Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cum se numeste acesta piesa in Lb Engleza?Exista din metal sau doar de plastic?Cam cat costa una noua?
Skip ads

  • dj28dnd

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
La fel se comporta si la mine (cutie F23 cu cabluri).am schimbat uleiul si degeaba.
nu stiu cum se regleaza timoneria sau ce trebuie sa faci sa vezi ce are.
cine poate sa-mi dea vreo informatie ii multumesc anticipat.
  • Me & Astra

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2000 x 20 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Descarci de aici manualul de intretinere si reparatii, la pag 254 gasesti modul de efectuare a reglajelor pentru cutia F23:

https://www.clubopel.com/link.ph...n.ro/manuale.html
  • dj28dnd

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
multumesc mult
sper sa reusesc ceva
Skip ads

  • plastgen

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
sal...am o vectra din 2000 motor de 2000 diesel. am probleme cu timoneria si nu gasesc pe nimeni sa mi-o repare(am mansalierul in spate)...daca stie sau ma poate ajuta cineva 0726750660
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
A mai rezolvat careva problema jocului de la timoneria cu cabluri? acolo unde este schimbatorul si nuca....
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
eu am rezolvat jocul prin introducerea unui inel (din doua segmente) de tabla de 0.5 mm, fortand inelul original sa stranga mai tare pe nuca. Initial am vrut sa fac un inel din teflon insa nu am avut chef atunci si daca s-a rezolvat asa nu mi-a venit cheful nici acum Embarassed Sigur, daca problema revine o sa trebuiasca sa-l fac.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
viteza I nu poate intra decat pe loc sau la viteza f mica a masinii. sistemul este valabil la mai toate masinile si are scopul de a nu distruge cutia la frana de motor.

desi pare sf, am avut un coleg la munca si mi-a povestit faza de pe autostrada, cu un 5ar. la viteza de vreo 200 la ora a dat de blocaj din cauza unui accident. asa ca a bagat 5->1 si i-a plecat motoru din masina. deci, din fundul curtii o sa intre I, dar e posibil sa plece ori motorul, ori ceva rotite din cutie.

de asemenea, personal, am reusit sa stric cutie de suzuki dr bagand din 2->1.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca ai avea cutie F23, ai intelege ca este chiar o problema si nu doar un moft al nostru.

In prima pagina a acestui topic am aratat ca Opel stie de problema si exista kit de reparatie:
9201451 16 07 013 KIT, REPAIR, SYNCHRONIZER RING, FIRST AND SECOND GEARS
Care costa doar 1600 lei noi Smile



Situatia se poate ameliora daca eliminam jocul timoneriei.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
am mers multa vreme cu o astra caravan y20dth si e adevarat ca uneori intra ceva mai greu si la o viteza ff mica. insa...ce trebuie sa inteleg din toate astea, ca masina ar trebui sa intre in viteza I la orice turatie? sau acel kit reglementeaza o turatie x la care intra in I? o fi ora de vina, da nu ma prind cum sta treaba.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Da, cred ca era ora...
Din toate astea trebuie sa intelegi ca nu are nimeni pretentia sa schime din treapta 2 la 4000 in treapta 1.

Cand la rece poti trece din 2 in 1 doar daca esti oprit, iar la cald poti face asta si cand mai ai 10 km/h, adica pici pe maxim 1500 rpm in treapta 1, este o problema.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
saru'mana...acu m-am prins. Smile
Skip ads

  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
a mai gasit cineva acel inel care strange nuca sau ce denumire are sa il mai caut si prin alte parti
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca se gaseste kit de reparatie timonerie (metalica sau de plastic) pe original GM pentru Astra G ? Si daca da, la ce pret se gaseste ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu exista kit de reparatie... doar sa cumperi tot ansamblul cu totul si e cam 1300 ron deci destul de scump. Am citit pe aici pe undeva ca ar merge cu o minge de ping-pong pusa pe nuca si ar trebui sa preia din jocuri... poate incerc eu in curand numai sa dea caldura sa pot tine masina imobilizata cateva zile... si poate fac si tutorial daca fac poze si iasa treaba bine.
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am avut un Astra H z17dth cutie F23(timonerie tot pe cabluri) si aia intra foarte usor in toate vitezele chiar daca avea joc destul de mare.
Acum am un Astra G y20dth cutie tot F23(timonerie tot pe cabluri) si intra mai greu intr-a 1 a,a 2-a dar cel mai greu intra in marsalier.Daca vreau sa fac o intoarcere din 3 miscari sigur imi iau vreo 2 claxoane si injuraturi.
Am vazut ca TIS-ul mentioneaza ca defect frecvent un boltz de pe cutia de viteze.
Intreabrea este de ce pe Astra H nu agata deloc si intra usor in toate vitezele ca doar cutia si timoneria este identica.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu jocurile din nuca le-am rezovat cu o bucata de teava de PVC (tub de racord pentru instalatile de apa), pe care am taiat-o si am smirgheluit-o pana a ajuns la cotele interioare ale bratului cilindric al timoneriei din habitaclu (am scos maneta cu nuca din splint si am bagat apoi bucata de tub intre bratul cilindric al timoneriei si nuca si am gresat locul cu pricina cu vaselina spray). A iesit una bucata timonerie fara jocuri, insa cateodata se preiau vibratiile timoneriei din compartimentul motor si se aude in habitaclul masinii. Maneta intra acum mult mai bine in viteze si sta teapana.
Aceasta este teava bruta, neprelucrata (se taie bucata cilindrica superioara cu diametru mai mare si apoi capatul exterior al bordurii de sus (sus va ramane o mica bordura pentru a putea sta apoi pe bratul timoneriei), apoi se smirgheluieste interior (diametrul interior) pana va intra in nuca. Diametrul exterior se potriveste in brat fara smirgheluire prealabila):
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Tubul pvc neprelucrat arata cam asa:

  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ar fi de mentionat cateva lucruri:
-cutia F23 are timonerie pe cabluri iar reglarea acesteia se realizeaza blocand maneta in pozitie centrala cu un bolt care intra prin bucsa blocand maneta.Daca folosesti tub de PVC gaurile prin care intra boltul nu mai exista facand destul de grea reglarea necesitand o a 2 a persoana care sa tina maneta si deobicei nu prea reuseste sa o tina fixa Smile
La cutiile cu timonerie pe tije (cum ai si tu) nu impiedica cu nimic reglarea pentru ca boltul de blocare se afla langa maneta.
-sa nu se exagereze cu materialul folosit ca adaos pentru ca in acest caz maneta devine prea teapana iar in caz de miscare stanga-dreapta acesta nu mai revine in pozitie centrala iar schimbarea vitezelor devine incomoda trebuind sa "le cauti".
Cert este ca "bucsa" (asa ii zic eu ) nu are niciun cod pe ea negasindu-se nicaieri livrandu-se doar "cu totul".
O bila neagra pentru Opel din simplul motiv... cat sa tina un plastic?
Oricum am rezolvat problema si acum intra "perfect" in viteze.Pun ghilimele pentru ca fata de Octavia sau Golf...
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pentru bucsa schimbator incercati la reprezentanta se pare ca este 58 RON... cam scump pentru o bucata de plastic...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR