Ai uitat parola?


  • vas76

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Va salut cu respect. Am o Zafira 1.6 motor z16xe (nu 16 valve), varianta Comfort din 2002 si am observat, dupa ce am luat-o, ca nu are scut.
Intreband pe uni si pe altii mi-au spus ca la modelul 1.6 nu are acut ot. ca se supraincalzaste motorul. Va rog, daca sunteti amabili sa-mi spuneti daca este asa sau nu, pentru ca imi sare mizeria pana pe capota. Multumesc anticipat.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Scutul te scuteste de o grija in plus la condus.
Eu am scut pus si nu ma plang la cate urme are pe el, luam baia in plin de nustiu cate ori eu zic ca merita sa pui.
Ca sfat cumpara sau cauta la dezmebrari Original asa se vor potrivi gaurile de pridere de pe masina.

Eu am comandat pe net pe un site cu scuturi au zis ca este pentru Zafira A cand colo nu sau potrivit Gaurile de prindere a trebuit sa largesc gaurile.
Gaurile din parta din fata nu se potrivesc cu gaurile de pe masina sunt adaptate la alte gauri de pe masina (deci cumpara Original ala are gauri si de aierisire sau de ce o fi ).
Ce sa faci daca am cautat mai ieftin in schimb este rezistent si gros 3-4 mm.

Scutul are rol sa nu ei Canalele si drumurii denivelate cu sanse mari sa lovesti motorul baia vazusem unul la service cu baia sparta (ciupit) de la o piatra etc...

1) Este cel Original
2) Este cel cumparat de pe net (cu bubele de mai sus dar rezistent) este plin netul cu el.

Multa Bafta!

________1_______2
  • vas76

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc mult Dany 7776.
Starea drumuilor din judet, si nu numai m-au convins sa-mi dau comanda de un scut. Te tin la curent de care si cat ma va costa.
  • AIin

  • Mesaje scrise: 539
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra z16se din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Mar 2012

  • Garaj Mesaj Privat
apropo, sa stii ca e 16 valve.
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2013

  • Garaj Mesaj Privat
da e 16 valve si nici eu nu am scut! dar nu ma omor dupa scut! mai degraba dupa egr,termostat si ulei. sa ne zici si noua daca se incalzeste motorul. bafta!
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
nu va luati scut original ca nu merita banii. dute ma un magazin auto si-ti gasesti scuturi mult mai ieftine si metalice si care sa se potriveasca (altfel il duci inapoi).
La astra spre exemplu, cel original e din plastic si era vreo 1200lei. cel OEM era vreo 400lei si metalic, deci nu se rupe la prima piatra.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Atunci nu va puneti, cine a zis ca este obligatoriu sa pui.
Mergeti probabil numai pe drumuri Drepte, Asfaltate si fara Zapada. .)))
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,565
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2012

  • Garaj Mesaj Privat
chiar este indicat un scut metalic la aceste masini,sunt cam joase,si pe drumurile noastre nu stii ce surprize ai,plus ca noi mai bagam masina si pe asa zise drumuri de camp/padure,si sa spargi baia in mijlocu campului/padurii nu este chiar asa de frumos,mai ales daca esti si cu copii mici in masina
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
"nicunicu" Bine zis.
Si la parcari mai lovim Bordura cateodata,
Da e cam joasa in fata are chestiile alea de plastic care duc aerul la discuri.

Pai cred ca stie fiecare daca este mai mult de 250-300 este scump.

Daca vreti sa nu ramaneti cu scutul daca nu se potriveste.
Va duceti la un service auto cu Magazie interna de piese (nu chiar de colt de strada) si comandati Scutul Original GM (pentru masina voastra) si specificati sa fie Metalic si sa se potriveasca exact la gaurile de prindere de pe masina... Fara largiri de gauri la motare etc. asa le spuneti.
(iti pot propune ei un scut metalic poate colaboreaza cu Firme...)

De obicei nu pun intrebari daca nu se potriveste o piesa pe masina.
Daca nu se potriveste sau este de plastic, asa poti sa te ei de ei, Nu dati avans mai mult de 50 RON (nu suma mare, asa iti lasi spatiu de retragere daca nu sunt seriosi ).

Verificat scutul inainte de montare daca este de Metal si daca se potrivesc gaurile.

Dezavantaj te costa montarea cred pana in 10 - 30 RON
Bafta!

P.S: Curand o sa pun o poza cu scutul din poza a doua.
E bun, dar cu gaurile din fata este multa bataie de cap atat la montare cat si demontare .
Am pus 2 suruburi cu capul taiat la forma gauri (dreptunghiular) la montare introducere si rotire 90°, sunt doua in fata la cadrul motorului daca scapi surubul inauntru dus este.
Nu mai spun ca am largit atat gaurile din fata cat si din spate de pe scut cu Pila de drujba.


Ultima modificare facuta de Dany7776 la Mie 19 Jun, 2013 11:54 am
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,441
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
nu exista scut original GM si de plastic si de metal. fac daor un tip de scut pentru o masina. la astra e de plastic si nu e exclus sa fie la fel la toate.
De ce ai da 1200lei pe unu original, cand ai putea sa comanzi unu metalic OEM. e mai ieftin si oricum daca nu se potriveste il poti duce inapoi conform legilor din romania in 48 de ore.
Singurele diferente ce ar putea fi la cele OEM e gaura pentru busonul de ulei. ca sa schimbi uleiul va trebui sa dai scutul jos. cea ce nu mi se pare atat de grav daca salvezi macar 500-600lei si cu ocazia asta mai poti si sa cureti mizeria ce se va acumula acolo.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Nu mai stiu parca 270 pe cel din poza a doua.
Nici nu este original mai citeste mai sus.
Original GM sau mai face cineva originale GM pentru opel.


Scut motor metalic GM - 310 RON
Scut cel din poza a Doua - 260 RON

Scut motor metalic
GM
Scut motor metalic
310 Ron
Pentru: Astra-G: Toate motoarele; Astra-H: Toate motoarele; Meriva-B: Toate motoarele; Zafira-A: Toate motoarele; Zafira-B: Toate motoarele
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Cred ca nu mai e cazul sa mai comentez.
in a cincea poza este cele doua gauri unde se prinde in fata pe cadrul motor (mare bataie de cap atat la montare cat si la demontare) in rest pare ok cu toate ca am largit gaurile din spate.
A-si fi preferat, prindera pe gaurile originale din fata dar merge si asa.
Si surubul de prindere in ultima poza.
Are 3 ani de cand il am pe masina.

Cred ca ma opresc aici sunt destule informatii pentru cine vrea sa-si puie scut pe Zafira.
Bafta!


  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
La aceste gauri ma refer.

  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 978
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira Z18XER din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
OK, este indicat sa ai scut, dar este obligatoriu?
Ma refer la starea tehnica, inspectia tehnica periodica.
Sunt prevazute cu scut motor versiunile pe benzina?
Daca lipseste, trebuie montat neaparat?
Multumesc.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,430
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Hai să-ți povestesc ceva și tragi singur concluzia:
Am suspensie sport cu coborâre gardă la sol 30mm(este foarte joasă, mai ales fața) și scut metalic original(?)(l-am montat într-o doară, l-am cumpărat f. ieftin, convins că o să-l dau jos repede), dar acum nu l-aș mai da jos nici în ruptul capului, după ce am constatat, că în cazul meu, e vital, m-a scos din multe belele de pe șoselele de k.k.o. ale patriei, noaptea, mai ales, pe drumuri necunoscute sau la ieșiri pe drumuri off-road... În mod sigur, pagubele ar fi fost importante...

1.Nu e obligatoriu, dar ptr România recomand cu putere. Am avut pe un Peugeot Partner scut de plastic original și într-o iarnă cu ninsori masive l-am făcut praf ultra-rapid pe drumuri nedeszăpezite, pe care am fost nevoit să circul. Bineînțeles că am montat un scut metalic aftermarket(din cel mai bun oțel ucrainean Laughing Wink) de care sunt foarte mulțumit.
2.ITP-ul nu are nicio treabă cu scutul motor.
3.Da, unele mașini au, deobicei la comandă(uneori inclus în pachetul ”drumuri grele”), ca extra, sau montat post vânzare. Nu are importanță motorizarea.
4.Nu. Wink
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 978
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira Z18XER din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc pt. raspunsurile punctuale, cunosteam avantajele, dar eu trebuie sa trec R.A.R.-ul si nu am scut la motor.
Eu deocamdata investesc in cu totul altceva, nu as vrea sa montez scut motor la o masina neinmatriculata, doar de dragul lui.

Stiu sigur, sigur, sigur ca, daca masina a fost prevazuta cu scut si nu-l are, nu trece R.A.R,-ul, doar daca cei de la R.A.R. se fac ca nu observa.

Am auzit, insa, ca benzinarele (cazul meu, Zafira B, 1.8 benz.) nu ar avea scut la motor din fabrica.
M-am interesat de ce.
Am primit raspuns ca scutul de plastic se topeste de la teava de esapament care trece pe sub motor.
La diesel, teava de esapament nu trece pe sub motor.

Acum sunt nevoit sa repet întrebarea, poate stie cineva:
au benzinarele (cazul meu, Zafira B) scut la motor din fabricatie sau nu?
Multumesc.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,432
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
La R.A.R ii intereseaza starea tehnica, si gradul de poluare,
Si datele din acte sa corespunda cu ce cele de pe motor/caroserie.

Nu te intreaba nimeni de scut.
Scutul este doar optional pentru cine doreste.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,430
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
FlorentinPavel a scris:
Stiu sigur, sigur, sigur ca, daca masina a fost prevazuta cu scut si nu-l are, nu trece R.A.R,-ul, doar daca cei de la R.A.R. se fac ca nu observa...

Mie mi se pare o aberatie, dar dacă stii tu sigur...

FlorentinPavel a scris:
Am auzit, insa, ca benzinarele (cazul meu, Zafira B, 1.8 benz.) nu ar avea scut la motor din fabrica.
M-am interesat de ce.
Am primit raspuns ca scutul de plastic se topeste de la teava de esapament care trece pe sub motor.
La diesel, teava de esapament nu trece pe sub motor.

Si asta sună cam ciudat, dar ceva s-ar putea să fie adevărat ...
Ce pot să-ti spun cu precizie, e că la Zafira B, indiferent de motorizare, nu există decât scut metalic(cod 13229999, cost de nou EUR100,00), care vine la pachetul ”drumuri grele”. Avantajul ar fi că acelasi scut s-a montat si pe Astra G/ Zafira A, Astra H si Meriva B, deci e posibil de găsit la dezmembrări la pret mai lesne...

FlorentinPavel a scris:
Acum sunt nevoit sa repet întrebarea, poate stie cineva:
au benzinarele (cazul meu, Zafira B) scut la motor din fabricatie sau nu?
Multumesc.

Dacă ai avut sau nu scut metalic, se poate afla din decodarea VIN.
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 978
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira Z18XER din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Va multumesc foarte mult pt. raspunsuri. De apreciat ajutorul.

Povestea cu scutul de plastic care se deformeaza/topeste/supraincalzeste de la coloana de evacuare care le benzinare trece pe sub motor la cativa cm de scut este aflata de la mecanic de reprezentanta. Si-a facut cruce când a vazut scut de plastic (de versiune diesel) la masina pe benzina si am insistat eu sa mi-l lase acolo ca voia sa-l dea jos. Ulterior, in zona coloanei am facut un decupaj si am montat tabla. Astfel am impacat si capra si varza, când am vandut acea masina, omul a fost foarte fericit ca avea scut, ca altfel nu o cumpara.
Respect!
  • mircea31

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mar 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Am o zafira de 1,6 motor benzinar.
Miam luat și eu un scut metalic din tabla cu 220 lei și lam pus sus.intradevar nu mi sa potrivit la găurile din fata decât numai la 4 gauri așa lam și lăsat în 4 gauri.odată când mă voi duce la service o sa rog sa îmi facă și acolo 2 găuri sa pun încă 2 suruburi acolo.am tot citit pe aici ca cică se prea încălzește ca nu prea are găuri acest scut.
Unii zic ca nu se incalzeste.eu am de făcut anul acesta în vara vreo 6000 km.sper sa nu am probleme din cauza lui.cel original am înțeles că este f.scump.alții spun ca au fost la o reprezentare cu acest gen de scut și cică au fost încântați.
Eu cred ca părerile sunt impartite.
Va rog sa îmi spuneți cine a montat scut de acest gen despre care se tot vorbește ca nu este original sa îmi spuneți de cat timp ați montat și dacă ați avut vreo problema cu el pana acum.multumesc.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata