Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu am z19dt, am facut vreo 80000 km cu ea (169000 km in bord), dar cu opcomul am 270000 pe ECM Smile

Pana acum am schimbat asa:
- volanta + ambreiaj (ambreiajul original GM, era ok, dar cum spune la carte, se schimba tot)
- un termostat (blocat pe deschis, motor rece mereu)
- un alternator (mania mea, a fost reparat prost cel de prima data, mi-a cazut de 2 ori din cauza mecanicului, pana l-am refacut de la 0 cu toate piesele noi, stator, rotor, colector, perii , punte ,etc)
- un furtun de motorina spart (turul care intra in filtru)
- rolele de la accesorii toate (fiind piese in miscare, consider ca sunt consumabile, deci nu probleme)
- tampoane motor fata/spate (la fel ca la role, odata si odata crapa la orice masina, vechime, km, stil de condus etc)
- distributia (imediat dupa ce am cumparat masina SH, nu consider ca a fost o buba, dar asa am facut de fiecare data cand am luat o masina SH)

Am mers ci u 2.2-ul DTI din 2003, o masina intretinuta, din ce stiu de la un prieten foarte bun de-al meu care a avut-o, a schimbat doar furtunul de la intercooler care se sparge (boala lor). Masina mergea exceptional. Tind sa cred ca totul depinde si de utilizator, cand de des ii face reviziile si cu ce piese/uleiuri/etc, ce motorina baga, ce piese schimba, etc.

La altii pur si simplu tine de noroc: cunosc un z19dth cu 120000km fara tija swirl sarita, fara alte probleme, masina merge impecabil.

Consum: jante 18, resoftare la 155cp, extra urban 5.3 - 5.7 in functie de viteza/bagaje/AC pornit sau nu, oras 7.5-8.3 (in functie de factori, eu merg foarte putin prin aglomeratie ziua, mai mult noaptea)

svg_gabriel: nu poti compara 2500km facuti in Spania cu 2500km facuti in Romania. Eu de exemplu cand am fost in Cehia, in Romania am avut consum 6.2 pana la granita, pe dealul negru si dn7 (mizeria aia plina de gropi de la Deva spre Savarsin-Arad), tiruri, o singura banda,serpentine, etc. Dupa care din Ungaria incolo, pana la Praga , drum intins, 130-140 viteza medie, consum 5.3

Pana la urma, la o masina conteaza foarte mult cum ai grija de ea. Daca schimbi uleiul in Romania cum spune la cartea GM (la 30000km) s-ar putea sa ramai cu turbina in mana dupa 2 schimburi de ulei, bineinteles, intervine si factorul vechime, mediul inconjurator, pentru ca cei mai multi dintre noi o tinem in fata blocului, si nu avem garaje sa protejam masinile, nu se da iarna cu solutie eco, ci sare ordinara si nisip, praf mult, motorina proasta, etc.
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
MaxDDM a scris:
Sa ma anunti si pe mine cand ai ajuns cu motorul ala italian fiabil la 500000 de km fara probleme la injectoare sau pompa de inalta si joasa presiune.
Salutare si numai bine.


Iar tu sa ma anunti pe mine, cand motorul ala fiabil, dezvoltat acum 15 ani, o sa ajunga la 500.000km fara probleme macar la pompa.

Adi G.
  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am vazut motor y20dth(aceeasi pompa psg16) cu 330 mii de km,pompa originala a masinii.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

A lui tata are tot z19dth, si a trecut deja de 280.000km cu ea. Fara nicio problema pe partea de alimentare. Masina rulata de noua doar in Romania...ca sa nu discutam de motorina.

Adi G.


Ultima modificare facuta de cyberbob la Mar 11 Jun, 2013 11:13 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca am deviat putin de la subiect.
Dar ca o paranteza ej stiu aici in gl 2 persoane cu y20dth carr au peste 400.000 de km motoarele dar si un z19dt cu peste 300000 de km (unic proprietar, masina cumparata din reprezentanta, nenumarate drumuri de germania si spania). Proprietarii sunt foarte multumiti de ele.
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
cyberbob a scris:Salutare!
MaxDDM a scris:
Sa ma anunti si pe mine cand ai ajuns cu motorul ala italian fiabil la 500000 de km fara probleme la injectoare sau pompa de inalta si joasa presiune.
Salutare si numai bine.


Iar tu sa ma anunti pe mine, cand motorul ala fiabil, dezvoltat acum 15 ani, o sa ajunga la 500.000km fara probleme macar la pompa.

Adi G.


Adi nu poti sa spui asa ceva de vreme ce multe motoare 2.2 si 2.0 au atins acest rulaj fara sa se umbla la pompa, turbo sau injectoare.
Aceste motoare sunt recunoscute pentru rezistenta lor in timp si pentru fiabilitate.
Tota lumea stie ca motoarele de generatie mai veche sunt mai rezistente si mai fiabile deca cele de generatie noua.
Intreaba si tu care injectoare sunt mai rezistente cele mecanice de pe 2.2 si 2.0 sau cele electronice de pe 1,9 si ai sa te convingi singur de raspuns?
Nu inteleg de ce tu nu poti sa accepti asta.
Nu vreau sa te superi pe mine pentru ideile postate de mine aici dar eu am constat cele spuse pe baza unor cazuri reale.
Salutare si numai bine.

Dragos.
  • Ionut.G

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2004 GTS. y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cand am cumparat masina am plecat dupa ea la vreo 800 km cu un astra 1.9,101 cai,6 trepte iar la intoarcere am avut ocazia sa compar consumul... ce pot sa spun e ca astra consumase cu vreo 200 ml mai putin. Subliniez Astra! La vectra cu acelasi motor cred ca este cam la fel consumul tinand cont de masa... posibil ca un 1.9 de 150 de cai sa consume mai mult. Deocamdata nu pot sa spun prea multe de motorul y22dtr(pt ca nu am masina de f mult timp) insa mi s-a parut un motor destul de bun. Din experienta stiu ca dti-urile sunt in general mai durabile dar mai putin silentioase decat cele commonrail. Vizavi de subiectul cu renuntarea grupului opel la motorul 2.2 in favoarea celui de 1.9 n-as fi de parere ca au renuntat din motive tehnice ci doar din considerente eco,din ce in ce mai multi fabricanti scot motoare cu cilindree mai mica supraalimentate,fie ele diesel sau benzina...ex: vw,ford,fiat,renault etc. cu motoare de 1.6 diesel,1.2/1.4 benzina prezente chiar si pe tancuri de masini...
  • ciprian_tavi

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Signum 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salut am, am citit despre consumurile coastre si mi se par cred un pic cam mari. Eu am un signum 2.2 dti din 2003 si imi consuma 4.2 cand merg cu 100 si 4.8 la 120 -130 mentionez ca la bord arata 200 000 dar nu cred ca sunt reali. In schimb vesnica lor problema cu dezamorsarea Smile .
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu am facut ieri un drum de vreo 130 de km,

m-am dus pe un drum care era mai deluros dar ok ca si calitate, pe alocuri mai distrus dar in proportie de 95% bun insa cu localitati lungi si lipite una de alta (as zice vreo 15 km de localitati, intri in prima si nu se mai termina pana la ultima)
la dus am scos consum de 5,5 l (in conditiile in care am si depasit, am si mers cu 30 in localitate, am mers si cu 140 extraurban)

la intoarcere (drum "alternativ") un drum aproape orizontal, vreo 30 de km varza de varza, cu localitati putine comparativ cu dusul.
consum la intoarcere 4,8 in conditiile in care pe cei 30 de km am stat mai mult in treapta a 3-a...

asta cu consumul e oarecum relativa.
sunt prea multe de luat in calcul, soferul, drumul, limitarile de viteza, etc.
  • maryan_nar

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2004 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu ºtiu de unde scoate þi consumurile astea de 4,2 4, 8 la 2.2 dti (doar ca aºa vã indicã BC) . Ce indicã BC niciodatã nu corespunde cu realitatea. Am un astra g y20dth de care sunt foarte mulþumit. O am de la 89000 km si pânã in prezent la 340000 km nu i am schimbat decât un debitmetru , ambreaj;volanta(la 220mii km) plus consumabile ulei filtre plãcute etc. In privinþa consumului neavând BC mereu i l am calculat de la full la full si cu 45 l (rezervor50l cu tot cu rezervã) mixt mai mult de 780 km nu am facut la viteze de 50 /60 localitate si 120/130 autostradã( cam 5,7 6 la sutã) Doar pe autostradã cu 45l mai mult de 830 km nu am fãcutla viteze de 120 130(5,4. 5,5 la suta) Cred ca in 250000 km i am fãcut destule full uri ca sa i aflu consumul. Cât despre 2.2dti ce pot sa spun ca din ianuarie anul acesta sunt posesorul al unei vectra c gts 2.2 dti al care i consum sub 6,2 nu scade doar sa mergi cu ea pe liber(cu toate ca BC îmi indicã consumuri ridicole de 5,4. 5,7) . Am luat o la 69000 km (reali demonstrati cu cartea tehnicã de la revizii facturi plus starea maºini impecabilã interior exterior) La momentul_actual are in bord 83000 si cu 55l (rezervor 60 l cu tot cu rezervã) mixt fac cu un full cam 800/830km(6,6/6,8 la sutã) la viteze prezentate mai sus. Exterior pe autostradã când am fost in vacanþã cu un full de 55 l am fãcut 890 km dar lo o vitezã medie de 140 km la h(6,1 /6,2 la sutã) A ca nu vã mai lua þi dupã ce vã indicã BC pt ca sunt foarte mulþi factori ce influenþeazã consumul greutate stil condus carosabil cau;ciucuri motorinã etc. Despre fiabilitatea motorului 1.9 cdti nu pot sa am pareri pro si contra pt ca nu am avut maºinã cu aceastã motorizare. 2.2 si 2.0 dti dupã pãrerea mea deºi sunt mai puturoase si mai gurmande prin simplitatea lor(mai puþini senzori sist. pompã injector etc)si faptul ca au distributia pe lanþ cred ca sunt mult mai fiabile faþã de generaþiile urmãtoare de motoare ( asta depinzând si de mentenanþã oferitã ulei filtre motorinã de calitate) Sa aveþi o searã bunã si fiabilitate maximã indiferent de motorizare
  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Poate ca nu s-a mai scris de mult timp in acest topic.
Dupa cum spuneam detin ambele motoare y22dtr si z19dth.
Intr-adevar 2.2 consuma pana in 5% extraurban cat timp nu te atingi de el. Dupa un remap si cutie in 6 trepte a mea a ajuns la consum de minim 6 afara su nu scade sub nicio forma. Dupa remap bate un z19dth stock la orice performante avand cu 5 cai in plus si 50 Nm peste. Dupa cum se afirma ca e tanc acest motor si ca turbina nu cade...uite ca turbina a cazut brusc...lagarele terminate.
In cazul 2 motorul z19dth...foarte multumit de el ca si performante pentru o cutie automata.Fuge cu platforma de 2.5 tone dupa ea ca un V6..fara probleme la cutie sau turbina. Foarte multumit pana cand s.a oprit in mers la turatia de 2000 rpm in a 6.a spargandu.se rola intinzatoare si rupand toti culbutorii pe admisie. Pe deasupra termostatul a cazut iar si galeria de admisie la fel. Inca o dovada ca la 1.9 poate sa cada absolut orice. Concluzia mea e ca oricat de zgomotoa ar fi 2.2 desi mie nu mi se pare in comparatie cu 1.9...tot acesta ramane motorul nr 1 diesel de la opel...un motor care pentru generatia lui ofera performante si fiabilitate foarte bune.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Acum parerile sunt impartite...
Eu de exemplu nu as mai cumpara motor dti niciodata.
Chiar daca are punctele lui bune, dar e un motor invechit.
Dar nici z19dth nu ascumpara...
Pentru nevoile mele actuale z19dt e motorul cel mai bun...
Nu are nici putere prea mare ca sa simt nevoia sa o calc (pedala de acceleratie evident), nici problemele cu galeria de la z19dth, 6 trepte de viteza standard comparativ cu 5 trepte la y2*dt*...
Pana acum am schimbat la motor doar termostatul si pompa de apa (care a fost pusa de mine dupa cumpararea masinii, pompa noname) in aproximativ 75000 de km, volanta (care era dusa inainte sa ajunga la mine masina, stiam de ea). La cateva luni de la achizitie am curatat egr + clapeta de acceleratie.
In rest, consumabile si motorina, cate un furtunel pe ici pe colo (crapacite, inlocuite cu furtune la metru nu originale, e normal la orice masina veche de 10 ani)

Ps:
Daca ar fi sa aleg acum masina, mi-as cumpara tot o vectra c break dar cu z18xer sau z20net. Sunt foarte rare pe break dar aceste 2 motorizari m-ar face fericit...
Skip ads

  • marik17

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Stie cineva cat este asigurarea si imozitul la un 2.2 ?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Impozitul e undeva pe la 750 de lei.
Asigurarea nu stiu.
  • marik17

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Ok,merci. Ma intereseaza si asigurarea peste 30 ani cu vechime 20 ani condus.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Dintre motoarele 2,2 DTI si 1,9 CDTI as alege in final tot 1,9CDTI , 150 cp , dar cu conditia sa nu aiba DPF, iar galeria de admisie sa fie goala (adica fara clapete si tija), situatie in care devine net superior fata de celelalte motorizari! Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR