anewopel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salut dancusiureanu. Am cautat de cand mi-am facut cont si am gasit poze dar nici o poza cu acea gaura mica din throttle body. Daca ma poti ajuta multumesc mult.
Profit de ocazia asta ca sa te mai intreb un lucru deoarece am vazut ca esti printre putinii care chiar se pricep la opeluri.
Am un Opel Vectra A (fabricatie 1992) este primul model de vectra daca nu ma insel, imi poti spune si mie unde este localizata throttle body si egr la ea ?
Multumesc anticipat si felicitari pentru tutorialele pe care le-ai facut pana in prezent. Sunt extrem de folositoare
Profit de ocazia asta ca sa te mai intreb un lucru deoarece am vazut ca esti printre putinii care chiar se pricep la opeluri.
Am un Opel Vectra A (fabricatie 1992) este primul model de vectra daca nu ma insel, imi poti spune si mie unde este localizata throttle body si egr la ea ?
Multumesc anticipat si felicitari pentru tutorialele pe care le-ai facut pana in prezent. Sunt extrem de folositoare
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ywalex
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare.
Agila mea de 1 litru din 2002 (150000km) m-a exasperat. Motorul se oprea in mers si pornea mai greu sau deloc in ziua in care se oprea. Are codurile: P0201, P0202 si P0203 primele doua chiar se repeta. Am fost la service si masina are presiune la pompa de benzina, relee OK, scanteie este, EGR si throttle body curatate, sonde bune. Pe tester a iesit ca nu avea tensiune la injectoare numai ca la un moment dat masina a pornit si totul era OK asa ca am plecat cu ea. La momentul asta zace in parcare la servici. Nu mai pleaca deloc. Pana ajunge la service din nou o sa-i fac o verificare la fire impreuna cu un bun coleg de pe forum. Daca aveti sugestii.... Sper sa nu fie de la calculator. Va tin la curent cu rezolvarea poate o sa mai fie si altii in situatia asta. Sa auzim de bine ... adica de probleme rezolvate la masinile noastre
Agila mea de 1 litru din 2002 (150000km) m-a exasperat. Motorul se oprea in mers si pornea mai greu sau deloc in ziua in care se oprea. Are codurile: P0201, P0202 si P0203 primele doua chiar se repeta. Am fost la service si masina are presiune la pompa de benzina, relee OK, scanteie este, EGR si throttle body curatate, sonde bune. Pe tester a iesit ca nu avea tensiune la injectoare numai ca la un moment dat masina a pornit si totul era OK asa ca am plecat cu ea. La momentul asta zace in parcare la servici. Nu mai pleaca deloc. Pana ajunge la service din nou o sa-i fac o verificare la fire impreuna cu un bun coleg de pe forum. Daca aveti sugestii.... Sper sa nu fie de la calculator. Va tin la curent cu rezolvarea poate o sa mai fie si altii in situatia asta. Sa auzim de bine ... adica de probleme rezolvate la masinile noastre
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
burtafete
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2010
- Mesaj Privat
imi poate spune si mie cnv din ce cauza nu imi porneste masina cand este motorul cald ? la rece porneste fara probleme dar la cald nu porneste deloc pana nu se raceste motorul ... chiar daca sunt cu ea in mers imi moare motorul cand se incalzeste si dupa astept 1 ora si porneste ... din ce cauza stie cineva ? motorul este Z16SE 1.6 8 valve
- mihaiadrian
- ***
- 632 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
burtafete
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Phantom
- **
- 198 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
Phantom
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut. Masina nu vrea sa mai porneasca la rece, doar dupa a 2-a cheie, la cald porneste la sfert de cheie. Am curatat clapeta de acceleratie si egr, aceleasi probleme. Un "mecanic" a zis ca e sigur pompa de benzina sau injectaorele(ar scapa). Motorul este z14xep si nu imi da nici o eroare in bord. Daca stie cineva ce ar putea sa fie as fi recunoscator. Multumesc.
ywalex
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare. In sfarsit masina porneste. A fost de vina firul de la injectoare (plusul), fir care a fost inlocuit. Asta dupa ce si calculatorul (ecu) a fost desfacut. Toata distractia nici nu a costat mult (multumesc maiandrei!). Acum am alta problema: masina da in nas cateodata, nu are cod eroare dar asta e alta discutie... Bafta
suspended-9452- Suspendat
- 2,491 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,491
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- deleted-79859
- *
- 43 mesaje
- din 10 Nov 2012
deleted-79859
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salutare prieteni. Am si io problema cu pornirea greoaie la cald. Am citit pe forum despre asta si am inteles ca tre sa verific EGR - ul si THROTTLE BODY. EGR - l-am fost desfacut in trecut, dar cum ca nu prea stiam ce sa-i fac si cu frica sa nu-l scot la pensie, mai mult decat o frecare cu peria de sarma, nu i-am facut nik. Acu stiu si maine ma pun pe treaba. Intrebare : Care-i THROTTLE BODY ? N-am mai auzit in viata mea de asa ceva desi oleak de mecanic sunt si io. Precizez ca e vorba de o Vectra B, din 2001, motor Z16XE. Multumesc
- mihaiadrian
- ***
- 632 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Scuze rezolutia dar mai mare nu am gasit. Am incercuit cu rosu zona unde se gaseste throtthe-ul. Este tutorial pe forum cum se curata. Throttle-ul este electronic la z16xe in sensul ca e un motor care comanda o valva care se dechide mai tare sau mai putin in functie de cat de tare e calcata acceleratia. La vechile vectra (b1) era o sarma care pleca de la acceleratia si comanda throtthe-ul (era mecanic). Throttle-ul regleaza cantitatea de aer care intra in motor.
Tutorial de curatare la z16xe: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=86048
Spor!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 632 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Ok, reformulez, ca e sectiune de Agila si nici nu pot sa imi editez postul scris in graba.
Throttle-ul poate fi mecanic sau electric. Este o valva care se deschide mai tare sau mai putin in functie de cat de tare e calcata acceleratia. Throttle-ul regleaza cantitatea de aer care intra in motor.. Infundarea gauricii de purjare vapori benzina duce la porniri grele la cald.
E cumva gresit ?
Throttle-ul poate fi mecanic sau electric. Este o valva care se deschide mai tare sau mai putin in functie de cat de tare e calcata acceleratia. Throttle-ul regleaza cantitatea de aer care intra in motor.. Infundarea gauricii de purjare vapori benzina duce la porniri grele la cald.
E cumva gresit ?
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu este nimic gresit, mai putin "gaurica" care la noi nu exista, insa aici este o tona
de informatii despre rol, localizare, componenta, manifestari, diagnosticare, curatare etc.: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
de informatii despre rol, localizare, componenta, manifestari, diagnosticare, curatare etc.: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
petra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2012
- Mesaj Privat
pratmin a scris:Revin cu o problema de pornire, sunt recunoscator daca este cineva care sa ma indrume ce teste sa fac pentru a descoperi cauza:
Numai cateodata, cand dau sa pornesc motorul, invarte doar electromotorul dar motorul nu vrea sa porneasca. In acelasi timp, becul cu cheita din bord clipeste; dupa ce inchid contactul si incerc a doua oara, clipeste din nou becul cu cheita, astept pana nu mai clipeste, dau cheie si motorul porneste ok, fara sa faca figuri. Mentionez ca face astfel in special cand motorul este cald, cu temperatura intre 40 si 80 grade C.
Dupa umila mea parere, poate fi:
- cheia, poate ca cip-ul nu face bine contact in cheie (?), dar mentionez ca singura cheie pe care o am este bine "legata" si nu "misca din incheieturi";
- injectoarele? am folosit acum vre-o 1000Km o solutie pentru curatat injectoarele si eliminat apa din benzina, sper sa nu fi afectat mai mult motorul, prin angrenarea mizeriilor din rezervor inspre camera de ardere...
Astept insa si alte pareri, as incepe cu teste pe care as putea sa le fac eu, mai intai, dupa care sa ma indrept daca e nevoie catre cei mai avizati pentru operatie.
Multumesc,
Florin
Numai cateodata, cand dau sa pornesc motorul, invarte doar electromotorul dar motorul nu vrea sa porneasca. In acelasi timp, becul cu cheita din bord clipeste; dupa ce inchid contactul si incerc a doua oara, clipeste din nou becul cu cheita, astept pana nu mai clipeste, dau cheie si motorul porneste ok, fara sa faca figuri. Mentionez ca face astfel in special cand motorul este cald, cu temperatura intre 40 si 80 grade C.
Dupa umila mea parere, poate fi:
- cheia, poate ca cip-ul nu face bine contact in cheie (?), dar mentionez ca singura cheie pe care o am este bine "legata" si nu "misca din incheieturi";
- injectoarele? am folosit acum vre-o 1000Km o solutie pentru curatat injectoarele si eliminat apa din benzina, sper sa nu fi afectat mai mult motorul, prin angrenarea mizeriilor din rezervor inspre camera de ardere...
Astept insa si alte pareri, as incepe cu teste pe care as putea sa le fac eu, mai intai, dupa care sa ma indrept daca e nevoie catre cei mai avizati pentru operatie.
Multumesc,
Florin
BUNA, daca mai esti 'activ' sau , oricine vede. AAA- fenomen : (deschid usa cu telecomanda din 'cheie contact'... ) , la prima incercare= dupa stingerea 'rezistentzei-bujie' , roteste electromotorul, dar apare cliparire cheita / la a doua incercare = apare cheita cliparinda, si inainte de a pune pe ponrine efectiva, se stinge cheitza in timpul contactului pe 'rezistentza-bujie' si dupa stingera ei, apara iar cliparire cheitza., la a treia incercare= cheita clipareste si inainte, SI IN TIMPUL 'bujiei-rezistentza=incandescenta' , si dupa stingeraa bujiei incandescente.BBB- ANTECEDENTE : inainte de venirea frigului(inainte de alegeri cu 1-2zile, adica ~7dec, am spalat-o si am parcat-o. ; apoi parca urmatoarea zi (ca mi-a zis cineva ca ar face o cheie de rezerva, si e scumpa...) am scos 'blocul' cu cipul de pe cheia-'mecanica' , si am incercat sa pornesc asa- si a pornit(FARA 'bloc'-cipul+bateria prinsa de cheie , am lasat juma de minut motoru pornit si am oprit,[[si am transmis la cea ce avea o Corsa, ca poate face cheia fara 'pachetul cip+baterie , ca la mine-ZafiraA, porneste]]{{iar acuma,dupa dezgetz? si umezeala f mare in aer, nu mai porneste }}. INTREBARE DE BARAJ- i-am spalat creerul, sau are undeva condens, sau astept pe cineva cu testerul-ca nu am chef sa o tracteza pina la service- ca sa puna testerul. Are legatura Su-la cu prefectura= ca am pornit motorul cu 'bateria+cipul' luate jos de pe 'cheie ? Multumesc , in eventalitatea unui raspuns
petra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2012
- Mesaj Privat
pratmin a scris:Revin cu o problema de pornire, sunt recunoscator daca este cineva care sa ma indrume ce teste sa fac pentru a descoperi cauza:
Numai cateodata, cand dau sa pornesc motorul, invarte doar electromotorul dar motorul nu vrea sa porneasca. In acelasi timp, becul cu cheita din bord clipeste; dupa ce inchid contactul si incerc a doua oara, clipeste din nou becul cu cheita, astept pana nu mai clipeste, dau cheie si motorul porneste ok, fara sa faca figuri. Mentionez ca face astfel in special cand motorul este cald, cu temperatura intre 40 si 80 grade C.
Dupa umila mea parere, poate fi:
- cheia, poate ca cip-ul nu face bine contact in cheie (?), dar mentionez ca singura cheie pe care o am este bine "legata" si nu "misca din incheieturi";
- injectoarele? am folosit acum vre-o 1000Km o solutie pentru curatat injectoarele si eliminat apa din benzina, sper sa nu fi afectat mai mult motorul, prin angrenarea mizeriilor din rezervor inspre camera de ardere...
Astept insa si alte pareri, as incepe cu teste pe care as putea sa le fac eu, mai intai, dupa care sa ma indrept daca e nevoie catre cei mai avizati pentru operatie.
Multumesc,
Florin
Numai cateodata, cand dau sa pornesc motorul, invarte doar electromotorul dar motorul nu vrea sa porneasca. In acelasi timp, becul cu cheita din bord clipeste; dupa ce inchid contactul si incerc a doua oara, clipeste din nou becul cu cheita, astept pana nu mai clipeste, dau cheie si motorul porneste ok, fara sa faca figuri. Mentionez ca face astfel in special cand motorul este cald, cu temperatura intre 40 si 80 grade C.
Dupa umila mea parere, poate fi:
- cheia, poate ca cip-ul nu face bine contact in cheie (?), dar mentionez ca singura cheie pe care o am este bine "legata" si nu "misca din incheieturi";
- injectoarele? am folosit acum vre-o 1000Km o solutie pentru curatat injectoarele si eliminat apa din benzina, sper sa nu fi afectat mai mult motorul, prin angrenarea mizeriilor din rezervor inspre camera de ardere...
Astept insa si alte pareri, as incepe cu teste pe care as putea sa le fac eu, mai intai, dupa care sa ma indrept daca e nevoie catre cei mai avizati pentru operatie.
Multumesc,
Florin
BUNA, daca mai esti 'activ' sau , oricine vede. AAA- fenomen : (deschid usa cu telecomanda din 'cheie contact'... ) , la prima incercare= dupa stingerea 'rezistentzei-bujie' , roteste electromotorul, dar apare cliparire cheita / la a doua incercare = apare cheita cliparinda, si inainte de a pune pe ponrine efectiva, se stinge cheitza in timpul contactului pe 'rezistentza-bujie' si dupa stingera ei, apara iar cliparire cheitza., la a treia incercare= cheita clipareste si inainte, SI IN TIMPUL 'bujiei-rezistentza=incandescenta' , si dupa stingeraa bujiei incandescente.BBB- ANTECEDENTE : inainte de venirea frigului(inainte de alegeri cu 1-2zile, adica ~7dec, am spalat-o si am parcat-o. ; apoi parca urmatoarea zi (ca mi-a zis cineva ca ar face o cheie de rezerva, si e scumpa...) am scos 'blocul' cu cipul de pe cheia-'mecanica' , si am incercat sa pornesc asa- si a pornit(FARA 'bloc'-cipul+bateria prinsa de cheie , am lasat juma de minut motoru pornit si am oprit,[[si am transmis la cea ce avea o Corsa, ca poate face cheia fara 'pachetul cip+baterie , ca la mine-ZafiraA, porneste]]{{iar acuma,dupa dezgetz? si umezeala f mare in aer, nu mai porneste }}. INTREBARE DE BARAJ- i-am spalat creerul, sau are undeva condens, sau astept pe cineva cu testerul-ca nu am chef sa o tracteza pina la service- ca sa puna testerul. Are legatura Su-la cu prefectura= ca am pornit motorul cu 'bateria+cipul' luate jos de pe 'cheie ? Multumesc , in eventalitatea unui raspuns
rlacika
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2009
- Mesaj Privat
Radugeo22
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Y30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2012
- Mesaj Privat
Buna seara...am si eu o problema cu o vectra gts 3.0 cdti...nu mai porneste..electromotorul invarte...distributia e bine pusa la punct..am schimbat de curand un injector care avea mufa rupta...pe tester imi da urmatoarele erori:P0381 - Circuit sistem preâncãlzire - tensiune prea mare
(05) - Prezent
P1216 - Defecþiune la sistemul convertorului de tensiune la supapa injectorului
(04) - Nu e prezent.nu porneste nici pe baterie...aceasta fiind noua de 100a,nici trasa...motorina vine la injectoare.multumesc
(05) - Prezent
P1216 - Defecþiune la sistemul convertorului de tensiune la supapa injectorului
(04) - Nu e prezent.nu porneste nici pe baterie...aceasta fiind noua de 100a,nici trasa...motorina vine la injectoare.multumesc