Ai uitat parola?


  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am cumparat de pe net,de la o firma din Cluj,Mobil 1-0W40 NEW LIFE,cu 140 Lei bidonul de 4L (+20Lei transportul). E facut in Belgia,dar nu se vede data fabricatiei (nu se poate citi)...scrie doar ca e valabil 5 ani de la acea data. Il voi pune oricum...e sigilat si mi s-a spus la telefon ca sigur e in perioada de garantie (asa o fi?),incluzand si timpul de utilizare in motor (1 an?).
Totusi,pe langa faptul ca nu se poate citi data fabricatiei,ma deranjeaza si mai mult ca nu schimba pe site si continua sa minta ca uleiul ar fi FS (care e mai nou si mai scump...asa stiu eu).
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,161
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Teoretic, daca nu a fost desigilat, termenul de valabilitate ar fi f. mare.
Ca e sau nu FS. nu stiu, pe de alta parte eu am evitat intotdeauna sa cumpar la bidon mare.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
M-ai facut curios: de ce eviti sa iei la bidon mare? Mie mi se pare un avantaj.Cred ca e acelasi ulei ca si la 1L,dar la 4L e mai ieftin decat 4 bucati de cate 1L si cum un schimb inseamna 3,5L,mie mi se pare ok.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,161
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Mi-a fost teama de contrafaceri, bidonul mare e mai facil de contrafacut decat 4 bidoane mici,
evident. e doar paranoia mea.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare. Pentru că este posibil ca uni colegi cu același tip motor(Z12XE si nu numai) să se confrunte cu același probleme, să vă povestesc ce am constatat.

Deci, de vreo 2 săptămâni am observat că agila, după o staționare mai lungă ( 10-12ore), la prima pornire are preț de 3-5 sec. o ronțăială de lanț și bătaie la vreo câțiva tacheți.
Am zis , na belea ce să fie, ulei , filtre schimbate de 2 luni, doar nu o fi distribuția.Pentru inceput am scos filtrul de ulei ( Mann) deformat la bază exact cum a mai găsit și alți colegi, mai mult de atât, corpul filtrului gol și am zis că am găsit cauza. Dar nu a fost să fie și după ce am mai consultat forumul, m-am hotărât să scot acea supapă de pe fundul corpului, unde am găsit o bucată mică de cauciuc/ silicon și care bloca supapa pe deschis ,astfel uleiul se scurgea înapoi în baie iar la pornire era nevoie de timp pina ajungea uleiul in rampa și în întinzător.
Sânt sigur că și în timpul funcționării o parte din ulei era scăpat inapoi în baie și acum îmi amintesc că câteodată ,când era motorul cald, se auzea zgomot de lanț întins,cu toate că distribuția o făcusem acum 3 ani.

Scuze de vorbăria lungă
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Pompa de ulei trage uleiul din baie și îl împinge prin acea supapă in corpul filtrului. În timpul funcționării supapa aceea poate să și lipsească. Uleiul e pompat cu presiune, deci nu poate decât să urce în filtru. La oprirea motorului apare problema scurgerii uleiului înapoi în baie, când supapa e defectă (piciorușe de ghidare rupte, ca în cazul meu) sau când rămâne întredeschisă din cauza unui corp străin suficient de mic astfel încât să treacă prin sita sorbului dar destul de mare să împiedice închiderea supapei.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Da, ai dreptate Lyonel, acum îmi dau seama că am greșit când am scris asta. Este corect că în timpul funcționării nu afectează debitul/ presiunea acea supapă ,de aceea și deformează unele filtre de ulei.
Scuze și mulțumesc pentru lămurire , astfel nu am dus în eroare alți colegi.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Marius,ne intereseaza daca dupa ce ai reparat supapa mai ai acea "rontaiala" la pornire de 3-5 secunde?
Ai facut distributia,adica...ai schimbat tot?...si cati km ai facut in acesti 3 ani de cand ai schimbat distributia?...sper ca nu ai facut taxi Smile
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Dan,după ce am curățat corpul filtrului, nu se mai aude nimic la pornire, nici ,, ronțăială" nici tacheți,iar dacă desfac capacul de la filtru sânt nevoit să pun o cârpă sa nu curgă ulei.
In legătură cu distribuția,aici e mai lungă povestea.
Acum 5 ani am cumpărat agila și am zis că trebuie schimbată distribuția. Mai îmi băgasem eu nasul în alte motoare dar erau pe curea, și cum nu cunoșteam motorul, nu aveam nici km-urile de blocare, am zis să merg la un service. Acolo cer expres kit original, garnituri, curățare etc,etc. ( mă informasem de aici) , mă asigură meșteri că așa vor face, termină lucrarea și după 2 ani incepe, din nou zgomot de diesel la cald. Mă ambiționez, cumpăr blocatoarele, desfac motorul și surpriza..... găsesc kit fabricat de febi bilstein. Schimb tot cu GM și de 3 ani nu am mai avut probleme.
Am spus că, mai aud câteodată zgomot de diesel, asta după ce o forjez (stau într-o zonă de munte și mai chinui săracă agiluta pe coclauri)dar nu puternic și pe perioade scurte(2,3 minute) .
De la faza cu supapa, am crezut că aceasta este cauza dar se vede că nu, cred că mi se pare mie sau are ea fițe ,cu toate că vede numai mobil 1 5w40 și filtre la timp. O cauză este la baza acestui simptom,, dar nu l-am descoperit și nu cred că este o greșeală la montarea distribuției( făcea așa și înainte la primul schimb in service și mai mult de atât am mai ajutat uni prieteni cu același tip de motor , să schimbe distributia și nu se manifestă așa)
În rest, fără eroare sau alte bazaconii.
O zi bună.
PS. Buna faza cu taxiul Very Happy dar dupa 5 ani de utilizare,pot afirma ca agila este mai fiabila ca loganurile folosite ca taxi, singurul incovenient ar fi spatiul de bagaje.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc pentru explicatii,dar tot n-am aflat dupa cati km de cand ai schimbat distributia,a inceput sa sune din nou ca dieselul?
Astra mea (tot pe lant),are si acea rontaiala la pornire (3 secunde),dar si sunetul de diesel la cald (la relanti).
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Păi din câte îmi amintesc la prima schimbare a apărut după aprox. 30000 km, și făcea continuu cu motorul cald.
La a doua nu pot spune un număr de km, prima dată am auzit anul trecut după ce o fortasem bine într-o pantă ,dar a făcut cam un minut. Acum după ce a dat căldura am mai auzit de vreo 3 ori și tot după o forțare.
Nu cred că este un defect, mai curând ceva mizerie pe canalele de ungere și care se plimba.. Oricum acest tip de motor este tare pretențios pe parte de distribuție, o mică greșeală de montare sau piesă necorespunzătoare, aduce o grămadă de probleme
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Ma gandesc si eu sa verific supapa de pe fundul corpului de filtru. Desi corpul filtrului e perfect curat, nu am depuneri, tare cred ca din cauza ei am 2-3 secunde tacaneala la pornire. Fiind plastic pe aluminiu, nu m-ar mira sa nu mai etanseze bine.
Dar imi e teama sa nu se rupa. Lucrand in temperatura plasticul cred ca a deventi casant, iar piciorusele ce o tin prinsa sunt subtirele. La XEP am filtrul lung si e cam greu sa o agat cu mana sa o scot usor. Cu alte scule nu prea as vrea sa trag.
As putea sa o testez altfel?
Daca scot filtrul si torn ulei in corp, nu ar trebui sa il tina pana dimineata? Sau supapa trebuie neaparat apasata ca si cum ar avea filtru?
Am inteles ca pe acolo vine uleiul in corp, presiunea il impinge prin supapa, dar nu inteleg atunci cand e apasata de filtru, e inchisa sau deschisa? Eu cand schimb uleiul, la vreo 40 min dupa ce opresc motorul nu gasesc ulei acolo, e doar ce e imbibat in filtru.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Nu știu cum să explic mai bine,o poză cu supapă scoasă, ar fi fost mai bună, dar nu am. Așa simplist, filtru tine supapa închisă prin intermediul unui arc ( asta pe perioada cât este oprit motorul) în timpul funcționării presiunea uleiului învinge rezistenta arcului și o deschide .Și la mine corpul era curat dar sub supapă nu am putut sa observ acea impuritate care o bloca.
Posibil să rupeți vreunul din piciorușe,de aceea ar fi bine demontarea corpului , spălat cu benzină și suflat cu aer . Din ce am verificat, nu este normal că după 40min. corpul să fie gol, eu chiar după o zi de staționare,când am luat capacul am găsit corpul plin.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Si cand scoti filtrul supapa nu e apasata, inseamna ca e deschisa? Si nu e normal la scoaterea filtrului, daca e deschisa, uleiul sa curga imediat in baie?
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Ba da, dar daca supapa etanșează corect, in momentul când desfiletezi capacul,curge ulei in afara, apoi când ridici cu tot cu filtru,ulei se scurge în baie.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Gasii o poza postata de colegi.
E corect ce am marcat pe ea? Etansarea se face la linia albasta?
Asa inteleg eu ca functioneaza. Piciorusele alea nu stiu cum stau prinse, daca se misca si ele, aici vad ca a ramas doar unul. O mai fi avand inca un arc in interior?

Nu prea as vedea sa faca depuneri in zona de etansare, acolo circula mereu ulei sub presiune.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Da. Arcul ce se vede este numai pentru a tine supapa pe poziție prin intermediul piciorușelor, mai este un arc in interiorul ansamblului care are rolul descris mai sus de mine
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc pentru confirmare. Anul asta abia am facut schimbul de ulei, dar tot voi demonta corpul sa il curat, nu ar trebui sa pierd mult ulei. Dar mai intai sa imi cumpar garniturile daca se gasesc. La tine au mers refolosite fara probleme?
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Dacă demontezi după o staționare de 1-2 ore și în prealabil scoți filtrul, nu pierzi deloc ulei, acolo 2,3 picături. Am refolosit garniturile, foarte puțin silicon sub ele mai mult pentru a le ține pe poziție.
Seară bună.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,161
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
cu cea mai mare durere si cu adanc regret in suflet va anunt incetatea fabricatiei celebrului filtru de ulei MAHLE 173D, inlocuit in mod grosolan si barbar de catre noul MAHLE ORIGINAL OX 173/2D, nume pompos dar far' de supapa antiretur. In nemernicia mea l-am cumparat, o sa si-l montez, "acu' toate-o apa s-un pamant" si-o-m-ai vorbi ...

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata