Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Intr-o concluzie Cristian: fiecare motor isi are avantajele si dezavantajele lui.
1,9 e mai silentios fiind un motor de generatie mai noua dar e mai sensibil la injectoare , turbo si senzorii common rail si consuma mai mult decat 2.2.
2.2 e un motor care si-a dovedit rezistenta in timp, un motor de generatie mai veche ce-i drept cu taxe mai mari dar care nu pune probleme la senzori , injectoare si sa nu mai vorbesc de turbo.
Vorba aia: fiecare isi lauda troaca!
Salutare si numai bine.
Skip ads

  • iulian vectra c

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2004 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Feb 2012

  • Mesaj Privat
salut baieti ,vrroiam s-a va zic am un prieten aici in spania care are 1.9 cdti si pana la 165000 i-a schimpat de toate de la admisie,valva egr,cabluri injectoare,un injector,tampoane la cutie rupte,alternator,boost sensor si acum un mai fuctioneaza pedala de acceleratie ,i-a schimbat pedala dar este de vina ecu asa ca toate au defectele lor ,eu cu 2.2 dti pana acum nimic doar curatit admisia si egr(cablul de la injectorul 3 s-a dus in franta in drum spre romania si l-a schimbat in Austria si la costat 330 euro la casa)raman la parerea ca 2.2 e mai fiabil si un pentru ca am eu e pentru ca asta imi demonstreaza,un salut la toata lumea
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Ciudat caz cu amicul tau sa aiba atatea probleme la doar 165000 km. A mea are aproape 200000km si nu trebuie sa schimb decat galeria de admisie si ambreiajul (asta mai merge 10-20000). A lui tata are 270000km si el nu a schimbat decat galeria de admisie, ambreiaj si a reparat alternatorul. Iar EDC16-le de pe 1.9, e unul din cele mai solide ECU, cam greu sa cada asa aiurea.

Adi G.
  • iulian vectra c

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2004 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pai cam asta este cyberbob dar recunosc ca el a cam fost de 5 ori cu ea in romania si cam o omoara tot timpu si a mai avut o problema cu planetara ca de asta uitasem o are de la 50000 km si da s-a dus ecu i se aprindea ckec engine si cu esp statea turata cam pe la 1300 rpm si un se accelera deloc deloc,a schimbat pedala si tot un a mers pana a
schimbat ecu si dupa a mers asa ca da se poate duce cum se duce si ecu de la psg 16.un salut si respect
Skip ads

  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Aceeasi parere o am si eu....y22dtr este cel mai fiabil motor de pe vectra c(motoare diesel).nu se poate compara cu 1.9bineinteles....1.9 la care cade orice.detin ambele motoare.2.2 la 260k km merge de 10 ori mai bine decat 1.9 cu 100k km mai tanar.pompa daca grija ce motorina bagi nu ai probleme.in 2 luni de cand am
1.9 s-a schimbat admisie,ambreiaj,turbina...si mai noua rampa..
Fiecare isi lauda motorul, si poate ca si z19dth are partile lui bune,dar tot cu 2.2 iti faci treaba mai bine.
Numai bine!
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Posed vectra c cu motor y22dtr de 4 ani, timp in care am facut 100.000km si masina are 11 ani.La motorul asta inafara de o bujie si furtune de retur, nu am schimbat nimic, sunt multumit.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Vectra din semnatura a ajuns la 200.000km si am inlocuit urmatoarele :
-Ambreiaj + volanta la 75.000km pe garantie
-EGR la 145.000km
Din punctul meu de vedere, comparatia e oarecum ironica, 1.9 CDTI bate 2.2 DTI la orice capitol : performante, intretinere, rafinament.
Singurul avantaj pe care-l are 2.2 este distributia pe lant, in rest este un tractoras zgomotos si nu tocmai economic.
La 130km/h pe autostrada imi consuma 5.3l/100km, iar consumul mixt este de 5.8, ma indoiesc ca un 2.2 DTI obtine consumuri cel putin similare.
E normal ca fiecare sa-si laude masina, dar acceptati adevarul ca familia de motoare 2.0/2.2 DTI au fost bune la vremea lor, dar acum sunt depasite atat moral cat si dpdv al performantelor, pe cand 1.9 CDTI inca face fata noilor propulsoare diesel ale concurentei si sa nu uitam ca 2.0 CDTI de pe Insignia/Astra J e bazat pe generatia de motoare 1.9, care daca n-ar fi fost de succes, nu s-ar fi dezvoltat in continuare. (a fost o chestiune de marketing 1.9 -> 2.0, implicit dezvoltarea unei noi platforme de motoare de la Euro4 la Euro5)
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic ca cei care fac comparatia intre z19dth si y22dtr nu au ales motoare cu aceleasi performante...
Ar trbui z19dt cu y22dtr.
La z19dtnu este problema cu galeria de admisie...
Skip ads

  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Y-GreK a scris:Vectra din semnatura a ajuns la 200.000km si am inlocuit urmatoarele :
-Ambreiaj + volanta la 75.000km pe garantie
-EGR la 145.000km
Din punctul meu de vedere, comparatia e oarecum ironica, 1.9 CDTI bate 2.2 DTI la orice capitol : performante, intretinere, rafinament.
Singurul avantaj pe care-l are 2.2 este distributia pe lant, in rest este un tractoras zgomotos si nu tocmai economic.
La 130km/h pe autostrada imi consuma 5.3l/100km, iar consumul mixt este de 5.8, ma indoiesc ca un 2.2 DTI obtine consumuri cel putin similare.
E normal ca fiecare sa-si laude masina, dar acceptati adevarul ca familia de motoare 2.0/2.2 DTI au fost bune la vremea lor, dar acum sunt depasite atat moral cat si dpdv al performantelor, pe cand 1.9 CDTI inca face fata noilor propulsoare diesel ale concurentei si sa nu uitam ca 2.0 CDTI de pe Insignia/Astra J e bazat pe generatia de motoare 1.9, care daca n-ar fi fost de succes, nu s-ar fi dezvoltat in continuare. (a fost o chestiune de marketing 1.9 -> 2.0, implicit dezvoltarea unei noi platforme de motoare de la Euro4 la Euro5)


Y-Grek sa nu mai spui ca 1,9 CDTI 150 cp bate Y22DTR la capitolul intretinere ca te faci de ras.
Tu stii mai bine cate piese se schimba la 1,9 CDTI 150 cp si cate la Y22DTR.
Vino sa-ti arat ce frumos toarce Y22DTR-ul meu si ai sa te convingi ca nu e asa zgomotos cum zici tu.
Diferenta de zgomot intre cele 2 motoare este foarte mica (crede-ma ca le-am comparat ascultandu-le pe amandoua la relanti si in mers). Y22DTR este zgomotos un pic pana ce culbutorii isi iau uleiul necesar pe urma toarce ca o pisica.
Insa eu raman uimit la afirmatia ta ca Y22DTR este un motor gurmand. Probabil nu ai mers niciodata cu el.
Al meu consuma la 140 km/h 5.5 si tine cont ca eu am cutie in 5 trepte (nu 6 cum ai tu).
Apoi cand vine vorba de consumul in oras te apuca plansul la 1,9 CDTI 150 cp care consuma in oras 10-11L (Bucuresti) fata de Y22DTR 8-9 (testat de mine si nu odata ci in fiecare zi).
In concluzie chiar daca 1,9 CDTI 150 cp este un motor de generatie noua el este foarte pretentios si sensibil la injectoare, senzori rampa comuna, galerie de admisie, punte diode si mai ales ambreiaj care se schimba la 100000 de km fata de Y22DTR care mai jos de 200000 nu am auzit pe nimeni sa fi schimbat ambreiajul si mai ales volanta care sare de 250000 de km.)
Nu ai sa vezi tu pretentii la Y22DTR in ceea ce priveste injectoarele sau nu stiu ce senzori la alimentare. Motorul asta e tanc. Daca cumva are vreo problema cu un senzor masina intra in limp mode si ajungi acasa cu masina circuland cu 70 de km la ora.
Sa vedem cand 1,9 CDTI vei ajunge cu ea acasa atunci cand senzorii de la rampa comuna s-au defectat.
Y22DTR si-a dovedit cu succes fiabilitatea si intretinerea usoara de a lungul timpului.
Sunt cazuri multe in care masinile Y22DTR au trecut demult de 400000 de km fara intretineri majore.
Eu iti recomand sa faci urmatoarea comparatie: calculeaza intr-un rulaj de 300000 e km ( sunt multi colegi care au ajuns la rulajul asta aici pe forum) cate piese si cate probleme au avut aceste 2 motorare. S-ar putea sa ai un soc cand vei calcula pretul la motorul 1,9 CDTI 150 cp (sau cel de 120 cp la care difera doar faptul ca nu schimbi galeria de admisie).
Salutare si numai bine.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

@MaxDDM, exagerezi. A mea mers doar in oras consuma 8.5l/100km. Media pe ultimii ~5000km din care sa zicem 1000km extra urban 7.3l/100km.
Masina mea are 200.000km. De cand o am, cred ca 3 sfeturi din motorina care am pus-o in ea a fost de la bidon. Ce crezi? Injectoarele alea sensibile, la 200.000km corectia aplicata de ECU este undeva la 0.95 maxim.
Ambreiajul, de cand am iesit din iarna, a inceput sa faca galagie volanta dar doar in anumite situatii, si a trecut de mult de cei 100.000km.
Senzori rampa comuna? Celalalt z19dth din familie, a depasit 270.000km nicio problema pe partea de alimentare.
Acum sa revenim la 2.2, cand cade pompa da vre-un semn? Mai poti ajunge acasa cu masina? EGR-ul, cum e la 2.2, am auzit ca si asta e destul de ieftin....
Imi mentin parerea, daca erau atat de stralucite 2.0/2.2, de ce au renuntat la ele?


Adi G.
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Pompa la Y22dtr nu are nici o problema atata timp cat folosesti motorina aditivata.
Pompele EU3 au nevoie de motorina mai grasa pentru a se unge corect.
Aceasta motorina EU5 care se comercializeaza acum le dauneaza acestor motoare EU3 din cauza ca este uscata si nu unge pompa de motorina.
Pompa mea merge perfect (ii pun ulei 2T la fiecare alimentare).
Rezolvare simpla a pompei- pui ulei 2T si e motorina grasa care se comercializa in 2003 cand a apraut masina mea de exemplu.
EGR probleme- ma faci sa rad- se curata in 15 minute maxim daca stii cum sa o faci si este EGR mecanic nu electric cum este la 1,9 CDTI.
Oricum ai da-o nu ma convingi.
Am citi pe forumul asta nenumarate posturi si n-am auzit pe nimeni intraficul aglomerat dimineata sa consume cu 1,9 CDTI fie el si de 120 cp (nu mai vb de 150 cp) 8,5 L la 100 de km.
Ar fi bine sa mergem dimineata la 7.30 in Bucuresti si sa o tura pana in centru si inapoi si sa comparam atunci consumurile noastre pe aceeasi aruta altfel e subiectiva treaba.
in nici un caz nu va consuma Y22DTR mai mult decat Z19DT sau Z19DTH.
Eu daca vin la tine in Brasov cu siguranta o sa consuma mai putin ca tine ( crede-ma ca nu exagerez).
S-a renuntat la motoarele 2.0 si 2.2 datorita concurentei care scotea motoare EU4 iar GM la momentul respectiv era intr-un impas financiar si a ales (proasta decizie dupa parerea mea) sa cumpere patent de la italieni (fiindca era mai ieftin) in loc sa chelutiasca bani pentru a dezvolta un nou motor pur nemtesc (asa cum sunt cele 2 motoare 2.0 si 2.2).
Aceasta decizie gresita a adus prejudicii grupului GM si in speta scaderea numarului vanzarilor de masini.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Max... sa stii ca opel a introdus motoare euro 4 si common rail in septembrie 2004...
Dovada este masina mea.
Consider ca z19dt si y22dtr au probleme identice daca pui consumabile si motorina de rahat...
Cand intretii masina problemele dispar si raman doar cele clasice. Volanta pica si la case mai mari mult mai devreme. Injectoare si pompe pica la ambele motorizari... eu pana ac de masina mea sunt multumit.
Skip ads

  • florian 17

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
va salut pe toti am asistat la discutia pro si contra 19 vs 22 eu am y22dtr pe op com imi arata 489 000km in bord 213 000 sincer merge de rupe ca si probleme curatat admisie montat releu suplimentar bujii schimbat furtune retur ,toata iarna a pornit in 3 bujii ca una este rupta ca si costuri asigurarea 1360ron pe un an facuta in ROMINIA masina fiind inmatriculata in BULGARIA consum mediu 6,7 una peste alta este buna daca te uiti si in ochi ei
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
MaxDDM,
Daca citeai cu atentie, ai fi vazut ca am Z19DT, nu Z19DTH.
Am avut Y20DTH care e un Y22DTR mai puturos, dar pe caroserie de Astra oferea cam aceleasi performante ca pe Vectra C si a fost un motor destul de fiabil, cu cateva exceptii, intrand de nenumarate ori in "Limp Mode" din senin , toti meseriasii care aveau testere pe atunci dadeau vina pe pompa de injectie, iar eu mai aveam putin pana sa-i dau foc.Ca sa nu mai zic ca mi se parea un motor turat si simteam nevoia treptei a 6a.
2.0/2.2 numai nemtesti nu sunt, sunt tot de conceptie Isuzu ca si cel de 1.7, unde predomina conceptul de cai putere putini pe cilindree mare cu scopul de a crea un motor safe si fiabil, dar care s-au dovedit a fi primitive in comparatie cu alte motoare din aceeasi generatie (vezi 2.0HDI de la PSA sau 1.9 TDI 131CP VAG, motoare care le dau clasa celor doua tractorase DTI la orice ora, la orice capitol).
Eu cred ca interpretezi istoria auto asa cum iti doresti Laughing , Opel n-a fost in stare niciodata sa faca un motor diesel pe cont propriu, va urma un 1.6 CDTI Euro 6 cu care spera sa rupa gura targului, dar in rest sunt motoare luate de la Isuzu, FIAT si BMW (2.5DTI).
Alegerea celor de la GM de a prelua patentul motoarelor MJ Diesel de la italieni a fost probabil cea mai stralucita idee a lor, cei din urma sunt recunoscuti pentru motoarele diesel fiabile pe care le produc, iar ca fapt divers tehnologia common-rail a fost pusa pe modele de serie tot de ei pe la sfarsitul anilor 90', implicit au cea mai lunga experienta in constructia unor astfel de motoare.
Una peste alta consumul MIXT la Vectra C Z19DT este de 5.7l/100km, iar la Y22DTR este de 6.5l/100km, dar cu toate acestea tot cel din urma consuma mai putin din spusele tale chiar daca e in 5 trepte.
De ce si-ar lua cineva un 2.2DTI de conceptie mai veche si cu un consum sensibil mai mare, cand isi poate lua un Z19DT mai economic, mai performant si mai ieftin de intretinut?Ca fapt divers, spune-mi si mie cat platesti asigurarea si impozitul pe an la masina ta ca-s tare curios.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Bacau - Onesti

Bacau - Bucuresti, dus intors


Garantez ca 2.2 dti consuma mai putin, si computerul de bord nu minte, testat plin - plin Very Happy ... iar pompa vp44-psg16 , nu pica asa repede, secretul e uleiul 2t Wink vorba colegului..
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
@MaxDDM. Stau in Bucuresti nu in Brasov. Ok, la mine bc-ul nu arata bine. Sa luam cazul celuilalt Z19DTH care merge numai in oras, si da, dimineata pleaca din ferentari, prin centru, tooocmai pana in otopeni. Consum mediu pe BC...8.8, hai sa rotunjim la 9. Ca idee, e normal sa consume mai mult, doar dezvolta o putere mai mare decat 2.2, dar in nicun caz 10-11.
Nu cunosc in detaliu cum e EGR la familia de motoare 2.0/2.2, stiam ca au un fel de membrana, care cand se perforeaza PA!
Ulei in motorina? ai dreptate, dar eu sunt un tip mai comod, prefer sa nu am rafinarie in casa. Smile sa stau sa-mi amestec motorina...
Mai devreme spuneai de costurile de exploatare la 300.000km ale acestor motare. Sa vina cineva care are 2.2 de la 0km. Eu aduc un Z19DTH un pic trecut de 270.000km, luat de nou in 2007, rualat doar in tara, la care s-au schimbat urmatoarele:
-kit ambreiaj (2800ron)
-galerie de admisie (1000ron)
-reparat alternator (280ron)
Sa presupunem ca in 2007 inca s-ar mai fii comercializat 2.2, doar din diferenta de impozit din 2007 pana acum cheltuielie de mai sus s-ar fii amortizat, asta in conditiile in care pana in 300.000km, la 2.2 nu pica nimic.
Cam asa arata BC meu, in conditiile in care cred ca 4000 din cei 5000km au fost rulati numai in oras, numai iau in calcul ca mare parte din ei au fost facuti in perioada iernii, cand m-am mai si jucat cu masina Very Happy


Adi G.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut! Cu toate ca unii dintre voi stiu problemele de la masina mea, vreau sa mentionez urmatoarele pt. motorul 1.9cdti, Z19DTH, 150cp din 2008:
- masina am cumparat-o in septembrie 2012 cu 207100km la bord
- pana sa o cumpar eu nu a fost schimbata decat distributia o data si CIM
- in primele 2 saptamani am schimbat (pe garantie) electromotorul si volanta pe garantie
- galeria de admisie e infundata in momentul de fata (urmeaza sa o schimb)
- consumul la relanti este 0.6-0.9 l/h (am pornire automata a farurilor)
- consumul Extraurban 5.1 l/100km (dovedit pe o distanta de 2500 km), Urban (mers prin Madrid in aglomeratie majora) 7.8 l/100km -/-/-/- In ianuarie am incarcat masina cu 400kg peste limita maxima admisa pe traseul Danemarca-Spania...pe zapada la o viteza maxima de 100 km/h, iar consumul a fost 6 l/100km
- tija Swirl e originala si are joc, dar sta la locul ei
- EGR se curata intr-adevar foarte usor
- corectia pe injectoare la nr.3 e cea mai mare 0.2x (daca la asta va refereati mai sus)
- din decembrie si pana acum imi face probleme si nimeni nu are habar de la ce (ciubucu' meu): inca un CIM schimbat, unitatea ABS/TC/ESP
Exceptand problema actuala, sunt foarte multumit de masina.
Off-topic: Are cineva un ECM de rezerva sa ma ajute pentru o proba? Poate suna aberant ce zic, dar nu am de unde sa il platesc, cu atat mai putin ca nu stiu daca e de la el problema...
Iulian, esti prin Madrid?
Cu respect!
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

@svg_gabriel10, am citit topicul tau cu problemele masinii. Cred ca sunt mici sansele sa fie ECM defect, EDC16 de pe 1.9 e destul de fiabil. Pe la 1.7 am auzit ca sunt probleme cu ECM-ul...

Adi G.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Adi G, Am postat un nou mesaj cu o chestie nou aparuta astazi la service, daca imi poti sa o parere. Cum am atins... cum s-a inrautatit Sad
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=113415
Cu respect!
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Y-grek tu esti invidios ca eu platesc un impozit majorat de statul roman Smile ..asa-i?
Ce legatura are impozitul cu fiabilitatea motorului? Il afecteaza cumva?
Cum se face ca mai marii producatori de autoturisme Mercedes Benz, Toyota si Honda folosesc motoare cu clindree de 2.2 diesel cu scopul de a obtine motoare performante si fiabile iar tu blamezi atat de mult acest motor 2.2?
Pun pariu cu tine ca daca ar fi fost situatia invers (sa fii detinut tu acest motor) ai fi spus exact contrariul.
Deci pana la urma aceste argumente pe care le aducem noi sunt subiective.
Sa ma anunti si pe mine cand ai ajuns cu motorul ala italian fiabil la 500000 de km fara probleme la injectoare sau pompa de inalta si joasa presiune.
Salutare si numai bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR