Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Corect!Se face schimbul termic.Agentul de racire din motor este inlocuit de cel rece din radiator, care incepe sa absoarba energia termica,apoi ciclul se repeta.Cei care au impresia ca scotand termostatul vara au o racire mai buna,raman doar cu impresia.Curba temperaturii urca mai incet,dar sigur,ori nici motorul mu mai lucreaza in parametrii termici optimi calculati,exemplu 89-95 grade.
In cazul tau,iti creste si consumul,nu mai spunem de discomfortul habitatului...
Vezi ca mai "nou",se schimba numai termostatul propriuzis,nu tot blocul,cu carcasa,cum au marea majoritate pe piata,mult mai scump.Se scoate prin impingerea spre interior a celor 2 aripioare de fixare,cu un spitz,apoi rasucesti si eliberezi.Tot asa se introduce si noul termostat.Nu apesi prea tare,doar cat sa treaca de umarul de fixare.In pachet ai si garnitura tip O-ring,daca nu,o cumperi si pe aia,e 1,99 ron.Succes!
Skip ads

  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
DAR LA MODELUL ASTA DE MOTOR TERMOSTATUL E UNDEVA DUPA CUTIA DISTRIBUTIEI DIN CATE AM INTELES SI E CAM GREU DE AJUNS LA EL , TREBUIND MAI INTAI SA SE DEA JOS CEL PUTIN CAPACUL DE LA DISTRIBUTIE, DACA NU CHIAR TOATA.., DACA NU MA INSEL? aa...si la mine da caldura , nu e niciun discomfort .., doar consumul poate, dar nus', is obisnuit cu el asa ori poate el[termostatul] nu functioneaza de asta vara si abia acu am observat, de asta sunt obisnuit cam cu acelasi consum .. Rolling Eyes
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Dai jos capacul de la distributie si cu o cheie tubulara, prin gaurile pinionului, desfaci suruburile de la termostat. Se poate cu o mica ambitie. La mecanic daca te duci, ei dau jos distributia........doar nu pe banii lor!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu exact,cei care au mai "comis-o" pe tipul asta de motor,te-ar putea ajuta.In principiu,motorul seamana cu al meu,difera aranjarea (la mine este longitudinal) si capacitatea.Probabil exista si solutia de a nu demonta distributia.
Skip ads

  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Pai tocmai asta ziceam. Cu ambitie si rabdare, se poate fara a demonta distributia.
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
la o prima vedere e aproape identica aranjarea!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Si in TIS spune ca se demonteaza doar capacul distributiei,partea din spate(?)

Si mai observ ca este mai simplu,fara aripioarele de fixare de care vorbeam mai sus,efectiv doar extras si schimbat
  • adongion

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2003 18
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2008

  • Mesaj Privat
unde este clapeta care deschide caldura in vectra c,
Skip ads

  • adongion

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2003 18
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nu baga caldura vectra c ,am verificat termostat,filtru polen,antigel este,doar clapeta care deschide caldura poate nu merge destul,butonul de pornit caldura\rece merge face un bazait acum nu stiu daca si actioneaza ceava,dar nu stiu unde este clapeta,poate are cineva poze.multumesc.
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
cum ai verificat termostatul ? de obicei nu prea are treaba caldura cu termostatul , la mine termostatul merge ''in suturi'' adica ,cand vrea Smile dar caldura baga slava domnului
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Motorul are 2 circuite de racire,mare si mic.Cel mic este pompa-motor-calorifer,cel mare este pompa-motor-calorifer-radiator frontal.Cel care face legatura intre motor si radiatorul frontal,este termostatul.La pornire,termostatul este inchis.Cand agentul de racire ajunge la temperatura de deschidere a termostatului,acesta se deschide,agentul rece din radiator intra in circuit,inlocuit de agentul fierbinte din motor,temperatura agentului astfel combinat scade,termostatul se inchide,si tot asa,ciclul se repeta,mentinand temperatura motorului in plaja de lucru,spre exemplu 92*-95*.Cand totusi schimbul termic nu reuseste sa tina temperatura sub 95*,atunci intra in actiune racirea mecanica,ventilatoarele frontale,care pot avea mai multe trepte.Deci lucrul termostatului, ciclic este normal.Un termostat blocat pe deschis,ar permite circulatia permanenta a agentului prin racitor(radiator),iar temperatura motorului,implicit a agentului , s-ar ridica foarte greu, in zilele friguroase,mai ales in conditii conditii de mers.Implicit,temperatura caloriferului ar urca greu,deci si caldura in habitaclu "yok"...Invers,un termostat blocat pe inchis,nu mai permite racirea motorului,temperatura urca,fierbe motorul cum se spune,iar mai grav,mai auzim si de o garnitura de chiulasa...
Concluzie,atata timp cat incalzirea in habitaclu este asigurata de agentul de racire,termostatul are cel mai mare cuvant de spus! Smile
Doar la Oltcit n-are treaba...
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
inteleg si eu cum functioneaza termostatul. Daca ar fi exact cum zici tu , inseamna ca atunci cand stai pe loc datorita faptului ca motorul se incalzeste mai greu si caldura in masina sa vina mai greu cand in realitate nu prea are treaba. la mine termostatul era blocat pe deschis si temperatura agentului termic abia urca uneori pe la 80 de grade dupa multi km, iar dupa spusele tale ar fi trebuit sa zgribulesc in masina Smile dar adevarul e ca temperatura in masina era cum vroiam eu! si toate acestea in zilelea alea friguroase .
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ia mai citeste o data:
micky001 a scris:Un termostat blocat pe deschis,ar permite circulatia permanenta a agentului prin racitor(radiator),iar temperatura motorului,implicit a agentului , s-ar ridica foarte greu, in zilele friguroase,mai ales in conditii conditii de mers.

Daca stai pe loc,temperatura normal ca incepe sa creasca,dar in miscare,la un minus 2 grade,daca tie-ti ajunge la 80 de grade temperatura motorului,sunt 3 explicatii: -ori termostatul lucreaza ... foarte puturos,ori racirea motorului tau este pe aer,...ori numele de David Copperfield iti este cunoscut... Smile
Nu polemizam pe tema termostatului,ti-am explicat doar principiul de functionare.Ori nici nu l-am inventat eu,nici nu-l am la vanzare.Mai cauta la problemele cu caldura in habitaclu,si ai sa vezi ca toti ori sau lovit de un calorifer infundat,clapet distribuitor caldura proata functionare ,ori... termostat blocat pe deschis.Ultima este cea mai frecventa motivatie.
Discutii ca : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=39437 ,ori https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=77300 , sunt garla pe aici,ori prin alte forumuri auto.Oare toti ne inselam? Smile

Ia ,mai "sapa" un pic : http://www.crankshaftcoalit...mostats_explained ...
  • adongion

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2003 18
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2008

  • Mesaj Privat
a desfacut cineva clapeta care deschide cald/rece si cum se ajunge la ea.daca sunt si poze este si mai bine Smile este vorba despre vectra c din 2003,motor 18
  • crisstyan28

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Buna,
Sper sa gasesc un raspuns aici ca nu mai stiu ce sa mai schimb Sad
Am un astra g Y20dth, si de anu trecut mi-a facut figuri cu caldura, apa crestea normal la 90 dar caldura deloc. Am dus-o la un mecanic care mi-a schimbat termostatu, dar nici un rezultat. Mi-a zis ca face presiune in borcan si e de la qiuloasa, am dat-o jos am dus-o la rectificat, am schimbat garnitura si toate garniturile ce mai erau noi, prezoane noi si surpriza tot nu am caldura Sad(. Azi am dus-o la alt mecanic si mi-a zis ca furtunele is calde pana la calorifer, mi-a desfacut caloriferul si a observat ca la electrovalva e rupta valva ce dirija caldura, a blocat-o pe un sens ca a zis ca trebuie sa bage caldura , dar nici un rezultat , apa lucra la 90 dar nimik imi da umpic dezmortit in partea la sofer dar in dreapta e rece, ce poate fii daca ma puteti ajuta...acum mi-a zis sa cumpar alt calorifer ca poate ala sa infundat cum nu a facut circuitul inainte Sad( astept un raspuns.
Va multumesc
  • ioan popa

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 1992 17d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2013

  • Mesaj Privat
intrebare am un astra 92 dissel azi am schimbat termostatul temperatura la motor pe ceas e aproape de 90 si vine aer rece in masina aeroterma merge ce sa fac cine ma poate ajuta cu un sfat bun
  • Alex V

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Salut,
Are cineva aceleasi probleme?

1) Insignia ST 2009 full option
mi se pare cam trist sa numesti Parbriz incalzit la dotari doar faptul ca se trimite aer catre parbriz..
mentionez ca masina e full option(zic eu)in afara de 4x4 si volan sport si setare sport sau touring.adica cam tot ce se poate,faruri cornering,led,piele,incalzire,navi,camera recunoastere semne de circulatie si atentionare schimb banda..ma rog..Am enumerat pentru ca mi se pare inadmisibil ca la aceste dotari Parbrizul incalzit(asa cum zice Opel) este de fapt aer directionat puternic in sus catre parbriz.(cand e selectat incalzire parbriz se inchid celelalte aerisiri..) Nu are trebui sa aibe un circuit electric de incalzire?.. la ditamai masina care e cotata~premium..

2)oglinzile electrice heliomate
cand? cum? se incalzesc stie cineva? din ce am observat chiar si pe ceata stau umede..nici urma de incalzire..

Multumesc!
  • dorusp

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2014

  • Mesaj Privat
salut am un opel vectra 2.0 dti anul 2001 si nu imi merge aerul cald iar problema este ca apa se incalzeste la motor ajunge la 90 grade in bord si se mai pierde si apa din vasul de expansiune. Poate cineva sa ajute in aceasta problema. va multumesc
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Alex V a scris:Salut,
Are cineva aceleasi probleme?

1) Insignia ST 2009 full option
Nu are trebui sa aibe un circuit electric de incalzire?.. la ditamai masina care e cotata~premium..

2)oglinzile electrice heliomate
cand? cum? se incalzesc stie cineva? din ce am observat chiar si pe ceata stau umede..nici urma de incalzire..

Multumesc!
Probabil nu-ti cunosti masina,sau nu e in stare corecta de functionare.Pe incalzire e dotata cu -Quickheat-.

Ce Quickheat?

Fluxul de aer din sistemul de aer condiționat, un incalzitor electric cu o putere nominalã de 1.000 de wați este integratã. Performanțele reale ale sistemului Quickheat depinde de echilibrul de încãrcare a bateriei autovehiculului, pornirea motorului este o prioritate de top. Elementul de încãlzire este cu motorul pornit - în funcție de interior, temperatura exterioara (<11 ° C) și temperatura apei de rãcire (<25 ° C) - a permis și de lucru complet automat. Astfel, parbriz decongelate rapid și o re-formare a ceții sau re-congelare este prevenitã. Odatã ce puterea de încãlzire a sistemului normal de încãlzire este suficientã, sistemul de încãlzire rapidã este oprit automat pentru a economisi capacitatea bateriei. -
  • jimmis

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2012

  • Mesaj Privat
am si eu o astra cu motor y20dth si am probleme cu caldura...chiar daca urc apa pana la 90 de grade(fara termostat) in masina tot aer rece imi baga...are cineva vre-o sugestie!?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR