Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • bursuk23

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
am schimbat furtunu(40€original),zici ca mi-am luat alta masina,merge super fata de cum era ianainte,cand am pornito prima data a scos un ulei pe esapament,si apropo mia disparut si fluieratul,sunt destul de multumit,daca faceam asta acum 2 ani cand am cumparato eram cineva.Turometrul l-am luat tot de pe o masina diesel exact ca a mea,si tot nu merge,de unde primeste turometrul revolutiile motorului , nu din alternator eu asa am invatat(am studiat electromecanic-auto si mi-am luat si diploma),intreb in caz ca stie cineva inainte sa-l dau jos ca e ffff rau bagat,oricum va multumesc pt sfaturile date
Skip ads

  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
urmeaza pasii colegului @ahappyuser il cunosc personal si stie ce vorbeste pot sa spun ca este expert in x17 dt si turometru l-ai calibrat cand l-ai pus pe masina? Adica ceasurile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@B79KHR
Multumesc pentru aprecieri, nu sunt eu expert (as vrea eu sa fiu...). Embarassed

@bursuk23
Semnalul turometrului ar trebui sa-ti vina din alternator, asa e conceput constructiv la motoarele diesel. Alternatorul e jos de tot (apropo, ar fi bine sa-ti pui un scut motor, altfel sare zapada si apa in el) mai exact e sub pompa de servo-directie. Se demonteaza destul de greu (are pompa de vacum pe el), si se poate scoate numai intr-o anumita pozitie si numai pe la semiaripa dreapta, mai multe detalii gasesti aici : https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20 vezi post-urile mele incepand cu cel din Sam 04 Feb, 2012 10:23 pm.

Daca te apuci sa-l repari, fa-i o reparatie de calitate la un electrician bun ca e mare deranjul daca trebuie sa-l demontezi/montezi de mai multe ori la rand.
  • bursuk23

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
am omis sa spun ca eu am schimbat ceasurile toate ,si nu am calibrat nimik, ce trebuie sa calibrez? , si ceasurile care le-am pus sunt de pe o masina exact ca a mea(diesel),si nu cred ca o saipun deocamdata scut ca aici unde sunt eu(spania) nu ninge.Casnd am schimbat ceasurile am scos acul acela de la turometru(daca se chiama ac),si cred ca atunci sa intamplat un fenomen ciudat nu stiu dar de cand am masina (2 ani),turometrul nu mia mers.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cand opresti motorul acul turometrului cade pe zero ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
Semnalul turometrului ar trebui sa-ti vina din alternator, asa e conceput constructiv la motoarele diesel.
Nu generaliza!Nu toate "motoarele diesel",au acel tip de concept(proiect).Sunt altele,care difera...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da si tu ceva exemple, la concret.
  • bursuk23

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
da acul turometrului cade pe zero atunci cand opresc motorul.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu totusi suspectez alternatorul, fa-i o masuratoare la curentul care-l da la 10min dupa pornire.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Da si tu ceva exemple, la concret.
Modele de diesel mai vechi aveau senzor de turatie pe pompa de injectie, modelele mai noi au senzor pe coroana volanta care are dublu rol,de pozitie vibrochen si de turatie motor.Citirea turatiei din alternator este relativ de generatie veche,o avea si anticul camion Raba.Exemple mai pot fi date...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
'Modele de diesel mai vechi aveau senzor de turatie pe pompa de injectie' - asta implica o pompa de injectie cu electronica de comanda pe pompa, iar asta e valabil la Opel cu motor diesel incepand cu anul 1996 si motorul 2.0DI de 82cai sau cel 1.7TD 68cp fabricat de GM incepand cu anul 1994.

Motorul Isuzu 1.5D(TD)/1.7D(TD) nu are pompa de injectie cu electronica si isi ia turatia de pe alternator, acesta a fost modelul de baza la motoarele cu pompa de injectie fara electronica de comanda si care aveau constructiv turometru in bord.

Merci de informatii (motoarele astea mai noi au evoluat si eu am cam ramas in urma cu tehnologia). Si nu stiam nici ca Raba avea turometru. Smile
  • bursuk23

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
salut,imi cer scuze ca nu am mai intrat,maine vrau sa schimb uleiul,am luat filtru mann , ulei sintetic 5w40 , si un flush sa-l pun inainte sa schimb uleiul , stiti cumva cati litri de ulei intra 5l ? . alternatorul cred ca ma lasa de tot , incarca 12,04 , s-ar putea sa-mi omoare bateria mai e si noua , vreun sfat da unde sa iau un alternator la mana a doua? , la ce banii se vinde unul? . mai am cativa prietenii tot cu opel vectra totii au schimbat alternatoare .
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
5l fix de ulei motor cu tot cu filtru, asta daca ai scurs tot uleiul. Daca nu l-ai scurs pe tot, 4.7-4.8l ulei de motor.

Alternatorul trebuie sa incarce peste 13V, du-l la reconditionat... Va trebui sa-i faci o reparatie capitala daca ai joc la rulment sau ai periile prea uzate.

Un alternator la mana a 2-a gasesti numai la dezmembrari (aici pe forum cine-l are nu-l vinde, il tine pentru el) si numai daca al tau e praf (va trebui sa cauti unul de 100Amp, parca tu ai A/C si astea-s mai rare...). Nu stiu care mai sunt preturile, dar cred ca poti sa negociezi un pret corect ca nu se potriveste pe alta motorizare si motoarele astea 1.7TD sunt mai rare, nu prea exista cerere.

Asa-i la cei cu alternatoare Hitach, alternatoarele astea nu tin daca folosesti piese aftermarket iar la cele originale nu te poti baga ca sunt groaznic de scumpe.
  • krami

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Olt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Eu sunt de parere, din experienta cu alternatoarele de Opel, ca decat sa iei unul second (f.f.f. vechi) mai bine faci un efort si iei nou. Daca e de 70A scapi relativ ieftin. De reparat, iar mai e o problema cu alternatoarele astea de compatibilitate a pieselor. In orice caz, du-te in Slatina la Zahana, langa terasa Algrup, este un baiat Mihai foarte bun electrician auto. Spui ca te-a trimis Cristi si te poate ajuta
  • bursuk23

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
ms pt sfaturii,o sa vad unde gasesc unul,da am a/c , am schimbat si uleiul azi , poate daca rezolv problema cu turbo mi se rezolva si problema cu turometrul
  • bursuk23

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
a-si sschimba opelul care il am acum cu unul din anul 2000 pe benzina , ca sa pun gpl pe el , ca am un gpl nou pe dacie , si asi vrea sa-l pun pe opel oare so putea? . opelul acesta este si mai nou si are si mai multe chesti fata de asta care il am eu.Azii-am schimbat saboti de la frana de mana ca nu tinea deloc,am luat de pe un vectra 2002 si s-au numerit perfect,am schimbat tot saboti,arcurii tije tot,imi place ca frana de mana e pe sabotii , iar cea de picior e pe placute de frana .
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cum sa fie frana de mana pe saboti si cea de picior pe placute? spatele ori are saboti si tamburi ori placute si discuri Smile

Edit: Si nu, nu o sa se potriveasca instalatia aia GPL decat daca dacia avea injectie multipunct sau daca motorul pe care vrei sa-l pui are injectie monopunct.
  • bursuk23

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
daca spun ca frana de mana e pe sabotii si cea de picior e pe placute,cel putin la masina mea e asa ca decat ce am schimbat sabotii,nu stiu daca pot sa postez poze sa te convingi
  • bursuk23

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 17
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
fi atent BV19MAX , dai etrierul la o parte cu placutele de frana (are 2 suruburi in spate) , apoi discul de frana are un surub(care se desface cu surubelnita) este situat in fata intre gaurile de la pezoane,desfaci surubul , apoi iese discul de frana si o sa vezii sabotii de la frana de mana(doi la o roata).Frana de mana nu are nici o traba cu placutele de frana si cu etrierii .se pot posta fotografii?cum?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Apesi pe "Adauga o imagine" din partea de jos a campului pentru text.
Eu iti spun ca la mine, la Astra G am discuri pe spate si frana de mana este tot pe placute. Are un levier care actioneaza direct pistonasul.
Chiar sunt curios cum arata la tine de ai 2 sisteme diferite pentru franare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR