Ai uitat parola?


  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
La Agila la (primii) 30.000 Km trebuie schimbat uleiul din cutie. Uleiul are doar un cod proprietar Opel, dar se poate folosi orice ulei sintetic 75W90.

Atentie - Agilele noastre fiind SH nu se poate sti daca proprietarul anterior a facut schimbul.

Eu am luat masina sub 30.000 km. Cand am vrut sa schimb uleiul (acum 2 ani) mi s-a spus ca "la Opel nu se schimba uleiul de transmisie".

Acum m-a lasat un rulment - asta m-a costat 15 mil. lei vechi si m-a tinut 3 saptamani fara masina. Poate si faptul ca nu am schimbat uleiul a avut o influenta.


Ultima modificare facuta de Adrian P. la Lun 29 Jan, 2007 5:34 pm
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Te referi la uleiul din cutia de viteze. Cum iti dai seama daca trebuie schimbat. Se schimba greu?

Si vreau sa te mai intreb ceva acum referitor la schimbatorul de viteze. Deci, in viteze intra perfect nu caraie nu face nimica dar greut e mai dur , trebuie sa bagi ceva forta in maneta ca sa schimbi . Eu sunt obisnuit cu schimbatorul de la renault care era super usor si scurt. La fel e si la voi? Am mai vorbit cu cineva care avea o Corsa si imi spunea ca e la fel. Aaa la fel era si la Suzuki Wagon. Va rog spuneti-mi la fel e si la voi?
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
claudiuflorin a scris:Cum iti dai seama daca trebuie schimbat. Se schimba greu?


Asta e problema, nu-ti dai seama. Cand te lasa un rulment e cam tarziu, asa ca poate merita 1 milion si ceva (uleiul costa cam 1,2 mil lei vechi) schimbul preventiv.
  • flavius73

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Oct 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Am o mica problema,
Cind plec cu masina mai ales pe vreme rece cind schimb in viteza a treia face un zgomot suspect, nu pare ca ar veni din cutie ci mai repede din maneta.
Mentionez de asemenea ca dupa circa 3-4 minute deci dupa ce schimb de citeva ori vitezele zgomotul dispare si maneta intra bine in viteze.
Oare sa fie de vina uleiul din cutie ? Ce parere aveti ?
V-ati confruntat cu o asemenea situatie ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Eu as schimba uleiul cutie flavius73, as pune original sau ceva care sa fie subtire si la temperaturi joase si as verifica timoneria de la schimbator pina la cutie (bineinteles curatat, gresat...)
Revin cu alte informatii
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Informatii cam urite la altii Crying or Very sad :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11150
Zilele astea vreau sa schimb uleiul motor si am sa vad cit costa si cel de cutie, original opel poate imi bag nasul pe acolo. Totusi e cam frig si cred ca o sa se scurga cam greu cel vechi. Al meu este la nivel, merge bine, intra in viteze fara probleme dar ma cam sperie ce vad la altii.
Cantitate ulei cutie 2,2l cu codul Opel 1940757.
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2006

  • Garaj Mesaj Privat
da ce simptome a avut cutia inainte de a te lasa? facea zgomot sau ce?
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
raduradu a scris:da ce simptome a avut cutia inainte de a te lasa? facea zgomot sau ce?


Pe mine m-ai intrebat?
Simptomul era un zgomot (huruit), la inceput mai slab, apoi din ce in ce mai puternic. Zgomotul era mai puternic in vitezele mici si in regim de frana de motor - de fapt era dependent de turatia motorului. Mi-am dat seama ca este de la cutie pentru ca la apasarea ambreiajului zgomotul disparea.
Problema cutiei de Agila (la motoarele pe benzina) este ca e de provenienta Suzuki, nefiind intalnita pe alte modele Opel. Astfel probabilitatea gasirii unei cutii second-hand este aproape nula. La fel cei de la service mi-au spus ca nu au putut gasi nici un rulment compatibil pe piata de piese auto si a fost nevoie sa fie comandat unul original de Opel.

Adrian
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Asa de tare m-am speriat incit aseara am cumparat ulei de cutie. La mine am mai spus merge perfect, intra usor 1 la 20km/h, nu am zgomote dar il schimb ! In curind post ca de obicei.
Am sa mai deschid o discutie privind ulei motor, ce spune producatorul, cum se face schimbul...tot...cu trimiteri la Corsa ca sa vedeti greselile altora...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
In TIS nu se specifica clar ca uleiul din cutie se inlocuieste la primii 30,000km sau nu am cautat eu destul... In Autodata in schimb apare scris "2.0120 Gearbox oil Drain/refill" la prima revizie de 30,000km. La urmatoarele revizii nu se mai inlocuieste ci numai se verifica nivelul/culoarea si daca sunt pierderi.
Am cautat in hirtiile pe care le am eu de la masina si acelasi lucru am gasit in "Wartungsplan" la a doua revizie a fost schimbat si pe urma numai verificat! Deci clar se schimba uleiul !
Am ridicat putin masina pe cric si am verificat nivelul, bun dar culoarea era putin schimbata, nu era perfect transparent (rosiatic) batea in maro. Ca sa fiu eu sigur am cumparat Castrol 75W90 3l ca sa mai am de completat si la treaba.
Se schimba foarte usor jos, avem buson de scurgere, pe laterala cel de nivel si il turnam pe sus pe la furtunul cu dop negru care este pentru aerisire. Intra 2,2l si se toarna pina da pe afara la busonul lateral.
Se cumpara 1m de furtun se conecteaza pe cel negru de sus si pe urma la bidon. Bidonul se fixeaza pe parbriz, sustinut de stergator. Ca sa curga mai repede se taie potin bidonul pe fund ca sa traga aer. Al doilea bidon numai se infileteaza in capacul primului ca sa nu mai chinuim furtunul sa intre in gura. Furtunul cumparat trebuie sa fie mai mic in diametru, el se incalzeste usor si ii marim putin diametrul cu un cleste de sigurante. Astfel il montam mai usor.
Busonul de scurgere are un magnet pentru a aduna pilitura.
Aveti grija ca pute ca dracu uleiul asta si mai este si toxic. Eu nu am folosit manusi si imi pare rau acum. Iti vine sa versi nu alta, si acum dupa 2 zile am in git putoarea aia.


Am discutat si cu cei din bransa si au confirmat si ei ca el se inlocuieste chiar daca nu este mentionat in TIS.
-Primul ulei este cel de rodaj.
-Uleiul trebuie sa fie perfect limpede.
-Daca este inchis la culoare (ca ala de motor) clar nu a fost schimbat la prima revizie si din aceasta cauza "pica" cutiile.
-Daca se constata ca se inchide la culoare se inlocuieste.
-Cei mai tipicari schimba uleiul la 10,000 30,000 si pe urma la intervale de 60,000km sau cind se inchide la culoare.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Mie 09 Mai, 2007 12:50 pm, modificat de 2 ori in total
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Si vreau sa te mai intreb ceva acum referitor la schimbatorul de viteze. Deci, in viteze intra perfect nu caraie nu face nimica dar greut e mai dur , trebuie sa bagi ceva forta in maneta ca sa schimbi . Eu sunt obisnuit cu schimbatorul de la renault care era super usor si scurt. La fel e si la voi? Am mai vorbit cu cineva care avea o Corsa si imi spunea ca e la fel. Aaa la fel era si la Suzuki Wagon. Va rog spuneti-mi la fel e si la voi?

Da, asa este la Opel Agila nu imi place schimbatorul, am condus si altele, am vorbit si cu altii toate sunt la fel.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Mar 20 Nov, 2007 5:49 pm
  • iongabriel

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie:
  • Masina: Agila din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
dupa cum ziceam sunt posesorul unui opel agila de putin timp,aprox 2 luni,si abia acum incep sa pun la punct cat de cat masina.in legatura cu schimb ulei cutie dupa parerea mea ar trebui schimbat indiferent de ce scrie prin cartea service sau alte pareri..spre ex eu ,si dupa ce am citit mai sus si din cauza ca intra oarecum greu in marche_arriere(?) am fost sa fac schimbul si..surpriza: ulei nu prea aveam in cutie .cred ca 1/2 l si mai era si super murdar cu depuneri super nasoale.eu am optat pt mobil 75w90...si se cunoaste,a disparut si un zgomot usor care aparea cand ridicam ambreiajul la ralanti..deci e bine sa verificati!! o zi buna ...si Craciun fericit fratilor!!!
  • crilups

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila Z10XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
iongabriel a scris:in legatura cu schimb ulei cutie dupa parerea mea ar trebui schimbat indiferent de ce scrie prin cartea service sau alte pareri..


Buna baieti, trebuie sa va anunt ca sunt nou pe forum, mai bine zis nou pe orice forum Smile dar sper sa ma descurc. Vreau sa va spun ca sunt posesor de Agila din Aprilie 2006. Masina e de 2004 si a avut 49500km la cumparare. Acum are 60000 Very Happy Din pacate am patit-o ca toti necunoscatorii: am mers fara ulei la cutie. Am avut o scurgere nu stiu cum si am mers vreo 200km fara ulei(doar vreo 200g a mai avut) Facea un zgomot infernal(adica se auzea scartait de metal) cand am ajuns cu ea la service si mi s-a spus ce am patit. Am pus ulei acum e cat de cat ok. Totusi am observat ca de la o vreme intra mai greu in viteza.Acuma poate e si disperarea mea.Totusi de atunci am facut 1500km(cu ulei Smile ).Am tot cautat la schroturi sa cumpar o cutie sa o inlocuiesc pe asta insa nu prea gasesc. Am gasit totusi la Pitesti. Problema e ca mi se cer niste date despre anumite elemente ale masinii care habar nu am ce sunt si unde se afla Very Happy. Poate ma ajuta cineva cu niste documente si indicatii a ce se afla sub capota Very Happy care sunt elementele si cum se numesc. Very Happy. Rusinos pt un baiat dar va rog sa ma intelegeti e prima mea masina Very Happy.

Acum o sa mai merg cu ea asa cum e si cand va crapa va trebui sa las masina in garaj dc nu gasesc o cutie de schimb. Aveti idee se pot schimba piesele din ea? Unde se gasesc. Dc ma puteti ajuta va rog frumos...

Tot respectul pt cunostintele despre Agila. O sa incerc si eu sa ma documentez mai mult pe viitor. Poate ma ajutati voi in acest sens.

Sarbatori Fericite si numai bine.

Cristi
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Inca o trimitere interesanta :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10658
Cutia pe Agila 1.0 cred ca este F12. Am sa studiez si va pun si poze.

Cristi imi pare rau ca asa ai dat de noi, cautind o cutie...
Citeste TOT ce s-a scris la Agila si Corsa ca sa nu ai si alte probleme pe viitor.
Cutie second poti gasi dar nu stii starea ei...daca este si ea belita...poate baietii au schimbat uleiul si in felul asta crezi ca este ok...
Mai bine o demontezi si vezi cite repere ai de schimbat. Furnizorul meu are preturi bune dar se pare ca si unul din TM are la fel. Vorbeste cu szilid citeste aici : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11180 , a gasit preturi reale.
Ce mi-au spsu sa verific este unde e plasat electromotorul(sa fie in spatele cutiei), cablul de ambreaj sa fie sus si timoniera sus legata cu cabluri? Oricum eu nu ma pricep deloc la masii deci pt mine e SF.

Asa este ! Vezi aici poze si explicatii :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10948
La Spalare motor am sa continui cu poze ca sa vezi si timoneria cu cabluri ca sa stii care este.

De acum am sa "ramin" mai mult la sectiunea asta ca vad ca ne inmultim...si problemele la fel !
Dan

  • crilups

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila Z10XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cutie second poti gasi dar nu stii starea ei...daca este si ea belita...[/color]

Dan, multumesc mult pt raspunsul la email cat si pe forum. Din cate am citit se pare ca cutia de viteze pt Agila de 1l este F12. Acum intrebarea fireasca: este valabila pt toate Agilele indiferent de an? Motorul meu este Z10XEP iar ce am vazut pana acum majoritatea au Z10XE. Nu stiu care este totusi diferenta.
O sa mai merg cu masinutza asa pana dupa sarbatori(dc ma tine atat) si apoi voi merge undeva la un service sa imi desfaca cutia sa vedem ce e inauntru. Piese gasesc la orice service sau doar la reprezentanta Opel? Am sunat la reprezentanta pt o cutie noua. Nu va spun cat mi-a cerut! Aproape valoarea masini Evil or Very Mad .Una second am gasit doar in Pitesti. Insa nu stiu dc se potriveste, dc e buna(cica astia dau garantie si costul cutiei este aprox 300Eur). Nu stiu, o serie a cutiei se vede undeva pe ea? Eu m-am tot uitat si n-am gasit nimic. De unde pot afla dc tipul cutiei respective este chiar cutia ce am eu nevoie avand in vedere si diferenta intre tipul de motor? Ce sa mai zis: sunt cam disperat si astept clipa groaznica in care va ceda cutia... Crying or Very sad .

Inca o data multumesc de ajutor.

Cristi
  • crilups

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila Z10XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Drept sa va spun am facut cam 3500 de km de cand am avut probleme cu cutia si vad ca deocamdata masina merge. Totusi am sa incerc probabi luna viitoare sa o desfac sa vad ce inauntru, bine o sa o duc la un profesionist care se ocupa doar de cutii de viteze, si vedem atunci. Dc trebuie ceva schimbat voi schimba si basta. Am gasit in TM un furnizor de piese care este super ok la preturi. Pt cei din Timisoara va pot recomanda. Am observat la o alta Agila care nu avusese probleme cu cutia pana acum cam aceleasi simptome ca la a mea cu dif ca nu vajiie. Insa in unele viteze cred ca intra mai greu decat la mine. Banuiesc ca e ceva general la cutiile de viteze de Agila dupa cum am vazut si mesajele voastre...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca nu intra usor in viteze poate fi de la timonerie si schimbator vezi aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12025
La mine merge super si de asta nu am desfacut mai mult....totusi este un punct de plecare si sper de ajutor.
Problema majora este uzura care apare la mecanismele de plastic negresate. Deci se curata si se greseaza ! In compartimentul motor pui mina pe articulatii si vezi daca au joc. Este foarte posibil sa intre greu in viteze nu datorita sincroanelor ci mai degraba a timoneriei care are joc mare.
Vaselina folosita este de doua feluri :
La schimbator (interior) numai pentru plastic preferabil cea din poza silicon+teflon.
La cutie (sub capota) cea de lant motociclete.
  • samir

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
poate sa-mi spuna cineva dimensiunile pt semering (planetara) dreapta pt Opel Agila 1.0 z10xe din 2001 ? am scurgeri de ulei de la cutia de viteze pe acolo si trebuie sa-l schimb . multzumesc mult
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat



In poza 5 sunt :
20 SEAL, RING, DRIVE SHAFT, FRONT AXLE (46MM OD.) 9205210 47 02 993 1
21 SEAL, RING, DRIVE SHAFT, FRONT AXLE (52MM OD.) 9205211 47 02 994 1
Cred ca astea sunt, desi figura este cam dubioasa ?!
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, revin si eu cu o intrebare. Ce fel de ulei as putea sa pun in cutia mea de viteze de la agilutza 1.2. Vreau sa-i schimb uleiul si nu stiu ce tip de ulei sa-i pun

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata