii....asta e, dar am treaba la Focsani destul de des asa ca l-as putea intreba. Iar daca te intereseaza, stiu si am recomandat si altora din Moldova un service OK in Focsani, am putea intra cu amandoua masilnile si in 3-4 ore am rezolva dilema.
Mama cat am scris....
Daca uit sa intru aici da-mi un semn la 0741 100 090, Sorin
  • mitluc

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema, a fost simplu, dupa cum am mai scris a fost vorba de un bolt ruginit, curatat, gresat si gata, fara probleme. Am intrebat si eu de o timonerie la un magazin de piese (inainte de a repara), si mi-au dat o schita cu timoneria pe bucatele ca in caz ca am probleme sa fac comanda numai ptr. piesa respectiva nu pe toata timoneria. Daca te intereseaza pot sa postez poza aici, dar maine.
  • traveller

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
... Bolt, bolt, dar de unde e, ce scop are, daca ai stat langa mecanic zi-mi si mie mai multe despre unde era si functie avea ca sa stiu sa pun si eu un mecanic sa caute tot in locul ala, altfel ma arde la buget de pomana si poate desface cine stie ce mama dracului altceva si-mi da cu flit !
Cumva, atunci cand nu functiona corect schimbarea vitezelor, maneta schimbatorului avea un joc larg (stanga/dreapta)cand era in viteza ? La mine nu are vibratia aia pe care o au mai toate dieseluri, in schimb se balangane stg/dreapta de zici ca pe liber....cam 5 cm in orice directie de pe pozitia "in viteza" ?!?
Nevasta-mea,dupa ce ca e FEMEIE ...(LA VOLAN) nici nu are curaj sau simt sa o mai conduca !
Inelul ala de care ziceam ca e crapat la mine il ai intreg?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La fel se comporta si la mine, credeam ca e de la ulei. Iata ce an gasit in TIS:
Subject: F23 transmission - Bad cold shifting behaviour in 1st and 2nd gear

Models: Astra-G 1998...2004,Zafira 1999...2004,Speedster 2001...2004,VX220 2001...2004,Vectra-B 1998...2004,Vectra-C 2002...2004,Signum 2003...2004
Engines: All
Option: F23 Transmission

Complaint: Some customer complain about bad cold shifting behaviour in 1st and 2nd gear. The gearshift mechanism is correctly adjusted and clutch system is bleeded.

Cause: Tolerances of toothing of the sliding gear.
Production: Introduction of transmission with modified siding gear as of transmission number Gxx03240969 in calendar week 41 / 2003.
Remedy:
In case of customer complaint the sliding gear has to be replaced by
using the Repair Kit, Partno.: 9201451 / Catalogno.: 16 07 013. There
is no need to replace the entire transmission.

preluat din TIS
Skip ads

  • mitluc

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
maiandrei, eram curios ce ai facut, pentru ca si la mine inca mai intra dimineata mai greu in treapta I. Ma gandesc totusi sa-i schimb si uleiul in cutie.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Inca nu am facut nimic.
Chestia e ca la mine merge greu numai la rece, cand masina se afla in miscare. Daca incetinesc sau chiar opresc nu mai opune rezistenta.
Am completat cu 200 ml de 75W90, nu am pus mai mult pentru ca nu stiu care e nivelul actual. Trebuie sa desfac, sa vad cum arata uleiul, la ce nivel e si abia apoi sa iau o decizie.
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

La mine nu e asa pregnanta situatia, dar vreau sa ii fac un reglaj daca se poate.
NU stiu ce cutie de viteze am ca sa va rog sa postati instructiunile pentru reglaj la Vectra B, dar va pot spune urmatoarele, marsarierul e in dreapta spate, motorul e Y20DTH.
Am desfacut mansonul de la maneta si am observat ca prima bila, aia mare, si singura probabil are joc in lacasul ei, si marginea bucsei aleia de plastic mancata.
Mie imi merge mai greu in treptele 1 ai 2 , nu caraie, dar in plus are un joc in puntul neutru. As vrea sa reglez daca mai am ce, daca nu , sa schimb din piesele alea de plastic. Astept sfaturi.
Multumesc!
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
catalin.berbec, tu ai cutie F23. Incearca sa faci reglajul mecanismului cum e descris in procedura asta din TIS:
http://rapidshare.com/files...ge_Adjust_F23.pdf

Eu am incercat un reglaj la cineva cu aceeasi masina/motor/cutie ca la tine, dar nu s-a schimbat mare lucru. Problema este jocul mare al nucii din cauza uzurii. Din pacate, se poate cumpara doar mecanismul de-a-ntregul, nu doar maneta cu nuca:

Solutii ar fi citeva pentru a scapa de joc (in ordinea crescatoare a costurilor):
1. Idee proprie, nu stiu daca e realizabila. Smile Se scoate maneta schimbatorului cu nuca (daca e posibil) si se aplica pe nuca ceva ca o pasta (poxilina?) care sa se intareasca bine si sa poata fi smirgheluita, pentru a creste putin diametrul nucii.
2. Se cumpara mecanismul de-a-ntregul de la dezmembrari de la o masina care are uzura mai mica.
3. Se cumpara mecanismul de-a-ntregul nou. Cred ca e vreo 250-300 euro.
Skip ads

  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2007

  • Mesaj Privat
murzick a scris:catalin.berbec, tu ai cutie F23. I................................. Cred ca e vreo 250-300 euro.


Multumesc ,
o sa incerc o varianta, am facut comanda de un inel, acela care inconjoara nuca si sa vad daca fac ceva.
O sa il iau maine.
Va tin la curent daca se amelioreaza cu ceva jocul. Pana acum am pus niste vasilina pe nuca, lucru pe care trebuia sa il fac mai demult..dar cum noi remediem..nu prevenim.., mai bine mai tarziu decat niciodata.
Am pus niste vasilina gri, altceva nu am gasit...
Sper sa nu imi fac mai multe probleme.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
catalin.berbec, ti-a venit acel inel? L-ai montat? Daca da, ai scapat de joc?
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2007

  • Mesaj Privat
murzick a scris:catalin.berbec, ti-a venit acel inel? L-ai montat? Daca da, ai scapat de joc?


imi pare rau sa va anunt ca l-am luat, m-a costat 25 lei noi si din pacate nu am reusit sa il pun ca nu am reusit sa desfac timoneria
m-am bagat eu intr-o zi, am tras de siguranta aia, dar mai jos nu m-am dus, cred ca trebuiau scoase lateralele de plastic de la cofragul unde este timoneria si nu am vrut sa stric ceva..

daca a montat cineva aceasta garnitura...astept sfaturi
  • mitluc

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Vechi topicul, dar din pacate au aparut probleme din nou. Intrebarea mea este daca a schimbat cineva intre timp timoneria, ceva sfaturi, costuri....
  • bc_50_yul

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y17dt 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Intamplator tatal meu are o zafira si e din bacau si s-a confruntat cu aceeasi problema a timoneriei. Am cautat mult pe la dezmembrari si nimic, apoi a fost la un service si de pe undeva inaintea podului cum mergi spre agricola international pe stefan cel mare la dreapta (nu stiu cum se cheama exact zona) la un tip Laurentiu si a schimbat toata timoneria cu una noua comandata de el care a costat in jur de 900 lei. Asta era prin primavara anului trecut. Poate pretul a mai crescut sau nu. Cert e ca probleme nu a mai avut de atunci. Merge super bine. Sper ca ti-a fost de ajutor sfatul meu. Bafta multa.
  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am probleme cu timoneria!La cald intra destul de usor in viteze dar la rece greu tare!Propun sa comandam in afara mai multe bucati daca sunt mai ieftine,poate beneficiem si de o reducere!
  • mitluc

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@bc_50_yul, multumesc de informatie, stiam ca cineva a facut comanda de timonerie la Laurentiu, dar nu am reusit sa mai trec pe la el. Chiar eram curios daca au lucrat bine si daca merge fara probleme, pentru ca e destul de scump.
  • bc_50_yul

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y17dt 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Da au lucrat bine. Poate la reglaje se putea si mai bine (comparativ cu astra mea intra un pic altfel...nu rau dar parca nu e chiar de fabrica). Per ansamblu e foarte ok si e multumit de ea.
Sincer nu am umblat prea mult sa vad daca se poate rezolva prin reparatii ci am mers acolo si au zis ca nu se poate face ca era sticata cam tare si a facut un efort si a schimbat-o. Poate daca mai cauti la magazine sa cumperi una te ajunge mai ieftin insa nu stiu daca ti-o monteaza astia. Multa bafta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR