Ai uitat parola?


  • crys

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am un agila de 1.o care nu se accelereaza, cand apesi brusc pe acceleratie se aude ca si cum ar trage aer fals si motorul are ca un fel de tacanit (nu la volan). Am si un martor aprins la bord 0340 nu stiu exact ce inseamna, nu areusit nimeni sa-mi spuna ce are exact ca sa o pot repara sper sa primesc un raspuns obiectiv, merci.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Completeaza datele tale si ale masinii sus la PROFIL ca sa stim cu cine discutam si despre ce masina/motor. Sa spui si ce nr de km are masina.
Cod p340 :
P0340 Camshaft position sensor circuit malfunction
P0340 Camshaft position sensor circuit high input
P0340 Camshaft Position Sensor Signal Missing
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
P0340 Camshaft position sensor circuit low input
Despre asta citeste aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11347
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10242
Cauze ar fi multe, contacte, senzor, etc.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 05 Feb, 2007 11:52 am
  • crys

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
MERSI PT INDICATII
AM FOST LA UN SERVICE BOSCH SI MI-AU REZOLVAT PROBLEMA CU SENZORUL CAMSHAFT (NU AVEA MASA) (1.5 MIL) DAR MAI ARE O PROBLEMA BOBINA DE INDUCTIE (5.5 MIL) NU DA SCANTEIE LA PRIMUL PISTON, CA URMARE TREBUIE SCHIMBATA.
INCERC SA ATASEJ SCHEMA SENZORILOR PT AGILA 1.0 Z10XE

SPER SA VA AJUTE
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Crankshaft - arbore cotit
Camshaft - arbore came
Senzorul crankshaft este folosit pentru a monitoriza exact pozitia arborelui cotit in timpul rotatiei. Datorita lui ECU controleaza momentul injectiei/aprinderii pentru cilindri dar si pentru a masuara turatia motorului. Inaintea aparitiei lui se folosea distribuitorul pentru aprindere care se putea regla manual.
Senzorul crankshaft se foloseste impreuna ce cel camshaft pentru ca ECU sa monitorizeze exact pozitia pistoanelor si a valvelor, foarte important la motoarele astea cu "variable valve timing". In plus ajuta la corectii deoarece cureaua se lungeste putin dar lantul semnificativ si arborii nu vor mai fi la semn.
Cei doi senzori sunt cu efect Hall la camshaft si electromagnetic la crankshaft, foarte pe scurt la trecerea unui material magnetic prin dreptul lui semiconductorul va da un semnal la iesire dreptunghiular la Hall si sinusoidal la cel electromagnetic.

CAMSHAFT :
Pe cei 2 arbori came sunt fixate 2 pinioane si un disc cu fante, la trecerea lor prin dreptul senzorului vom avea un semnal dreptunghiular de iesire. Acesta nu va avea acelasi factor de umplere, la o rotire avind macar un singur palier diferit pentru a se marca pozitia de zero.

In imagine il aveti pe cel de camshaft murdar si curatat cu simeringul linga.

Ca orice componenta electronica teoretic are viata lunga dar datorita vibratiilor si temperaturilor (160 grade suporta) ei se mai defecteaza.
La pornirea motorului, electromotorul invirte arborele cotit, ECU citeste pozitia si da injectie/aprindere in ordinea respectiva. In cazul in care in timpul functionarii ECU pierde semnalul el nu va mai da scinteie si nu va deschide injectorul respectiv, motorul merge zguduit, se poate si opri, iar ECU memoreaza cod de eroare. Va trebui sa taiem contact si sa dam din nou la cheie in cazul in care se opreste.
O problema clasical la ei este firul lung care vibreaza si se rupe, eventual cu pin cu tot. Pentru a nu se ajunge in aceasta situatie ei se vor scurta, izola bine si prinde cu coliere ca sa nu mai "danseze".
Manifestare :
Motorul nu porneste
Merge dezechilibrat, parca ar trage aer fals
Se aprinde MIL cu P0340 stocat

CRANKSHAFT :
Este foarte important pentru managementul motorului, fara informatie de la el motorul se opreste.
Pozitia lui este in spate cum va uitati la motor, sub admisie/ecu spre cutia de viteze deasupra suportului motor. Se poate scoate numai pe sub masina (2 cricuri sau capre...) intr-o pozitie tare incomoda.
COD OPEL PN 9 118 368
KN 62 38 109
COD BOSCH 0 261 240 151 (original Opel)
COD FACET 9.0235
COD FEBI BILSTEIN 24616
COD HELLA 6PU 009 121-221
COD JP GROUP 886238109
COD STANDARD 18942 Intermotor
COD SWAG 40 92 46 16
Manifestare :
Motorul nu porneste
Motorul porneste mai greu
Motorul merge in suturi citeodata
Motorul se opreste
Se aprinde MIL cu P0335 stocat
Masuratori :

Valorile rezistentei sunt 900-980 ohm functie de producator.
Acest post era initial la Senzori, toti si totul despre ei la Z10XE, Z12XE dar l-am taiat de acolo. Ca de obicei neterminat dar principalul este startul. Voi continua crearea de subiecte, eventual cu "taierea" unor mesaje de la Discutii generale, Proaspat posesor/user. Pe baza experientei acumulate la Corsa, Tehnice... voi continua organizarea aici ca sa putem gasi usor ce ne intereseaza.
Dan



Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 05 Nov, 2007 4:38 pm, modificat de 6 ori in total
  • crys

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
REVIN CU O COMPLETARE PT SENZORUL CAMSHAFT
PROBLEMA LIPSEI DE MASA
SE POATE REZOLVA IN DOUA MODURI
1.RESCRIEREA SOFTULUI
ACEASTA FIIND O SOLUTIE TEMPORARA (5000-6000 KM) FARA A MAI SEMNALA PROBLEME
2.LEGAREA UNUI FIR SUPLIMENTAR DE MASA
ACEASTA FIIND O SOLUTIE MAI IEFTINA SI FARA RISCURI ASOPRA ALTOR COMPONENTE
ACESTE SOLUTII MI-AU FOST DATE DE UN SERVICE AUTORIZAT BOSCH
MASA SE LEAGA CONFORM SCHEMEI TRIMISE ANTERIOR
BAFTA
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2006

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Valorile rezistentei sunt 900-980 ohm functie de producator.

Am si eu o intrebare stupida, unde trebuie sa pun bornele multimetrului ca sa masor rezistenta senzorului cranckshaft ca din poza nu-mi dau seama? Oriunde le-am pus numai 1. mi-aratat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pai senzorul are 2 pini, se masoara cu el pe masina sau mai facil daca il demontezi. Daca la tine porneste motorul nu vad de ce vrei sa il masori. In cazul in care iti face probleme la cald (de multe ori asa incepe) il pui intr-un pahar cu apa fierbinte si vezi daca se intrerupe circuitul. La aparatul de masura 1 inseamna rezistenta infinita sau depasire domeniu masura.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,061
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Bine v-am regasit! Dupa cum aratam la pagina de nou posesor vin acum sa va descriu punctual o problema pe care s-ar putea sa o aveti. Vorbesc de masina mea opel agila motor z10xe. Acum o saptamana plec spre casa de la serviciu ( fac naveta de vreo 50 km) si fiind foarte cald am incercat sa merg onorabil in jur de 90-100. Masina a ajuns la regimul termic normal (aveam circa un sfert de ora de mers) cand pe neasteptate ma pune in nas si vad in fata ochilor totul rosu.Constat ca dupa repetarea operatiunilor de start (scoaterea si reintroducerea cheii) becul masina cu cheita nu mai clipeste si totul ramane inert.Ce este de facut? Ma gandesc la dvs. dupa ce citisem cateva lucruri, si fac ce ar face oricine la disperare adica scot borna plus a bateriei o suntez cu cealalta borna cca 15s astept vreo 20 min timp in care fumez doua tigari si fac fata afrontului unuia cu dacia berlina (ba tot asta e mai buna!) dupa care reconectez ferm borna ma urc si fac operatiune de pornire care URA a decurs normal. O las inca 15 min in relanti fara sa accelerez dupa care plec si ajung acasa. Vreau sa va spun ca tot acest timp eram ca dupa sauna! Peste doua zile vin iarasi la servici, este ora sase si ajung fara probleme dar cu morcov. La plecare in plin trafic in oras aceeasi faza, aceeasi caldura, ma da in nas si SE OPRESTE! De data aceasta sunt pregatit.Nu mai scot borna de la baterie ci pun frumos leptopul si iaca P0335! Resetez codul dau sa pornesc dar nu ma lasa caci revine instantaneu.De data asta am bagat-o pe maneca caci nu am mai plecat decat tras la cravata. Fiind seara am lasat-o in curte sa se odihneasca si a doua zi fuga dupa senzor cranckshaft.Gasesc ceva dar binenteles ca nu pe stoc (nu stiu in ale parti dar la Adjud asa este)asa mai astept o zi pana vine unul de la INTERMOTOR ca FACET este la doua zile iar BOSCH original este prea scump si este peste o saptamana. Asa ca am luat INTERMOTOR pe care l-am montat singur asa:
1.Saltat masina cu cricul pe dreapta suplimentat de o buturuga
2.Se slabeste usor cricul pana pragul se sprijina pe fata buturugii dar nu prea mult sa nu deformati buza pragului care fiind ingusta se poate deforma (buturuga este pentru asigurarea cricului)
3.Puneti un covor de ceva sau o planseta de pal (eu asta am avut) dedesubt ca sa ajungeti pana sub motor in directia amortizorului din spatele sau pe sub planetara din dreapta
4.Nu uitati frana de mana in prealabil trasa ferm bagat in treapta I si pus la roata spate stanga o pana de ceva sau o caramida
5.Pentru mine nu a fost problema sa intru astfel dedesubt.Am 68 kg si sunt suplu.Pentru persoane mai corpolente s-ar putea sa nu mearga si sa cautati un canal sau rampa.Am desfacut senzorul pe care nu il puteti confunda deoarece are cupla inclinata fata de corp,se afla cum priviti din pozitia de sub masina imediat in dreapta amortizorului peste planetara dreapta.
6.Se scoate cupla cu atentie marita prin deblocarea clipsului de zavorare(daca nu merge prin simpla strangere intre degete trebuie sa va ajutati de un varf de surubelnita fina) dupa care trageti usor cupla si iese.Cu o cheie inelara de 8 se desface surubul cu care este prins senzorul in bloc.Daca este mizerie in jurul senzorului in prealabil curatati apoi desfaceti surubul.Trageti prin usoare rasuciri stanga -dreapta senzorul afara.Trebuie sa iasa relativ usor.Mai vedeti odata sa nu aveti mizerie si introduceti noul senzor in aceeasi pozitie de data asta apasand ceva mai ferm si tot prin rasuciri usoare stanga-dreapta pana cand invingeti garnitura ca un inelus si senzorul vine la nivel cu urechea la surub.S-ar putea ca pana potriviti surubul garnitura sa il impinga iarasi in afara.Nu este problema daca ati potrivit surubul se trage de la sine.Atentie la surub trebuie infiletat cat permite la mana si apoi folositi cheia.Nu strangeti sa pocneasca senzorul!
7.Introduceti cupla pana se autozavoraste, verificati integritatea cablului si a izolatiei.
8.Scoateti tot de sub masina scoateti buturuga si coborati cricul.
9.Resetati codul de eroare stocat ultima data daca aveti leptop si interfata daca nu prin scoaterea bornei de la baterie cum am facut mai sus in camp.Va amintiti?
10.Nu accelerati de nici o culoare dupa pornire timp de cca.15 min.Motorul trebuie sa ajunga la temperatura de regim fara a accelera

Si acum sa ne ocupam putin de senzorul pe care l-am scos:

L-am masurat cu ohmetrul si avea intr-adevar 960 ohm dupa cum arata dl.dancuciureanu, dar la temperatura camerei.In apa fierbinte (100grad) el saracu o lua pe aratura pana cand in zece secunde se intrerupea iar pe scala de 200Mohm nu mai arata nimic.Deci ECU nu mai avea ce sa vada si ca atare stoca instantaneu P0335.

Concluziile mele:
-senzorul era bolnav mai demult dar nu m-am prins.De ce cred asta?Pentru ca in functie de temperatura mediului masina mergea uneori bine alteori mai rau (tragea mai bine sau ca un magar)
-teava de esapament afumata ca hogeagul de pe casa bunicii (acum este curata ca la cumparare si la evacuare picura apa de condens)
-masina merge rotund si raspunde binisor (trebuie sa mai vad intr-o zi valva egr si throtle)
-si cam asta-i tot...A, de ce s-a defectat senzorul?Din motivul nenorocit al coeficientilor de dilatare diferiti pentru bobina si miezul magnetic si al rasinei din care este facut corpul senzorului.Regimul de temperaturi al senzorului este cel al blocului motor adica rece-fierbinte iar dilatarile si contractiile suscesive in timp fac ca bobina senzorului sa cedeze.In general la bobine incastrate se rupe o spira care ramane cap-cap la rece iar la dilatare se departeaza capetele si apare intreruperea.
Multumesc ca ati citit! Very Happy
  • Victor44

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra X12XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am schimbat senzorul de la arbore ieri si am observat ca cel vechi era murdar de ulei. E normal?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Da


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 03 Mai, 2010 10:08 am
  • ovidiudrutu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Agila Z10 XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
salutare la toti posesorii de opel agila ... la mine ce se intampla daca motorul e rece la prima cheiei porneste imediat in schimb dupa 5 secunde merege in hopuri parca ar merge in 2 pistoane ... daca opresc si repornesc totul merge bine ... cei de la service mi-au zis de debitmetrul de aer cica ar fi defect
  • danny_BARICE

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Petrecila ai scris mai sus ( adica scot borna plus a bateriei o suntez cu cealalta borna cca 15s astept ) suntez inseamna lipesc multumesc
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,061
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Dar ce ai patit? Ai probleme? Ce am explicat eu mai sus este pentru resetarea codurilor de eroare stocate in momentul cand nu ai cu ce sa faci diagnoza. Daca nu ai poti face deconectarea bateriei dar in felul urmator:desfaci borna( -) apoi, borna(+) si atingi bornele cablelor scoase intre ele cca 10-15 sec.Lasi deconectata bateria daca esti acasa mai mult timp (cateva ore).Apoi conectezi intai borna(+) si apoi borna(-).In acest moment nu ar trebui sa mai ai stocat cod de eroare daca deranjamentul care l-a provocat a fost remediat.Vezi ca la reconectarea bateriei trebuie sa setezi din nou radioul si datele de la TID (data, ora,anul).Pentru radio vezi ca ai codul trecut in Car Pass.
  • danny_BARICE

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc pentru intrebare deocamdata nu am probleme am schimbat uleiul am pus castrol 5w40 si la 350 de km am mai complectat vro 200de grame dar cred ca pierde pe la semeringul ala de care se vorbeste mai sus mam gindit ca ce ai patit tu mi se poate intimpla si mie si sa stiu ce sa fac sa plec de acolo
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Buna seara,

Am patit-o si eu in seara asta. Am mers cu masina, m-am oprit cu ea la un magazin, am stat o juma de ora si la plecare cand am dat contact si cand sa pornesc motorul nu vroia sa plece. culmea pentru prima oara cand mi-a facut asa ceva, am luat contactul am asteptat si am dat iarasi sa pornesc. la fel mi-a facut. deci de 3 ori mi-a facut asa si a patra oara am dat o pedala si mi-a pornit. intre timp mi s-a aprins masinuta cu cheie si nu s-a mai stins. am oprit motorul si l-am pornit iarasi si a luat-o normal dar masinuta cu cheie imi apare la inceput cand pun contact si nu se stinge. Ajung acasa ofticat rau si imi citesc codul care s-a pastrat in ecu. P0335 - (4) Kurbelwellen-Positionsgeber "A" Funktionsstorung - Not Found. L-am sters si m-am uitat apoi in lista cu coduri si am gasit la P0335 urmatoarele:
P0335 Crankshaft position sensor "A" circuit high input
P0335 Crankshaft position sensor "A" circuit low input
P0335 Crankshaft position sensor "A" circuit malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor "A" Circuit Open
Ce inseamna asta? Poate cineva sa ma ajute si pe mine? Multumesc mult.
Sa inteleg ca sunt doi senzori cramshaft si crankshaft in doua pozitii diferite pe motor?
  • Victor44

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra X12XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Crankshaft = arbore cotit
Camshaft = axa cu came

Fiecare are un senzor care le citeste pozitia. Pe cel de la arbore l-am schimbat si eu (170 Ron Facet). Dar s-ar putea sa nu fie senzorul defect, ci doar vreun fir slabit sau pinii de la mufa largiti. Din cauza pozitiei lui (in partea de jos a motorului, langa cutie si sub electromotor) firele sunt destul de expuse. Daca legaturile electruce sunt ok, desfa senzorul si masoara-i rezistenta. Am inteles ca trebuie sa fie de minim 700 (nu stiu exact unitatea de masura Very Happy). Senzorul meu vechi arata 720, iar cel nou 1290
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
unde este service-ul bosch de care zice crys? stie cineva? eu de doua saptamani ma chinui cu problema cu camshaft sensor la un x2xev si un mecanic pana acu mi-a zis ca e calculatorul defect, altul ca e cureaua proasta(a fost schimbata si ea odata cu senzorul acu 2 sapt si e pusa bine garantat) altul a zis ca senzorul nu e bun (senzorul e nou nout marca siemens) si zice ca vine un senzor special de la gm care are mufa diferita si tot asa! am verificat si instalatia electrica si nu am gasit nici un fir aiurea sau rupt! nu mai stiu ce sa mai fac si unde sa ma mai duc! asta cu masa nu a zis-o nimeni pana acum asa ca sunt dispus sa incerc!
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,061
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
La acest tutorial am postat problema mea cu senzorul crankshaft acum ceva timp in urma. Pentru a lamuri ce este de fapt acest senzor, n-am avut ce face astazi si l-am "operat" pe cel defect, vreme de cateva ore bune.Am folosit toate metodele mai mult sau mai putin empirice pentru a ramane ceva din el. Iata:


Tot acest ansamblu este incastrat intr-o rasina alba, apoi la exterior este cea neagra. Amandoua la fel de scarboase la pilire, taiere etc. Am vrut sa-l operez mai elegant dar sa stiti ca este aproape imposibil, iar daca scapi cu degetele intregi este bine. Acuma, dupa ce am facut pozna, stau si ma intreb si va intreb: oare se merita sa continui? Asta presupune gasirea unei rasini care sa reziste la temperaturi mari si sa devina dura. De asemenea, trebuie facuta bobina masurand grosimea sarmei cu micrometrul si calculand nr. de spire functie de rezistivitatea firului de cupru folosit. Se face o masurare a lungimii spirei medii si de aici toata matematica care urmeaza plecand de la rezistenta cunoscuta la 20*C.
Se observa ca aici avem o problema stricta de pret in sine si mai putin de firma, adica ce daca-i Bosch ce daca-i Intermotor sau Facet ca tot un drac. O bobina (nici macar impregnata) bagata in rasina pe un miez magnetic, intr-o matrita. Si ce vedeti e Bosch, retineti. Sarma, e sarma emailata la toate, miezul este magnet metalic. Toate dau la iesire semnalul sinusoidal cerut, cat bobina este ok. Miezul ramane pe pozitie si e greu de crezut ca el face diferenta. Cam atat.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,061
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Astazi rezolvat un caz de senzor crankshaft cu bobina, nu la opel ci la o supernova la servici. La nivel de principiu este la fel, senzorul tot cu bobina, difera doar forma si rezistenta bobinei (230 ohm). Manifestare: motorul nu porneste chiar daca omori bateria. L-am scos afara si la prima vedere este ok la cupla. Dat spay contact, curatat, cupla ok. Insa in capatul miezului observ niste mustati de pilitura adunate impreuna cu mizerie.Am curatat luna capatul pana se vede lucind miezul. La remontare masina a luat-o la prima cheie(evident dupa resetare din baterie). Tinand cont ca nu am avut ce reprosa cuplei, trag concluzia ca pilitura adunata in varf strica liniile de camp magnetic implicit forma semnalului. Deci senzorul care aduna pilitura de pe volanta intra in balarii.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata