Ai uitat parola?


  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa ce am observat ca mi-a crescut consumul am pus testerul si se pare ca sonda lambda 1 a luat-o razna (Z12XEP Corsa D 92.000 km condusa mai mult in oras in mod mai economic)

sau problema e in alta parte?
in grafic turatia motorului e impartita la 100, in rest scala este 1:1 pentru restul valorilor

Vreau sa studiez problema zilele astea si nu stiu cu ce sa incep. Sa ma pregatesc deja pentru o noua sonda?
Initial amestecul sarac raportat de sonda m-a dus cu gandul la aer fals, dar aparent nu asta e problema.
Sonda 1 pare praf, timpul de reactie practic nu prea exista, nu vad ce alta problema ar determina raspunsul asta din partea ei.
STFT-ul e pe 25% de cand pornesc motorul si scade doar la decelerari.
In acest timp sonda 2 nu scade sub 450mV si a urcat progresiv pana pe la 520mV.
Acesta e linkul cu fiserul csv live
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
vreo 4 zile in urma imi daduse P0131 cand am pus contactul, la pornire sau in mers nu am avut eroare, iar dupa ce am sters-o nu a mai aparut alte erori, doar comportamentul de mai sus
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa o saptamana in care nu am mai mers cu masina, am inlocut sonda 1, acum totul a revenit la normal, ba chiar motorul trage mult mai bine. Pana a devedit prea evidenta problema, sper ca sonda defecta nu a afectat prea mult catalizatorul . Fagurele din catalizator arata curat, cat se poate vedea pe gaura sondei.
Pe sonda veche nu era decat un strat subtire si negru de funingine care se curata usor, nu e calamina sau ulei.
Nu am toba afumata deloc, nu am consum de ulei doar ca dupa ce am schimbat sonda, i-am dat forja vreo 30km si a aparut un stat foarte fin de funingine.
  • gimims

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Z17cdti din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua, dupa inlocuirea sondei lambda 1 cu una bosh(SH) este ogligatoriu reinvatarea ECU cu noile valori ? (deconectat bateria 30min, pus contact 30 secunde etc.


Va multumesc
PS Daca nu am facut cele sus mentionate m/ai poate aparea din nou eroarea P0130
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 1,025
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Lambda 1 pt mine este bosch 0 258 006 176 la Z12XE?
Ngk avem cod?
W0L0HAF681G047313.
Multumesc
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. La schimbarea sondei lambda 1 trebuie deconectată borna de la baterie?
  • ady_maka

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2014

  • Garaj Mesaj Privat
@ Maryo78 ; nu trebuie deconectata bateria,doar motorul oprit Smile. Daca ai erorare stocata ar fi bine sa o deconectezi sa se stearga.
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc ady_maka, maine o duc in service si vroiam sa fiu sigur cum se procedeaza.
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Am schimbat ieri sonda lambda in service, dar in seara asta cand am plecat la un drum scurt a reaparut iarasi motorasul in bord. Am facut testul cu pedala si mi-a dat eroare P0130, ce poate fi si la sonda asta noua Bosch, pe acelasi cod ca si cea veche ?
  • ady_maka

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Pai si cei de la service au verificat/masurat firele de la mufa sondei? Tu pe care ai schimbat-o,dupa cod e prima cea din fata masinii.
"Holes in exhaust allowing unmetered oxygen into exhaust system
Unmetered vacuum leak at the engine"
Sau poate chiar e defecta sonda noua. Schimb-o cu una noua si vezi daca mai face asa
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Ce-a veche s-a indoit de la un mic accident,si nu mai putea fi folosita. Am cumparat una noua din magazin Bosch pe acelasi cod cu cea originala.
Cei de la service nu aveau nici cheie speciala pentru a desface vechea sonda, au taiat firele de la cea veche, au dat scutul din fata catalizatorului jos pentru a o putea desface cu o cheie fixa,ce sa mai spun de masurat... Si e un service vazut bine aici in Bacau (Nerado).
Azi dimineata am decuplat bateria si am scos mufa sondei si am dat cu spray de contacte,dupa o ora am pus totul la loc am pornit facand un drum de vreo 6 km si din fericire nu s-a mai aprins martorul in bord. Sper sa nu se mai aprinda de-acum inainte.
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Din păcate a reapărut iarăși eroarea p0130. Am pus-o pe tester și apare ca nu-i prezenta 0.
  • aauto

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Aveti vreo sugestie cum as putea scoate sonda lambda am dat de nenumărate ori cu degripant dar nimic... In momentul asta am distrus sonda de tot, încercând să fortez cu o cheie de 21 (bujii lunga) dar fără succes.
Am incercat demontarea catalizatorului de tot, dar suruburile de jos de la flansă nu sa desfac si mi tare teama sa nu de rupă si alea...sau flansă.
Mai am vreo sansă să salvez sau să mă reorientez spre un alt catalizator.
Mulțumesc frumos celor care vor incerca sa mă ajute...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Eu cred ca se recupereaza insa probabil de catre meseriasi care
au mai avut de a face cu sonde intepenite (incalzire cu autogenul sau inductie).
Observ ca la baza sondei, pe carcasa galeriei exista o crusta
groasa de rugina, ar fi trebuit curatata - intra si cheia si degripantul mai mine.
Nu ne-ati spus daca ati masurat incalzirea la sonda.
  • aauto

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Nu funcționa încălzirea, pana aproape de cap avea continuitate după care nimic...probabil era ceva in interior rupt, de aceea am și maltratat-o.
Problema este că s-a stricat hexagonul, am incercat cu o dalta dar nimic,și mi-e teama momentan sa nu fisureze și galeria/catalizatorul.
  • aauto

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Am scos azi sonda veche, a trebuit încinsa dar din păcate filetul in catalizator s-a stricat,am incercat prin nenumărate metode să-i facem alt filet dar fără succes.
Așa că dacă nu am fost mulțumit să sting martorul ,acum sunt obligat să cumpăr catalizator care observ că de găsește foarte greu, pare a fii foarte căutat ....
Mulțumesc colegilor ptr sfaturi...
  • danzog

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
@aauto:
Filetul sondei lambda1 din catalizator se rectifică cu tarod cu pas pt. bujii în chiuloasă de Dacie 1300 (probabil de 16mm-nu mai știu sigur).Eu am rectificat filetul sondei lambda 2 cu un astfel de tarod în țeava de evacuare gaze arse și presupun că filetele ambelor sonde sunt identice.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Revin cu mențiunea că tarodul pt. rectificarea filetului sondei lambda s-ar putea să fi fost de 13,8 mm cu pas filet corespondent bujie Dacia 1300.
  • aauto

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2012

  • Garaj Mesaj Privat
danzog a scris:@aauto:
Filetul sondei lambda1 din catalizator se rectifică cu tarod cu pas pt. bujii în chiuloasă de Dacie 1300 (probabil de 16mm-nu mai stiu sigur).Eu am rectificat filetul sondei lambda 2 cu un astfel de tarod în teava de evacuare gaze arse si presupun că filetele ambelor sonde sunt identice.


Multumesc frumos.
Am incercat rectificarea filetului, tarodul este de 18 cu 1,75 ; s-a chinuit strungarul ieri vreo 4 ore dar din păcate fara succes, a fost filetul mult prea mâncat .
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Cred ca filetul este intr-adevar M18 dar cu pas 1.5.
Exista bucsa de reparatie link , sau iti poate confectiona una.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata