Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • andreiursan

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Azi m-am uitat la lantul de la distributie. Am atasat o poza cu motorul pe liber, am rugat un prietem sa traga cu ambele maini de lant care s-a departat cu cel putin 1 mm . Am atasat si o filmare cu motorul in treapta a doua si frana de mana trasa. Ce spuneti, e timpul pentru inlocuirea distributiei? Am vreo 150 000 km la bord si nici o informatie daca distributia a fost schimbata, vreodata. Multumesc anticipat.
Link cu filmarea :
Web Page Name .
  • andreiursan

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Adaug un video cu motorul meu la relanti.
https://drive.google.com/fil...view?usp=drivesdk .
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 269
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
@andreiursan
La ce fel ridici lantul cu doua degete, e de schimbat.
Vezi sa nu iti pierzi motorul pe drum, danseaza cam mult la relanti Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,978
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In prima poza vad lant cam nou dupa culoare, probabil schimbat. De asemenea pinion evacuare cu urma pe el de genul lant sarit, zgaraiat urat. Axul came evacuare este gri si admisie negru, probabil s-a rupt in doua datorita distributiei care era balalau si s-au desurubat semicuzinetii ax came.
Lectura placuta :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6863
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136520
Mai cauta si tu discutii.
  • andreiursan

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
O intrebare "prosteasca": se poate inlocui sonda lambda 1 cu o sonda lambda 2? Macar de proba?
Intreb asta deoarece arata identic (doar partea "gofrata" e mai scurta), firele au aceleasi culori, mufa se poate mufa, doar ca e firul mai scurt (dar se poate prelungi).
A testat cineva asta?
Multumesc.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
A, uitasem: incalzita cu o lampa cu gaz se comporta exact cum am citit pe alt post ca se verifica lambda 1:
Scoate intre aprox. 50mV si aprox. 900mV, cu scadere lenta spre zero (3-4 secunde, nu am cronometrat exact) cand iau flacara.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 269
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Se pot interschimba, numai sa iti ajunga cablul, ca in rest sondele sunt la fel.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ideea era ca am citit diferite postari in care se spunea ca sonda 2 ar fi mai lenta la citirea fluctuatiilor gazelor din evacuare fata de prima.
Firele se pot prelungi cu cele de la una defecta, nu e problema.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 269
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Fluxul si compozitia gazelor sunt altele dupa catalizator. De aceeia sonda 2 are un grafic diferit fata de prima, parand mai lenta.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru lamurire. Am facut inlocuirea (cu prelungirea firelor, normal) si pare sa mearga ok. Mai ramane sa rezolv cu porcaria de aerisire, care m-a disperat, nu imi reuseste deloc.
  • Al3xandrU

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Domnilor ca o concluzie dupa ore intregi de citit, in caz ca cineva mai are nevoie de aceasta informatie ca mine:
motor Z10XE foloseste urmatoarele sonde (de la BOSCH)
AGILA
inainte de catalizator: 0 258 006 171 (sonda de reglaj)
dupa catalizator: 0 258 006 172 (sonda de diagnoza)

CORSA
inainte de catalizator:0 258 006 170 (sonda de reglaj)
dupa catalizator: 0 258 006 172 (sonda de diagnoza)

Faptul ca ca primele 9 cifre sunt identice, au starnit putin curiozitatea inginerului din mine. Dupa ceva cautari concluzia este: ATENTIEEEEE....e de fapt aceeasi sonda(imediat vin si cu argumentele).
Intre ele difera doar lungimile cablurilor si (poate) mufele. Deasemenea BOSCH a scos sonda in versiune fara mufa si cablu mai lung ca sa o adapteze fiecare (codul este: 0 258 986 615)
Pentru al' de Toma Necredinciosul aduc acest document:
https://aa-boschap-ru.resour...ors_2016-2017.pdf

Deasemenea cine vrea sa faca putin capu' mai mare , o lectura aici nu strica (chiar explica multe si e un "must" daca vrei sa te apuci de astea):
http://aa-bosch-ecat-ap.res...alogue%202013.pdf
un punct important pentru aia care dau cu spray pe mufele lor:
" As the sensor receives reference air through the connection cable, the use of cleaning/greasing fluids at the sensor plug connection is not permitted."
Aaaa.... si: "Important: Under no circumstances, must the cable be soldered!"

Varianta universala cu 615 la coada se vinde cu aprox. 50lei mai ieftin, daca ai chef de munca si iti lipsesc banii.

Am scris toate astea deoarece mi-a picat sonda 2, azi, dupa 230.000km (norocosul de mine) si mi-a luat ceva timp sa ma dumiresc de care sa pun, cat ar costa si cum se verifica.

@dancuciureanu sa traiesti sanatos, distributia mea te saluta. Inca merge de la 141.000km cand ai schimbat-o. Apropo....te mai ocupi cu asta ca vreau sa mai tin masina? Smile
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,169
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Exact, referinta de oxigen este luata prin interstitiul (microscopic)
dintre conductori si izolatie, motiv pt. care mufa nu se curata (sau se
curata cu atentie) cu solutii ce pot ajunge sub izolatie, iar papucii se
fixeaza doar prin sertizare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,978
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pastreaza masina, mica la parcare, ieftina la intretinere, consum ok, te pot ajuta cu orice. La piata de azi nu face mare lucru ca bani, de rezerva sau drumuri mici, proaste sau carat orice ca e mai vechitura si tot o tii.
Multumim pentru coduri si specificatii, mai erau pe undeva dar si gogu intra in ceata plus reclamele.
  • Al3xandrU

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Mai revin cu o remarca, poate utila..... poate nu
Tot cautand in catalog, am observat ca sonda universala (fara mufa - cod: 0 258 986 615) inlocuieste deasemenea si sonda de la fiat 1.4 benzina (cod: 0 258 010 046)
Treaba ar fi ca aceasta, din urma, e cam la jumatate de pret (~140lei ) fata de cele pt. OPEL.
Toate sunt produse de BOSCH....
Deci daca cineva inceraca vreodata.... poate impartaseste cu noi. Smile

@therealovy77 cred ca ar fi util sa ne spui cum ai prelungit firele cand ai schimbat sondele intre ele , te rog. Poze daca ai ar fi ideal ! Razz
Sincer ma cam mananca palma sa risc 140lei pe aia de fiat
  • Al3xandrU

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Hai ca revin tot eu..... pt ca nu as fi dat nici in ruptul capului 520lei pe 2 sonde cu codul corespunzator pt Z10XE, am scormonit o gramada prin documentatia de la BOSCH. Concluzia e ca zonda universala , cu 615 , in coada.... inlocuieste o gramada de sonde specifice. Prin urmare am cautat-o pe cea mai ieftina: 0 258 006 392 se potrivea parca la Seat. Am taiat mufele si schimbat cu ale mele si treaba merge brici de mai bine de o luna fara cod de eroare. Am verificat si semnalul de iesire grafic si e ok.

Costul e de 120lei / buc.

Pentru legat firele am folosit un conector in forma de teava(de la Dedeman) , care a fost deformat cu patentul pe toata lungimea de 10mm. Peste care am pus tub termocontractil. Totul vine imbracat in protectia siliconica originala cu care vine sonda. Treaba e simpla, mai ales ca firele au aceleasi culori fiind acelasi producator.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 507
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu mai scap de P0170. După resetarea ECU mai apare si P0130. Am întreprins recent curătare EGR, throttle-body, debitmetru, schimbat ulei. Chestia e că erorile apar după schimbul de ulei. Am pus ieftineala aia de GM 10W40, asa, ca să curăt amestecătura de după completările succesive de peste an... M-am gândit să înlocuiesc sonda lambda, prima, cea de pe catalizator. Am văzut undeva pe forum, nu mai stiu unde, că nu mai am timp deloc în ultima vreme, că merge si de Logan. Îmi zice un prieten "agilist" că are el una de Logan si o cumpăr de la el. Acum, după ce am demontat-o pe aia veche observ că sunt diferente semnificative între ele că formă. La conector nu-i bai, că tai firele si pun mufa originală. Rugămintea mea este, dacă e pe forum careva care a mai pus sonda de Logan pe Agila, să-mi dea undă verde să schimb...
Pun niste poze, relevante, cred... Funingine multă, uscată, neagră, pe sonda veche. Astept si sfaturi in ceea ce priveste o eventuală curătare a sondei vechi si reutilizare, face inadecvată cea de Logan.
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
salut.
eu am incercat invers. am pus la logan 1.4 sonda de la agila 1.2 si a mers fara probleme. testarea a fost facuta pt. ca nu puteam sa scap de LTFT-ul de -28 la logan.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 507
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Până la urmă i-am mai dat o șansă sondei vechi și am tinut-o o noapte într-un păhărel cu apă în care am dizolvat niste sare de lămâie. Am ars-o un pic la aragaz și am remontat-o. După ce am încălzit bine motorul și am accelerat scurt de câteva ori cam la 3000 tot/min. nu mi-a apărrut nicio eroare dar nici la resetarile anterioare nu apărea eroarea 0170 decât după vreo 20-30 km parcursi iar martorul de noxe apare de obicei după mai multe porniri și drumuri scurte.
Ce mi-a atras atenția în mod deosebit este faptul că după ce scot bușonul de ulei, imediat ce opresc motorul, se observă cum fumegă efectiv în capacul axelor cu came. Uleiul e prost, cum spuneam, Genuine GM 10W-40, stiam, am mai pus asemenea ulei... Niciodată însă nu a fumegat așa. Eu știam că pe ăsta nu-l contraface nimeni. Problemele au apărut imediat ce am schimbat uleiul. Aveam Castrol înainte dar completasem cu GM, era un amestec. Acum, cu GM aruncă funingine pe tobă nu alta. Rămâne negru pe jos, în parcare când turez mai tare. Îmi consumă ulei mașina, are nevoie de schimbarea simeringurilor supapelor sau segmentare, nu știu...Văd după ce schimb uleiul cu ceva mai bun și revin cu o concluzie.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 507
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Până la urmă i-am mai dat o sansă sondei vechi si am tinut-o o noapte într-un păhărel cu apă în care am dizolvat niste sare de lămâie. Am ars-o un pic la aragaz si am remontat-o. După ce am încălzit bine motorul si am accelerat scurt de câteva ori cam la 3000 tot/min. nu mi-a apărrut nicio eroare dar nici la resetarile anterioare nu apărea eroarea 0170 decât după vreo 20-30 km parcursi iar martorul de noxe apare de obicei după mai multe porniri si drumuri scurte.
Ce mi-a atras atentia în mod deosebit este faptul că după ce scot busonul de ulei, imediat ce opresc motorul, se observă cum fumegă efectiv în capacul axelor cu came. Uleiul e prost, cum spuneam, Genuine GM 10W-40, stiam, am mai pus asemenea ulei... Niciodată însă nu a fumegat asa. Eu stiam că pe ăsta nu-l contraface nimeni. Problemele au apărut imediat ce am schimbat uleiul. Aveam Castrol înainte dar completasem cu GM, era un amestec. Acum, cu GM aruncă funingine pe tobă nu alta. Rămâne negru pe jos, în parcare când turez mai tare. Îmi consumă ulei masina, are nevoie de schimbarea simeringurilor supapelor sau segmentare, nu stiu...Văd după ce schimb uleiul cu ceva mai bun si revin cu o concluzie.

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




FB/CO YT/CO TWTR/CO IG/CO