Ai uitat parola?


  • CosminB2

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Pentru moment am aceste erori citite cu testul pedala, sau pseudo-agrafa, sau metoda murzik:

P0110
P0100
P0130
P0170
P0135

Din ce am gasit eu, se refera la urmatoarele aspecte:

P0100 - Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
P0110 - Intake Air Temperature Circuit Malfunction
P0130 - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0135 - O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0170 - Fuel Trim Malfunction (Bank 1)

In traducere aproximativa, e vorba despre debitmetru si GPL.
  • kitgrama

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra x16szr din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare, am cumpărat de curând un Opel zafira 18 16v 2001 import Olanda,si la prima pornire am următoarea problema tremura un minut sau două de zici ca merge în trei pistoane, video cum se manifesta https://youtube.com/watch?v=mkg2p_-GVPk rog daca ma poate ajuta cineva sa rezolv problema asi fi foarte recunoscător ,multumes.
  • mass13

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Oct 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Va salut am si eu problema cu fluctuatia de relanti la rece. Dupa 30 secunde dispare si merge ok. La rece merge la 1300-1500 ture si apoi cade la 500-600 si o tine tot asa pana se stabilizeaza.
Am schimbat clapeta de acceleratie cu una second hand si este la fel. Schimbat debitmetru cu unul nou si unul second efect la fel apar erori se aprinde becul cu motorul galben si becul cu asr (triunghi cu masina in derapaj) . Codurile de defect imi dau amestec evacuare bogat, P0100 circuit masa/debit aer semnal prea mic, altul- tensiune senzor aer prea mare. Ramane aprins tot timpul motorul galben si triunghiul asr
Cu debitmetrul original am cod P0170 gaze evacuare sarac, P0100 circuit pentru masa/debit aersemnal prea mic. Se sting luminile din bord dar mai apare din cand in cand motorul galben si dispare cand vrea el.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira z18xe din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
salut

acum 2 saptamani am curatat clapeta de acceleratie care era murdara.
am depistat si ca acel furtun cot este destul deteriorat pe exterior; este crapat ; cred ca trebuie sa il schimb.

ceea ce am inlocuit este in partea cealalta a acelui furtun este o bucata de furtun de legatura cu diametru de 8mm care face legatura o cu electrovalva (daca e bun termenul); care porneste presupun cand primeste o comanda de la ECU si funtioneaza aprox 1minut.la mine aici furtunul de legatura a fost crapat si scapa aer; mai precis ""pufaia : de numa.

cea ce nu imi place acum la masina este ca la pornirea rece ; de ex dimineata devreme dupa ce porneste motorul , in urmatoarerele 2 minute sunt momente cand se accelereaza singura pana la 1500 turatii pret de aprox 5-10 secunde.nu scade ; doar ca vad aceast variatie .

oare sa fie ceva de la debitmetru? se poate curata?

eu stiu ca la pornirea la rece ar trebui sa fi constant relantiul; i scade treptat fara variatii in timp ce se incalzeste.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 883
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Laminium... Asa face si a mea...Dupa pornire intra asa zis ''socul electronic''...se tureaza pana la 1300 si are pret de 2-3 sec o urcare la 1500 dupa care revine la 1300. Daca o accelerez o data sau de doua ori...revine la 1000 ture. Asa e facuta. Eu i am cumparat un debitmetru nou VDO Siemens...
Daca vrei sa vezi ca e n ''minitile'' lui debitmetru ...ii faci un test cu un OPCom...sau alt test de diagnoza sa ti arate valorile corecte. Daca e OK...n ai ce sa i mai faci. Daca e defect n ai ce sa i mai faci. De curatat....am curatat inainte de asta nou vr o 2-3... si degeaba. Lamelele alea probabil isi pierd din proprietati dar am avut curiozitatea sa desfac partea electronica de la unul....In cutiuta sub gel este montajul electronic cu niste integrate specializate care daca s au dus, au luat o razna ...poti sa i dai si cu tamaie...ca tot nu fug dracii din el.
Sfatul meu este, prima data verificare....daca are 10m3 aer inspirat la relantii e bine...daca sub...hai sa nu zici ca n ai facut nimic...da i o curatare. Daca nici asa nu ti indica valori corecte...Altul nou.
  • razvan_d86

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu. Relanti oscilant la rece in primele minute si lipsa putere, pana ce scade turatia. Pana acuma nu am gasit problema, am verificat si cu opcom-ul si am gasit o singura eroare P170.
Debitmetrul pare sa functioneze ok, clapeta am curatat-o, bujii schimbate, aer fals nu pare sa traga. Mi s-a recomandat de cei de pe forum sa fac 'Livedata' insa nu am reusit, imi da ceva eroare.
Am observat si eu ca acel cot ce intra in clapeta de acceleratie are mici crapaturi . S-a mai discutat pe aici despre acel cot; codul lui il gasesti aici (cred ca acesta e, desi la mine cotul pare sa fie la 90 grade)- Cod piesa
Cealalta bucata de furtun care intra in valva de purjare vapori de benzina si la mine a fost crapata aprox 0.5 cm si am taiat acea portiune. Daca gasesti problema te rog spune-ne care a fost cauza.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 883
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Nu trebuie sa traga aer fals....crcuitul vacumatic trebuie sa fie perfect. La mine este..... Si cu toate astea, face la fel...La varsta lor, te astepti la tot felul de minuni d astea....
  • mass13

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Oct 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Pai daca ar trage aer fals ar avea probleme si dupa cele 30-40 secunde de la pornire. A mea dupa acest interval intra in normal si nu mai am probleme. Dar pana la normal se intampla sa moara motorul din cauza fluctuatiei care este intre 500 si 1500 ture. Apoi se stabilizeaza si cand se incalzeste are si consum de 0.9 litri pe ora.
Am schimbat senzorul de temperatura apa motor, clapeta acceleratie, bobina inductie, nici o diferenta. Urmeaza filtrul de benzina si probabil uleiul si filtrul cu toate ca nu cred ca este din cauza lor. Mai trebuie sa schimb bujiile care le-am curatat si de curatat EGR-ul dar nu cred ca influenteaza nici el aceasta problema.
Am verificat cu 3 debitmetre, cel original, unul nou si unul second hand dar nu face nici o diferenta.
P0170 este cod pentru amestec sarac parca.
Viforel, acel soc electronic este comandat de cineva care nu face servici cum trebuie dar se pare ca nu stie nimeni sa ne explice cauza.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,432
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Eu unul ma gandeam daca astupati pe rand gauricile din clapeta cu ceva (nu cu mana).... (fara furtun.) | nu ma refer la cel de antigel.
- Care stiti ce rol are acele doua furtunase din capac...
- Unul trage aer din tubulatura spre capac, si unul pleaca din capac spre clapeta... (ce duce in clapeta vapori ulei)
Ce rol are traseul acesta concret...
  • mass13

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Oct 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am incercat sa schimb si electrovalva de la vaporizator cat timp am fost la dezmembrari, dar efectul a fost acelasi. Este drept motorul era cald atunci.
  • razvan_d86

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
mass13, z18xe nu are egr, deci nu ai ce curata. Si eu am schimbat filtrele (aer, benzina), bujii, clapeta acceleratie curatata, fara nici un rezultat.
(am mai schimbat bobina de inductie, pompa de benzina, senzor ax cu came care au 'crapat') .
Debitmetul nu il mai schimb, pe opcom pare sa functioneze bine. Insa daca tu zici ca ai incercat cu altul, presupun ca nu acesta e problema.
Cotul de cauciuc de care ziceam mai sus are mici crapaturi, dar cauciucul e destul de gros, nu trage aer fals; azi o sa merg sa imi comand altul.
Ce e ciudat e ca nu tot timpul face la fel. Dimineata cand am pornit (10 grade erau afara) motorul s-a comportat foarte bine , fata oscilatii si fara smucituri. Alte dati , smuceste asa tare incat moare motorul iar turatia oscileaza intre 1300 si 500.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira z18xe din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
indicat de catre T.ion l-am gasit si era copt. Avea o crapatura mare, nu era rupt de tot, dar bineinteles ca nu mai prezinta incredere in exploatare. Va trebui sa il schimb.

salut

de unde ai cumparat , ai cumva numele sau numele de catalog pentru acest cot de legatura ?

am incercat la cateva magazine si nu gasesc decat compelt cu este in poza, la un pret de 90 lei.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,432
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
9158742 | 822492 acesta este la Z18XE este ca cel din poza ta. - cred ca este cel cu 90 RON de care spui.
http://www.ecat24.com/opel/...8/303/4278/26593/

Sau poti incerca cu cotul de la Z16XE 9202516 | 824082 - dupa mine nu cred sa fie mari diferente doar ca nu are 90 grade
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1848736


Ultima modificare facuta de T.ion la Lun 24 Oct, 2016 2:24 pm, modificat de 2 ori in total
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira z18xe din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
ok,, dar dupa cum vad in linkul atasat se refera la tot ansamblul ; eu as vrea doar cotul efectiv; daca se poate.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,432
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Dar o bucata de furtun cu diametrul interior 7.3 cred (masoara si vezi) - ii sta in gat.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira z18xe din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
de masurat, am masurat dar acel cot la 90 de grade are 2 diametre diferite pe cele 2 capete; aici e pb mea.

capatul care intra la clapeta de acceleratie are diametrul mai mare, aprox 9mm dupa calculul meu; pe cand capatul opus este de 8 mm.

daca incerc sa preformez un furtun ca acel cot ; devine putin obturat ; nu este in regula .

merci.
  • gogosica

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jul 2011

  • Garaj Mesaj Privat
eu acel cot l-am inlocuit cu un furtun de combustibil, cei drept a intrat un pic mai fortat pe stutul de la corpul clapetei de acceleratie, iar dupa 3-4ani l-am schimbat ca era cam casat/crapat, si mergea un pic ciudat masina, daca nu ma insel am vazut acel cot pe sait la EDS, iar furtunul care l-am pus l-am lasat un pic mai lung ca sa nu se gatuie/obtureze, cei drept am pastrat restul de conducta care vine in valva purj,
acum nu cred ca influenteaza asa mult diametrul , daca pui ceva foarte asemanator,
chestia este ca nu trebuie sa fie furtunul foarte lung, dar provizoriu e bun, v-am zis eu am mers cu el atata timp si acum la fel merg , in vitor am sa il schimb.
  • mass13

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Oct 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Se ppate pune un furtun si daca este mai mare ceva silicon bun sa etanseze. Problema este daca afecteaza asa de rau doar la pornire? Daca ar fi crapat si prinde aer fals cred ca ar face tot timpul probleme.
La mine cu debitmetrul original arata gaze evacuare amestec sarac, cu celalalte doua arata gaze amestec bogat.
Ce mai arata defact este tensiune prea mare pe senzorul aer admisie.
  • mikhail76

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord din 1964
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salut! Am cumparat o Zafira A 2004, cu motor Z18XE, care avea aceeasi problema cu cea descrisa aici. Nu statea la relanti, nu tragea mai deloc cand mergeam cu ea. Pusa pe tester, amestec sarac de combustibil. Schimbat bujii, debitmetru, pompa benzina, scurs si inlocuit toata benzina din ea (o avea pe cea din Slovenia), verificat toate furtunele, incercat chiar si o bobina noua, nicio imbunatatire. In cele din urma, cineva vine cu ideea sa incercam sa o pornim cu prima sonda lambda desurubata. Surpriza, nu se mai oprea, nu se mai balbaia de la 3000 rpm incolo. Solutia: spart catalizatorul .Acum toarce frumos si trage la fel de frumos.
Sa nu imi sariti in cap, nu sunt mecanic, toate schimbarile de piese, incercari, au fost facute de un mecanic, eu am asistat doar la ultima faza, cea cu pornit fara lambda si spart catalizatorul.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 883
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut Mihai... Daca mergeai la Marius la EDS (rog nu consideraati asta reclama) .... sa ti faca o diagnoza ...poate ca n ajungeai sa schimbi atatea. E priceput ... si si dadea seama despre ce e vorba. El foloseste Tech2. Mi a verificat o si mie...pe display la tesarea sondeor lambda o sinusoida cu varfurile taiate....care aveau o distanta egala. Mi a zis ca i un pic cam mare...adica masna are 130000Km si nu au fost schimbate deloc. Durata lor mede de viata este 100000 Km. Dar mai pot sa merg(pe prprie raspundere) ... Iti spunea si tie imediat din diagnoza daca era cazul sa schimbi debitmetrul. Iar bobina de inductie putea sa o veerifici si tu ochiometric...Vedeai daca i fisurata.
In ce priveste catalizatorl, vezi ca se gasesc catalizatoare universale ... Asta ca sa n ai prbleme la ITP... si ca sa mearga masina in "mintile ei''
Ehhh...nu degeaba scapa aia dn vest de masini pe la 100000 Km ...Ca trebuie schimbati senzori s alte minuni...pecare n ai cm sa le sti la prima vedere.
Eeee...nu fi trist, masina e buna, ca model. Sa fm sanatosi si sa ne bucram de ele.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata