Ai uitat parola?


  • daniel saar

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia Apt001362 din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Aug 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Schimbul o sa îl fac la 15 de km
  • luckyy78

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Aug 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salut! Tocmai am devenit posesorul unui Insignia, cc 2.0, 160cp, automat, 2015. Prieteni ''cunoscatori'', au inceput deja sa-mi zica ca au probleme la motor, cutie, etc. In fine, discutia nu-si are locul aici, pt a nu fi off topic. Intrebarea mea este: ce ulei sa pun la cutie, fabricantul recomanda castrol pentru motor, e mai bun LM?! Multumesc! P.S. : Imi trimiteti un link catre forum, unde sa pot vedea "ce poate" noua membra a familiei?!
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ce parere aveti de RAVENOL VSW SAE 0W-30 ?

Density at 20°C kg/m³ 846,0 EN ISO 12185
Viscosity at 100°C mm²/s 12,0 DIN 51562
Viscosity at 40°C mm²/s 60,8 DIN 51562
Viscosity index VI 197 ISO 2909
HTHS at 150°C mP?*s 3,6 ASTM D5481
Viscosity at –30°C mPa.s 5565 ASTM D5293
Viscosity (MRV) at -40°C mPa*s 14.800 ASTM D 4684
Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016
Noack Volatility % 9,0 ASTM D5800/b
Flash Point PM °C 234 DIN ISO 2592
TBN mg KOH/g 7,6 ASTM D2896
Sulphated ash %wt. 0,63 DIN 51 575

Se poate folosi pentru motoarele 2.0 CDTI? Are careva safety data sheet?
  • Enachedc

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia A20DTR din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Feb 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

In cartea tehnica scrie norma pe care trebuie sa o respecte, Dexos 2, si tipurile pe care le poti folosi in functie de temperatura de afara.
Am atasat ce scrie la insignia mea in manual.


  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Da, dar norma Dexos 2 e slabuta in comparatie cu celelate de la BMW, MB, VW, Porsche, etc. De aceea sunt membri ai forumului care au pus uleiuri care nu respectau norma Dexos 2 , insa uleiurile acelea stateau mai bine in fisa tehnica decat uleiul de la acelasi producator care respecta norma Dexos 2.
  • Enachedc

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia A20DTR din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Feb 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Atunci ar trebui să aibă în fișa tehnică la aprobări
sau meets or exceeds și dexos 2.
  • manole74

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
puscasum a scris:Da, dar norma Dexos 2 e slabuta in comparatie cu celelate de la BMW, MB, VW, Porsche, etc. De aceea sunt membri ai forumului care au pus uleiuri care nu respectau norma Dexos 2 , insa uleiurile acelea stateau mai bine in fisa tehnica decat uleiul de la acelasi producator care respecta norma Dexos 2.


Cum s-a comportat Fuchs-ul?
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
S-a comportat super ok. E mult superior GM-ului. In primul rand regenerarile filtrului de particule sunt mult mai rare (cu GM-ul mi s-a aprins de 2 sau 3 ori becul in bord si mesajul ”Nu opriti motorul, continuati sa conduceți...”, iar cu Fuchs deloc). La rece motorul porneste mai usor si nu este zgomotos (pana se incalzeste). Dupa 6 luni de utilizare pe jojă uleiul se vede gros si maroniu. In schimb la 12 luni Gm-ul era negru de tot si foarte, subtire. Recomand oricand Fuchs (atata timp cat respecta reteta si se gasesc fisa tehnica și fisa de siguranta a acestuia). La urmatorul schimb voi merge tot pe Fuchs sau daca gasesc date mai bune despre Ravenol, poate voi incerca si pe acesta (ambele se produc in Germania).
  • manole74

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am înțeles. Multumesc pentru obiectivitate.
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Test intre uleiuri:

https://youtube.com/watch?v=WTp_mX8_yNM
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Cele mai recente fise tehnice si de securitate pe care le-am gasit pentru Fuchs Titan GT1 ProFlex 5w-30



Ultima modificare facuta de puscasum la Vin 19 Oct, 2018 10:52 pm
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Cele mai recente fise tehnice si de securitate pe care le-am gasit pentru Fuchs Titan GT1 Pro C3 5w-30


Sta mai bine decat ProFlex-ul.


Ultima modificare facuta de puscasum la Vin 19 Oct, 2018 10:52 pm
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Fise tehnice si de securitate pe care le-am gasit pentru Ravenol VMP 5w-30 (se observa o mica modificare a compozitie in anul 2015 fata de anul 1014)

  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
In schimb la Ravenol VSW 0W-30, care sta foarte bine in fisa tehnică, nu am gasit safety data sheet.


P.S.: revin cu intrebarea: pot folosi acest ulei care nu indeplinește norma dexos 2 dar care sta mai bine ca uleiul original GM la foarte multe capitole (sulf mai putin deci protejeaza mai bine DPF, indice vascozitate, pornirea la rece, etc.?

Din punctul meu de vedere cred ca excede exigentele GM, dar fiindca sunt doar un amator în ale uleiurilor de motor aștept o parere a unui coleg de forum mai priceput.
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Comparatie intre norma dexos2 si VW 504 00 / 507 00


Cu exceptia ”economiei de combustibil” norma vw este net superioara dexos2. In schimb uleiul cu norma dexos 2 e mai pretentios pentru ca trebuie sa contina mai putin ”Sulphated ash” (adica sub 0,8% fata de 1,5% la vw, Sulf sub 0,35%, fosfor intre 0,07 și 0,09% in timp ce la vw nu da nici o valoare)
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,174
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Eu inteleg exact pe dos din schitele alea Smile. Dexos 2 e slab la economia de combustibil..in rest e superior.
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Cu cat e punctajul mai mare pe diagrama, cu atat mai bine.
Un mic exemplu de pe site-ul lor
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,174
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Ok.
  • ska

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra A20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ai si pentru Mobil 1 ESP 0W40?
Eu il folosesc deja de vreo 4 sau 5 schimburi si mi se pare foarte bun, atat pt mersul motorului cat si pentru regenerari DPF.
  • puscasum

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2.0 DTH din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
E ok si Mobil ESP 0W-40, insa fata de Ravenol VSW 0W-30 are vascozitatea la rece mai mare 69 fata de 60,8, cenusa un pic mai multa 0,8 fata de 0,63, indice de vascozitate de 189 care este foarte bun dar mai mic fata de 197, etc.


Importanta este insa baza uleiului. La Ravenol este full sintetica (POA-Esteri+aditivi). La Mobil 1 Esp parca spunea cineva pe forum ca este obtinută din gaz (procedeu GTL), care se pare că e destul de buna.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata