Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • MSwz

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Salut ! Am vericat existenta firului in mufa XR4 pozitia 7 fiind acolo,culoare neagra...pe OP COM nu exista in meniul REC activarea oglinzii heliomate...posibil sa functioneze fara activarea cu OP COM?Alta intrebare,firul negru pozitia 7,mufa XR4 unde pleaca din REC?In plafoniera nu il gasesc...Mersi
Skip ads

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Eu am avut noroc cu oglinda, nu este nici o diferenta, cad perfect si capacele pe chenarul negru al parbrizului.
Oglinda fiind tot de pe o Zafira A.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tu ai fost ,,norocos,, si ai pus pe Zafira A o oglinda originala de Astra G (compatibila 1:1).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
MSwz a scris:Salut ! Am vericat existenta firului in mufa XR4 pozitia 7 fiind acolo,culoare neagra...pe OP COM nu exista in meniul REC activarea oglinzii heliomate...posibil sa functioneze fara activarea cu OP COM?Alta intrebare,firul negru pozitia 7,mufa XR4 unde pleaca din REC?In plafoniera nu il gasesc...Mersi

In opinia mea...
- REC-ul trebuie sa stie de oglinda electrocromata, ca sa-i taie alimentarea cand pui schimbatorul cutiei de viteza pe mers inapoi sau cand aprinzi lumina din plafoniera
- PROBABIL ca din REC... daca ai firul deja cablat... acesta se prelungeste pâna in mufa de la baza stalpului soferului, sau unde (mama vietii) e mufa respectiva. Nu stiu cum se numeste mufa respectiva sau unde e ea, nu am nici pin-out-ul mufei respective pentru ca NU m-a interesat.

Din pacate azi nu am avut timp sa verific nimic in plus privind oglinda electrocromata la masina mea... o sa revin cu detalii la momentul cand am derulat actiunile necesare (despre care am scris mai sus).
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Okay, azi a venit momentul cablarii... deci am cumparat un fir negru-rosu de boxe de 4metri si 0.6mm grosime pe care l-am tras de la oglinda la REC in pinul 7 al mufei XR4 cu clema de fixare gri. Pinul 7 nu-l aveam in REC, pentru el am cumparat o mufa de REC cu clema gri completa din dezmembrari. Deocamdata am mufat doar firul negru de 0.6mm din cupru la firul negru al oglinzii. Firul maro al oglinzii l-am pus pe un surub conectat la plafon (masa caroserie). Siguranta nr.17 de 5A era la locul ei, doar ca nu am verificat-o, am presupus ca e buna. Cu Op-COM in REC/UEC nu am gasit nicio setare pentru oglinda electrocromata. Doar senzor lumina/ploaie, pe care daca l-am pus pe enable a dat eroare ca nu am senzor de ploaie (chiar nu am). Am refacut setarile pentru senzor lumina/ploaie pe disable si am asteptat sa se intunece. Apoi am pornit motorul si totusi led-ul oglinzii electrocromate nu e aprins. Daca stie cineva ce e in neregula, rog sa-mi scrie aici.

Astra H 1.7cdti fabricata decembrie 2004 cu REC care stie carlig de remorcare (original GM, montat in Germania).

Cu Stima.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Ai vorbit doar de firul negru și maro. Când am montat eu oglinda, știu ca avea mai multe fire.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Avea... Si a mea are (4)... Dar pe Astra H doar doua fire sunt folosite, cel negru (plus in REC) si cel maro (minus la masa).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu-mi mai ramane decat sa mai incerc atunci cand mai prind o fereastra de timp liber sa scot mufa din REC si sa dau +12v in mod manual cu un fir direct de pe baterie pe firul care l-am tras in REC. Si va trebui sa o fac pe timp de seara, la intuneric. Daca nu se aprinde senzorul de sub oglinda, atunci are probleme cu electronica din placa cu circuite existenta in oglinda electrocromata si probabil va trebui sa iau alta... Curios e faptul ca am luat-o de pe o Astra H 2007 cu volan pe stanga si care era netrântita în bot în partea din fata.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Intre timp m-am trezit cu bateria muci. In 11 Iulie am dat un drum dus-intors la Cluj, am revenit pe seara si deja in data de 16 Iulie la ora 7 dimineata nu mai aveam curent in baterie (nici cat sa deschid usile din telecomanda). Pun multimetrul si constat cu groaza un 2,4volti pe bornele bateriei. In viata mea nu am vazut tensiunea asta pe o baterie de masina. Trebuie ca ceva imi mananca bateria la standby (acel ceva nu e trecut prin ECU ca sa-i taie curentul cand scade tensiunea pe baterie) asa ca va trebui sa reverific ce si unde am legat cand am cablat oglinda, caci am o presimtire cum ca oglinda primeste curent si fara cheia masinii in contact. Si e dubios ca oglinda electrocromata nu functioneaza. Minusul l-am luat din plafon, poate trebuie legat la un minus ce vine din REC?

L.E:
Apropo de tensiunea asta mica de 2,4v pe bornele bateriei.
Iau redresorul il pun pe baterie si-mi indica ca bateria e descarcata 75%. Las redresorul pe baterie si ma duc in casa, dar revin dupa 30min si gasesc redresorul fara niciun led aprins pe el. Fac scurt pe clesti si nu vad nicio scanteie!? Scot redresorul din priza, il bag in priza si apoi masor cu multimetrul, gasesc pe firele lui 12,4v. Il pun pe baterie si-mi propun sa astept 3min. Ce sa vezi... dupa 1min de stat pe baterie se sting ledurile de stare de pe el si pare mort. Masor cu multimetrul pe clesti si zero curent de incarcare. Efectiv la voltajul asta mi-l baga bateria in protectie. Iau alt rederesor mai ,,heavy-duty,, si-l pun pe quick-charge, pun multimetrul pe Ampermetru si citesc o valoare de incarcare de doar 4,5Amp dupa prima ora de stat pe redresor. Ma gandesc ca NU e de bine, e prea mica valoarea asta pentru o baterie complet descarcata !. In fine... il mai las 12ore si-mi aduce bateria pâna la 11,8v (indicatorul de incarcare fiind pe full). Doar ca NU mai poate sa-mi incarce bateria mai mult de 11,8v indiferent ca l-am lasat sa stea fara curent sa se raceasca iar apoi l-am pus iara. Noroc cu masina mea mai veche Vectra B 1.7TD care pleaca ,,la sfert,, îi pun bateria si dau la cheie, invarte lesinat motorul doar odata si booom am pornit. Las bateria 45min pe masina cu motorul pornit. Opresc motorul, iau bornele, a doua zi aveam 12v pe borne. Am repetat pornirea pe Vectra 5 zile la rand tot cate 45min de stat la relanti fara consumatori si si-a revenit bateria, acum e la 12,78v si invarte motorul fara sa dea semne de oboseala. Varta Blue Dynamics de 74Amp, cu 15 luni vechime de la momentul cumpararii (inca in garantie). Daca si-a revenit de la asa un voltaj mic eu unul o sa continui sa cumpar marca asta de baterie pe viitor, isi merita banii.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am coborat la masina cu Op-Com sa configurez ceva la radio-cd, ma uit eu sub oglinda si constat cu uimire ca led-ul galben de sub oglinda (sa-i zicem ,,led-ul de stare,,) este aprins. Deci ce sa vezi, oglinda este alimentata cu curent din REC. Ziua am vazut ca led-ul de stare este stins, probabil senzorul de lumina din ea sesizeaza ca afara e ziua si taie alimentarea oglinzii. Totusi, nu am avut niciun telefon mobil la indemana sa il aprind in habitaclu ca sa simulez lumina farurilor unei masini din spate, ca sa vad daca se inchide sau nu oglinda electrocromata.

Pe chestiunea cu curentul din standby atunci cand masina e incuiata nu am apucat sa fac inca nimic. Vreau sa masor ce consum exista atunci cand masina sta incuiata in parcare. Ar trebui sa fie 0,03A, nu mai mult... dar vedem ce gasim la masuratoare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Aseara am coborat la masina ca sa mai verific odata daca functioneaza oglinda electrocromata.

Cu masina incuiata ma uit eu prin parbriz la led-ul de sub oglinda, led-ul era stins (deocamdata presupun DOAR ca oglinda nu este alimentata... pentru ca pâna nu verific cu multimetrul nu pot stii sigur). Intru in masina, bag cheia in contact o rotesc pe pozitia de functionare motor iar pâna sa actionez demarorul ma uit la led-ul de sub oglinda, hopa! e aprins deci oglinda acum este alimentata cu curent din REC. Pornesc motorul si aprind farurile, constat ca oglinda ramane in continuare alimentata. Bun pâna aici, hai sa aprind led-ul telefonului si sa-l pun la 30cm in fata oglinzii ca sa simulez o lumina de far din spate si... pare ca s-a intunecat oglinda unpic. Aduc led-ul telefonului fix in fata senzorului si abia atunci incepe oglinda sa se intunece, cu un delay de 3secunde de la declansare pana la o activarea completa. Iau sursa de lumina de langa senzor, hop.. oglinda isi revine in 3sec la starea initiala. Deci e o mare usurare sa o vad ca functioneaza, caci initial am crezut ca probabil am cablat incorect in REC, sau poate e de vina REC-ul care nu are la setari vreo varianta de activare oglinda, sau pur si simplu oglinda putea fi defecta.

Asadar, cu un fir de plus pâna in REC, o masa luata direct din tavan si fara niciun fel de activare in REC oglinda electrocromata e functionala la mine. Mai ramane doar sa sterg cu alcool izopropilic senzorul de lumina din spatele oglinzii si pe cel din fata oglinzii iar cu asta e la final... oglinda e buna de folosit.
  • schwartz84

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Salut!Ai incercat sa vezi daca merge si functia atunci cand pui in marsalier si luminezi oglinda din spate,daca taie alimentarea din REC?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, am incercat, NU MERGE! O sa mai fac o incercare legând firul de minus al oglinzii (care acum e legat cu surub în plafon) la firul maro de minus existent în zona plafonierei... si poate asa, daca esti cu schimbatorul în marche-arriere atunci posibil(?) ca REC-ul sa taie minusul oglinzii.

La fel, acum daca aprind lumina la plafoniera din fata in 3-4sec mi se intuneca oglinda. Pentru asta doar presupun ca va trebui legat înca un fir al oglinzii direct la un fir din plafoniera. De ce spun asta? Pentru ca tocmai am montat exact aceiasi oglinda de Astra H pe Astra G a sotiei, doar ca acolo am legat toate cele 4 fire... si la ea daca bag schimbatorul în marche-arriere cu o sursa de lumina direct în senzorul oglinzii aceasta se deschide, deasemenea daca deschid portiera si se aprinde plafoniera din fata am observat ca oglinda nu se întuneca de la lumina plafonierei.

E chiar o placere sa vezi cum lucreaza o oglinda electrocromata montata corect pe Astra G dupa instructiunile din TIS2000, însa asta de-am montat-o pe Astra H (tot dupa instructiunile din TIS2000) mi se pare de cacao de-a dreptul. Poate oi fi omis eu sa leg ceva din schema, poate trebuie alt REC cu functie de oglinda electrocromata... chiar nu stiu deocamdata (trebuie sa mai sap pe Internet dupa info).

L.E:
Stiu pe cineva cu o Astra H facelift care are oglinda asta montata de fabrica... sa vedem daca-l prind sa-l combin la o sesiune de OpCom pentru o eventuala citire de erori, ocazie cu care as putea vedea în REC la masina lui daca apare pe undeva functia asta ,,inteligenta,, de oglinda electrocromatica.

L.E2:
Mi-am procurat o talpa de oglinda de Astra H de pe un parbriz spart din dezmembrari, urmeaza etapa a doua de lipire talpa oglinda pe parbriz mai sus decat este talpa oglinzii de parbriz fara oglinda electrocromata. Am si un set de capace intreg (celelalte le-am scurtat) si intenztionez sa fac lipirea talpii si montarea oglinzii la inaltimea corecta pe parbriz, apoi o sa revin cu poze comparative. Ca si amanunt, inclusiv dupa montarea oglinzii electrocromate de Astra H pe Astra G a sotiei oglinda cea noua e mai jos cu ceva decat cea clasica de Astra G, insa acolo nu necesita relocarea talpii oglinzii ca aceasta este montata de fabrica sus langa marginea parbrizului si inclusiv cu scaunul ridicat la maxim (asa cum merg eu) poti sa vezi pe sub oglinda electrocromata montata in locul oglinzii clasice sus pe parbriz.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 16 Aug, 2020 10:38 pm, modificat de 2 ori in total
  • schwartz84

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Buna ideea cu Astra H ul facelift(sa ne tii la curent)!Eu am firul pe pinul 7 in mufa gri in REC,este negru si subtire,nu stiu exact sectiunea...dar in meniul REC ului cu OpCom ul nu am ce sa activez la oglinda...am parbrizul cu senzor ploaie/lumina si oglinda dar nu am ajuns sa l montez inca!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
@ahappyuser, nu ai omis nimic si nu iti trebuie alt REC, pur si simplu la H, asa au ales sa mearga, pe logica aceasta mai "economica":
1. contact luat = fara actiune;
2. contact pus + lumina din fațã + lumina din spate = fara actiune;
3. contact pus + lumina din fațã + farã lumina din spate = fara actiune;
4. contact pus + fãrã luminã din fațã + fãrã luminã din spate = fara actiune;
5. contact pus + fãrã luminã din fațã + lumina din spate = actioneaza pentru mixsorarea reflexiei.

Firul maro al oglinzii, este pus direct la masa, iar pe firul negru, primeste +12Vcc (14Vcc), odata cu punerea contactului, pentru ca primeste prin siguranta, direct de pe releu. Din aceasta cauza nu este nimic de setat in REC, pentru ca acel pin 7 din mufa negru cu gri, nu este pin dedicat pentru oglinda, ci este pin de iesire tensiune dupã contact.

Pana la urma, se pot introduce in algoritmul de functionare si celelalte doua conditii (marsarier si plafoniera), foarte simplu, doar ca va trebui tras firul de la becurile de marsarier pana la oglinda (pentru ca nu cred ca acesta exista, nefiind folosit pe nici o echipare de H)
Pur si simplu un fir de la becurile de marsarier pana pe firul gri al oglinzii si un fir de pa becul/becurile plafonierei pe firul alb cu negru al oglinzii. (sau se poate folosi si o singura obtiune din acestea doua).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru postare.

Preventiv am tras doua fire pâna în REC (firul defapt fiind unul clasic, pentru boxe audio). Cel negru l-am legat conform TIS pentru +12/14v CC, iar cel rosu momentan e in aer dar îl voi lega la alimentarea lampilor de marche-arriere (trebuie doar sa mai gasesc care e pinul din TIS2000). La fel voi proceda si cu firul de plus pentru plafoniera.

Daca nu legam o oglinda similara la Astra G a sotiei probabil ca nu m-ar fi deranjat atat de mult situatia, dar acum ca tot am vazut ce poate oglinda asta legata corect pe Astra G... a început sa ma deranjeze functionarea asta de tip ,,economical/limited,, a oglinzii electrocromate de pe Astra H.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
A mea este din fabrica.
Functioneaza fara acele doua conditii, fireste.
Dar pe bune ca nu mi-am pus problema ca ar fi nevoie de ele. Cand dau cu spatele, oricum nu ma uit in oglinda de pe mijloc, ci in cele laterale, normal ... si daca am lumina din spate(ca sa se inchida acea oglinda in care eu oricum nu ma uit), inseamna ca voi vedea bine in spate Smile Iar cu plafoniera pornita, sigur nu merg, pentru ca nu am de ce ... si daca chiar va trebui sa fie aprinsa, va fi aprinsa 10 - 20 de secunde Smile
Normal ca fiecare isi creaza confortul asa cum il considera el, deci da, daca ai firul tras, iti va fi foarte simplu sa faci operatiunea ca la G.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
D.p.m.d.v REC-ul este un tablou de sigurante pentru electronica din spatele masinii, inclin sa cred ca comanda aprinderii becurilor de dat inapoi cu spatele trece in mod sigur prin acel panou de sigurante si pinul respectiv ar trebui sa il gasesc in TIS2000 (desigur, daca logica mea nu ma inseala).

Eu folosesc mult oglinda din mijloc cand dau cu spatele, intai privesc in ea si mai apoi in cele din lateral, apoi iar in ea si pe urma iar in cele laterale. Nu mai am 30ani sa pot sa dau cu spatele ,,jumatate rotit din mijloc,, si privind inspre spate. Iar in ceea ce priveste datul inapoi cu plafoniera aprinsa, nu se stie niciodata cand voi avea nevoie sa o fac pe timp de noapte si iar o iau de la capat cu privitul in oglinda centrala, apoi in cele laterale si tot asa.
  • schwartz84

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Am inteles eu bine din ce am citit pe net si anume: culorile firelor de pe oglinzile Astra G/H sunt la fel si la Astra G sunt legate toate 4 si la Astra H doar 2?

Si anume ce fire la Astra G unde “duc”?

Multam!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, ai inteles bine.. exact asa e, cum ai scris in prima intrebare.

Pentru a doua intrebare, arunca un ochi aici.

Eu am legat oglinda de Astra H pe Astra G a sotiei chiar in cursul zilei de ieri, deci tot ce am scris aici este ,,proaspat,, si reprezinta realitatea mea curenta.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 17 Aug, 2020 12:46 am, modificat de 4 ori in total
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR