Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Damian Vectra B a scris:tirnaveni sa sti ca prin turbina trece o "pelicula" fina de ulei ptr. a nu se gripa si o data ce se rup bucati din paleti, logic ca ajunge in baia de ulei Twisted Evil Rolling Eyes ! intradevar motorul se tureaza si daca se desfac paletii si se rup bucati din el(ca o pilitura) normal ca ajunge in baia de ulei si se distruge pompa de ulei si daca nu ma crezi maine am sa cauta pompa de ulei facuta praf din cauza turbine si am sa-i fac niste poze sa-ti dovedesc si voi cauta si turbina distrusa!
Ai folosit cuvintul "LOGIC",care se potrivea ca nuca-n perete in textul de mai sus.Ca nu exista logica,mai treaca-mearga,dar sunt greseli de continut,a principiului de functionare.Cineva ti-a atras atentia ca gresesti si tu i-ai raspuns tot gresit si cu un aer de superioritatate,greu de inteles.Google,sta la indemina,cu orice raspuns si explicatie...,intrebati-l!
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Damian Vectra B a scris:tirnaveni sa sti ca prin turbina trece o "pelicula" fina de ulei ptr. a nu se gripa si o data ce se rup bucati din paleti, logic ca ajunge in baia de ulei Twisted Evil Rolling Eyes ! intradevar motorul se tureaza si daca se desfac paletii si se rup bucati din el(ca o pilitura) normal ca ajunge in baia de ulei si se distruge pompa de ulei si daca nu ma crezi maine am sa cauta pompa de ulei facuta praf din cauza turbine si am sa-i fac niste poze sa-ti dovedesc si voi cauta si turbina distrusa!


am citit ce ai scris si mi se pare ireal... si sa iti spun de ce:
turbina are doua randuri de palete care se invart in acelasi timp dar in camere separate si sunt antrenate prin intermediul unui ax. gazele care iasa din motor invart o paleta (cea care este pe evacuare) care transmite miscarea prin intermediul axului la cealalta paleta. axul care face legatura intre cele doua roti cu palete se invarte intr-un lagar, care este cu toleranta foarte mica (adica intre ax si bucsa ce formeaza acel lagar) atat de mica incat doar uleiul (care vine pe o teava subtire sub presiune de la pompa de ulei din baie) poate patrunde in acel spatiu si in acest fel axul respectiv se invarte de fapt pe o pelicula e ulei foarte subtire ceea ce ii permite sa se invarta cu turatii de aproape 100.000 rotatii/minut (este valoarea corecta). ce se poate intampla (si este singurul loc din care poate sa apara pilitura de la turbina in ulei) grav este in cazul in care uleiul nu mai ajunge sa faca acea pelicula si atunci axul respectiv se invarte cu turatie foarte mare direct pe acel lagar si din frecare rezulta span foarte fin care se antreneaza pe teava de retur de ulei de la turbina (are 2 tevi de ulei: una de tur pe care este presiune de la pompa de ulei si una de retur pe care se scurge uleiul inapoi in baia de ueli). nu are nici o sansa ca palele chiar si daca se rup sa ajunga inbaia de ulei pentru ca daca se rup cele de pe evacuare ajung in catalizator iar cele de pe admisie ajung in intercooler (o parte se opresc acolo in fagurele acestuia) sau daca trec mai departe depinde cat de mici sunt ajung in admisie prin supape si atunci e grav ca se pot bloca acolo si iti rupe motorul sau se topesc si sunt lovite puternic de cilindrii.
asa ca daca mai scrieti informatii macar documentati-va corect in prealabil sa nu scriem prostii si sa invatam pe altii gresit.
pentru orice alte intrebari tehnice va stau la dispozitie.
cat despre masina cu probleme de viteza sunt multe variabile care pot aparea asa ca trebuie luate pe rand pornind cu circuitul de vacum apoi joc la turbina si respectiv debitmetru si EGR. succes
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Damian Vectra B a scris:cu placere si uite id-ul meu de mess: damianungureanu ca sa vb mai multe despre masina ta

Nu stiu ce ai putea sa-i zici omului despre masina din moment ce ai scris numai prosti Cauta si vei gasi!
  • Dayro10

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
nu stiu dupa cine sa ma iau in fine ms mult pentru sfaturi dar la mine nu este de vina turbina este altceva dar o sa o pun pe testar si apoi va anunt care a fost problema Very Happy
Skip ads

  • stfan

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Asculta de colegii tirnaveni si mikyboy, au dreptate!...... si mergi la tester, apoi cauti cauza.
  • florian 17

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
toata lumea se gandeste la turbina dar la ambreaj nimeni ,poate patineaza si nu merge mai mult de 140 ,la fosta mea 2.0 dth lua 130 cu a trea si ii placea ,daca ai facuto zine si noua
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
florian 17 a scris:toata lumea se gandeste la turbina dar la ambreaj nimeni ,poate patineaza si nu merge mai mult de 140 ,la fosta mea 2.0 dth lua 130 cu a trea si ii placea ,daca ai facuto zine si noua

"Taci" odata ca spui numai prostii.I-ai mai recomandat mai inainte sa schimbe filtrele ca de-aia nu sare de 130. =))
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara.Ma rog tu...Emyli91 de ce ii spui colegului sa taca? Dayro 10 nu spune si daca motorul se tureaza sau nu peste o anumita limita sa putem sti daca este de la motor sau de la transmisie.....nu mai abera tu ca poate are colegul mare dreptate .Cind spui ca nu trece de ...o anumita viteza spui si daca motorul te ajuta cu turatia ca daca nu te ajuta din acest punct de vedere e clar ..ambreiajul, daca motorul nu se tureaza trecem la ce a spus Miky...asa ca mai lasa si pe cei mai ,,incepatori,, sa-si expuna parerea ca nu esti tu ,,MOTHER OMIDEE,,sa le stii pe toate Evil or Very Mad
Skip ads

  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Bai inteligentule, daca de exemplu electrovalva de la turbina nu lasa cacuum ul sa traga de tija de la turbo, motorul se va tura pe liber pana la 4 k rpm dar nu iti va trece de 100 si ceva in veci, asta e una din situatiile posibile, insa exista n situatii in care motorul se poate tura maxim la relanti iar in sarcina sa nu traga.Daca ai ambreiajul facut varza crede-ma ca sesizezi ca patineaza pana ajungi la 130, iar daca o lasi sa se intinda, ambreiajul cuplandu-se in timp trece si de 130. Mai duce-ti-va pe la scoala, a dracu logica si fizica.Daca si tu il aprobi cand spune sa schimbe filtrele sau ambreiajul inseamna ca esti la fel de istet ca el.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Mintosule colegul cu problema de viteza nu a scris nicaieri daca se tureaza mai mult decit normal cind se limiteaza la 140km/h asa ca .....nu mai fi asa ,,inteligent,, ca sunt multe posibilitati dar ce sa ceri cuiva care se crede MAMA OMODA ..adica tu.Si apropo mergi la scoala ca stai prost cu Limba Romana partea de Gramatica
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@Damian Vectra B, ai spus numai TAMPENII.
1. Turbina TREBUIE sa aiva joc. Micut, gen 0.5mm joc total sus-jos, fata-spate si 0 stanga dreapta (cum te uiti la masina din fata). Pe baza acelui joc se centreaza axul in timpul functionarii motorului.
2. Daca se rupe axum turbinei paletele nu se duc nicaieri, poate doar bucati mici din palete care lovesc carcasa turbinei sa ajunga in evacuare sau in intercooler.
3. Dupa turbo fail intercooler-ul SE CURATA, nu se inlocuieste decat daca-i spart.
4. Cand crapa turbina SCOATE FUM MULT.
5. Spanul nu poate ajunge in baia de ulei pentru ca nu are cum. Chiar si spanul din lagare care se face in timpul functionarii defectuase a turbinei se duce in admisie/evacuare pentru ca in cealalta parte presiunea de ulei este prea mare pentru a "cadea" spanul in baie.
6. Pompa de ulei nu se strica de la atata lucru.

7. Imi este mila de mustele alea care-ti patineaza pe creier.

@Dayro10:
Mai intai spune daca masina se accelereaza si totusi nu prinde viteza -> cauza ambreiajul de cele mai multe ori.
Daca intepeneste la o anumita turatie, atunci incepi prin:
- Schimbat filtre.
- Verificat circuit de vacuum (la motorul de 2L in general sunt probleme la electrovalvele de langa baterie).
- Verificat parametrii turbo.


Dupa ce faci astia primii 3 pasi, daca nu rezolvi problema trebuie investigat mai departe.
@mickyboy ti-a dat informatii destul de utile.
  • Dayro10

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
salutare tuturor masina mea de turat se tureaza dar nu trage deci sa tureaza cam in gol am schimbat filtrele dar tot degeaba si mi se aude si rulmentul de presiune tacane rau de tot mai ales cand e motoru rece ...... abia am reusit sa ajung cu ea la 160 km/h si-a loat greu de tot foarte greu va multumesc nu ma pricep asa bine la masini
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pune bani deoparte pentru un kit ambreaj...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR