Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de proba! Bine de stiut.
Skip ads

  • catalin.

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Cand stationati selectati N. Nu se uzeaza cu nimic masina/cutia. In plus nu mai ai cutia in sarcina si ambreiajul la fel... Puteti observa si "relaxarea" motorului si scaderea consumului
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
La foarte multe masini cu automate scrie in carte ca la semafor se sta in drive. Schimbatul din d in n de zeci de ori pe zi cum se intampla in Bucuresti face rau cutiei. Cel putin asa spun si mecanicii cate repara aceste cutii. Si inca ceva...nu se trece din d in n sau r cu rotile in miscare. Deja facem off topic
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
yerd a scris:Update: am incercat azi urmatoarele:
- la semafor rosu cu maneta in D
- frana de picior apasata
- cuplez frana de "mana" electrica
- las de frana de picior
=> masina sta pe loc

La semafor verde am apasat putin acceleratia iar frana de "mana" electrica se decupleaza automat.

Nu ma vad folosind aceasta functie la semafor pentru ca (inca) nu ma deranjeaza sa tin frana de picior apasata cateva secunde.

Functia asta nu stiu daca merge la toate modelele; a mea are frana de "mana" electrica si asistenta la pornirea in rampa - in caz ca ar conta? (si cutie automata - in caz ca nu era evident)


Se forteaza foarte mult frana de mana cand faci asa......nu stiu daca ai observat dar masina se lasa de spate si se ridica de bot un pic.....nu mi se pare ok deloc sa o folosesti asa, prea mare presiune pe discurile din spate.

Dupa ce se pleaca cu masina de pe loc nu se mai scoate din Drive pana la destinatie.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@borsy, nu se intampla nimic cu discurile din spate, e ca si cum ai parca masina cu frana trasa in rampa/panta. Problema e ca la actionari repetate a franei de mana electrice, se duce relativ repede naibii motorasul de actionare al franei de mana si mecanismul de blocare al pistonului de frana din etrier. Masina, asa cum ai zis se pune in D si se merge cu ea pana la destinatie, nu se scoate in N la fiecare semafor sau se trage frana de mana. Exceptie se face in cazul unor stationari mai indelungate in trafic, gen blocaje...
Tinand-o in D la semafor, nu se uzeaza nici un ambreiaj (cum spunea un coleg mai sus), ca nu are. Intre motor si cutie nu exista piese care se afla in frecare, cuplu motor se transmite spre cutie prin intermediul lichidului de transmisie din convertizorul de cuplu.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
salut, la mine decuplarea franei de mana este destul de brutala trebuie sa accelerez serios sa sara din blocaj...Nu este menita sa fie autohold. Plus ca motorasul care trage frana de mana are si el o viata....lunga -scurta nu vreau sa aflu cat costa !
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ce intelegeti prin ''motorasul frinei de mina'' ? Doar n-or fi 2 motorase, unul la frina de mina si unul la frina de picior. Ma gindesc la pedala de frina si butonul de mina comanda acelasi sistem de frinare unic, poate cel mult unitatea de comanda spune motorasului (sau sistemului hidraulic al frinelor) care din cele 4 etriere se stringe.
Unde gasesc un TIS,ca sa aflu detalii tehnice? Din pacate manualul Haynes de Insignia nu include si motorul 2.0 benzina. Chit ca multe ansamble sint comune, n-as da banii pe carte. Si cind e de mers la service e bine sa stii cam ce vrei ,ca altfel te maninca lupii...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
"Motorasul franei de mana" sau unitatea de control al franei de parcare electrice actioneaza numai etrierii de pe puntea spate prin intermediul unor cabluri.. Frana de mana (parcare) nu este actionata hidraulic, ci mecanic. In loc sa tragi tu frana de mana clasica, "motorasul" (poz1) trage de cablu. Frana de mana (cu actionare electrica sau nu) nu are treaba cu circuitul hidraulic al franei de serviciu (picior).
Singurul "motoras" de pe circuitul hidraulic al franei de picior este cel din unitatea ABS.
Skip ads

  • cornelpopa

  • Mesaje scrise: 511
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Eu personal "trag" frana de mana electrica la fiecare oprire a masinii de 5 ani si 156k km. Ba chiar si la semafoare cand am de stat mai mult. (cutie manuala).
Nu am lasat niciodata manual frana - s-a deblocat de fiecare data automat cand plec de pe loc.

Motorasul functioneaza bine mersi - ca in prima zi.

Scria clau70 mai sus: "se duce relativ repede naibii motorasul de actionare al franei de mana si mecanismul de blocare al pistonului de frana din etrier." La 5 ani de folosire zilnica deja nu cred ca se mai poate spune "repede" Smile. Nu am citit la nimeni pe forum sa fi avut probleme cu motorasul respectiv... dar e posibil sa-mi fi scapat.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Aici era vorba de folosirea franei de mana electrice ca si functie auto-hold. Adica sa o folosesti ca sa tii masina pe loc la fiecare oprire in trafic sau la semafoare in cazul cutiilor automate, sa nu mai tii piciorul pe frana. Despre asta se discuta si am zis ca in cazul mentionat se duce relativ repede.... folosind-o de zeci de ori pe zi. Nu in cazul folosirii ca frana de parcare.
  • yerd

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Cornelpopa a spus ca NU decupleaza frana de mana electrica ci accelereaza (dupa ce pune in treapta de viteza 1) si lasa sa se decupleze singura. Deci e acelasi scenariu ca la cutia automata.

Vezi ->> "Nu am lasat niciodata manual frana - s-a deblocat de fiecare data automat cand plec de pe loc. "
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Probabil nu ai inteles ce am zis eu. Stiu ce a zis @cornelpopa, ca frana de mana se decupleaza automat cand pleci de pe loc, dar nu e ok sa o folosesti la fiecare plecare de pe loc cand esti in trafic ca si functie auto-hold, nu e facuta pentru asa ceva. Eu am frana de mana manuala si am schimbat un etrier pe spate datorita mecanismului franei de mana din etrier.
Skip ads

  • yerd

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Cornelpopa tocmai a confirmat ca o foloseste asa de 5 ani chiar si la semafor si ca nu are probleme.
Vezi ->> "Eu personal "trag" frana de mana electrica la fiecare oprire a masinii de 5 ani si 156k km. Ba chiar si la semafoare cand am de stat mai mult."

Ideea e ca scenariul e acelasi ca la cutia automata: se accelereaza cu frana de "mana" electrica activata la plecarea din loc.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
cornelpopa a scris:Ba chiar si la semafoare cand am de stat mai mult. (cutie manuala)..


Cand ai de stat mai mult e normal sa o folosesti, ca sa nu stai cu piciorul pe frana.
Da, la ambele cutii e acelasi scenariu, se decupleaza automat la plecarea de pe loc.
  • yerd

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Problema era daca se strica sau nu acel motoras. Eu nu folosesc frana de mana electrica intens dar cornelpopa o foloseste se pare si la semafor de 5 ani si nu are probleme. Who knows, poate avem nevoie de mai mult input.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Acum depinde de norocul fiecaruia daca se strica sau nu acel motoras. De la cornelpopa am inteles ca o foloseste chiar si la semafor cand sta mai mult, nu cred ca o foloseste la fiecare oprire a masinii. Asa cum am zis, eu am schimbat un etrier pentru ca nu mai functiona frana de mana pe acel etrier si nu o folosesc intensiv, trag frana de mana doar cand parchez masina, iar etrierii sunt la fel si la cele cu frana manuala si la cele cu frana electrica (doar parghia de actionare e pozitionata altfel). Esti OFF TOPIC
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic ca fata de confortul dat de aparentul auto-hold la Insignia,schimbul de etrier e o nimica toata. Am de 4 zilemasina cu cutie automata si in Timisoara (aglomerat dimineata si seara) cam simt oboseala in picior daca tim frina apasata pina trec de semafor (3-5 mutari ale masinii pina treci).
ABS are un motoras care controleaza individual cele 4 roti, sau 4 motorase ? Ce se intimpla cind 2 roti patineaza, are unicul motoras 2 canale active (din cele 4) care actioneaza? Pe considerentul ca acel motoras nu oboseste , desi e mai des folosit decit ala defrina de mina, ma gindesc ca n-o fi ala mai de low cost ca sa pice.
La masini cu cutie automata intradevar poate fi o problema cuplarea finei de mina, deoarece masina tinde sa o ia inainte in timp ce frina tine spatele, adica urca botul in sus cumva,spre deosebire de manuala unde fiind scoasa din viteza nu face decit sa stea agatata/blocata in caz de panta.

off-topic: nu stiu de ce lumea fuge de pozitia N, si tine apasata frina (chiar manualul zice asta). Caut logica! In mintea mea, N inseamna scos din viteza, roti libere, desi la mine pe N apare simbolul de frina activat (ala de laschimbator de linga P). Din N in D nici nu trebuie sa apas frina ca sa plece. N-am probat in panta sa vad, desi parca o data statea cind era panta in spate.

Sper sa nu para a circoteala, dar chiar mi-a placut auto-holdul de la VW si Mercedes si daca tot am cutie automatica as vrea sa simt ca-i chiar automata.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Fiecare foloseste frana de mana cum vrea, poate sa o actioneze si in mers si stand pe loc si la fiecare colt de strada....
Un etrier e 7-800 lei, poate mai mult, nu stiu.
ABS are un singur motoras, are 2 circuite care intra in ea din pompa de frana, si 8 electro-supape (2 pt fiecare roata => 4 tur/4 retur) si functioneaza independent pentru fiecare roata/roti care pierd aderenta.... principiul de functionare il gasesti pe net.
Acest motoras functioneaza pentru maxim cateva secunde la o franare cu pierdere de aderenta, atunci cand simti pulsatiile in pedala.
Mie nu mi-a mai intrat ABS-ul de cateva saptamani, din weekend-ul cand a nins, asa ca nu e mai des folosit decat cel de la frana de mana, asa cum spui tu. Durata lor de viata habar n-am care e, dar ca orice lucru pe care il folosesti intensiv, uzura/defectarea lor apare mai repede.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
lbanias a scris:.....off-topic: nu stiu de ce lumea fuge de pozitia N, si tine apasata frina (chiar manualul zice asta). Caut logica! In mintea mea, N inseamna scos din viteza, roti libere, desi la mine pe N apare simbolul de frina activat (ala de laschimbator de linga P). Din N in D nici nu trebuie sa apas frina ca sa plece. N-am probat in panta sa vad, desi parca o data statea cind era panta in spate.....


Nu isi mai face uleiul circuitul si pleci de pe loc cu, cutia 'uscata'.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR