Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nici cutiile nu sint cine stie ce avere. Sint stive intregi de cutii foarte bune, aduse din schroturile din Germania si costa cam 100 euro bucata, pe alese, ca la pepeni. Eu mi-am pus pe masina un F10 de Astra 1,4, cu 5 trepte, am dat pe ea 3 mil acum trei ani si merge brici. Avea uleiul ca mierea rosie in ea, curat ca lacrima, pinioane ca din fabrica, insa tot am pus ulei nou cind am montat-o. Cu tot cu montaj m-a costat 4 mil. Problema e sa nu ramii cu masina blocata cind ti-e lumea mai draga (noapte, frig, ploaie, pustiu etc) pt un ulei de doi lei si o operatiune simpla. Eu sint convins ca la tine s-ar putea sa fie si o bucsa de la timonerie usor lasata, si din cauza asta iti intra mai greu la rece.
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
ice01astra a scris:
gabrield a scris:Nu e legenda.
Un ulei isi mentine proprietatile ani de zile, cu conditia sa nu-l expui la incalziri extreme, cum e cu cel de motor.
...
In manualele de service, uleiul de la cutia de viteze este lifetime guarranteed.
...
In acceptiunea lor, cam 200.000 km.


Bun, iata si o parere conforma careia totusi uleiul din cutie isi mentine proprietatile mult si bine. Deci cum este pana la urma ?

gabrield - poti sa ne scanezi pagina in care spune acest lucru in manualul de service ?!

Cu respect,
Mircea !



Cu placere...
In primul rind, faptul ca nu exista buson de golire ar trebui sa dea de gindit...
In al doilea rind, iata screenshot din manualul meu :


In al treilea rind, te-as ruga sa faci screenshot unde scrie ca trebuie sa-l schimbi... (glumesc...)

Fiind un ulei sintetic, cel de transmisie, nu e supus la incalziri masive, sau presiuni deosebite, deci nu-si schimba proprietatile.
Orice fabricant recomanda completarea, doar in situatii exceptionale schimbul...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11070
Vezi trimeterile, in plus :
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dr.Opel a scris:Nici cutiile nu sint cine stie ce avere. Sint stive intregi de cutii foarte bune, aduse din schroturile din Germania si costa cam 100 euro bucata, pe alese ...


Pe aici prin zona cer minim 200EU/buc si sincer poti sa te alegi cu una mai proasta decat cea care o ai pe masina. As prefera sa raman cu cea pe care o am, ptr un ulei de doar 50 lei Wink

A mea lucreza de cand am uns mecanismele, foarte bine, am umblat ceva cu masina, si sincer dupa ce am uns toate articulatiile acelea din plastic acum se comporta mult mai bine. Multumesc inca odata ptr. sfat !

Mecanicul meu vine abia joi din Italia, probabil ca abia luni sau martea viitoare voi avea sansa sa imi fac o programare la el, acum ca sigur va avea multe urgente, printre care si a unui amic de al meu, la care i s-a dus se pare ca motorul de pe A6, masina de 2 ani, care a costat o gasca de bani. Ii bate ca dracu acum, desi masina a fost foarte bine intretinuta din toate punctele de vedere, adusa fiind din Germania cu doar 16.000 km la bord, acum are 160.000 ...
Nu imi vine sa cred ca si un mit ca AUDI, incepe sa dezamageasca. Inainte de asta omul a mai avut un A80 de care are numai cuvinte de lauda, pe cand despre acest A6 nu prea are deloc cuvinte de lauda, avand numeroase probleme pana acum, desi este o masina foarte scumpa ...
Si sa nu uit, este invidios pe masinuta mea Twisted Evil
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In TIS nu se specifica clar ca uleiul din cutie se inlocuieste la primii 30,000km. In Autodata in schimb apare scris "2.0120 Gearbox oil Drain/refill" la prima revizie de 30,000km. La urmatoarele revizii nu se mai inlocuieste ci numai se verifica nivelul/culoarea si daca sunt pierderi.
Am cautat in hirtiile pe care le am eu de la masina si acelasi lucru am gasit in "Wartungsplan" la prima a fost schimbat si pe urma numai verificat! Deci clar se schimba uleiul !

Voi veti face cum va taie capul....uleiul se schimba, parerea mea, si cutia are un rodaj nu ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Si eu am avut problema cu intratul in vitezele 1-2 dar cateodata si 3-4 dimineata dupa o noapte mai rece in care a scazut sub 0 temperatura.
Asa ca am citit ce scria pe aici si am trecut la treaba.
Am desfacut capacul cu burduful de la schimbator si am curatat toata vaselina aceea care arata ca sapunul si deja parca se sfarmita deja si apoi am inceput sa ung totul cu o vaselina sub forma de spray care m-a costat 14 RON/200ml. E foarte buna si dupa ce o dai ramane ca vaselina dar are o capacitate asa ca de lipire/adeziv.... Precizez ca aceasta vaselina este conform cu ce scrie pe doza pentru lanturi de motociclete si rezista pana la 12000 rotatii/minut deci are capacitate foarte mare de aderare la suprafete zici ca e lipici.
Am dat din plin cu ea peste toate componentele de plastic si la acea sfera in care este montat schimbatorul si pe la toate nucile de legatura (eu am cutie de viteze cu cabluri).
Am reglat apoi cablurile conform cartii de reparatii care e pe undeva pe aici pe form si este chiar foarte simplu (se defac clemele de plastic dupa ce s-a blocat maneta cu splintul existent acolo) apoi te uiti cam care este jocul la motor si cand consideri ca sta bine inchizi clapetele si scoti plintul si verifici. La mine intra acum foarte bine cum nici nu ma asteptam desi este rece afara.
Sper ca sfatul meu sa fie de folos si altora.
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Orice faci nu scapi de schimbul de ulei din cutie, si la mine face la fel.
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
La cutie F16 cum se verifica nivelul uleiului?
Merci
Skip ads

  • qwertyus1

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2006

  • Mesaj Privat
avind in vedere ca masinle noastre au pe bord 100 000 si de km, dintre care 200 000 facuti in germania, olanda, sau belgia, se apropie si " life time guarantee" de final...deci totusi un schimb de ulei nu cred ca strica...ulei: 2 litri parca,(de fapt 1,6 l parca in carte, daca nu gresesc, si daca da, sa ma corecteze cineva), manopera, si ajungi undeva la 7o ron fata de o cutie second care face 300E plus manopera plus nu stii ce iei...
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu am mai iesit mult cu masina in ultima vreme, insa saptamana viitoare sunt in sfarsit programat la mecanicul meu, si in program este inclus si acel schimb de ulei.

mikyboy - daca te rog respectuos, imi poti da mai multe detalii legate de aceea vaselina ? Adica un nume ceva, sa vad daca gasesc si eu asa ceva, pare foarte util si practic, plus ca fiind sub o forma de spray, ajunge foarte usor cam peste tot unde este nevoie.
Multumesc anticipat !

De asemenea multumesc la toata lumea ptr sfaturi,

Cu respect,
Mircea !
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ice01astra a scris:Eu nu am mai iesit mult cu masina in ultima vreme, insa saptamana viitoare sunt in sfarsit programat la mecanicul meu, si in program este inclus si acel schimb de ulei.

mikyboy - daca te rog respectuos, imi poti da mai multe detalii legate de aceea vaselina ? Adica un nume ceva, sa vad daca gasesc si eu asa ceva, pare foarte util si practic, plus ca fiind sub o forma de spray, ajunge foarte usor cam peste tot unde este nevoie.
Multumesc anticipat !

De asemenea multumesc la toata lumea ptr sfaturi,

Cu respect,
Mircea !


Respectivul spray se numeste Catenoil si este de fapt o vaslina lichida care imediat ce iasa din tub reactioneaza si incepe sa se solidifice si este facuta expre pentru lanturi de motocicleta si alte tipuri de lanturi.
Produsul este italienesc si pe el scrie ca rezista pana la 18000 RPM si in limba romana scrie ca este: "Vaselina superlubrifianta supraaderenta multifunctionala..." "... Ideal si pentru lubrifierea rulmentiilor, articulatiilor, suspensiilor mecanice, suprafete cu alunecare rapida...".
Sper ca te-am ajutat cat de cat si ca vei gasi acest produs.

Cu respect, Mihai
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Treaba cu garantie pe viata nu e marketing,veti observa ca respectivele cutii nu au buson de golire deci producatorul acelei masini in totala cunostinta de cauza stie ce recomanda. In cutie deasemenea se afla si un magnet care retine destul de bine particulele metalice, tot asa bine se recomanda si o vascozitate anume pentru cutiile de viteza exemplu la OPEL unele modele cer 80W un ulei mediu ca vascozitate la temperaturi joase. Fenomenul de plecare de pe loc fara a fi masina in viteza se datoreaza vascozitatii uleiului dintre cele doua trenuri fix si mobil din cutie aceasta comportandu-se ca un vascocuplaj.Greutatea de a introduce in viteze inferioare are drept cauza tocmai imposibilitatea inelelor sincronizatoare de a frana datorita uzurii si a uleiului . Problema asta are o rezolvare un ulei de vascozitate 75W80 care sa ajute la rece putin sincroanele obosite nu este cazul de demontat cutia.Schimbarea este sesizabila si nu apar probleme ulterioare,asta in cazul in care timoneria este reglata corect.
La cutiile transversale datorita faptului ca sunt foarte compacte apare acest fenomen in cazul in care uleiul nu respecta vascozitatea recomandata de fabricant.Mici artificii,in cunostinta de cauza se pot face cu scaderea vascozitatii pentru cutiile obosite.
Recomandarea o fac pentru a evita diferitele legende care circula prin service-uri care spun ca merge si T90 si daca tot nu intra din prima asteptati pana se incalzeste cutia.Nu permiteti sa platiti cu banii dumneavoastra inconfortul de a nu schimba usor treptele de viteza,si de ce nu deteriorarea cutiei,asta numai si numai pentru ca nu se respecta niste indici[/b]
Skip ads

  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mikyboy - multumesc frumos ptr sfaturi, voi cauta aceea vaselina, numai sa am vreme ... Sad

mecaNIK - si tie iti multumim ptr lamuri, sunt demne de luat in seama.

Cu respect,
Mircea !
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dragi mei, la mine toata problema a plecat de la reglajul din timoniera !
Am fost cu ea la mecanic, si a reglat-o asa cum scrie la carte, vreau sa va spun ca nu imi recunosc masina, deci intra in viteza in asa hal, incat manevrele le fac cu un singur deget ! Embarassed
Am schimbat si uleiul din cutie sa fiu sigur, am mai pus si doi pivoti noi ca sa fie totul smooth ... sunt fericit acum Wink

A si legat de pivoti ... masina mea avea pivotii originali Shocked Abia a reusit mecanicul sa ii dea jos ... am luat tot nemtesti, sa ma tina jumate cat au tinut astia si e ok, oricum la 47 lei/buc sa fim seriosi ... nici nu e mare tragedie.

Dar bineinteles ca mereu e una calda alta rece ... imi curge ceva ulei, putin ce este drept, pe la caseta de directie. Am gasit caseta de directie in stare foarte buna cu 50EU la un amic, Cred ca o iau, o schimb si noapte buna, nu e asa mare tragedie Rolling Eyes

Va multumesc tutor celor care mi-au dat sfaturi, sau au postat pareri aici !
Sfatul meu este ca atunci cand aveti asemenea probleme, sa mergeti sa incercati o reglare a timonierei ... va fi un vis dupa aceea Wink

Cu respect,
Mircea !
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:
3.desfaci surubul de la timonerie(de sub capota!), in capat cum iese din caroserie este un fel de colier (doar il slabesti).surub de 13,ar fi bine sa utilizezi tubulara si un prelingitor,ca altfel imbatranesti langa el Smile
4.ai un dop de cauciuc(in majoritatea cazutilor este maro),tragi cu patentul


Dopul de cauciuc este tot in zona colierului respectiv?
  • dany astra

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: ploiesti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Salut

Aceleasi pb le am si eu la o astra g -intra foarte greu in viteza 1 si 2. La aceasta masina cum se procedeaza cu schimbatul uleiului si reglarea vitezelor?
Apropo, nici un service din Ploiesti nu se baga sa schimbe uleiul din cutia de viteze la astra g!!! De ce?

Multumesc, si astept un sfat de la voi.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Azi am schimbat si eu uleiul la cutia de viteze.

Diferenta este destul de mare, intra mult mai usor in viteze, pot baga 1-a chiar daca masina e in miscare. Inainte trebuia aproape sa opresc ca sa intre I-a.
A II-a nu mai agata, cand retrogradez din III in II la fel intra mai usor.

Mai trebuie sa scap de zbarnaiala ingrozitoarea care mi-o face nuca aia de sub burduful schimbatorului cand e rece... si cam asta e Smile
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dany astra a scris:Aceleasi pb le am si eu la o astra g -intra foarte greu in viteza 1 si 2. La aceasta masina cum se procedeaza cu schimbatul uleiului si reglarea vitezelor?


Cred ca si la tine este vorba despre aceasi buclucasa timoniera, care face legatura intre maneta schimbatorului de viteze si cutia de viteza. Norocul meu a fost acela ca aveam manualul de service/reparatii, si am primit si aici numeroase sfaturi utile, astfel ca am scos la imprimanta cele doua pagini care explicau cu lux de amanunte si poze cum se face acest lucru, plus cateva sfaturi de pe aici, le-am inmanat mecanicului si el a facut restul de treaba, cu un succes care ma uimeste.

Nici la mine nu a schimbat complet uleiul din cate am inteles, doar l-a completat sau asa ceva.

Rog pe aceasta cale pe toti cei care intra pe acest topic, si au idee sau vreun manual de service/reparatii ptr Astra G sa il ajute si pe domnul dany astra, pe care eu din nefericire nu il pot ajuta foarte mult Crying or Very sad

Succes dany astra,

Cu respect,
Mircea !
  • gabriel88_vl

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Agila 2004 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am facut si eu schimbul de ulei de cutie. Am pus Mobil 75w90.

1. Nu aveam deloc ulei in cutie dar nici nu se simte nici o diferenta de cand am pus acest ulei. Tot greu imi intra 1-a. Voua va intra 1-a la viteza cuprinse intre 5-20 km/h? La mine trebuie sa fie oprita masina in loc ca sa intre 1-a iar a2-a cand e rece are un trancanit ciudat.


2. Imi curge uleiul din cutie. In fiecare dimineata gasesc ulei curs jos de la cutie. Probabil deasta nu avea deloc ulei cutia de viteze inainte. Banuiesc ca trebuie o garnitura. CE ANUME GARNITURA ?
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am si eu cam aceeasi problema cu intrat-ul in a 1-a cand e in mers, vreau sa zic ca sa intre trebuie sa imping destul de tare in schimbator, in a 2 e ok nu am probleme, cand sta pe loc intra perfect si in a 1-a, acum nu stiu daca la mine e de la uzura sau de la reglajul timoneriei, e cineva amabil sa imi dea un sfat, are rost sa ma bag sa reglez timoneria asa cum a descris cineva mai sus si a atasat si poze?
va multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR