Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
In 9 km pe vremea asta un diesel nu prea ajunge la temperatura de regim, urca pe undeva pe la 60-70grC.
Dieselul are randament mai bun decat benzina, deci pierderile prin caldura sunt mai mici, iar radiatorul de incalzire din habitaclu (cred ca toti dam drumul la incalzire pe vremea asta) raceste antigelul nelasandu-l sa ajunga la 90grC repede, aerul suflat de aerotema care e preluat de afara la -x grC e indeajuns de rece ca sa raceasca motorul astfel incat acesta sa se incalzeasca foarte greu. In oras cand masina sta la relanti cu aeroterma pornita, temperatura antigelului chiar scade cu cateva grade. In cazul in care motorul e tinut constant in sarcina, temperatura creste mai repede, iar daca nu dai drumul la incalzire, se incalzeste si mai repede.
D-aia la masinile cu clima nu incepe sa incalzeasca in interior (cel putin a mea asa e) decat dupa ce temperatura antigelului trece de 50grC (exceptie cand temperatura e setata pe maxim), pentru a permite motorului sa se incalzeasca mai repede. Iar de cand a venit frigul, relantiul sta aproape de 1000prm indiferent de temperatura motorului.
Skip ads

  • bizzoo

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Insignia 2010 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Așa e și turația la mine, nu prea mai coboarã sub 1000rpm dacã apa nu are 90grC. Restul are logica deasemenea. Maine o duc la drum mai lung și voi analiza mai atent.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Chiar si daca ajunge la 90grC, ECM tine motorul un pic mai turat in relanti daca temperatura de afara e scazuta.
  • octamar2002

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2009

  • Mesaj Privat
La motorarele pe benzina cu turbina, Insignia 1.6T, este aceasi poveste?
Skip ads

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Te referi la mersul la rece, pe distante scurte? Cred ca nu e aceeasi poveste, pentru ca nu mai ai dpf, benzina nu mai are "probleme de adaptare" la mersul un oras. Însã pentru turbina tot e recomandat sa iesi din oras o data la o saptamana-douã.

Dacã vrei sã treci pe 1.6t, vezi ca are consumul mai mare decât 1.8-ul pe care-l ai acum. Insignia consuma mult si la diesel, insa motoarele turbo pe benzinã consuma exagerat de mult. In carte sunt date valori normale, dar care diferã de realitate. Mai bine mergi pe un diesel 2011-2012. Zicea un coleg pe aici, motoarele opel turbo benzinare scot puterea din consum si nu din turbina, cred ca era posesor.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pentru exemplificare, am facut 2 filmulete azi dimineata, primul cu temperatura motorului la pornire la rece, iar al doilea dupa ce rulasem aproape 9km mers in oras. Am plecat cu masina de pe loc dupa aprox 10min cu incalzirea pe max/HI si ventilatorul pe tr.4 din 6, cand temperatura motorului ajunsese aproape de 30grC. La destinatie motorul aproape ajunsese la 70grC (pana am oprit, am scos telefonul mai scazuse un pic), apoi am stat relanti si se observa ca temperatura motorului scade usor. Clima o pusesem pe 24grC, iar ventilatorul pe automat.
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Se incalzeste destul de greu dupa parerea mea. Ai schimbat antigelul ?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Asta e mersul de oras, cu opriri, semafoare, stat mult in relanti, motorul nu e in sarcina, incalzire pornita... Cand accelerez se incalzeste cateva grade, apoi cand stau pe loc scade cateva grade... e si frig afara, aeroterma sufla aer prin calorifer la -12grC.
Antigelul e schimbat acum vreo 2 ani si un pic.
Skip ads

  • octamar2002

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2009

  • Mesaj Privat
increatul a scris:Te referi la mersul la rece, pe distante scurte? Cred ca nu e aceeasi poveste, pentru ca nu mai ai dpf, benzina nu mai are "probleme de adaptare" la mersul un oras. Însã pentru turbina tot e recomandat sa iesi din oras o data la o saptamana-douã.

Dacã vrei sã treci pe 1.6t, vezi ca are consumul mai mare decât 1.8-ul pe care-l ai acum. Insignia consuma mult si la diesel, insa motoarele turbo pe benzinã consuma exagerat de mult. In carte sunt date valori normale, dar care diferã de realitate. Mai bine mergi pe un diesel 2011-2012. Zicea un coleg pe aici, motoarele opel turbo benzinare scot puterea din consum si nu din turbina, cred ca era posesor.


Nu sunt pt mine motorarele diesel. Cu masina personala realizez 12-14 mii km anual, 80% in regim exterior pe distante lungi si drumuri europene, unde consumul este mai scazut si la benzina. Intretinerea este ieftina si nivelul de zgomot redus. In 180 mii km (7 ani) n-am schimbat nici macar bateria.
Cu masina de serviciu realizez 25 mii km pe an si e un diesel.
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Apai eu ca n-am facut nici 15.000km / 2 ani cu opelul. Mai mult am pus-o la punct, am bagat catre 1000eur in ea cu distributie si tot, dar la stilul meu de mers o sa ma tina mult si bine.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:Chiar si daca ajunge la 90grC, ECM tine motorul un pic mai turat in relanti daca temperatura de afara e scazuta.


Am observat și eu acest lucru,am efectuat zilele astea aproape 600 km și chiar dacã temperatura lichidului de rãcire era la 90 grade,turația nu scãdea sub 975-1000rot/min, cei drept am prins și -30grade(Întorsura Buzãului)...
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Si la mine s-a întâmplat același lucru ieri dupã 300 km. Am crezut ca își face vreo regenerare dar consumul era cel știut la relanti. Ciudat. Dupã ce am oprit-o si apoi dupã 5 minute am pornit-o din nou, turația a scãzut la valoarea normalã.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da, daca o opresti si o pornesti din nou turatia de relanti revine la normal, dar daca turezi masina un pic relanti-ul creste din nou. Nu e ciudat, motorul isi creste turatia pentru a face fata temperaturii exterioare si a incalzirii din masina.
Acelasi fenomen cu cresterea turatiei de relanti se intampla si vara cand e foarte cald (cam la peste 30grC) iar clima e pornita.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai la naiba, de abia m-am intors dintr-o calatorie de 300 km. Apa era la 90 grade, masina incalzita, la ce ii mai trebuia sa stea turat ?!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multi consumatori...lumini, faruri, dezaburire, clima avea ventilatorul pe turatie mare.....si nu in ultimul rand Opel:)
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Tocmai ce am explicat, pentru ca in relanti ii scade temperatura daca e rece afara si mai ai si incalzirea pornita, si consumatori cum zice @alre.
  • David_Andrei

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2012

  • Mesaj Privat
increatul a scris:Pai voi vorbiti de masini luate de noi nu?

Pai asa, ma gandesc ca nu se strica, povara vine dupa 100k km, pe al doilea proprietar.

Nu sunt de acord cu tine. Eu de exemplu am facut revizia inainte de 30K km desi asa mi s-a recomandat. Am fost posesor de opel(Astra H, 1.9 CDTi, 120 Cp/8 valve , in prezent in posesia colegului mad2max) si schimbam uleiul la 10mii de km. Cei de la reprezentanta mi-au propus sa ''verifice'' uleiul si atat,desi masina facea 10 mii de km in decembrie 2014 . Am refuzat, le-am spus sa schimbe tot si asta a fost, desi puteam sa merg ''pe mana lor'' si sa schimb cand ajungeam la 30 de mii. Ideea este simpla: daca iti intretii masina, nu vei avea probleme cu ea si nici celalalt (eventual propietar). Deci, de unde pana unde aceasta povara?
Si da, vorbim de masini luate de noi.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, nu conteaza ca e vara sau iarna, ca e masina noua sau sh, ca e diesel sau benzina, ca are draci pe ea sau nu, distantele scurte nu sunt ok pt nici o masina, dar, pana la urma, la ce bun mai investim in achizitia si intretinerea uneia ?... Sa ne facem treaba cu ea sau sa o lasam mostenire din generatie in generatie, in speranta ca va ajunge stranepotul stranepotului sa o foloseasca ?
Ca aveti de parcurs 3 km sau 100 km, lasati temerile si mergeti cu masina, daca este singura sau cea mai potrivita solutie. Oricum o masina care sta se duce naibii mai repede decat una care ruleaza.
Daca o porniti si asteptati 5-15 minute sa se descleieze uleiurile, e ok.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mai taie din minutele alea ca nu e Dacia 1300...foarte reusita...dar fara un rodaj bun. Acum f serios 15 minute la relanti si minus 10 grade afara ...vai de motorul ala.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Din partea mea, tu poti sa-i dai cheie si sa pleci, daca asa ti se pare mai sanatos.
Dar iti sugerez sa-ti iei un ceas cu tine. O sa vezi ca uneori ajungi sa stai 15 minute fara sa-ti dai seama, daca ai de dat zapada de pe masina, ai si gheata pe geamuri, mai trebuie sa le si dezaburesti si mai trebuie sa-ti faci si loc sa iesi.
Faza cu Dacia nu are nicio relevanta. Uleiul tot in baie se odihneste, iar esaparea tot degaja caldura, indiferent de masina. Nu se rezuma totul la motor; in constructia unei masini mai intra si cutia si articulatia si suspensia, etc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR