- Me & Astra
- **
- 192 mesaje
- din 09 Jul 2007
- Zafira 2000 x 20 dtl
- Bacau
Me & Astra
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2000 x 20 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2007
- Mesaj Privat
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2008
- Mesaj Privat
Cu vreo 30 de ani in urma (cand benzina si mai ales motorina erau ceva.... mai ieftine), intr-un calcul de cheltuieli de exploatare a unui automobil, ponderea operatiilor de lubrefiere (ulei motor, ulei cutie, alte gresaje) era de...1,5%! (Chiar daca s-au mai schimbat unele rapoarte, procentajul nu s-a schimbat prea mult). Adica NU MERITA de facut economii la capitolul ungere! (
Subscriu si eu ideii ca ar trebui schimbat uleiul in cutie dupa o perioada de rodaj (la Dacii era recomandat 500-5000km; la o masina mai moderna eu nu as depasi intre 10000 si mximorum 30000km. Apoi, la maxim 60000 km, as schimba (cum o ingrijesti asa o ai!)
Nu uitati ca uleiul e "sangele" mecanicii (atat la motor cat si la cutie).
De asemeni, pentru categoria "masinilor de duminica": nu uitati ca uleiurile sufera un proces de uzura si oxidare si in timp; toti producatorii de lubrifianti dau un termen de valabilitate pe raft (da, si uleiul are termen de valabilitate!), dar si un parcurs exprimat prin timp: de exemplu, 15k km SAU 1 an, care se implineste intai. (pentru motor). Chiar daca in cutie lipseste solicitarea termica din motor, si acel ulei se degradeaza (in primul rand aditivii isi pierd calitatile).
Concluzia o trageti singuri!
Ma lasa perplex atitudinea multora care isi inchipuie ca platind 1/3 - 1/4 din pretul de nou pe masini SH au facut o mare afacere; fals, s-au inhamat la cheltuieli de intretinere si mai ales de reparatii mult mai mari decat la o masina noua, per total vor cheltui cu siguranta mai mult decat pentru o masina noua, dar vor da banii treptat (cu credit, iar iese scump). In plus timp, nervi, incurcaturi, cauzata de defectarile intempestive....
Nu am speranta ca va creste nivelul de informare si pregatire tehnica, de vreo treizeci si ceva de ani, de cand inteleg si eu cate ceva, tot mai putini mai stiu cate ceva mecanica...
Dar mergem mai departe si asa...
Numai de bine!
Subscriu si eu ideii ca ar trebui schimbat uleiul in cutie dupa o perioada de rodaj (la Dacii era recomandat 500-5000km; la o masina mai moderna eu nu as depasi intre 10000 si mximorum 30000km. Apoi, la maxim 60000 km, as schimba (cum o ingrijesti asa o ai!)
Nu uitati ca uleiul e "sangele" mecanicii (atat la motor cat si la cutie).
De asemeni, pentru categoria "masinilor de duminica": nu uitati ca uleiurile sufera un proces de uzura si oxidare si in timp; toti producatorii de lubrifianti dau un termen de valabilitate pe raft (da, si uleiul are termen de valabilitate!), dar si un parcurs exprimat prin timp: de exemplu, 15k km SAU 1 an, care se implineste intai. (pentru motor). Chiar daca in cutie lipseste solicitarea termica din motor, si acel ulei se degradeaza (in primul rand aditivii isi pierd calitatile).
Concluzia o trageti singuri!
Ma lasa perplex atitudinea multora care isi inchipuie ca platind 1/3 - 1/4 din pretul de nou pe masini SH au facut o mare afacere; fals, s-au inhamat la cheltuieli de intretinere si mai ales de reparatii mult mai mari decat la o masina noua, per total vor cheltui cu siguranta mai mult decat pentru o masina noua, dar vor da banii treptat (cu credit, iar iese scump). In plus timp, nervi, incurcaturi, cauzata de defectarile intempestive....
Nu am speranta ca va creste nivelul de informare si pregatire tehnica, de vreo treizeci si ceva de ani, de cand inteleg si eu cate ceva, tot mai putini mai stiu cate ceva mecanica...
Dar mergem mai departe si asa...
Numai de bine!
shakwano
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut! Intampin si eu o manifestare ciudata din partea cutie de viteze/ambreiajului cand pornesc de pe loc. Apas pedala de ambreiaj, bag in treapta 1 si se aude un zgomot infundat si se simte un soc usor sub masina (cred). La fel, daca apas pedala de ambreiaj si bag in treapta a 2-a.
In rest plecarea de pe loc e normala. Aveti idee ce poate fi?
Masina e cea din semnatura.
In rest plecarea de pe loc e normala. Aveti idee ce poate fi?
Masina e cea din semnatura.
Teo_MTM
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am o problema cu ambreiajul cred :
1. Cutie viteze liber - apas ambreiajul la maxim (comportare normala) si ridic putzin si incepe sa caraie dupa care daca ii dau drumul de tot nu mai caraie (rulmentul de presiune a fost schimbat acum 20mii km)
2. Cutie de viteza tr 1- carait mai apasator la ridicarea ambreiajului ...
Si pedala de ambreiaj e f tare fatza de alte masini ... ! Acel carait se aude ca un frecat fier pe fier ... ! Ma gandesc ca rulmentul ala nu s-a fi dus asa de rapid ... !
1. Cutie viteze liber - apas ambreiajul la maxim (comportare normala) si ridic putzin si incepe sa caraie dupa care daca ii dau drumul de tot nu mai caraie (rulmentul de presiune a fost schimbat acum 20mii km)
2. Cutie de viteza tr 1- carait mai apasator la ridicarea ambreiajului ...
Si pedala de ambreiaj e f tare fatza de alte masini ... ! Acel carait se aude ca un frecat fier pe fier ... ! Ma gandesc ca rulmentul ala nu s-a fi dus asa de rapid ... !
- andrei0481
- **
- 126 mesaje
- din 24 Jan 2008
- Astra 2011 a17dtr
- Bucuresti
andrei0481
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
hehe se vorbea mai devreme de cutiile de Renault ca ar fi de mamaliga....se prea poate....
Am avut un Renault Laguna 2 1.6 benzina si ghiciti ce mi s-a intamplat pe autostrada Soarelui....ruland cu 150 km/h a inceput sa se auda un zgomot ciudat de undeva din fata -compartimentul motor, am incetinit,oprit,verificare vizuala,masina si la relanti scotea zgomotul ciudat.Nu am stiut ce are, am plecat mai departe, iar la plecarea de pe loc msina mergea sacadat,asta in accelerare,ma rog, am ajuns la viteza de croaziera in treapta 5,am mers pana la iesirea de pe autostrada fara nici o problema.M-am gandit ca s-o fi infundat ceva dreaq stie...dar cand sa o scot din treapta 5 -problema...ramasese blocata.Nu am reusit sa o scot din a 5 a asa ca am mers cu ea pana acasa in treapta 5- a fost foarte distractiv.Am parcat direct la mecanic,a 2 zi a desfacut-o...numai ramasese absolut nimic intreg in ea, cateva bucatele erau in scut, altele se pierdusera pe drum, diferentialul a distrus carcasa cutie pe unde s-au0" scurs" o parte din piese,oricum ce mai ramasese inauntru, repet, era 99% distrus.
Am inlocuit-o cu una second hand din dezmembrari care m-a ajuns 700 euro
La reprezentanta mi-au cerut 2.800 de euro pe una noua.
Nu am aflat cauza acestei nefericite intamplari nici pana azi dar presupun ca a fost lipsa de ulei, cu toate ca am avut masina cca 1 an de zile si, nu sunt nepasator, nu avea nici o urma de pierdere de ulei....X FILES!
Am avut un Renault Laguna 2 1.6 benzina si ghiciti ce mi s-a intamplat pe autostrada Soarelui....ruland cu 150 km/h a inceput sa se auda un zgomot ciudat de undeva din fata -compartimentul motor, am incetinit,oprit,verificare vizuala,masina si la relanti scotea zgomotul ciudat.Nu am stiut ce are, am plecat mai departe, iar la plecarea de pe loc msina mergea sacadat,asta in accelerare,ma rog, am ajuns la viteza de croaziera in treapta 5,am mers pana la iesirea de pe autostrada fara nici o problema.M-am gandit ca s-o fi infundat ceva dreaq stie...dar cand sa o scot din treapta 5 -problema...ramasese blocata.Nu am reusit sa o scot din a 5 a asa ca am mers cu ea pana acasa in treapta 5- a fost foarte distractiv.Am parcat direct la mecanic,a 2 zi a desfacut-o...numai ramasese absolut nimic intreg in ea, cateva bucatele erau in scut, altele se pierdusera pe drum, diferentialul a distrus carcasa cutie pe unde s-au0" scurs" o parte din piese,oricum ce mai ramasese inauntru, repet, era 99% distrus.
Am inlocuit-o cu una second hand din dezmembrari care m-a ajuns 700 euro
La reprezentanta mi-au cerut 2.800 de euro pe una noua.
Nu am aflat cauza acestei nefericite intamplari nici pana azi dar presupun ca a fost lipsa de ulei, cu toate ca am avut masina cca 1 an de zile si, nu sunt nepasator, nu avea nici o urma de pierdere de ulei....X FILES!
yul27
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut!
Problema cu ambreiajul am si eu si sper sa fie din ambreiaj si nu din cutie pt ca am fortzat un pic ambreiajul si mirosea a ferodou incins si dupa facea zgomot la breiat debreiat si shuierat la demaraj si in viteza intra normal si vibra la turatia de 2500-3000 rpm inclusiv frana de motor treptele 2 - 3. Am mai mers cu ea asa si la un drum intins cu vitteza max de 120 km/h si la un moment dat s-a auzit ceva ca o ruptura dar la viteza mica in parcare...un TRANC si cand cupla si decupla hashcaia si facea urat tare la breiat debreiat si nu mai intra bine in viteza....adica intra greu si trebuia sa le cauti erau un pic deplasate vitezele...... si la bagat in marsalier a ramas blocata. Oricum ambreiajul trebuie schimbat zic eu dar sa am probleme si la cutie :-s ( masina e o vectra b2 2001 motor z16xe benzina). Astept sugestii ! Ms mult.
Problema cu ambreiajul am si eu si sper sa fie din ambreiaj si nu din cutie pt ca am fortzat un pic ambreiajul si mirosea a ferodou incins si dupa facea zgomot la breiat debreiat si shuierat la demaraj si in viteza intra normal si vibra la turatia de 2500-3000 rpm inclusiv frana de motor treptele 2 - 3. Am mai mers cu ea asa si la un drum intins cu vitteza max de 120 km/h si la un moment dat s-a auzit ceva ca o ruptura dar la viteza mica in parcare...un TRANC si cand cupla si decupla hashcaia si facea urat tare la breiat debreiat si nu mai intra bine in viteza....adica intra greu si trebuia sa le cauti erau un pic deplasate vitezele...... si la bagat in marsalier a ramas blocata. Oricum ambreiajul trebuie schimbat zic eu dar sa am probleme si la cutie :-s ( masina e o vectra b2 2001 motor z16xe benzina). Astept sugestii ! Ms mult.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
yul27
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
culmea e ca inainte de a se bloca in marsalier a mai avut tendinta de a ramane blocata de vreo 2 ori si a iesit cam greu prin smulgere parca dar in viteze intra bine....... nu stiu care e faca cu clapeta aia de mers inapoi...... da Doamne sa fie din timonerie.......... oricum la ce am mai citit pe aici shimb si uleiul ca e jale.......
nonifpc
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut...nu stiu daca ma mai puteti ajuta cu ceva...dar totusi va zic...sa nu patitit lafel...am un opel astra gtc 2007 cumparat pe 9 mai 2007 pe 9 mai 2008 am fost la prima revizie...revizie facuta la 14000 de km...astazi 2 iunie...cu parere de rau tin sa va zic ca s-a spart cutia de viteze. singura avetizare pe care am primit-o de la masina a fost cu una sau 2 saptamani inainte sa se intample...in mers cu masina in viteza daca luam picorul de pe acceleratie scotea un sunet mai ciudat...dar nimic ALARMANT...sau care sa ma duca cu gandul ca urmeaza sa se distruga cutia de viteze...norocul meu e ca inca am garantie la ea....va tin la curent cu problema...chiar sunt curios cat ma tin astia de la erebus cu masina in service....Inca o chestie...schimbatorul nu a ramas blocat nicaieri...pot sa bag in orice viteza...
Noni, B 86 FPC
Noni, B 86 FPC
tncosmin
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 y 20 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2007
- Mesaj Privat
- corsa mare - punct ochit punct lovit . sa citeasaca si meseriasii care spun ca nu se schimba uleiul in cutie ci doar se completeaza. a punctat foarte bine corsamare , chiar eram iritat de postul acesta si vroiam sa vin eu cu afirmatiile dar se pare ca mi-a luat-o ininte. oricum ca idee sunt inginer mecanic si credeti-ma ca are perfecta dreptate se inlocuieste si uleiul din cutie.
si apropo de ce se feresc multi de inlocuit ca la mine intra 1,8 litri ulei in cutie F 23 asa ca pentru 80 ron nu cred ca merita. aparuse si la mine celebrul "suierat" al cutiei, dar la primele simptome am fost sa verific uleiul in cutie si rezultatul : "nu mai ai ulei in cutie decit f.f. putin!"
si apropo de ce se feresc multi de inlocuit ca la mine intra 1,8 litri ulei in cutie F 23 asa ca pentru 80 ron nu cred ca merita. aparuse si la mine celebrul "suierat" al cutiei, dar la primele simptome am fost sa verific uleiul in cutie si rezultatul : "nu mai ai ulei in cutie decit f.f. putin!"
tncosmin
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 y 20 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Credeam ca sunt singurul care sustine necesitatea schimbarii din an in paste uleiul cutie. Pretul e de 25-30lei/l cod GM 19 40 182, altceva nu recomand la cutiile noi ca iarna o sa intre greu.
Cind schimb la om uleiul ii arat pe surub pilitura si in uleiul scurs sidef, adica numa' bun sa roada. Sideful de fapt e pilitura fina, apare mai ales de la pinionul de marsarirer ca lumea se grabeste...
Cind schimb la om uleiul ii arat pe surub pilitura si in uleiul scurs sidef, adica numa' bun sa roada. Sideful de fapt e pilitura fina, apare mai ales de la pinionul de marsarirer ca lumea se grabeste...
gohan
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2008
- Mesaj Privat
salut!am si eu o problema care cred ca e legata tot de cutia de viteza!(cred pt ca nu prea le am cu mecanica)!se aude un zgomot ciudat la relanti,zgomot ce isi schimba intensitate daca misc de schimbator!(in stanga sau in dreapta,sau dispare dc imping de el in fata)!dispare si dupa ce bag in viteza!aveti idee care ar putea fi problema?in afara de aceea de a schimba masina(in ultimele luni am schimbat si directia si distributiA)opel corsa 1.0 2003
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
gohan
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2008
- Mesaj Privat
nicu29
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Maramures
- Masina: Agila 2000 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
nicu29
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Maramures
- Masina: Agila 2000 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
nicu29 la sectiunea Agila ai o discutie mai buna si documentata => Cutia de viteze F12 Agila - Totul
Voi uni mesajele astea dincolo in cel mai scurt timp, sa nu crezi ca dispar cumva.
Uite o poza:
Asta e aerisirea. Curata cu detergent toata cutia si dupa citiva km vezi exact pe unde apare, poate e in alta parte. Uleiul de cutie e spumant dar nici chiar atit de tare ca sa mai urce si prin furtun si sa iasa.
Voi uni mesajele astea dincolo in cel mai scurt timp, sa nu crezi ca dispar cumva.
Uite o poza:
Asta e aerisirea. Curata cu detergent toata cutia si dupa citiva km vezi exact pe unde apare, poate e in alta parte. Uleiul de cutie e spumant dar nici chiar atit de tare ca sa mai urce si prin furtun si sa iasa.
Kaput
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat